Paljonko mitta lokarista vanteen keskiöön?

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Paljonko mitta lokarista vanteen keskiöön?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuli tuossa mieleen, jotta paljonkos on milläkin alustalla auto oikeesti laskenut. Naapurilta mittasin tuon:

Vakio 1.6:n ja mitat oli: edessä 39cm ja takana 40cm.

ABT:n jousilla ja vakio iskareilla: edessä ja takana 36.5cm
Nuo minun jouset on 2.0L jouset ja madallusta sarja lupas 30mm.
samies
Viestit: 321
Liittynyt: 11.11.2003 11:09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samies »

H&R jouset vakio iskareilla. Tarkoitettu 1.6 moottorille.Tehdas lupaus -35mm.
-Edessä 35cm.
-Takana 36.5cm
Persaus sais olla sentin alempana
The Lord of the Rings
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Juuripa tuon takia otin 2 litrasen jouset, ku se ukko suositteli.
Avatar
Haapala
Viestit: 154
Liittynyt: 11.11.2003 7:46
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Haapala »

KW variante2
Rekisteriotteeseen merkitty: edessä 335mm
takana 335mm
Avatar
Janne_80
Viestit: 197
Liittynyt: 21.2.2008 0:50
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne_80 »

Herätelläs hieman vanhaa topiccia.

Alko tuossa (säädettävää) alustaa tekemään mieli kun vaihtoi kesäkumit alle. Lokarista vanteen keskiöön mittasin kohtalaisen tasaisella alustalla 390-400mm joka kulmassa, :shock: onkohan tuo ihan normaali korkeus, olin jostain lukevinani että 360mm olis lähempänä. Auto on (sigu) etuveto ja trendline varustetasolla.

Ja jatketaan nyt vielä tähän samaan, vaikka tuolla on noita keskusteluja (selattu on).
1. KW Var 1 (989€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3394
2.Eibch pro street (1090€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5015
3.FK königsport (1077.8€ jmtech) http://www.jmtech.fi/fksaadettavatkonig.htm

Tuo tonni on aika lailla katto budjetissa. Toki jos löytyy edullisemmin jotain niin kiinostaa toki, mutta ei tekis mieli enään mitään "wanna be alustasarja" sarjaa ostaa. Edellisessä mondeossa oli Weitekkiä.

KW:n tiedän kuulopuheilla hyväksi, FK:n köönikki on kaverilla (punto GT) ja siittä on ajo kokemusta muutama sata km.
Mites tuo Eibach verrattuna noihin.

T:niminerkki RAKTORI :lol:
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

KW1 tai eibach.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
Janne_80
Viestit: 197
Liittynyt: 21.2.2008 0:50
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne_80 »

Mielelläni ottaisin perusteluita. Fk olis ainoa paketti missä olis korkeus- ja jäykkyyssäätö. No kumminkin, hankala valinta.
KW olis kyllä eniten mieltä lähellä.....ehkä. :)
Onko noista Eibach:sta käytännön kokemusta kellään?
Viimeksi muokannut Janne_80, 27.11.2009 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Kahdella tutulla on ollu eibakin satsi alla ja vuodessa tehtaalle kahdesti laitettu satsi takas ja toisella kertaa jätti sinne ja rahat tilille ja KW1 alle.Ja tähänpäivään asti ollu alla reiluvuos eikä mitään pahaa sanomista.Ja toinen kaveri ei tykännyt ajotuntumasta ja vaihto KW2:seen
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Itellä Eibach pro-street säädettävä, ainakin oon ollu tyytyväinen. Muutoskatsastuksessa mittasivat navan keskeltä lokasuojan kaareen edessä 335mm ja takana 315mm. Oikeastaan eniten hämäävä asia tossa sarjassa on, että takatolpat oli vakkareita muistaakseni 20-25mm lyhyemmät, perän säätövara ylimmässä asennossa ja silti se laski yli raakasti, vaikka ekalla kerralla pudotin keulaa 40mm, oli se silti korkeemmalla ku takapää, ny tiputettu keulaa lisää, aivan sopivan näköönen, mutta silti perä alempana.
Ja esim. tuossa sarjassa suositellaan vanteiden ET:n olevan +28, itelläni ET 30 ja aikas kähellä iskaria renkaan sisäpinta viistää, ei kuitenkaan ota kiinni, mutta seuraavat vanteet kun ostan niin ET saa olla 30 - 35.
Just hetki sitten ajoin Vaasan moottoritietä ja kokeilin kun en oo kesäkummeilla ja tuolla sarjalla päässy kaasuttelemaan...niin kyllä oli mittarin mukaan 170 vauhdissa mukava edelleen ajaa -> piti ny vähä edes leikkiä...
Ei ole mulla Eibachista pahaa sanottavaa, tietysti kilometrejä vielä aika vähän alla, ostin sarjan käytettynä, ajettu n. 20 000, maksoin n. 350€.
On niin hieno keli taas lähteä ajelemaan iltavuoroon... :wink:
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

Mulla Eibach Pro-System eli molemmista päistä pitäisi pudota sen -30 mm, mutta mielestäni takapää jäi alemmaksi, kuten taitaaa olla vakionakin. Mutta on mukava ajella ja varsinkin kuormattuna toimii tuhat kertaa paremmin kuin vakio iskareilla. Eikä tarvi valaista valoristeyksistä lähtiessä opastinmerkkejä, niitä vastapuolen siis. Tuo on mielestäni toimiva satsi mukavuuden kannalta ja enempää en tiputtaisi, kun nytkin on ongelmia mennä mökille tai lumisilla teillä. Vuoden ovat olleet nyt alla.

Edit. rekisteriotteessa oli merkinnät: edessä 350, takana 360
Viimeksi muokannut kahe, 5.5.2008 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tero Tanninen
Viestit: 284
Liittynyt: 30.5.2007 19:42
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Tero Tanninen »

Ja sit taas takasin aiheeseen. Mittoja en muistaakseni ole ottanut.

Löysin autosta kuvan joka on otettu vime vuoden keväällä vakio kunnossa.
Kuva

Ja nyky kuosissaan:
Kuva
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

Mittoja en myöskään ole ottanut, mut kuvat ennen jälkeen:

Kuva

Kuva
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

335 edessä, 350 takana. Takapäätä pitäis saaha alemmas..

Kuva

Tossa vähän kyl mäessä.
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Omassa "ex" fourmoussonissa (Golpero) oli 345mm edessä ja 345mm takana..Turo voi tarkistaa uuden omistajan nimissä tiedon oikeellisuuden. :D Jousina jotkut Eibachin Pro Kit-jouset ja vakioiskarit..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Edessä 320mm
Takana 325mm.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Sami P
Viestit: 382
Liittynyt: 6.3.2005 20:08
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami P »

Joka kantilla 340mm
Kuva
A4 Avant 1.8T 2005
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Edessä 310mm
Takana 300mm
Golf iv variant 1.6 -03
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Edessä 310mm
Takana 320mm
Pudotettu niin alas, mitä tallin ramppi antaa myöten. :D
Varaa takana olisi n. 20mm ja edessä n.50mm (<- ei anna rakenteet myötä, alustasarja kyllä)
Edit: Alustana siis Kitupiikistä tilattu Premium-sarja, ja säätäminen onnistui talvenkin jäljiltä ilman ongelmia
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

Edessä 310mm
Takana 330mm

Tänään katsastus-setä mittaili. =)
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
Avatar
Janne_80
Viestit: 197
Liittynyt: 21.2.2008 0:50
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne_80 »

Janne_80 kirjoitti:Herätelläs hieman vanhaa topiccia.

Alko tuossa (säädettävää) alustaa tekemään mieli kun vaihtoi kesäkumit alle. Lokarista vanteen keskiöön mittasin kohtalaisen tasaisella alustalla 390-400mm joka kulmassa, :shock: onkohan tuo ihan normaali korkeus, olin jostain lukevinani että 360mm olis lähempänä. Auto on (sigu) etuveto ja trendline varustetasolla.

Ja jatketaan nyt vielä tähän samaan, vaikka tuolla on noita keskusteluja (selattu on).
1. KW Var 1 (989€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3394
2.Eibch pro street (1090€ slamit.net) http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5015
3.FK königsport (1077.8€ jmtech) http://www.jmtech.fi/fksaadettavatkonig.htm

Tuo tonni on aika lailla katto budjetissa. Toki jos löytyy edullisemmin jotain niin kiinostaa toki, mutta ei tekis mieli enään mitään "wanna be alustasarja" sarjaa ostaa. Edellisessä mondeossa oli Weitekkiä.

KW:n tiedän kuulopuheilla hyväksi, FK:n köönikki on kaverilla (punto GT) ja siittä on ajo kokemusta muutama sata km.
Mites tuo Eibach verrattuna noihin.

T:niminerkki RAKTORI :lol:
No niin päivitellääs hieman, eli nyt ois leimattuna uusi alustasatsi. Otteeseen merkittiin eteen 340mm ja taakse 335mm
Täytyy vielä himan hienosäätää, alustana FK Highsport.
http://i277.photobucket.com/albums/kk45 ... 008287.jpg
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Meniskö tohon 3bg pasuunaan vanteet joiden koko ois, 9 ja 10x18", ET 51 ja 37, jako 5x112??
haisuli
Viestit: 181
Liittynyt: 10.7.2008 9:50

Viesti Kirjoittaja haisuli »

Nyt en muista paljon oli tuo keskiö - kaari mitta, mutta tyyliin ~340 pitäisi käydä katsastusmiehellä mittauttamassa.

Alustana on Weitec -40mm ja pudotusta tuli lähtötilanteesta 16-25 mm ja nyt on joka kulma +-1 heitoilla kun ap tilanne oli jotain aivan muuta. ~5mm tuli tiputusta 2000 km aikana, ennenkuin kerkesin uusinta mittauksen suorittamaan. Ja onhan tuo huomattavasti jämäkämpi ajella kuin alkuperäisillä vehkeillä. Vaikka tehoja ei olekaan, niin silti 'keuliminen' oli aika kauheaa liikkeelle lähdöissä.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Avatar
samza
Viestit: 4
Liittynyt: 14.8.2006 7:17
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja samza »

Kevyesti madallettuna tällähetkellä edessä 290mm ja takana 300mm, madallusta vakioon nähden jotakuinkin 90mm. Auto siis golf3 variant.
ylipaila
Viestit: 28
Liittynyt: 7.1.2007 19:37
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

Olisko jollain antaa vakio mittoja Golf 3 variantista?
Kiinnostaisi tietää paljonko madalsin autoani?
Nyt mitat edessä 310mm ja takana 320mm.
Kosse
Viestit: 17
Liittynyt: 3.11.2007 22:30
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja Kosse »

Mulla oli 100 Avantin otteessa 360/360 merkintä ostettaessa.
Näkihän sen naamallakin, että ei pidä paikkaansa. Totuus oli 380/460 :D

Sai laittaa konttiin aikalailla rojua, että putos sinne 360:neen.
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Tuli tuossa vaihdettua alustasarjaa ja nyt tasamaalla keula 20mm korkeammalla kuin perä, saisiko keulaa laskettua jos on kiinteä sarja? Onko mitään mahdollisuuksia, ei sinänsä, hyvää ajaa jne. Pistää vaan silmään.
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Taitaa olla aika monen kiinteen sarjan ongelmia että jää keulimaan.. Saakos noihin matalampia jousilautasia?
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Pitää tuollaset tilata, sittenhän tuo tasottuu jo lähes oikeaksi.
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja Killer »

3bg:ssä nyt alusta paikoillaan ja mitat kaaresta keskiöön 320mm edessä ja takana. Ennen madallusta mitta oli 380mm.
Saas nähä et joutuuko nostamaan et saa muutoskatsastuksesta läpi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Killer kirjoitti:3bg:ssä nyt alusta paikoillaan ja mitat kaaresta keskiöön 320mm edessä ja takana. Ennen madallusta mitta oli 380mm.
Saas nähä et joutuuko nostamaan et saa muutoskatsastuksesta läpi.
Laita kuvia pasuunasta :D
Golf iv variant 1.6 -03
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja Killer »

MIKU kirjoitti:
Killer kirjoitti:3bg:ssä nyt alusta paikoillaan ja mitat kaaresta keskiöön 320mm edessä ja takana. Ennen madallusta mitta oli 380mm.
Saas nähä et joutuuko nostamaan et saa muutoskatsastuksesta läpi.
Laita kuvia pasuunasta :D
Kuvaa lisätty tuonne kävijöiden kaluston puolelle --> topic
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
JSt
Viestit: 19
Liittynyt: 20.9.2009 21:56

Viesti Kirjoittaja JSt »

Tänään ohimennen mittasin 3C pasuunan mitat, niin sekä edessä, että takana mitta oli melko tarkasti 380mm.
Maavaraa oli nopeasti mitaten eturenkaan etu- ja takapuolelta helmasta mitattuna n. 18 cm.

Kattellaanpa huomenna sitten uusiksi noi mitat :wink:
Passat 2.0 TDI DPF Variant Highline -06
Ex- Passat 1.9 TDI Variant 4Motion Trendline -02
Vastaa Viestiin