Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

ylipaila kirjoitti:www.nettiauto.com/1570506

Viimeisessä kuvassa alustasarja juuri asennettu.
Pudonnut vielä lisää tuosta.

Ihan jom.de sivulta tilasin. Ei ollut paha homma.
Kesti tasan kuukauden tilauksesa että tuli.
Kaverilla kesti kaksi viikkoa tilauksesta.
Näyttää ihan passelilta. Onkos katsastuksen kanssa miten? http://www.jom.de/Gewindefahrwerke-102-8817.html nuo taitavat olla säädettävät? Vai luulenko väärin?

OT: Auttoiko tuo "powerfiltteri" mitään? =)
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
ylipaila
Viestit: 28
Liittynyt: 7.1.2007 19:37
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

Näyttää ihan kivalta juu.
Kerkesin katsastamaan päivää ennen kuin alustasarja tuli niin en tiedä mitä ne siitä tykkää.
Onhan ne säädettävät.
Ei kai se power-filtteri mitään auttanut mutta kaverilla oli ylimääräisenä niin tein laipan ja laitoin paikalleen.
Kyllähän siitä kiva ääni kuuluu.

Itselläni on juurikin sama sarja kuin myynti-osastolla on 3 Golffiin myynnissä.
Tero Tanninen
Viestit: 284
Liittynyt: 30.5.2007 19:42
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Tero Tanninen »

Peräpään kovuutta olen ihmetellyt pidemmän aikaa ja syy selvisi: Jousissa joustovaraa n 10cm. Ei taida olla normaalia. Madallusta 2-3 cm. Jsa sarja on FK highsport. Oisko pitänyt laittaa myös ne sarjan mukana tulleet messinki? holkit vakio juosilautasten yläpäähän lisäksi?? :?

Vai onko ainut mahdollisuus madaltaa lisää... :lol:
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Siis joustovara on kymmene senttiä jousi irrallaan vai silloin ku se on paikallaan?
Mulla ainakin on tossa Weitecissä takajouset todella kasassa kun paino on päällä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Tero Tanninen
Viestit: 284
Liittynyt: 30.5.2007 19:42
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Tero Tanninen »

Paino päällä. Ei tada olla kyl kymmentä senttiä. Se on vaan arvio.. Voi olla 5 senttiä lähempänä.. Pitäis oikein mitata.
Ja jousto on alapäässä...
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
hb81
Viestit: 11
Liittynyt: 3.12.2007 9:32
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja hb81 »

Asiaa sivuuten hieman.
Käykö esim Leonista iv variantti golffiin alusta?
Eli mitä eroa on HB tolpilla verraten farkkuun.
Tero Tanninen
Viestit: 284
Liittynyt: 30.5.2007 19:42
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Tero Tanninen »

Nii oliko jollain tietoa pitääkö ne FK:n sarjan mukana tulevat takaiskareiden holkit laittaa myös paikoilleen??
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Mihin väliin ne holkit tulee?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Tero Tanninen
Viestit: 284
Liittynyt: 30.5.2007 19:42
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Tero Tanninen »

Ongelma ratkaistu. Holkit tulee iskareiden yläpäähän jousilautasen "sisään". Estää jousiautasen menemistä alemmaksi kuin normaalisti. Ja jousilautanen ei pääse heilumaan niin paljon.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Markus V
Viestit: 266
Liittynyt: 4.3.2007 21:59
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Markus V »

Onko kellään JOM:n coilover sarjaa, autovarusteella ois tarjouksessa 349euroa.
korkeussäätö edessä 35-65mm takana 35-65mm Huom! takana sokkasäätö
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

Markus Petteri Vilén kirjoitti:Onko kellään JOM:n coilover sarjaa, autovarusteella ois tarjouksessa 349euroa.
korkeussäätö edessä 35-65mm takana 35-65mm Huom! takana sokkasäätö
Juu, passatista löytyy JOMin säädettävä setti. Ihan asiallinen ollut, mitä nyt takapää on liian löysä (painuu aika paljon samantien kun tulee vähänkin painoa) Maksoin muistaakseni noin 280 euroa toimituskuluineen kun tilasin suoraan tehtaalta ;)

Kuvia: http://www.variantclub.fi/index.php?id= ... 7&path=0,7
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
Markus V
Viestit: 266
Liittynyt: 4.3.2007 21:59
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Markus V »

Matias Suominen kirjoitti:
Markus Petteri Vilén kirjoitti:Onko kellään JOM:n coilover sarjaa, autovarusteella ois tarjouksessa 349euroa.
korkeussäätö edessä 35-65mm takana 35-65mm Huom! takana sokkasäätö
Juu, passatista löytyy JOMin säädettävä setti. Ihan asiallinen ollut, mitä nyt takapää on liian löysä (painuu aika paljon samantien kun tulee vähänkin painoa) Maksoin muistaakseni noin 280 euroa toimituskuluineen kun tilasin suoraan tehtaalta ;)

Kuvia: http://www.variantclub.fi/index.php?id= ... 7&path=0,7
Onkos tolpat mitä materiaalia? eli pystyykö säätämään useammin kun kerran ettei ruostu/jumitu kierteet? :D
Yamaha r6r '06
Audi A6 2006
Tunturi Duke Varastettu!
Nishiki Bushwacker Xc
Avatar
Jake77
Viestit: 122
Liittynyt: 20.2.2008 1:32
Paikkakunta: E-P, Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

Onko kokemuksia konin sarjasta? Suht kallis kiinteäksi ~700e paikallisessa liikkeessä.. Miettinyt kans tuota Jomin sarjaa, mutta voiko halvalla saada hyvää? Hiukan epäilyttää ja jos lasketaan autoa niin huonolla setillä menee koko auto pilalle..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Hmm.. Jomilla olis passattiinki 314,96€ toi sarja.. :) Paljonhan on postit?
Avatar
Jake77
Viestit: 122
Liittynyt: 20.2.2008 1:32
Paikkakunta: E-P, Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

Onko vielä Jommit toiminu? Itelle tulis kans tuollaiset Jomin coil-overit. Oli Saksassa tarjouksessa 279,95e ja rahti 26e kun ei maksanu sinne suoraan vaan UPSille. Onneksi kaveri tilasi samalla tavaraa niin rahdit puoliksi. Olis pitäny tänään tulla, mutta en tiedä moneenko noi upsin miehet ajelee paketteja. No, maanantaina sitten.. Olis vaan saanu ny v-lopun aikana alle ku ens viikko on taas iltavuoro niin ei jaksa alkaa aamulla tuhertaa niitä alle..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

Jake77 kirjoitti:Onko vielä Jommit toiminu? Itelle tulis kans tuollaiset Jomin coil-overit. Oli Saksassa tarjouksessa 279,95e ja rahti 26e kun ei maksanu sinne suoraan vaan UPSille. Onneksi kaveri tilasi samalla tavaraa niin rahdit puoliksi. Olis pitäny tänään tulla, mutta en tiedä moneenko noi upsin miehet ajelee paketteja. No, maanantaina sitten.. Olis vaan saanu ny v-lopun aikana alle ku ens viikko on taas iltavuoro niin ei jaksa alkaa aamulla tuhertaa niitä alle..
Onhan ne toimineet. En ole edes paljoa säälinyt ajoa alustan kanssa :) Hintaisekseen ihan OK-kamaa (ainakin tähän mennessä)
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
Avatar
Jake77
Viestit: 122
Liittynyt: 20.2.2008 1:32
Paikkakunta: E-P, Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

Mitenkäs ku tänään tuli sarja niin taakse ei tullut mitään säätö juttuja mukana eli takaa putosi n. 65mm. Tuon sarjan piti olla säädettävä edestä ja takaa..

Tuossa kopio sivuilta mitä sanotaan:

Gewindefahrwerke

Typ: 3BG
Motor: 1.8/ 1.8T/ 2.0/ 2.3 V5/ 2.8 V6/ 1.9TDi/ 2.5 Tdi V6 inkl. Variant
Baujahr: 11.00-05
.Tieferlegung VA mm: 30-65
Tieferlegung HA mm: 30-60
VA: Gewinde-Federbein
Gewindehülse mit Spezialfeder (nicht verstellbar) und Sportstoßdämpfer (gelb) HA
mit TÜV

Mitä järkeä pelkästään edessä säätö jos takana tippuu jo maksimit? Mistä saa puuttuvat osat hommattua, että sais vähän vielä nostettua ylemmäksi autoa?
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Samanlainen tapahtu ittelläni Eibach Pro-Street -sarjan kanssa ( säädettävä edestä ja takaa 35-65mm), säädöt on mutta maksimiasennossakin takapää tipahti paljon raaemmin, koska tolpat oli vakkareita 20-30mm lyhyemmät ( en muista tarkkaa mittaa ) mutta selvästi lyhemmät. Tämän vuoksi edessä joutu tiputtaa n. 55mm ettei keula ole ylempänä ku takapää, takapäässä se minimi madallus 35mm + 20mm lyhyemmät iskarit, eli suurinpiirtein tasapainossa 55/55.
Eli tuosta säädöstä takana ei ole itsellenikään mitään hyötyä, esim. talveksi vois nostaa tms...
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Avatar
Jake77
Viestit: 122
Liittynyt: 20.2.2008 1:32
Paikkakunta: E-P, Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

Just.. On nää v..un hienoja keksintöjä.. Voipi olla, että lähtee alusta myyntiin ja ostaa tilalle joku kiinteä -40 sarja.. Kuinka noissa KW:n sarjoissa on tuo takapään säätö?

Niin ja mulla on edestä nyt -70. Turha ajatella menevän katsastukseen noilla ku maavara max. 5cm..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Emännän boraan ollaan kans suunnittelemas madallusta, siihen laitan kyllä kiinteän 35/35 sarjan. Onhan tuolla Eibachilla kyllä toisaalta mukava ajaa ettei pidä moittia mutta perän ei olis tarvinnu laskia niin rajusti.

Aika mukavasti tuo 70mm...
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Avatar
Jake77
Viestit: 122
Liittynyt: 20.2.2008 1:32
Paikkakunta: E-P, Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

Juu ja ensimmäisen alaslaskun jälkeen oli -100mm edessä.. Oli tontissa, mut ei olis kyl pystyny ajaa..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kokeilkaapa muutkin vaikka tuota Kitupiikin Premium- settiä.. Ei ainakaan hinta ole paha, vaikka joka vuosi vaihtaisi. Itselläni toimi säädöt talven jälkeen ilman ongelmia, kun pudotin taas kesäkorkeuteen...
Etu- ja takapäätä saa säädettyä aika helposti, ja riittävästi kumpaankin suuntaan.
Takapää taitaa tippua minimissään noin 30mm, että pääsee ihan hyvin talvellakin. Kesällä sitten kaikki madallukset kehiin, niin taitaa päästä alkuperäistä n. 95mm alemmas (<- tämä takapään osalta..)
Etupäätä voi liikutella n.150 mm luokkaa, eikä ainakaan auton rakenteet anna pudottaa niin alas kuin sarja antaa myöten.
nimim. "matala passat"
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Jake77 kirjoitti: .Tieferlegung VA mm: 30-65
Tieferlegung HA mm: 30-60
VA: Gewinde-Federbein
Gewindehülse mit Spezialfeder (nicht verstellbar) und Sportstoßdämpfer (gelb) HA
mit TÜV
Tossa toi viimenen lause kiinnittää huomion, (nicht verstellbar) = ei säädettävä. Toisaalta Gewindehülse olisi kierrehylsy tmv joka taas viittaisi juuri säätöön.

KW, FK, Lowtec takasäätö on semmosella palikalla joka tulee jousen ja tukivarren (tai korin) väliin. Tässä palikassa on kierre ja samanlainen tukirengas jolla korkeutta ruuvataan.
Voisiko nämä kikkareet puuttua tosta sun paketista?

Jos haluaa ~vakiosta alaspäin säätövaraa niin Lowtec G9.3 tai KW Street Comfort. FKn seteissä on likimain -40mm ja siitä alaspäin säätöä.

Lassi: iskari ei vaikuta auton korkeuteen ellei ole pohjassa tai aivan tolkuttoman jäykkä ja esipaineistettu (meneehän iskari pohjaan mun 70kg massallakin). Jousi on se mikä määrää korkeuden.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Eli minun sarjassa se takaosa on kuvan kaltainen..
Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Jake77
Viestit: 122
Liittynyt: 20.2.2008 1:32
Paikkakunta: E-P, Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

Juu ei mulla tullu noita holkkeja mukana. Pitää laittaa meiliä Saksan pojille..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Lassi: iskari ei vaikuta auton korkeuteen ellei ole pohjassa tai aivan tolkuttoman jäykkä ja esipaineistettu (meneehän iskari pohjaan mun 70kg massallakin). Jousi on se mikä määrää korkeuden.[/quote]

OK, olisi vaan olettanut niin kun molemmat etu- ja takapää madallettiin samalle korkeudelle mutta perä 20mm alempana ku keula...nyt meni teoriat uusiksi...
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Avatar
Jake77
Viestit: 122
Liittynyt: 20.2.2008 1:32
Paikkakunta: E-P, Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Jake77 »

No niin, tänään sain vastauksen Saksasta ja lupasivat tilata ne säätöholkit taakse ja lähettää sitten mulle. Saa senverran edes nostettua, että saa leiman paperiin..
VW Passat Variant -03 1.9TDI 100+kw@300+Nm, http://jake77.vox.com/library/photos/
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Itselläni olisi kans alustasarjan laitto edessä, mutta lompakko (ja eukko) ei anna periksi kw:n tai muun n.900€-1000€ alustalle. Mielenkiinnolla odotan minkänäköinen tulee jake77:n pasuunasta ja kokemukset siitä kun laitat ton JOM:in alustan. Siihen antas mamma rahat :)
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

itellä oli jommit ja en tykännyt yhtään oli todella löysät ja jouset oli supersportin.Sarja oli alla pari kk ja sit oli pakko satsata kw1 ja olihan se ero aika iso.Ja en ole kertaakaan ollut tyytymätön hankintaan.Ja ostin siksi jommin sarjan koska sai alle 400euron mut olihan ne sen arvosetkin.Kannattee kerätä rahaa pikkuhiljaa ja satsata kunnon alustaan.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Osku.T kirjoitti:Kannattee kerätä rahaa pikkuhiljaa ja satsata kunnon alustaan.
Aamen. Eli samaa mieltä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

hmm..jos tuota hankintaan sitten siirtäis, ettei hötkyilis. Ajaahan tuota tuolla keinulaivallakin :) Iskarit on vaan ihan loppu että ois aika ajankohtainen.
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Butcher
Viestit: 12
Liittynyt: 2.9.2009 16:07

Viesti Kirjoittaja Butcher »

Tarkotus hankkia uusi alustasarja vanhojen väsähtäneiden madallusjousien ja vakioiskareiden tilalle.

Kaksi vaihtoehtoa mielessä.

Eibach Pro System joka madaltaa sen 30/30 mm.

tai

H&R Cup Kit joka madaltaa 50/40 mm.


Eibachia paljon kehuttu eri foorumeilla, mutta H&R houkuttelisi suuremmalla madalluksella joka olisi suunilleen sama mitä nykyään auto on madallusjousilla ja vakioiskareilla.

Kellään kokemuksia H&R Cup Kit sarjasta passatissa?
Passat Variant 1.8 Trendline -00
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

miten olis säädettävä alusta?
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Osku.T kirjoitti:miten olis säädettävä alusta?
Suosittelen myös KW Variante 1 -sarjaa. Hyväntuntuinen oikeastaan millä alustalla vaan.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Ettinyt Audiin säädettävää alustaa, mut ei löydy prkl! Tietääkö kukaan löytyykö jomin valikoimista nelivedolle alustaa? Omaan silmään ei ole pistänyt.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Onko kellään kokemusta noista vmaxx säädettävistä alustoista?
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
A.Leskelä
Viestit: 151
Liittynyt: 12.12.2008 12:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja A.Leskelä »

Osku.T kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista vmaxx säädettävistä alustoista?
On kokemusta monessaki autossa. Samaa sarjaa kuin ta-technix. Hinta-laatusuhde ok, ei minusta ainaskaan liian pintakova.

Radallehan tossa alustassa sit loppuu säädöt et et..
3B Passat Variant 1.9TDI -98
Avatar
mik@
Viestit: 19
Liittynyt: 18.2.2006 22:11
Paikkakunta: Vallis Gratiae

Viesti Kirjoittaja mik@ »

Mul on IV TDI Variantis Weitechin säädettävä alusta ja on todellakin miellyttävä huristella edellisen IV GTI:n Eibach Pro street S:ään verrattuna (hullu kivireki varsinkin talvella). Kuormattavuuskin erittäin hyvä, joka tuli kokeiltua viime kesän pohjoisen reissulla, missä koko takakontti+takapenkit tavaraa täynnä ja auto pysyi hyvin vaaterissa. Säätövaraakin on vielä paljon alespäin vaikka pyörän navasta kaareen oli katsastuksessa 33,5cm. Taitaapi olla tuo Weitech jotakin tekemistä KW:n kanssa, kun TÜV-lapussa luki muutamassa KW-teksti ja paikat tolpissa KW:n vakaajallekin.
Avatar
bueno
Viestit: 92
Liittynyt: 14.9.2009 22:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bueno »

Onko jollain variantissaan D2:n alustasarja? Vaikuttaisi ainakin säätöjen puolesta tosi hyvältä.

D2 coiloversarjan ominaisuuksiin kuuluvat mm:
* 36 -portainen jäykkyydensäätö.
* Erillinen jousen esijännityksen ja korkeuden säätö.
* Camberkulman säätö useimmissa malleissa (ks. Yläpään tyyppi).
* Teflonpinnoitetut kierteet.
* Laadukas jokaiseen autoon erikseen räätälöity bolt-on design!

Itse haen katukäyttöön sopivaa, ei liian kovaa, alustaa. Madallus tulee olemaan maltillinen (ainakin aluksi). :)
Vaihtoehdot ovat D2, Eibach Pro Street tai KW1. KW1:stä on moni suositellut, joten nyt haluaisinkin kuulla käyttökokemuksia D2:n street ja Eibachin Pro Street alustasarjoista?
Passat Variant -04 1.8t
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Toi Eibach toimii ainakin 3BG Passatis suht mallikkaasti.
Normi ajossa hyvinkin mukava.
Tuntuu et tossa Eibachissa on iso ero onko vaimennettava liike hidas vai nopea.
Eli hitaanpuolen vaimennus on aika "löysä" ja näin ollen normi ajossa alusta tuntuu mukavalle.
Nopean puolen vaimennus taas on sitte jo jämäkkä ja näin ollen isoissa heitoissa alusta tuntuu todella jämäkälle.

Paikoitellen moitin tuota alustaa hieman "huonosti" toimivaksi mutta ne tilanteet on sellaisia joissa suuri jousittamaton massa (raskaat vanteet) haittaa alustan toimintaa. Omassakin autossa on talvivanteilla (n.10kg raskaammat kuin kesävanteet) samanlaisia tuntemuksia, kun taas kesärenkain ei sellaasia tuntemuksia tule.
Velipoika voi varmaan kertoa hieman enemmän tuon toiminnasta, kun kuitenki on ko. alustalla ajanut enemmän.

D2:sesta sellainen huomio että niihin ei vieläkään taira olla saatavilla TÜV-todista, joten muutoskatsastaminen voi olla hankalaa uurempiin autoihin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
bueno
Viestit: 92
Liittynyt: 14.9.2009 22:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bueno »

Tero Paalanen kirjoitti:D2:sesta sellainen huomio että niihin ei vieläkään taira olla saatavilla TÜV-todista, joten muutoskatsastaminen voi olla hankalaa uurempiin autoihin.
Jotain tämän suuntaista olin lukevinani, kun tässä olen eri keskustelufoorumeita selannut läpi.
Eibach kyllä vaikuttais aika sopivalta meikäläisen käyttöön.
Passat Variant -04 1.8t
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja Killer »

D2:n omistaneena voin sanoa että ainakin jäykkyyttä siitä löytyy jo keskiasennossa ihan riittävästi.
En kyllä kokeillu miten löysäksi saa, mutta paras alusta mitä itellä tähän mennessä autoissa ollut vrt koni, weitec, raceland, kw1, H&R. Säädettävyydet on tuon D2 / K-Sportin paras ominaisuus. Madalluksen suuruus ei vaikuta ollenkaan jousto-ominaisuuksiin.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

D2 ei ole tuv hyväksytty. (Tämä sarja ei ole mallikohtaisesti TÜV-hyväksytty). Ite aattelin testata tota TA-techniksin rosteri mallia jos vaan löytyy diudiin alusta.

Tämmöstä
http://www.finwheels.fi/tatechnix-stain ... -3493.html
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

eivät enään valmista tota sarjaa rosterina. Pelkästään korkeus/jäykkyys säädettävää tekee. Hinta olis 700e. Nyt on vaan uskalluksesta kiinni et tilaanko tuon satsin :D

tämmönen.
http://www.finwheels.fi/tatechnix-setti ... -2464.html
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
kumita
Viestit: 20
Liittynyt: 2.4.2009 17:30

Viesti Kirjoittaja kumita »

Osku.T kirjoitti:eivät enään valmista tota sarjaa rosterina. Pelkästään korkeus/jäykkyys säädettävää tekee. Hinta olis 700e. Nyt on vaan uskalluksesta kiinni et tilaanko tuon satsin :D
Passatissa ollu alla tuommonen 3 kk ja ihan tyytyväinen olen ollu. Takapää tuntuu vaan pelittävän paremmin kun on tankki täynnä tai muuta painoa kontissa :)

Säädöillä saa alustasta pehmeän mutta saa kyllä sitte ihan tönkönkin
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja Killer »

Osku.T kirjoitti:D2 ei ole tuv hyväksytty.
Ite pyysin aikanaan myyjältä etukäteen valmistajan tüv hyväksyntä lapun ja kävin sen kanssa konttorilla kysymässä saako sillä leimattua alustaa eikä ollu mitään ongelmaa sen suhteen! Ainoastaan alustan mukana tulleet jarruputkien kiinnikkeen piti tehdä järeämmästä tavarasta.
Ilman etukäteishyväksyntää konttorilta en uskaltais kyllä ostaa sen hintaista alustaa....
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
pasi75
Viestit: 55
Liittynyt: 26.8.2009 0:00
Paikkakunta: Jyväskylä

FK Street säädettävät alustasarjat

Viesti Kirjoittaja pasi75 »

FK Street säädettävät alustasarjat onko kellään kokemuksia moisesta alustasarjasta, tuningkauppa.com löytyis hintaa olis 369 euroa.
Passat variant 1.8 vm 97
pasi75
Viestit: 55
Liittynyt: 26.8.2009 0:00
Paikkakunta: Jyväskylä

mites tämä

Viesti Kirjoittaja pasi75 »

Kellää kokemuksia tästä sarjasta Erittäin korkealaatuinen RaceLandin säädettävä alustasarja VW Passat 3B/3BG Sedan ja Variant-malleihin 1996-2005. Säätöalueet: edessä -40-80mm ja takana -20-50mm (TÜV),maksimi -100mm asti. Takuu kaksi vuotta ja TÜV-hyväksynnät. Muihin halpis sarjoihin verrattuna olis toi 2v takuu

hintaa 299
Passat variant 1.8 vm 97
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

pasi75 kirjoitti:Kellää kokemuksia tästä sarjasta Erittäin korkealaatuinen RaceLandin säädettävä alustasarja VW Passat 3B/3BG Sedan ja Variant-malleihin 1996-2005. Säätöalueet: edessä -40-80mm ja takana -20-50mm (TÜV),maksimi -100mm asti. Takuu kaksi vuotta ja TÜV-hyväksynnät. Muihin halpis sarjoihin verrattuna olis toi 2v takuu

hintaa 299
No mun Golffissa tuo alustasarja (Raceland) on ainakin ihan pask***! Tuntuu kuin ei olis iskareita ja jousia lainkaan, onkin välillä pitänyt katsoa auton alle että onko asia todellakin näin.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

Taitaa olla enempi tonttisarja kuin mukavan ajettavuuden ehdoilla tehty sarja. :lol:
Hinta määrää aika pitkälti senkin...
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Vastaa Viestiin