Auton laskemisen riemua...

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Joni Sairanen
Viestit: 197
Liittynyt: 29.12.2008 21:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Sairanen »

Aivan bullshittiä on puhe siitä, että auton saisi madaltamalla rikki, tai ajokelvottomaksi! :) Entisessä käyttiksessä maavaraa oli alatukivarsien kiinnityskohdista & öljypohjasta n. 5cm ja joka paikkaan pääsi, mihin piti mennä eikä kertaakaan kolahtanut koko kesänä, mitä nyt tuo VR6 lippa raapi tasamaallakin kiinni mutta orkkislippa joustaa! :D
Pari kuvaa kesäluukista:

http://i263.photobucket.com/albums/ii13 ... u/sivu.jpg
http://i263.photobucket.com/albums/ii13 ... viisto.jpg
http://i263.photobucket.com/albums/ii13 ... viisto.jpg

Nykyiseen 3bg varianttiin tarvisi nyt tilata coiloversetti, vanteiksi kesää vasten ostin Lorinserin D93:set kokoa 9x18 225/40/18 Gummeilla. Tonttiin tippuu tuokin, fataalisti :D
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

3BG variantissa on sitten pidempi akseliväli kun kolmoskoppasessa 5-ovisessa.
Ainakin mulla suurin ongelma on ton kanssa kun ei tahdo kovin jyrkästi putoaviin luiskiin päästä kun ottaa pohja kiinni.
Ja madallusta on hyvinkin maltillisesti, mutta eipä se pitkää akseliväliä silti pelasta.

Edit: mainos; kevään mittaan tulossa myyntiin FK inox coilisetti. Hyvässä kunnossa kaikin puolin, ja tosiaan kaikki säätöosat + etutolpat kokonaan rosteria, ei ruostetta säätökierteissä.
Tarkennetaan vielä että kevään mittaan = kunhan tukivarsisarja vaihdetaan ehjään, eli huhtikuu on luultavasti aikataulu.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

^ Ja sen jos kruunais vielä jollai "alahuuli" etuhelmalla... :lol: Se "pyöreä" orkkis etuhelma pelastaa viel monta paikkaa. Etuylityskään ei ole lyhimmästä päästä Passatissa.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Avatar
JukkaA
VCF Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 13.12.2005 21:30
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

ompa lyhyt peränen variantti!
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

itellä oli kans 3 korinen 4 ovinen kolovi jaa sillä pääsi mihin tahansa about sama madallus kun tossa, mut borassa kun on 5cm maavara niin ei mihinkään...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Itselläni oli 3B Passatti "lievästi" madallettu ja nyt alla on lyhyt 3 koppanen Golf "lievästi" madallettuna.
Esimerkiksi tuo Golf on huomattavasti helpompi ajaa ryykkimättä jos vaikka vertaa tuohon Passattiin.
"Lievästi" madalletulla Passatilla saa varoen mennä hieman korotetuista risteyksistä tai pohja ottaa kiinni.. Samoista paikoista saa tuon Golfin menemään vielä ryykkäämättä, vaikka madallusta on ainakin saman verran.
Tuo akseliväli tekee hallaa tuolle madallukselle.
Kyllä noilla joka paikkaan on päässyt, minne on tarviskin ollut. Madalletulla autolla tarvitsee vain asennetta :lol:
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Joni Sairanen
Viestit: 197
Liittynyt: 29.12.2008 21:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Sairanen »

Joo tuota akseliväliä mieteinkin hiljaa päässäni, että millasta hallaa tulee tuottamaan :) Taloyhtiön parkkihalliin ajosta tulee jo liian haasteellista jos liikaa innostuu:) Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Avatar
Kri
Viestit: 41
Liittynyt: 28.9.2008 14:51
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kri »

Johny Kidd kirjoitti: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää 8)
Skoda Octavia RS Kombi -08
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kri kirjoitti:
Johny Kidd kirjoitti: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää 8)
Mutta ilmeisesti tuota ei olekkaan paljoa madallettu, jos tuollaista etäisyyttä löytyy kaaresta pyörän keskikohtaan :D
Edit:"lievällä" madalluksella omassani oli mitat 310mm edessä ja takana 320mm
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

no no tytöt.Mull on 290mm edessä ja takana 300mm :D
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
Kri
Viestit: 41
Liittynyt: 28.9.2008 14:51
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kri »

kotka kirjoitti:
Kri kirjoitti:
Johny Kidd kirjoitti: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää 8)
Mutta ilmeisesti tuota ei olekkaan paljoa madallettu, jos tuollaista etäisyyttä löytyy kaaresta pyörän keskikohtaan :D
Edit:"lievällä" madalluksella omassani oli mitat 310mm edessä ja takana 320mm
Enpäs ole kyllä ite mitannu,mutta rekisteriotteessa noi mitat löyty. Pitäis olla n40 mm laskettu, eikä noilla helmoilla enää paljon viittis laskea. Ei oo vieläkään löytyny tunkkia joka tonne alle mahtuis :cry:
Eikä "vanhan" selkä kovempaa alustaa kestä :roll: Työajotkin pitäis tolla ajaa :!:
Skoda Octavia RS Kombi -08
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Osku.T kirjoitti:no no tytöt.Mull on 290mm edessä ja takana 300mm :D
No,sinun ei tainnut tarvita yrittää autoa saada autotalliin sisälle ramppia pitkin.. Itse ajettiin talliin päivittäin pohja ryystäen, että alemmas ei voinut laittaa :D
Ja auton ilmaan saaminen hoidettiin siten, että ensin ajettiin erillisten lankkunpätkien päälle ja sitten saatiin vasta tunkki auton alle, vaikka pitäisi olla käytössä ns. matala malli

Sama tunkkaustapa on käytössä nykyisen Golfinkin aikana,mutta nyt pitää ajaa ensin vähän matalamman palikan päälle ja sitten korkeamman päälle, muuten lähtee etulippa irti (alkup. Gti lärpyke toimittaa lumiauran virkaa)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

ihan läpällä ton madalluksen heitin :cry:
en edes muista paljon on madallusta autossa :D
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
paerikss
Viestit: 217
Liittynyt: 24.3.2005 19:36
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

Eilen posti toi FK:n High sportit, täytys jokupäivä ruuvata alle. Madallusta noille ilmoittaa TUV lappu 20-50mm, oliskin postitiivista mikäli ei tipu liikaa (eli madallus ei ala -40 kohdasta), käyttömukavuus täytyis säilyttää, eli kompromissiä tehdään.

Vannestus pidetään maltillisena 16" (RS4) talvella ja 18" (NEW RS4) kesällä.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
teppis
Viestit: 58
Liittynyt: 9.11.2008 20:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja teppis »

Kannattaako laittaa 4motioniin säädettävä alusta?Työn takia ei auttais olla liian matala mutta ei taaas mikään traktori!
-03 Tdi Pwd4motion
paerikss
Viestit: 217
Liittynyt: 24.3.2005 19:36
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

teppis kirjoitti:Kannattaako laittaa 4motioniin säädettävä alusta?Työn takia ei auttais olla liian matala mutta ei taaas mikään traktori!
Samaa mäkin mitetin, mutta jos hankkii säädettävän sarjan joka ei lähtötilanteessa ole paljon matalampi kuin orkkisalusta, niin on varmasti hyvä ratkaisu. Kohtahan sen näkee kun ehdin nuo FK:t ruuvaamaan alle (säätö 20-50mm). Ajattelin ensiksi ostaa ihan Eibach jouset ja iskarit, mutta kun säädettävä tuli huomattavasti halvemmaksi niin se oli ratkaisu.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
Avatar
Nixu
Viestit: 399
Liittynyt: 4.10.2007 10:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Mulla on nelikossa toi säädettävä FK highsport ja hyvin toimii.Hyvä on ajella ja säätöä löytyy :wink:

Nyt pitäisikin ennen kesärenkaiden vaihtoa säätää alusta kunnolla kohdilleen,kun oli vähän liian alhaalla edellisen omistajan jäljiltä ja talveksi jouduttiin nostamaan.

Mikäs mahtaa olla hyvä korkeus 3b passatissa 18"renkailla,niin että pääsee kuitenkin kanttarit ym.hyvin yli ??
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Ajeleeko joku ihan oikeesti kanttikivien yli? Sen takiahan ne siellä tien reunassa on ettei siitä ajeta, rajaamassa? Oikeaa korkeushan on 80mm :)

Pikkasen taas hirvitti ajella tuolla ku niitä kaarissa jäätyneitä kimpaleita joka paikka täynnä.. Hirvee kilinä ja kolina vaan kuuluu alustasta, kun ei siitä pohja"panssarista" oo muutenkaan mitään jäljellä.. :?
teppis
Viestit: 58
Liittynyt: 9.11.2008 20:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja teppis »

Sami Jalonen kirjoitti:Ajeleeko joku ihan oikeesti kanttikivien yli? Sen takiahan ne siellä tien reunassa on ettei siitä ajeta, rajaamassa? Oikeaa korkeushan on 80mm :)

Pikkasen taas hirvitti ajella tuolla ku niitä kaarissa jäätyneitä kimpaleita joka paikka täynnä.. Hirvee kilinä ja kolina vaan kuuluu alustasta, kun ei siitä pohja"panssarista" oo muutenkaan mitään jäljellä.. :?
Tee pohjapanssari 5 mm alumiini levystä, pienet vahvike prässit muutamiin kohtiin niin avot!Itsellä on suunnitelmissa!
-03 Tdi Pwd4motion
Avatar
make86
Viestit: 46
Liittynyt: 7.9.2008 11:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make86 »

itse tein 4mm alumiini levystä pohjapanssarin passattiin niin kyllä siihen kestää aika kova osuma tulla ennen ku vääntyy... :wink:
Vw Passat 3b 1.8 20v vm.1998
Audi A3 8l 1.8T Quattro vm 2001
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

teppis kirjoitti:
Sami Jalonen kirjoitti:Ajeleeko joku ihan oikeesti kanttikivien yli? Sen takiahan ne siellä tien reunassa on ettei siitä ajeta, rajaamassa? Oikeaa korkeushan on 80mm :)

Pikkasen taas hirvitti ajella tuolla ku niitä kaarissa jäätyneitä kimpaleita joka paikka täynnä.. Hirvee kilinä ja kolina vaan kuuluu alustasta, kun ei siitä pohja"panssarista" oo muutenkaan mitään jäljellä.. :?
Tee pohjapanssari 5 mm alumiini levystä, pienet vahvike prässit muutamiin kohtiin niin avot!Itsellä on suunnitelmissa!
Hitusta vajaa 80 milliä se on passeli korkeus, ne tukivarren korvakkeet siellä ensimmäisenä ryystää, tai ainakin omassa ottivat eniten osumaa.. Eikä hidastetöyssyt saa olla sen mallisia, että laillisella autolla ei yli pääse kiinniottamatta :wink:
Tuollainen itsetehty panssari madaltaa ja ottaa kiinni muuten aika paljon, jos ei pääse prässillä muotoilemaan oikean malliseksi. Olis varmaan tallessa (jos en heittänyt roskiin) oikea sabluuna siitä panssarista tehtynä, kun töissä kokeilin pokata sellaisen riisinjyvälevystä (turkkipelti)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
make86
Viestit: 46
Liittynyt: 7.9.2008 11:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make86 »

mulla ainaki on ylempänä tuo itse tehty entä se muovinen vaikka seki oli hyvin kiinni.
Vw Passat 3b 1.8 20v vm.1998
Audi A3 8l 1.8T Quattro vm 2001
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Omassa on Fixuksen pohjapanssari, mikä sekin jättää maavaraa tuota orkkismuovia enemmän.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Avatar
Janne_80
Viestit: 197
Liittynyt: 21.2.2008 0:50
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne_80 »

Leroy kirjoitti:Omassa on Fixuksen pohjapanssari, mikä sekin jättää maavaraa tuota orkkismuovia enemmän.
Mulla on vastaava tuolla takaluukussa odottamassa ens viikkoa (talviloma) että saa alle.
Tämäpä on hyvä tieto. Ehkä se 8 cm sitten täyttyy.
Avatar
Nixu
Viestit: 399
Liittynyt: 4.10.2007 10:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Mitäs toi fixuksen panssari kustantaa ja käykö kaikkien passattien moottoreiden alle?
Omassa V6:ssa vaan tulee öljypohja melko alas..
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi :)
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Avatar
Janne_80
Viestit: 197
Liittynyt: 21.2.2008 0:50
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne_80 »

Nixu kirjoitti:Mitäs toi fixuksen panssari kustantaa ja käykö kaikkien passattien moottoreiden alle?
Omassa V6:ssa vaan tulee öljypohja melko alas..
Listahinta kuulemma 145€. Mulle myivät tammer diisselissä 119€. Toimitus kahdessa arkipäivässä. (8)
Näyttäis tuolla valmistajan sivuilla olevan tuohon V6:nkin ja tuo vaihteistosuojakin löytyy tuolta. Paikallinen fiksusliike suunnaksi niin kyllä niitten siellä pitäis tietää.
Pitäsköhän itekkin vielä tilata tuo vaihteiston suoja, oli jotain 65€ luokkaa tohon tippilaatikon alle kun kyselin.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Nakkisormi kirjoitti:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi :)
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Patu kirjoitti:
Nakkisormi kirjoitti:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi :)
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
..Itse en ilennyt tuota em. lausetta kirjoittaa, mutta traktorihan toi on. Ei tossa varmaan ole kuin korotettu tuota alustaa alkuperäisestä :D
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Kri
Viestit: 41
Liittynyt: 28.9.2008 14:51
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kri »

Kri kirjoitti:
Johny Kidd kirjoitti: Riegerin etuhelma oli hiiren klikkauksen päässä tilaamisesta, mutta katsotaan ensin mille korkeudelle tuon noilla Lorinsereilla saa asetettua, sitten tilaillaa lippoja jos mahtuu. Tosiaan etuylityskin tuossa autossa on aika raju, lipan muoto pelastaa aika paljon..
Mulla on lokasuojan kaaresta pyörän keskiöön 350 mm ja Riegerin etuhelma ja kyllä tolla hyvin pärjää 8)
No joo mulla taitaa sitten olla traktori :oops: , mutta toi Riegerin etuhelmakin on tehty sitten traktoreihin :( eli ei MIELESTÄNI kannata laittaa enemmän laskettuihin, paitsi jos sen haluaa heti rikkoa. :twisted:
Skoda Octavia RS Kombi -08
waltt
Viestit: 76
Liittynyt: 21.4.2008 23:44

Viesti Kirjoittaja waltt »

Mulla kolmoskoppasessa edessä 305mm ja takana 320mm kaaresta keskiön keskelle..
Pari senttiä ajattelin tiputtaa kun kesärenkaat sujautan alle. :wink:
VAG:illa saa ja rahalla pääsee!
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Milläs alustalla tuo sun kolmoskorinen on?
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
waltt
Viestit: 76
Liittynyt: 21.4.2008 23:44

Viesti Kirjoittaja waltt »

Ilmeisestikin fk königsport. :wink:
VAG:illa saa ja rahalla pääsee!
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Patu kirjoitti:
Nakkisormi kirjoitti:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi :)
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Joo kieltämättä aika korkeeksi jäi, vähän harmittaa. Sarja on kw sport suspension -35mm sarja sisältäen iskarit ja jouset. Tilattu slamitiltä. Lainaus sivuilta "Laadukas KW-alustasarja 35mm madalluksella Passat Variant- malleihin 1997-2005. Sopivuus 1.8T Automaattivaihteistolla, V5-malli, V6-malli ja kaikki TDI-mallit."

oisko tuon pitäny laskeutua enemmän, että pitääkö rueta liikeeseen soitteleen missä mättää?!
Tyhmyyttäni en muistanu mitata ennen sarjanlaittoa reunan ja navanväliä :(
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Nakkisormi kirjoitti:
Patu kirjoitti:
Nakkisormi kirjoitti:Kävin ton kw:n alustasarjan muutoskatsastamassa niin papereihin tuli että edessä 360mm ja takana 350mm kaaren ja navan väli. Että vähän keulivaksi jäi :)
Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Joo kieltämättä aika korkeeksi jäi, vähän harmittaa. Sarja on kw sport suspension -35mm sarja sisältäen iskarit ja jouset. Tilattu slamitiltä. Lainaus sivuilta "Laadukas KW-alustasarja 35mm madalluksella Passat Variant- malleihin 1997-2005. Sopivuus 1.8T Automaattivaihteistolla, V5-malli, V6-malli ja kaikki TDI-mallit."

oisko tuon pitäny laskeutua enemmän, että pitääkö rueta liikeeseen soitteleen missä mättää?!
Tyhmyyttäni en muistanu mitata ennen sarjanlaittoa reunan ja navanväliä :(
Mulla on omassa Passatissa 1,9TDi 4.motion vakiokorkeus keskeltä pyörän napaa lokasuojan kaareen oli 370.mm edessä ja takana 380.mm eli jos noihin vertaa niin sun sarja tiputti edesä 10.mm ja takaa 30.mm.

Kuinka paljon sarjalla on ajettu, usein nuo sarjat vaativat hieman sisäänajoa ennen kuin ovat oikeassa korkeudessa?
Entä millä koneella sun pasuuna on?

Mun mielestä on aika erikoista että tuo sarja on kaikille malleille koska näin maalaisjärjellä ajateltuna 1,8T malli esim painaa edessä vähemmän kuin V6 malli. Eli ajan takaa sitä että ehkä V6 mallissa tuo sarja tiputtaa sen mitä on luvattu ja 1.8T mallissa ei sitten tiputa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ajan kanssa se kyllä voi tasoittua, mutta onhan pohjaanlyöntikumejakin lyhennetty?
Kun omaani alustan ostin, niin silloin oli ainakin 1,8T:lle ja V6:lle eri mallit.. Juuri tuon keulapainon takia.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Patu kirjoitti:
Nakkisormi kirjoitti:
Patu kirjoitti: Jäipäs tuo auto korkeeksi, varsinkin edestä. Mikä alustasarja sulla on, merkki on selvillä mutta onko sulla pelkät jouset?
Tuo kaipaisi eteen nyt niitä madaltavia jousilautasia, sillä tuo keuliminen rauhottuisi ja etupääkin tulis hieman alaspäin.
Joo kieltämättä aika korkeeksi jäi, vähän harmittaa. Sarja on kw sport suspension -35mm sarja sisältäen iskarit ja jouset. Tilattu slamitiltä. Lainaus sivuilta "Laadukas KW-alustasarja 35mm madalluksella Passat Variant- malleihin 1997-2005. Sopivuus 1.8T Automaattivaihteistolla, V5-malli, V6-malli ja kaikki TDI-mallit."

oisko tuon pitäny laskeutua enemmän, että pitääkö rueta liikeeseen soitteleen missä mättää?!
Tyhmyyttäni en muistanu mitata ennen sarjanlaittoa reunan ja navanväliä :(
Mulla on omassa Passatissa 1,9TDi 4.motion vakiokorkeus keskeltä pyörän napaa lokasuojan kaareen oli 370.mm edessä ja takana 380.mm eli jos noihin vertaa niin sun sarja tiputti edesä 10.mm ja takaa 30.mm.

Kuinka paljon sarjalla on ajettu, usein nuo sarjat vaativat hieman sisäänajoa ennen kuin ovat oikeassa korkeudessa?
Entä millä koneella sun pasuuna on?

Mun mielestä on aika erikoista että tuo sarja on kaikille malleille koska näin maalaisjärjellä ajateltuna 1,8T malli esim painaa edessä vähemmän kuin V6 malli. Eli ajan takaa sitä että ehkä V6 mallissa tuo sarja tiputtaa sen mitä on luvattu ja 1.8T mallissa ei sitten tiputa.
Toisaalta harmittaa tuo korkeus ja toisaalta ei. näön puolesta sais olla hieman matalampi, mutta käytännöllisyyden vuoksi hyvä että ei :) Koneena 1.9 tdi AVB. Onhan tuo aika erikoista että sama sarja passaa noiki laajaan malliskaalaan!

En ole mitään lyhennelly, oisko näin pitänyt tehdä?! :roll:
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Juu, niinkuin tuolla edellisellä sivulla marisin, niin en kyllä itsekään ole ollut tuohon samaiseen KW:n Sport Suspensioniin mitenkään erityisen ihastunut. En ajettavuuden enkä ulkonäön puolesta. Mulla tällä hetkellä auto on peppu hekumallisesti pystyssä ja nokka maassa :roll: En itse muista noita rekisteriotteen mittoja nyt ulkoa...No jos hyvin käy, niin ensi viikon perjantaina tuosta päästään :twisted:
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Avatar
Nakkisormi
Viestit: 122
Liittynyt: 18.3.2008 21:26
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Nakkisormi »

Leroy kirjoitti:Juu, niinkuin tuolla edellisellä sivulla marisin, niin en kyllä itsekään ole ollut tuohon samaiseen KW:n Sport Suspensioniin mitenkään erityisen ihastunut. En ajettavuuden enkä ulkonäön puolesta. Mulla tällä hetkellä auto on peppu hekumallisesti pystyssä ja nokka maassa :roll: En itse muista noita rekisteriotteen mittoja nyt ulkoa...No jos hyvin käy, niin ensi viikon perjantaina tuosta päästään :twisted:
tuolla on nyt jotain 3000km ajettu. Saa nähdä miten "asettuu" ku kilometrejä tulee lisää. Hinta oli tällä sarjalla syy jonka takia ostin ton, että silleen :)

Leroy: Sulle tulee Säädettävä sarja vai?
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Nakkisormi kirjoitti:Leroy: Sulle tulee Säädettävä sarja vai?
No tämähän se oli tarkoitus,mutta.....Mullahan oli tuolla myynnissä Weitecin -45mm madallusjouset ja madaltavat jousilautaset -10mm eteen. Ei noista varmaankaan kauppoja synny, joten samahan se olisi ne tuohon omaan Pasuunaan istuttaa, kun moiset kerta löytyy. Noilla saisi näin "paperilla" -55/-45 madalluksen,mutta noitten Weiteccien kanssa on se Kinder -muna yllätysaspekti aina olemassa. Mut varmaan teilataan tästä ratkaisusta täällä, onhan tuo KW:sta Weiteciin siirtyminen sellainen romahdus alaspäin tuunausevoluution portaissa.. :roll: Siis noi iskarit ajattelin jättää tuosta KW:n sarjasta (tai AL-Kon valmistamathan ne on). En aio itse ruveta vääntämään, vien asennutettavaksi koko romuläjän ja sanon itkunsekaisella äänellä, että parsikaa näistä jotain läjään... :lol:

P.s. Jos joku haluaa Oulun alueella rahaa vastaan roplata nuo palikat mun Passatin alle, voep ottaa yhteyttä. Allekirjoittaneella kun on nippu k*rpiä sormien tilalla ja vieläpä vailla asennuspaikkaa... :lol:
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Avatar
Riku Korpela
Viestit: 292
Liittynyt: 17.12.2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Riku Korpela »

Saa nähdä kuinka miehen käy, tuli tilattua JOM:n säädettävä sarja. Sillee tarkka harkinta, että jonkin aikaa kuullostellut kokemuksia ja oikeestaa enemmän tullu ruusuja kuin risuja, joten koitetaan mikä se on. Kaverilla ollut farkku-ocussa ja seki tykänny.
GOLF BAG
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Lueskellu samaa, että toi JOM olis noista halpissarjoista paras, kerrohan sit kokemuksia!
Avatar
Jari P
Viestit: 409
Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja Jari P »

Viime viikolla kävin koeajamassa ventoa jossa oli JOMin säädettävä. Mun mielestä oli aivan kauhea ajettava, pompotti ihan perhanasti. Olen ajanut supersportin ja formel-k:n säädettävillä alustoilla ja minusta JOM oli ehdottomasti surkein.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
teppis
Viestit: 58
Liittynyt: 9.11.2008 20:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja teppis »

VW Passat 3B / 3BG, JOM korkeussäädettävä alustasarja
VW Passat 3B / 3BG (vm. 3/1997 - 2005), JOM korkeussäädettävä alustasarja Coilover iskunvaimentimilla. Madallus 20 - 60mm. TUV-hyväksyntä.

MItäs olette mieltä tuollaisesta?Kuvaa en saanut mutta tuningkauppa.com myy sitä hintaan 289€, ei mikään paha!
-03 Tdi Pwd4motion
Avatar
Riku Korpela
Viestit: 292
Liittynyt: 17.12.2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Riku Korpela »

Joo pistetää sitte oma mielipide....en tiedä sitte vaikuttaako iskarin toimintaan/pompotteluun korkeus, onko ihan tapis alhaalla vai jossai puoles välis tyyliin.
GOLF BAG
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

No tietysti mitä enemmän on madallusta, sitä vähemmän on sisäänjoustoa kuopassa. Mitä vähemmän on sisäänjoustoa, sitä enemmän pitää olla progressiota ja vaimennusta. Mitä enemmän P&V:ta, sitä kovemmalta jousitus tuntuu.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Jari P
Viestit: 409
Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja Jari P »

Ko. vento oli kyllä vedetty ns. "sikalinttaan". Omat autot on olleet vähäsen korkeammalla.
Formel-K oli todella positiivinen yllätys hinnan perusteella. Todella jäykkä mutta ei kuitenkaan liian pintakova kesäkäyttöön. Talvikäyttöön en suosittele kenellekään, varsinkaan uretaanipuslien kaverina :D
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Kun köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa niin suosittelen kovasti KW1, tai KW2:sta säädettävää sarjaa. Nyt jo kolmas KW2 sarja asenteilla.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja Killer »

Ite voin suositella D2:sta. Voi laskea vaikka 110mm ja silti joustovara pysyy koko ajan samana sekä jäykkyyssäätö löytyy myös jolla voi sitten löysyttää tai jäykistää. Tuossa D2/K-sport alustoissa säädetään koko tolppan korkeutta alapään kiinnitykseen nähden ja erikseen on vielä esijännityksen säätö --> kuva D2
Edellisessä autossa oli toi alusta ja jäi todella hyvä vaikutelma niiden 4kk aikana mitä auto kerkes olla.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

oliko D2:sa tuv hyväksyntä?
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Viestiketju Lukittu