-98 Passatin tuning ajovalot

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
cbr1000f
Viestit: 1
Liittynyt: 14.11.2004 18:32
Paikkakunta: Roi

-98 Passatin tuning ajovalot

Viesti Kirjoittaja cbr1000f »

Hei passatissa on vakiona tosi huonot valot ja ajattelin että onkohan nuo tuning valot tehokkaammat, ois komiamman näkösetki?! Mistähän sais halvimmalla etuvalot ja kromia maskiin? :wink:
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

Kuva

Mutta ainakin tollainen kromimaski löytyi autovarusteen sivuilta:
Kuva
Honda Accord Tourer Sport 06´
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

tai jos ei halua merkitöntä maskia niin laittaa vaan kromilistat vakio maskiin niinku on mullakin. tommoset xenon umpiot mitkä mulla on n.475e ja on hellan tekemät ja nää angel eyes umpiot on jotain 300e luokkaa.valoteho ei nyt kauheesti muutu mut hellan umpiot on tyyppihyväksyttyjä xenonvaloille ja on tietenki hyvännäköiset.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

ja on tietenki hyvännäköiset
:D
Honda Accord Tourer Sport 06´
Avatar
tanhis
Viestit: 20
Liittynyt: 29.11.2004 16:36
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanhis »

passatissa on vakiona tosi huonot valot
Hmm ei kyllä mulla ainakaan ole tuollaista pulmaa ollut kannattaisi varmaankin kokeilla vaikka polttimoiden vaihtoa vaikka philipseihin ja sitten ruveta miettimään jotain muuta jos ei auta.

Mutta jos sitten päädyt valojen vaihtoon niin itse ainakin olen katsonut että ainakin kompletos myy FK:n angel eysseja ~300€ paikkeilla ja niissä on vilkut samassa
Passat variant 2.0 TFI Highline
Vw Karmann ghia '65 Type-34
VW Krankenwagen '58
VW 412 Variant '71
VW Type 2 4x4 td '86
VW Type 2 kleinbus '71
Immu
Viestit: 13
Liittynyt: 16.8.2004 0:04
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Immu »

Mites muuten ne angel eyessit käy tohon keulalle? Eli onko kokemuksia sopivuudesta ja miten ton lamppujen korkeudensäädön kanssa käy?
Passat Variant 2,8 V6 Syncro -98
eemeli
Viestit: 9
Liittynyt: 14.9.2004 10:02

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Onko tästä sopivuudesta/säädöstä tietoa kenelläkään?
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Eikös ne käy ihan suoraan ja se korkeudensäätöpalikka alkuperäsistä valoista. Näin ainakin Golfissa.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Sopiiko hopeiseen autoon mustat enkelit? Ja onko jollai kuvaa kyseisetä setistä? Vois laittaa tilaukseen, musta maski on jo paikoillaan.. Ja sit xenoneita perään :)
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Kyllä mun mielestä :D jos sun autossa on jo musta maski niin mustat enkelit on hyvä valinta.

Mun auton enkelit on mustat, kivan näköiset mutta sikahuonot valot niissä on. Lyhyet näyttää ihan liian lähelle (ja joo, on suunnattu kaikista "kauimmas") ja valokuvio loppuu kuin seinään. Pitkät on kans niinku 2 tuikkua.

Joskopa sitten noihin lyhyisiin valoihin sais ytyä xenonien avulla... Ja ens talvelle pakko hankkia kunnon lisävalot.
* Passat Variant 1.8T -98
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Rkontta kirjoitti:Kyllä mun mielestä :D jos sun autossa on jo musta maski niin mustat enkelit on hyvä valinta.

Mun auton enkelit on mustat, kivan näköiset mutta sikahuonot valot niissä on. Lyhyet näyttää ihan liian lähelle (ja joo, on suunnattu kaikista "kauimmas") ja valokuvio loppuu kuin seinään. Pitkät on kans niinku 2 tuikkua.

Joskopa sitten noihin lyhyisiin valoihin sais ytyä xenonien avulla... Ja ens talvelle pakko hankkia kunnon lisävalot.
Laita riikka niihin rinkuloihin samallaiset ledit ku mulla niin tulee hienommat rinkulat.Ja se Uus maski sopi vidun hyvin.Mamma ei oikeen tykkää ku me puhutaan autoista :evil:Kuten eilen näit.
taippa
Viestit: 17
Liittynyt: 10.3.2008 18:25
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja taippa »

Ainakin mustaan passattiin sopii mustat enkelit :D

Mullahan on näköjään ihan naapurissa klubilainen 8)
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

taippa kirjoitti:Ainakin mustaan passattiin sopii mustat enkelit :D

Mullahan on näköjään ihan naapurissa klubilainen 8)
niinhän ne yleensä tuppaa sopimaan tummaan tummat
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

taippa kirjoitti:Ainakin mustaan passattiin sopii mustat enkelit :D

Mullahan on näköjään ihan naapurissa klubilainen 8)
Sellai musta 3b missä bg:n takavalot? Kattellu ku oot ajellu vastaan et on tyylikäs peli :)
PeeJii80
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2005 21:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja PeeJii80 »

Sami Jalonen kirjoitti:Sopiiko hopeiseen autoon mustat enkelit? Ja onko jollai kuvaa kyseisetä setistä? Vois laittaa tilaukseen, musta maski on jo paikoillaan.. Ja sit xenoneita perään :)
Vanhassa passatissa oli mustat enkelit keulalla ja musta merkitön maski

Kuva
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Upea :D
Golf iv variant 1.6 -03
taippa
Viestit: 17
Liittynyt: 10.3.2008 18:25
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja taippa »

Sami Jalonen kirjoitti:
taippa kirjoitti:Ainakin mustaan passattiin sopii mustat enkelit :D

Mullahan on näköjään ihan naapurissa klubilainen 8)
Sellai musta 3b missä bg:n takavalot? Kattellu ku oot ajellu vastaan et on tyylikäs peli :)
Juurikin kyseinen auto :D

Tosin tällähetkellä sillä ajelee lähinnä tuo ex-emäntä kun itselläni kortti hyllyllä :oops:
Tarvis hieman päivitellä tuota omaa farkkua tässä lähi viikkoina...
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Kiitos peejii, just tota kuvaa hain! Eli pakko tilata mustat valot :D
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Mun autossa enkelit just tuollaiset, mitä tuossa peejiin näyttämässä kuvassa on ja niissä on törkeen huonot valot, hyvännäköiset kuitenkin.

Jotta varaudu siihen :)
* Passat Variant 1.8T -98
PeeJii80
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2005 21:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja PeeJii80 »

Rkontta kirjoitti:Mun autossa enkelit just tuollaiset, mitä tuossa peejiin näyttämässä kuvassa on ja niissä on törkeen huonot valot, hyvännäköiset kuitenkin.

Jotta varaudu siihen :)
Ei ainaskaan minulla ole ollu ongelmia valotehossa.... Aina on pystyny säätämään oikeaan korkeuteen katsastusta varten ja jne jne...

Sulla vain Riikka on sattunu huonot valot :wink: ja Pasi käyttää GTI Car Centterissä Bilteman pilipali lamppuja
taippa
Viestit: 17
Liittynyt: 10.3.2008 18:25
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja taippa »

Laitetaan nyt kommenttia täältäkin....eli itselläni ainakin valokuvio ja teho huomattavasti parempi kuin orkkis valoilla.
Ja molemmissa olen käyttänyt samoja polttimoita.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Ajatuksena on laittaa xenonit lyhyisiin.
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Saatoin näin hameväen edustajana kertoa epäselvästi tai väärillä termeillä, mutta juttu menee siis näin noiden valojen kanssa. Valo teho lyhyissä on hyvä, mutta se lyhkästen "valokuvio"... muutama metri ja sitten ei nää mitään. Ja kun ne on jo säädetty kaikista kauimmas. Jospa ne xenonit auttais.

Ja pitkät kun tuikkaa päälle, niin jo on mieli maassa... Tai sitten mun näössä on vikaa ja ne silmälasit ois hyvä pitää silmien edessä eikä veskassa, tai sitten mä olen tottunut poikien (veljen ja hellun) autojen hyviin valoihin...

Juu, siis pakko on jotakin tehdä, tai enkelit lentelee pitkin hallin pihaa :evil: Elikkä kiukku iskee :D
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Tyhmä kysymys kun niitä on säädettykin, mutta onko noiden valojen kuviota katottu seinää vasten tai auto tasamaalla ja valot loivaan ylämäkeen osoittamassa? Ja tietysti yksi testi vielä, umpio irti ja sitten käännellä että onko se valo oikeasti täysin susi. Koska kyllähän sitä valoa sieltä pitää tulla ulos jos ei välissä ole mitään mihin se häviäisi?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Riikka
Viestit: 151
Liittynyt: 21.12.2007 9:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Riikka »

En mä nyt ihan niin :?: ole näiden valojen kanssa... 8)
On mulla täällä "omat pojat" ja enkelit on tutkittu.

No, se on mun mielipide, että enkeleiden valokuvio lyhyissä on huono. Ja pitkät on 2 tuikkua.
Tai sitten olen tottunu hyviin valoihin, kuten edellä mainitsin.
* Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Raidin vai FK:n valot? Raidit sais mdcomprexilta vähän halvemmalla..
Ramirez
Viestit: 307
Liittynyt: 12.9.2007 0:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ramirez »

Saako 3B Passattiin sen tyyppisiä etuvaloja kuin uusissa audeissa on? Lediparkit umpioissa jne. Saako mitään valmista tuning lamppua mikä ois bolt-on tai onko sitten kukaan modannut keulaa ihan uusiksi ja laittanut Audin lyhtyjä? Ei oikein noi tavalliset enkelinsilmät inspaa...
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Vahahyyppa
Viestit: 38
Liittynyt: 7.4.2008 19:20

Viesti Kirjoittaja Vahahyyppa »

Onko nuo umpiot samanlaisia modificarsissa ja vmtoolssissa.
jotenkin on erinäkösiä
Vähähyyppä
Avatar
majuri
Viestit: 9
Liittynyt: 26.2.2005 14:22
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja majuri »

Onko kokemuksia Slamitin Xenon wannabe???--->http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5518
Vw Passat 1,9 Tdi PD

Vw Passat 1.9TD ic
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Itellä slamitilta tullut G4 Xenon-lookit 3koppaseen ja ite oon ollu tyytyväinen, ei oo ainakaa viel mennyt kosteus sisää... 1 ötökkä oli mutta tais mennä asentaessa...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Nyt on viimein annelit paikallaan :) Kenoneilla näkee niin pirusti ku vertaa vakioumpioihin!
Samii-
Viestit: 451
Liittynyt: 7.11.2009 22:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Samii- »

Lainaan vähä topikkia, Meneekö noitten fk led takavalojen johdot suoraa vai tarviiko jonkun adapterin? Siten miten pääsen käsiksi noihin takavaloihin kun kattelin noitten lokeroitten kautta niin mahdoton avaa kaikki ruuvit että saisi kuvun irti.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Kyllä ne saa auki sieltä lokeroiden takaa, sisempänä on yksi (muistaakseni) 8mm mutteri noin keskellä, ulompana kaksi, ylhäällä ja alhaalla. Toiseen ulompaan tarvii jonkin verran jatkovartta että ylttää.. Kuskin puolella ainakin itellä (1.9tdi) oli se kotelo vähän tiellä, missä on kiinni tunkki,kolmio yms. Sen kun irrotti yläosasta helpotti sen ylämutterin irroitusta.

Kannattaa irrottaa ne varovasti, tippuu aika herkästi eikä meinaa käsi mahtua ottamaan niitä sieltä kolosta pois.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Ihmetelly noitten pitkien valojen tehottomuutta noissa FK:n anneleissa, onkos muilla kokemuksia? Pitkissä on H1 polttimot, kuuluuko niissä olla edessä tuo kerääjä?

Kuva

Polttimon kiinnike näyttäs olevan ihmeellinen rimpula:


Kuva


Yhdellä ristipääruuvilla kiinni umpiossa. Valoteho on tosiaan semmonen että lyhyiden ksenonien yli ei näy mitään muuta kun lähimpien puiden latvat vähän valaistuu.. Jännitettäkin noille tuli yllättävän vähän, pelkästään virrat päällä 9,55V, auto käynnissä en mitannu.
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Sami Jalonen kirjoitti:Jännitettäkin noille tuli yllättävän vähän, pelkästään virrat päällä 9,55V, auto käynnissä en mitannu.
No eipä tartte yhtään ihmetellä jos niillä pitkillä ei näy mitään :roll:
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Juu sen huomasin vasta kun mittasin, mut myös valokuvio näyttäs olevan varsin ihmeellinen. Täytyy käydä johdot läpi ja tarvittaessa releyttää ja kattoo sit eteenpäin.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Oot siis tarkistanu sen valokuvion niistä pitkistä, lyhyistä siis valot pois tai pahvilla peittäen niin miltä valaisu pitkillä näyttää?

Kenen lie suunnittelemat valot, mutta tuskin mitkään Hella tmv tuotteet, niin voihan niissä olla vähän sitä ja tätä... :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Juu edessä seisten seinää vasten. Ajossa tällä hetkellä valaistuu vaan kymmenen metrin päässä olevien puiden latvat :) Onneks harvoin ajelen teillä missä pitkiä pystyy käyttämään. Täytyy lyödä lisäpitkät keulille.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Eikös H1 ole "avoin" polttimo eli kyllä siinä tommonen kuuppa pitänee olla edessä ettei valaise ihan joka suuntaan. Mutta olisko polttimo jotenkin huonosti paikallaan tai sittenkin jopa väärä polttimomalli jos valoa ei tule kun ihan lähelle ja pelkästään(?) ylös?

Edit: Vähän piti tarkistaa tota omaa ajatusta, ajatus oli varmaan illalla että jos toi kuuppa olis heijastin joka kerää sen hajavalonkin tohon isolle heijastinpinnalle paremman kohdistuksen toivossa. Ei kylläkään ole oikein sen mallinen.
Mutta tuskin se kuuppa kuitenkaan on poisotettava osanen, ei ainakaan luulisi. :)
Viimeksi muokannut AjH, 9.11.2010 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

Ei ainakaan Golf IV:ssä ole pitkien kohdalla mitään kuuppaa, joka siis on pitkien polttimo. Lyhyissä kyllä on kuuppa (H7).
Itse voisin kanssa veikata tota polttimon asennusta, jos se on jäänyt väärään asentoon.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Polttimo on kyllä oikein, viimeks asennettu umpio irti valosassa ni näkikin jotai :) Enpä oo saanu aikaseks noita releyttää, kattoo jos viikonloppuna ehtis. Otan vaikka kuvaa valaisusta jos muistan.
Viestiketju Lukittu