Passat 3C soittimen vaihto

Autohifi-jutut
Avatar
KeiZZi85
Viestit: 83
Liittynyt: 19.11.2011 7:47
Paikkakunta: Salo

Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja KeiZZi85 »

Elikkäs kyseisestä soittimesta onko ihmisillä kokemusta?

http://www.ebay.co.uk/itm/Android-8-Car ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;

Olenko nyt ymmärtänyt oikein et kyseinen soitin kävisi heittämällä passatin alkuperäisen soittimen tilalle?
Vai tarvitaanko jotain muuta että sopii?
Ja voisi kuunnella normaalisti radioo, mp3 usb tikulta, cd levyjä eri muodoissa?
Entäs tuo navi systeemi tuleeko se tuossa mukana ja mitähän kielivaihtoehtoja on jos siis tulee?
Kaikki tiedot ja kokemukset olisi tervetulleita tästä mallista ja muistakin tällaisen mallisista ja hintaluokkaa lähellä olevista soittimista.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Hilleri
Viestit: 187
Liittynyt: 7.3.2010 17:51

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Hilleri »

Mielenkiintoista..

Oon pitkään miettinyt, että hankkiutuis mfd2:sta eroon ja hommais tilalle sen paremman kosketusnäytöllisen orkkismankan. Samalla sivusilmällä selaillut näitä 3.osapuolen laitteita ja pohtinut että toimiskohan nämä suoraan.

Pitäisi olla sellainen laite joka tukee käytettävää väylää, tupla-fm-antenneja, gps:ää, puhelimen bluetoothia, sekä mahdollisesti liikennetiedotteitakin. Toki aux-liitännät ja usb-portit pitää myös olla, ja videotoistot, peruutuskamerat ja lisänäytöt..

Kertokaapas viisaammat mitä tosiaan asennukseen tarvitaan, ja onko kokemuksia hyvistä laitteista?
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tarvii ISO-liitinjohtosarjan ja fakra liittimellä olevan antennijohdon. Ja tietty asennuskehyksen jos on 1 tai 2din soitin. Noi mitkä on orggiksen muotosia ei tarvii kehystä.

Mut mitä tulee tuohon linkissä olevaan soittimeen niin rohkenen epäillä sen äänenlaatua. Hyvä ja halpa kun ei vieläkään kulje käsi kädessä.

Tämä tuli itse huomattua kun soitinta vaihdettiin. Hinnat alkaen jvc vs. Alkuperänen soitin. Orggis oli parempi. Nyt paikalla alpinen muutaman vuoden takainen lippulaiva malli 1din soittimesta jossa on dsp eli aikaviiveiden säädöt. Tuon soittimen laiton jälkeen muutama koittanu ettiä subia passatista.

Kannattaa tosissaan panostaa siihen soittimeen vaikkei mikään hifistelijä olisikaan. Hyvällä soittimella ja orggis kaikattimilla saa paljon aikaan.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
KeiZZi85
Viestit: 83
Liittynyt: 19.11.2011 7:47
Paikkakunta: Salo

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja KeiZZi85 »

Juu, linkin soitin kiinnostaisi kyllä hintansa ja toimintojen ansiosta :D
Se voi tietty olla ettei äänenlaatu ole priimaluokkaa, nykyinen alkuperänen kyllä soittaa omasta mielestä kivasti mutta todella ronkeli soittamaan mp3 eikä ole usb mahdollisuutta. Myös navi kiinnostaisi mutta ovat nii älyttömän arvokkaita nuo ns. laatumerkit.
Mahtasko tuo kyseinen soitin siis sopia suoraan kehyksineen kun tuossa näyttäs tulevan mukana isoliitin ja antennijohto?
Mites nuo rattinapit toimiiko ne vai täytyykö sinnekki jokin piuha ostella?
Olis kiva saada kokemuksia tuosta et onko täys susi vai tekeekö sillä jotain.
Ja onko tuossa se navi mukana ja mitä kieliä siinä on?
Millaisia soittimia Pia suosittelisi?
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Pia »

Jotta rattinapit toimii, tarvitaan sellanen johtosarja jossa on niillekkin oma johtonsa. Mutta kuolemaksenikaan en muista paikkaa josta sellasen voisi tilata.

Ite vannon alpinen nimeen. Eli alpinelta soitin omaan makuun ja tää siihen kaveriks ellei soitin jo itessään sisällä sitä.

Ite en niin perusta noista isoista kosketusnäytöistä ja naveista soittimessa. Seuraava soitin tulee olemaan edelleen 1din soitin ilman cd-koneistoa. Tämä olis oikein hyvä.

Mulla ei oo mitää tarvetta kyyläillä autossa telkkaria tai dvd:tä. Ja navikin on erikseen joten pärjään "pikku" soittimellakin. :lol:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Hilleri
Viestit: 187
Liittynyt: 7.3.2010 17:51

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Hilleri »

Totta tosiaan, rattinapit ja dashissa oleva mininäyttö pitäis saada toimimaan samalla.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Pia »

Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
HarriV
Viestit: 339
Liittynyt: 18.3.2005 16:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja HarriV »

Toissapäivänä passatti sai uuden pioneer 2-din soittimen kojelautaan. Samalla tilasin maahantuojalta kehyksen ja can-bus adapterin. Muuten kaikki natsas keskenään mutta tuossa fakra liittimessä oli vaan yksi lähtö ja autossa tietenniin kaksi. No motonetistä hain tuon tupla-antenni fakran, mutta näin tietämättömänä kysyn että tarvitseeko tuo adapteri virtaa siihen siniseen kaapeliin joka on vissiin tarkoitettu antennivahvistimelle. Muuten kaikki toimii hyvin mutta vaimo jo ripittää että radio kuuluu huonosti.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja kotka »

Auttakaas nyt tietämätöntä..
Passat 3C kaipaa uutta soitinta, koska entinen käynnistyy vasta viiveellä. Ehkä joku pieni vika, koska lämmittyään toimii normaalisti, mutta yön jälkeen ei lähde päälle heti. Napsuu vain kaiuttimissa..

2-din, ratin nappulat toimittava, kosketusnäyttö, usb-liitin etupaneelissa, muistikortti olisi kiva, navi ei olisi paha, radion kuuluvuus suotavaa..

Mitä hittoa pitää ottaa huomioon, ettei sotke virtajärjestelmää? Hintaa 400-800 välillä, kai jotain jo pitäisi saada.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja mankinen »

kotka kirjoitti:Auttakaas nyt tietämätöntä..
Passat 3C kaipaa uutta soitinta, koska entinen käynnistyy vasta viiveellä. Ehkä joku pieni vika, koska lämmittyään toimii normaalisti, mutta yön jälkeen ei lähde päälle heti. Napsuu vain kaiuttimissa..

2-din, ratin nappulat toimittava, kosketusnäyttö, usb-liitin etupaneelissa, muistikortti olisi kiva, navi ei olisi paha, radion kuuluvuus suotavaa..

Mitä hittoa pitää ottaa huomioon, ettei sotke virtajärjestelmää? Hintaa 400-800 välillä, kai jotain jo pitäisi saada.
Itsellä on tämä: http://www.cargpsnet.com/8-screen-vw-pa ... p-556.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ainoa vika on että radio ei ole mikään paras (itse kun radioo kuuntelen todella harvoin niin ei haittaa). Mutta Win CE 6 käyttiksenä joten tuohon saa minkä vaan navi softan (itsellä uusin iGo Primo ja Q1/2013 kartat).
Eli tuossa toimii nuo ratin nappulat ja vaikka mitä... USB liitintä tuossa ei ole edessä mutta pitkä USB piuha jonka saa "mihin vaan", itse vedin johdon hanskalokeroon :)
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja kotka »

mankinen kirjoitti:
kotka kirjoitti:Auttakaas nyt tietämätöntä..
Passat 3C kaipaa uutta soitinta, koska entinen käynnistyy vasta viiveellä. Ehkä joku pieni vika, koska lämmittyään toimii normaalisti, mutta yön jälkeen ei lähde päälle heti. Napsuu vain kaiuttimissa..

2-din, ratin nappulat toimittava, kosketusnäyttö, usb-liitin etupaneelissa, muistikortti olisi kiva, navi ei olisi paha, radion kuuluvuus suotavaa..

Mitä hittoa pitää ottaa huomioon, ettei sotke virtajärjestelmää? Hintaa 400-800 välillä, kai jotain jo pitäisi saada.
Itsellä on tämä: http://www.cargpsnet.com/8-screen-vw-pa ... p-556.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ainoa vika on että radio ei ole mikään paras (itse kun radioo kuuntelen todella harvoin niin ei haittaa). Mutta Win CE 6 käyttiksenä joten tuohon saa minkä vaan navi softan (itsellä uusin iGo Primo ja Q1/2013 kartat).
Eli tuossa toimii nuo ratin nappulat ja vaikka mitä... USB liitintä tuossa ei ole edessä mutta pitkä USB piuha jonka saa "mihin vaan", itse vedin johdon hanskalokeroon :)
Tuota ei taida saada kuin PayPalin avulla tilattua. Ja mitä tuossa tulee kokonaiskustannukseksi kun se on ns. kotona. (Jotain 410 (total cost) euron luokkaa jostain näin, mutta entä tullit tms))
Tuossa ei taida olla kaksoisantennitukea, eli siksi radion kuuluvus voi olla mitä sattuu.
Can-väylä tuki varmaan tarkoittaa että ei syö akkua tyhjäksi sammuksissa.
Soittaako tuo musiikkia myös puhelimesta (samppa galaxy s4) ja lataako sitä samalla?
Ja tarvitseeko tuollaista erikseen ohjelmoida mitenkään, vai onko Plug-Play -tyyppinen tapaus?
Tuossa tulisi jokunen mielenkiintoinen ominaisuus lisänä, mutta monesti ovat vain turhaa silmäkarkkia. Peruutuskamerakin kaupan päälle. Samanlainen menisi myös matkailuautoon. Mitenhän ison telkkarin tohon voisi kytkeä, kun saa taakse erilliset näytöt :)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Tomppa-
VCF Member
Viestit: 422
Liittynyt: 3.6.2011 20:20
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

Yleisimmin tuo videolähtö ja tulo on rca piuhan varaan rakennettu. Niin ison töllön voit laittaa mis on rca:lla video in jos haluut siit katella jotain.
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja mankinen »

kotka kirjoitti:
mankinen kirjoitti:
kotka kirjoitti:Auttakaas nyt tietämätöntä..
Passat 3C kaipaa uutta soitinta, koska entinen käynnistyy vasta viiveellä. Ehkä joku pieni vika, koska lämmittyään toimii normaalisti, mutta yön jälkeen ei lähde päälle heti. Napsuu vain kaiuttimissa..

2-din, ratin nappulat toimittava, kosketusnäyttö, usb-liitin etupaneelissa, muistikortti olisi kiva, navi ei olisi paha, radion kuuluvuus suotavaa..

Mitä hittoa pitää ottaa huomioon, ettei sotke virtajärjestelmää? Hintaa 400-800 välillä, kai jotain jo pitäisi saada.
Itsellä on tämä: http://www.cargpsnet.com/8-screen-vw-pa ... p-556.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ainoa vika on että radio ei ole mikään paras (itse kun radioo kuuntelen todella harvoin niin ei haittaa). Mutta Win CE 6 käyttiksenä joten tuohon saa minkä vaan navi softan (itsellä uusin iGo Primo ja Q1/2013 kartat).
Eli tuossa toimii nuo ratin nappulat ja vaikka mitä... USB liitintä tuossa ei ole edessä mutta pitkä USB piuha jonka saa "mihin vaan", itse vedin johdon hanskalokeroon :)
Tuota ei taida saada kuin PayPalin avulla tilattua. Ja mitä tuossa tulee kokonaiskustannukseksi kun se on ns. kotona. (Jotain 410 (total cost) euron luokkaa jostain näin, mutta entä tullit tms))
Tuossa ei taida olla kaksoisantennitukea, eli siksi radion kuuluvus voi olla mitä sattuu.
Can-väylä tuki varmaan tarkoittaa että ei syö akkua tyhjäksi sammuksissa.
Soittaako tuo musiikkia myös puhelimesta (samppa galaxy s4) ja lataako sitä samalla?
Ja tarvitseeko tuollaista erikseen ohjelmoida mitenkään, vai onko Plug-Play -tyyppinen tapaus?
Tuossa tulisi jokunen mielenkiintoinen ominaisuus lisänä, mutta monesti ovat vain turhaa silmäkarkkia. Peruutuskamerakin kaupan päälle. Samanlainen menisi myös matkailuautoon. Mitenhän ison telkkarin tohon voisi kytkeä, kun saa taakse erilliset näytöt :)
* En ole katsonut saako muulla kuin PayPalilla (helppohan se sillä on)
* Muistaakseni kun serkkupojalla se oli tulliin jäänyt oli kokonaiskustannukset olleet 500-550e luokkaa
* Juu ei ole kaksoisantennitukea
* Juu CAN-tuki löytyy eli sammuu kun autokin sammuu :)
* Soittaa musiikkia puhelimesta (Bluetoothin kautta) ja soittimella voi ohjata biisejä. Mitä tarkoitat lataa samalla? Jos meinaat että sen kytkis siihen USB piuhaan niin en ole testannut.
* Ei tarvitse erikseen ohjelmoida, senkuin tökkäsee paikoilleen (kunhan on välijohdot oikeat että saa kytkettyä).
* Telkkari tosiaan voi olla niin iso kuin haluaa (kunhan on RCA sisääntulo)
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
eRRo
Viestit: 2
Liittynyt: 26.7.2013 13:48

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja eRRo »

Terve kaikille!

Hommasin viime viikolla tuollaisen Passat 3C Variantin ja siinä on ilmeisesti rdc300? soitin. Tarkoitus olisi vaihtaa tilalle http://www.hifikulma.fi/epages/Kaupat.s ... oodDDX3021.

Mitä kaikkea tarvitsen tuon asennuksessa? Tahtoisin että rattisäätimet toimisivat ja auton näytölle tulisi myös infot soittimelta.

Onko tuossa hintaluokassa tarjolla parempia soittimia? Otan mielelläni vastaan ehdotuksia esim. Saksalaisista nettikaupoista tms. Kiitos jo etukäteen!
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja kotka »

eRRo:
Juuri vaihdoin itselleni soittimen omaan kotteroon.
Kenwood DDX-4023BT tuli entisen tilalle.
Oma arpominen oli johtojen kanssa, mutta lähes kaikki onnistui. Tuossakaan mallissa ei taida olla alkuperäisen näytön ohjausta, mutta onko se niin välttämättömyys? Kunhan rattinappulat toimii, niin se ainakin riittää minulle. En minä ennenkään soittimen tietoja pitänyt näytöllä..
Minä hankin soittimen lisäksi merkkikohtaisen johtosarjan ja rattinappuloiden ohjausjohdon, fakra-antenniadapterin (virransyöttö/diversity) ja 2-din sovitteen.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
eRRo
Viestit: 2
Liittynyt: 26.7.2013 13:48

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja eRRo »

kotka kirjoitti:eRRo:
Juuri vaihdoin itselleni soittimen omaan kotteroon.
Kenwood DDX-4023BT tuli entisen tilalle.
Oma arpominen oli johtojen kanssa, mutta lähes kaikki onnistui. Tuossakaan mallissa ei taida olla alkuperäisen näytön ohjausta, mutta onko se niin välttämättömyys? Kunhan rattinappulat toimii, niin se ainakin riittää minulle. En minä ennenkään soittimen tietoja pitänyt näytöllä..
Minä hankin soittimen lisäksi merkkikohtaisen johtosarjan ja rattinappuloiden ohjausjohdon, fakra-antenniadapterin (virransyöttö/diversity) ja 2-din sovitteen.
Kiitos kovasti vastauksesta. Puhut kyllä ihan asiaa tuon näytön osalta, eipä sillä oikeastaan niin merkitystä ole.

Laitan palikoita tilaukseen tältä pohjalta :)
TOOPE
Viestit: 16
Liittynyt: 5.10.2012 12:14

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja TOOPE »

kotka kirjoitti:eRRo:
Juuri vaihdoin itselleni soittimen omaan kotteroon.
Kenwood DDX-4023BT tuli entisen tilalle.
Oma arpominen oli johtojen kanssa, mutta lähes kaikki onnistui. Tuossakaan mallissa ei taida olla alkuperäisen näytön ohjausta, mutta onko se niin välttämättömyys? Kunhan rattinappulat toimii, niin se ainakin riittää minulle. En minä ennenkään soittimen tietoja pitänyt näytöllä..
Minä hankin soittimen lisäksi merkkikohtaisen johtosarjan ja rattinappuloiden ohjausjohdon, fakra-antenniadapterin (virransyöttö/diversity) ja 2-din sovitteen.
Mulla kans soittimen vaihto harkinnassa.rcd-300 on tullut tiensä päähän..
mitä mahdat tarkoittaa näillä: merkkikohtaisen johtosarjan ja rattinappuloiden ohjausjohdon,2-din sovitteen ??
eli siis onko kenwood-merkkikohtainen vaiko passat 3c?
tai jos mahdollista niin laita suorat linkit mitä kaikkee tarvii 8)
kyllä mulle tollanen mankka kelpaa :lol:
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja ibel »

Merkki/mallikohtanen tarkottaa siihen autoon sopivaa 2-din sovitetta. Eli sulla nimenomaan Passat 3C (2005-2010).
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C soittimen vaihto

Viesti Kirjoittaja kotka »

TOOPE kirjoitti:
kotka kirjoitti:eRRo:
Juuri vaihdoin itselleni soittimen omaan kotteroon.
Kenwood DDX-4023BT tuli entisen tilalle.
Oma arpominen oli johtojen kanssa, mutta lähes kaikki onnistui. Tuossakaan mallissa ei taida olla alkuperäisen näytön ohjausta, mutta onko se niin välttämättömyys? Kunhan rattinappulat toimii, niin se ainakin riittää minulle. En minä ennenkään soittimen tietoja pitänyt näytöllä..
Minä hankin soittimen lisäksi merkkikohtaisen johtosarjan ja rattinappuloiden ohjausjohdon, fakra-antenniadapterin (virransyöttö/diversity) ja 2-din sovitteen.
Mulla kans soittimen vaihto harkinnassa.rcd-300 on tullut tiensä päähän..
mitä mahdat tarkoittaa näillä: merkkikohtaisen johtosarjan ja rattinappuloiden ohjausjohdon,2-din sovitteen ??
eli siis onko kenwood-merkkikohtainen vaiko passat 3c?
tai jos mahdollista niin laita suorat linkit mitä kaikkee tarvii 8)
kyllä mulle tollanen mankka kelpaa :lol:
Mitenköhän laittaisi linkit.. Tein niinkin vanhanaikaisesti että kävelin kivijalkaliikkeeseen pienen rahanipun kanssa ja lähdin kaikkien tarvittavien releiden kanssa pois.
Ostin siis ihan yleismallisen 2-din soittimen. Siihen tarvitsee asennuskehyksen että se istuu ja saa kiinni siististi tuohon alkuperäiseen paikkaa. Ja kun ihmeekseni vältin johtosarjan katkaisemisen, niin ostin autokohtaisen johtosarjan. Tuohon johtosarjaan pari pientä palikkaa rattia ja antennia varten, niin mokoma sotku oli valmis.

Tosin ihan samat tuotteet saisi vaikka autostudion kautta tilattua, eikä mitään ihmeitä ole. Ylhäällä pitäisi olla tiedot.
Mutta kokemuksesta sanon, että vältä jotain Pioneerin mixtrackliirumlaarumvalodiscoshowta. Ainakin omaan silmään kävi ihan "possuna"
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Vastaa Viestiin