Variant Pacific -05 kaiuttimet

Autohifi-jutut
Maniac88
Viestit: 49
Liittynyt: 9.11.2010 21:49
Paikkakunta: Vantaa

Variant Pacific -05 kaiuttimet

Viesti Kirjoittaja Maniac88 »

Onkos kellään tietoa tuon Pacific farkun kaiuttimista. Edessä ja takana ilmeisesti VW:n oma erkkasarja... Diskantit on edessä palkeissa ja takana ovissa. Onko Pacificissä paremmat kaiuttimet kuin muissa? Omassa autossani oli ostettaessa vakio Blaupunktin esiasennus mankka joten siitä päättelin että kajaritkin ovat vakiot. Jo pelkkä mankan vaihto Alpine Alpine CDE-133BT:ksi antoi paljon paremman soundin. Itseasiassa ääni on todella puhdas ja bassotkin toistuvat tasaisesti ja aika alas :roll: Olin aika ihmeissäni kun yleensä mitä olen vakiokajareita kuunnellut monessa autossa ovat ne aika kamalia :D

Kurkistelin lampulla kaiutinritilään ovissa ja kaiuttimet näyttivätkin ulkoisesti paremmalta kuin esim ne perus 90 luvun pahvikartiot. Ja onko tuo ovipahvien irrotus mimmonen operaatio jos keväällä alkaa hifihammasta taas kolottamaan...

Vanhassa kolmoskoppasessa oli hifiä aika reilusti joten siihen kun oli tottunut niin kun hyppäsin ekaa kertaa uuteen autoon ja laitoin ration päälle odotin jotain todella puisevaa, mutta tälläkertaa olin positiivisesti yllättynyt. Vai onko vain niin, että uudemmissa autoissa vakiovehkeisiinkin on panostettu? (Okei se mankka nyt oli aika diibadaaba)
Mahtavaa!
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Variant Pacific -05 kaiuttimet

Viesti Kirjoittaja Basu »

Kaikkeen tottuun, ne vakiot ovat jotkut Philipsit tai niihin verrattavissa olevat perus ämyrit. Mutta on se vakiokaiuttimien ääni tehtaalta lähtiessä varmasti suurimmalle osalle Golf IV:n omistajista ja käyttäjistä ihan riittävä. Soittimen vaihto tekee joskus jopa ihmeitä aikaan, nimim. Alpine löytyy täältäkin. :)
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Maniac88
Viestit: 49
Liittynyt: 9.11.2010 21:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Variant Pacific -05 kaiuttimet

Viesti Kirjoittaja Maniac88 »

Tuohonhan ei käsittääkseni kovin syvät kaiuttimet mene nuihin vakioitten tilalle. Ainakin mitä olen netistä jotain kuvia nähnyt niin jotain koroterengasta vaatii aika moni kaiutin sopiakseen paikalleen. Jotain matalia kaiuttimia voisi varmaan mennä ilman korotettakin. No jokatapauksessa, ei tässä nyt talvella jaksa alkaa mitään tekemään. Kelpaa noita nyt kuunnella noinkin. Pitää kesällä tutkia jos alkaa taas subbaria laittamaan.
Mahtavaa!
Vastaa Viestiin