Sivu 1/1

Soittimen asennus '99 passattiin

Lähetetty: 26.3.2004 20:32
Kirjoittaja lassi
Kuulin kaverilta juttua, että asennettaessa volkkariin soitinta, pitäisi ottaa huomioon jotain juttuja, ettei ajotietokone tms. sekoa. Pitääkö paikkansa, vai onko urbaani legenda taas kyseessä? :)

Olisi tulossa Sony CDX-R3300 mp3-soitin, Saksassa ainakin näyttäisi olevan sopuhintaan:

http://www.electronica24.de/app/catalog ... ctID=13250

Kuulemma postikulut n. 20 eur.

Lähetetty: 26.3.2004 20:44
Kirjoittaja jmr
Jälkiasennussoittimessa pari piuhaa on eri järjestyksessä, kaupasta saa valmiita ISO-piuhoja, joissa ne on käännetty.

FFp texteistä löytyi:
http://ffp-motorsport.com/tuning/soitin.php
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html

Lähetetty: 26.3.2004 21:01
Kirjoittaja lassi
Kiitokset!

Saako noita sovitinpiuhoja ihan tavallisista autohifiä myyvistä liikkeistä? Kellään tietoja hinnasta?

Lähetetty: 26.3.2004 21:20
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Pitäis saada ja tuskin maksaa paljoa. Olisko n. 20e?

Lähetetty: 27.3.2004 11:04
Kirjoittaja Jaaba
Jep, pari-kolmekymppiä sellanen sovitinsysteemi maksaa, mutta
jos omaat vähänkään sähkömiehen vikaa niin kannattais kyllä vaan vaihtaa nuo johtojen paikat. Muutenkin kannattaa välttää adapteria, koska se johtohässäkkä ei meinaa muutenkaan mahtua soittimen taakse.

HUOM! monissa soittimissa on soittimen omissa johdoissa mahdollisuus vaihtaa virtajohtojen paikkoja!

Lähetetty: 27.3.2004 11:31
Kirjoittaja lassi
Joo täytyy varmaan ite koittaa vaihtaa ne johtojen paikat ensin, sen verran pitäis löytyä kokemusta, että uskaltaa yrittää :-)

Lähetetty: 27.3.2004 15:56
Kirjoittaja kirurgi
jos sovitin on niin kahden piuhan paikkaa pitää vaihtaa koneen plugissa ainakin JVC:ssä piti muuten ei muisti pysynyt.

Lähetetty: 27.3.2004 15:58
Kirjoittaja jmr
Johtuu siitä että VW:ssä ne kaksi piuhaa on eri paikoissa. Jos hommaa sovittimen joka on VAG:lle tarkoitettu, niin ei tarvitse vaihtaa mitään ja pysyy muistit.

Lähetetty: 27.3.2004 16:23
Kirjoittaja jyrki
Ne kaksi piuhaa on jatkuva- ja keskeytettyvirta eli punainen ja keltainen väri joilla on riippuen mankasta eri merkitys. helpoin kokeilla virta mittarilla kumpi väri on autossa jatkuva ja sitten vaihtaa vaan mankan liittimessä jatkuvan samaan kohtaan.

Lähetetty: 8.4.2004 15:54
Kirjoittaja sirkia
Moi,

Tuo selitääkin miksi edellisen Passatin poppiasennuksissa meni ensimmäisellä kerralla piuhat solmuun.
No vika huomattiin nopeasti, kun soittimen muistista katosi kaikki, kun virta-avaimen otti pois paikoiltaan.

t. Stefu

Lähetetty: 14.4.2004 22:51
Kirjoittaja jmr
JVC:llä olikin soittimen takana vaihdettavat abiko-liittimet ja vaihdoin vain keltaisen ja punaisen ristiin.

Lähetetty: 15.4.2004 16:55
Kirjoittaja jyrki
Juuri siksi sinne apikot on pistettykkin että herätteen ja jatkuvanvirran vaihtaminen onnistuu. Isoliittimestä sitä on vaikeampi vaihtaa!!

Lähetetty: 16.4.2004 9:47
Kirjoittaja Jaaba
jyrki kirjoitti:Isoliittimestä sitä on vaikeampi vaihtaa!!
Vaikeampi joo, mutta onnistuu se siitäkin.

Lähetetty: 16.4.2004 10:02
Kirjoittaja kirurgi
joo JVC:ssä oli helppo vaihtaa kun oli abigot...
mites muuten saman ikäisen Passatin takaoviin kaiuttimet ajattelin
laittaa kun siellä ei ole eikä myöskään johtoja.
miten kannattaisi toimia?