Passattiin uudet kaiuttimet etu ja takaoviin?

Autohifi-jutut
Riku
Viestit: 247
Liittynyt: 25.12.2007 16:32
Paikkakunta: Huittinen

Passattiin uudet kaiuttimet etu ja takaoviin?

Viesti Kirjoittaja Riku »

Elikkä olisin kysynyt onko kukaan vaihtanut passat 3b:n kaiuttimia oviin? Itse en ole kovin kiinnostunut autohifistä enkä siittä myös paljoa ymmärräkään mutta tuo ottaa hiukan korviin kun kaiuttimet alkanut säristä ja osa jo lakannut soimastakin :)...Eli mimmoset kaiuttimet laittaisi oviin? Itse olen katsellut jos jossakin olisi uudet vakiokaiuttimet passattiin mutta ei oo tullu vastaan :(
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Riku
Viestit: 247
Liittynyt: 25.12.2007 16:32
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Riku »

Sori ny ku en näistä tiedä mutta...Mimmoset kajarit vois laittaa vakiopaikoille? Eli meinaan nyt sis pelkkiä kajareita että ei tarttis mitään erillissarjoja tai vahvareita sinne laittaa. Voikos sinne laittaa ihan tommoset midbassot etu ja takaoviin ilman että ei tarvi vahvaria. Soittimena on 4x50W vehje.
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Vahahyyppa
Viestit: 38
Liittynyt: 7.4.2008 19:20

Viesti Kirjoittaja Vahahyyppa »

kyllä voi laittaa. 6.5 tuumaset elementit sopii ja sovite renkaat jos elementin upotussyvyys on liian suuri.
käy kysymässä paikallisesta liikeestä sopivia kaiuttimia
Vähähyyppä
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Mie oon vaihtanut noita kaiuttimia paljon.
Jos haluaa helpolla päästä ja ilman mitään sorvaamisia niin suosittelen tätä settiä:
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... tuote=1174

Tuo on kohtuu hintainenkin ja soi hyvin hintaisekseen.

Ja mun mielestä kaikki 3B pasuunan kaiuttimet on erillissarjoja jo valmiiksi.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Riku
Viestit: 247
Liittynyt: 25.12.2007 16:32
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Riku »

Sinä olet siis tuon sarjan ostanut ja asentanut autoosi? Niin tuossa sarjassa tulee ilmeisesti mukana 2kpl kaiutimia? Eli sitten jos haluaa taka ovetkin uusia noita ilmeisesti pitää ostaa pari sarjaa =)
VW Passat variant Highline -04 1.8T
Avatar
leevi
Viestit: 113
Liittynyt: 2.2.2006 17:59
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja leevi »

Mites tämmönen setti: www.pioneer.co.uk/.../ts_c1700r_detailpage.jpg 3b passattiin.

Upotus syvyys on kaiuttimessa 70mm, eli joutuu vissiin hommata/ tehdä korokekauluksen. Tuolle riittänee 10mm korotus?
Kertokaa viisaammat, ettei turhaan ihmettele ovipahvit kädessä tallilla kun ei sovi :roll:
G3 Variant 1.8 Europe
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Moi,

En ole itse noita Rainbown sarjoja autooni asennellu mutta hyvää olen niistä vain kuullut. Tarkoitus olisi tuollaiset omaan farkkuun hankkia kun saa tuo auton ulkopuolen nyt ensin kuntoon.

Edelliseen autooni asensin DLS:n MS6A:t joista lisää juttua täällä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=80 ... ight=patun

Noihin MS6A:han piti laittaa korotuskaulus bassoille ja muotoilla diskantin paikka uudestaan joten kovin helpolla ne ei paikalleen mennyt. Nyt olis tarkoitus pysyä hieman hillitymmällä linjalla poppi asennuksien suhteen ja parantaa vain alkuperäisiä sennuksia. Siihen tarkoitukseen nuo Rainbown merkkikohtaiset sarjat on hyviä. Niissä tulee muistaakseni se basson asennuskaulus mukana ja diskanttikin asentuu alkuperäisen diskantin paikalle.

Ja jos haluaa laittaa eteen ja taakse uudet kajarit niin noita sarjoja joutuu tilaamaan kahdet, mutta mun mielestä sillä pärjää jo pitkälle kun etuoviin hankkii uudet kajarit, kuitenkin se soittimen balance on säädetty eteen, näin ainakin oikea oppisesti.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Vastaa Viestiin