Sivu 2/2

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 3.8.2013 11:35
Kirjoittaja ibel
Nuo vanteet istuu kyllä älyttömän hyvin tuoho!! :P Tosin tuolla "madalluksella" taka akselia pitää siirtää taaksepäi et näyttää hyvältä.. Aiemmin kyselit merkin väristä, niin tuossa se näyttäis hyvältä vihreenä. ;)

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 3.8.2013 21:23
Kirjoittaja _paffa
Kattoo nyt tuon merkin kanssa, olkoon mustana ainakin alkuun. :)

Ja tuosta taka-akselin siirrosta. Mä diggaan kun rengas hipoo kaaren etuosaa ;) Jäykemmät jouset pitäisi tuohon taakse saada, mistä ja millaiset? En tiedä...

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 4.8.2013 11:14
Kirjoittaja kotka
Tuohon ei varmaankaan harjoitella kiillottamista :roll:

Muovikaaret koriliimalla kiinni ja sisäpuolelta kantti melkein kokonaan pois. Siis siten että mallaat kaaria paikoilleen ja piirrät kynällä ajomerkin. Et aja paikoillaan niitä kantteja pois.. Omista muovikaarista ajoin sisäpuolen kantit pienellä kulmahiomakoneella, mutta joku paineilmakuviosaha voisi olla ihan hyvä. (ei tulisi sulamisjälkiä ajamisvaiheessa)

Ihan epämääräinen ehdotus etuvilkku-sumariyhdistelmälle.. Oiskohan jostain helposti saatavilla savupleksiä josta ajaisi yhtenäisen suojan tuohon päälle? Tulisi ihan tasainen, iso lasi koko valosysteemin päälle. Ajovaloihin sit savukalvoa.

Etupuskuriin GTI:n alahelma, vai meneekö se jo liian matalaksi?
Mutta missä on maastoverkko

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 4.8.2013 11:33
Kirjoittaja Sami Mäkinen
voi voi, mä annoin navet mennä polon mukana, olis voinu paffalle laittaa seuraavassa kuormassa :lol:

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 4.8.2013 14:08
Kirjoittaja _paffa
Pitäisi maalata joku jämäpelti ja kokeilla huvikseen mitä tapahtuu tuolle pinnalle jos sitä alkaa kiillottamaan. Samoin olisi kiva testailla eri vahoja/pinnoitteita, että kuinka käyttäytyy.

Noista vilkuista. Taidan tyytyä perus savunväriseen Lamin-X:n. Uusia en kehtaa vielä tässä vaiheessa ostaa, kun pitäisi tuo sumarioptiokin olla (ulkonäköseikka) ja tuon pleksin askartelu menee ehkä hieman liian amikseksi :D

Muovikaarien kanssa olen vielä hieman kahdenvaiheilla, laittaako vai eikö laita. Eiköhän ne mene kiinni mutta mitenkähän jos niiden kantteja ei laikkaisi pois vaan taivuttelisi ne lämmöllä ylöspäin suojaamaan auton oman lokarin leikattua kanttia? Jotain alustamassaa pitäisi vielä niihin levitellä, kun laikatessa aikanaan jäi muutamia aukkoja :D

Tunnetko kotka ketään nelipyösuuntaajaa Kuopion alueelta, joka tekisi kaverihintaan noita hommia? Taakse kun mietin shimmilevyjä hankkivani, jottei söisi kumeja, niin voisi mittailla, millaset toe/camber arvot tartteisi, jotta saisi aurauksen suoraksi ja camberin optimoitua.

Mitenkä mä suojaan maalipinnan, jottei koriliima tursua kaaren yläpuolelle? Vai pysyykö kaari tiukasti yläreunasta kiinni korissa, vaikka liimaa olisi lähinnä alaosassa?

Ei mitään naveja! Ei pidä yliampua sentään, eihän noissa intin autoissakaan ole navetettu sisustaa :D Tosin yksi iso nave voisi olla takakontissa jemmassa, jotta saa naamioutua auton tarvittaessa maastoon ;)

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 8.8.2013 23:39
Kirjoittaja _paffa
Alusta alkaa olemaan nyt katsastuskorkeudessa (katsastusvanteilla 14", joilla saa 1.3cm enemmän maavaraa vrt. 16") ja pikkuhilppeet kaikki paikallaan. pl pilarien muovit ja kattoverhoilu, jotka ovat maalauksessa. ;)

Muovikaaret vielä puuttuu, mutta askartelen ne paikoilleen kun auto on leimattu ja muuten täysin kunnossa. Taakse myös pitää tilata jäykemmät jouset, kunhan ehdin mittailemaan kaiken tarpeeksi hyvin. Mitään nyrkkisääntöä tuohon jousen jäykkyyteen, että millaista lähteä hakemaan?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

:buttrock

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 9.8.2013 8:45
Kirjoittaja kotka
_Paffa: Ei taida nelipyöräsuuntaus onnistua :?

Kyllä tuo noita muovikaaria kaipaa, samoin noille etuvaloille sävyä. Taakse merkkiä paikoilleen, mutta mitä tekee vetokoukku tuolla? (vai onko tähänkin tulossa joku kärry perään?)
Leveetä peltiä alle, ja valkosivurenkailla tietty.
Joku mattapinnoite tuohon vielä, että häviää lopullinen kiilto..

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 9.8.2013 15:16
Kirjoittaja _paffa
No joo, nelipyöräsuuntaus tai etupyöräsuuntaus ihan sama :D

Koukku jää käytännön syistä. Taakse tulee merkki mustana, kun sen ehdin jostain taikoa. Kaaret on tulossa kyllä, kun vaan ehtisi (jaksaisi asentaa ja sovitella [leikellä]).

Leveet pellit 14" ehkä talvivanteiksi, kesävanteet/kumit kun on jo eli tuo Borbet A 195/40R16 @ 7.5" ja 215/40R16 @ 9".

Mattapinnoite ei tee pintaa sen matemmaksi kuin mitä on. On vain aineita jotka lisää kiiltoa eri asteissa tai ei lisää sitä ollenkaan. Ei ole mattaavaa pinnoitetta, muuta kuin mattalakka :D Ja IMO tuo pinta on sopivan semimatta. I like!

Livenä paremman näkönen kuin noissa kuvissa. Otan jonakin aurinkoisena päivänä (jos sellaisia enää tulee) kuvat kunnon järkkärillä ja Borbeteilla :) Muuten tuo alkaa olemaan valmista kauraa. Työt vaan haittaa harrastuksia, eli 2 seuraavaa vkoa duunissa 24/7 (kirjaimellisesti). Mahtaako mikään lauantaisin auki oleva katsastusasema tehdä muutoskatsastuksia lauantaisin? Saatikka Vianor pyöränsuuntauksia lauantaisin... Pitäisi taas pari puhelua ottaa. :D

Re: paffa's G3 Variant

Lähetetty: 26.8.2013 22:56
Kirjoittaja _paffa
HIljalleen ehtii taas auton parissa askartelemaan. Kaksi viikkoa töissä "sotimassa" söi taas vähän talliaikaa.

Mitäs tähän nyt on tehty...
- Alusta säädetty tarkasti katsastuskorkeuteen, koska muutoskatsastus
- Ajovalot joeymodattu ja korjattu säätöruuvien muoviosat sekä putsattu läpikotaisin ennen kasaamista sekä säädetty
- Muovikaaret liimattu
- Helmat massattu kiveniskumassalla
- Sisusta niputettu (katto + katon osat eli lamppu, häikäisyläpät ja kauhukahvat camotettu eli pääosin mustaa, jossa oliivin vihreää motipin camoväriä. Näyttää kyllä mustalle hämärässä)
- Taakse modattu hieman originaalia merkkiä isompi Venton merkki (taisi olla 70mm -> 80mm), kun tähän hätään ei muutakaan tarttunu käteen
- ... ja varmasti paljon muita pikkujuttuja joita ei muistu mieleen :D

Kuva

Kuva

Huomenna pyöränkulmiensäätö ja ke tai to katsastus. Samoin huomenna käyn juttelee vielä takakaarien mankeloinnista ja Mamasan saisi vastailla tiedusteluihin jäykemmistä ja lyhyemmistä takajousista :)

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 27.8.2013 7:36
Kirjoittaja Redneck
Tullu vaklailtua tätä ja ny on vanteet alla :)

Hyvän näkönen noilla borbeteil, johonki viel navea nii jo on! 8)

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 27.8.2013 8:18
Kirjoittaja Juhizz
Kyl tykkään :)

Ai että.. tän näkösiä kun olis ollut valtion autot aikoinaan :roll:

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 27.8.2013 21:18
Kirjoittaja _paffa
Variantin OEM takamuovikaaret tarvitsisin. Nyt ongelma on se kun pyörät ovat siinä kulmassa kun ovat ja ta-technixin jouset ovat löysät paskat -> kaari hakkaa kumiin ja kun muovikaari ei istu kunnolla, eli on hieman alempana kuin peltikaari -> tuppaa osumissa muovikaari irtoamaan liimauksistaan :D

Nyt ensi alkuun hieman ajoin mankelilla kaaria lievästi ulospäin, kunnes alkoi takaosien pellit paukkua ja sitten rälläkällä hioin kaikki kaaren alapinnan epätasaisuudet pois ja maalasin hiotut kohdat hapolla. Shimmilevyt tarvitsisi, jotta saisi nätisti camberia asteen verran lisää.

Ja tämän lisäksi kaipaan helvetin hyviä ideoita mielellään kuvien kera miten tuon takajousituksen toteuttaisi jäykemmäksi? Suoria coilijousia saa mamasanilta mutta nyt takajousi on 62mm alhaalla ja 86mm halkaisijaltaan ylhäällä, joten yläjousilautanen variantissa pitäisi muokata 62mm jouselle sopivaksi, niin että iskari menee sen putken sisälle ja samalla olisi kaulus joka pitäisi jousen paikoillaan. Hitsaustaidot ovat aikalailla nolla, joten joku seppä saisi sen melkein tehdä valmiiksi :D

Mitä jäykkyyttä kannattaisi lähteä taakse hakemaan jouselle?

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 27.8.2013 21:37
Kirjoittaja Sami Jalonen
Joku 12kg vois olla sopiva, niin saat otettua tyttöjäkin tarvittaessa kyytiin.

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 27.8.2013 21:44
Kirjoittaja ibel
^ :lol:

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 27.8.2013 22:37
Kirjoittaja Dubsonic
Itellä on nyt nelosvariantissa 7/7 kg jouset ja takapää on hyvä, mut etupää sais olla vaikka 8 tai 9. Alunperinhän tuossa BC:n sarjassa olisi tullut 6/5kg jouset, mutta halusin vähän jämäkämmät ja taaksekin saa nyt laittaa painoa ilman et rupee pahemmin roikkumaan. Helppohan noita on mamasanilta tilailla erilaisia jousia. Nyt ei ole vielä vakaajaa edessä niin ei tiedä tarkalleen miten rupee käyttäytyy kun hommaa jäykät vakaajat.

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 27.8.2013 23:28
Kirjoittaja _paffa
Kiitti Sami, mutta luulen että tuolla todennäkösemmin kuskataan Hornetin ohjuksia kuin tyttöjä :D

Nyt pitäisi alkaa suunnittelemaan tuota yläpäätä ja sitä, miten siihen muokkaa sopivan 62mm jousen niin, että coili mahtuu vielä putken sisälle menemään... Ajellaan siihen asti kevyellä kuormalla ja vähän korkeammalla setupilla.

Ebaystä tilasin kans toivottavasti varianttiin sopivat kaaret, eli ne, missä on edessä sivulistan pala kiinni ja takana listan kolon peittävä uloke. Härski hinta oli oem takakaarille speedautoteilessä, 63e kpl :D

Ebäy

Kiitos Dubsonic noista suuntaa-antavista jäykkyystiedoista :) Helpompi lähteä etsimään sopivaa omaan käyttöön! =)

Samoin tuosssa heräsi ajatus mk4 Boran mustien vakiojakkaroiden (semmoset kun olisi kaverilla jouten) istuttamisesta paikoilleen... edes eteen.

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... th-a-twist
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=215624.0

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 28.8.2013 23:12
Kirjoittaja _paffa
Taas tuli tehtyä, mutta kuvat jäi... Ehkä panttaan niitä tarkoituksella sitten valmista ajatellen tai muuten vain unohdin niitä räpsiä :D

Viime jaksossa tapahtunutta:
- Kaaret mankeloitu (LÖYSIN mankelin Kuopiosta!!), jotta saisi vähän pelivaraa kumeille. Siihen asti taittelin kaarta kunnes alko pelti paukkumaan ylempänä ja jätin siihen :D
- Kaarien alapinnat hiottu tasaiseksi, maalattu, massattu yms ja muovikaaret takaisin paikoilleen
- Paremmin istuvat (toivottavasti) muovikaaret tilattu. Nämä motonetin mallia one size fits all sopii hyvin vain kolmeoviseen, kun taas nyt tilasin neliovisen (variantissa saman malliset) muovikaaret, joissa edessä listanpätkä osa kaarta ja takana lista menee kokonaan piiloon.
- Keskuslukituksen kauko-ohjain asennettu. Mallia MTT-Trading (Inca Pro) volkkarin johtosarjalla. Aika simppeli plug'n'play. Kaks valkeeta piuhaa piti kääntää ristiin, jotta painikkeet toimi oikein päin.
- Alustan ruostekohtia (massat irronnu) massattu tässä kaiken ohella.

Työn alla vielä:
- Jäykemmät jouset taakse (yläpään muokkaus 62mm jouselle sopivaksi, nyt 86mm)
- Mahdollisesti mk4:n vakiojakkaroiden istuttaminen, kaverilla olisi joutavana mustat boran penkit...
- Ikkunoiden tummennus 50% kauttaaltaan
- Katsastus/muutoskatsastus (pe aamusta, toivottavasti vikalista on lyhyt :D)
- Päästöt otan varmuuden vuoksi tutulla autokorjaamolla :D
- Katsastuksen jälkeen taka-napojen shimmaus enemmän miinukselle ja tonttiin enemmän. Mahtaakohan taka-akselin helojen väljyys aiheuttaa huomiota katsurille? Nekin kun pitäisi vaihtaa...
- Jotain muuta... mitä?

Ja loppuun pieni tiiseri ;)

Kuva

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 29.8.2013 7:59
Kirjoittaja kotka
Tämähän näyttää ihan liikkuvankin jo tuolla "ylleisillä teillä", ja erottuihan tuo edukseen joukosta.
Oletko miettinyt lasien kalvotusta tarkemmin, sillä joku ruskehtavaan taittuva kalvo voisi toimia paremmin kuin perus harmaa/musta. Takaluukun lasi astetta tummempi kenties?
Tästä on koko ajan puuttunut maininnat musiikkivehkeiden päivityksestä :D
- Olisko jotain armeijan laatikkoa josta tehdä pieni subi? Ammuslaatikko, varusteloota, Jerrykannu tms jäykistettynä.
Tuota sisustaa voisi pikkuisen päivitellä ulkokuoren tyyliin pienillä pisteosien muutoksilla.

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 29.8.2013 9:21
Kirjoittaja samthunder
Tässä on asiallinen meininki. Ja ehdottomasti jos meinaat akkunat kelmuttaa niin pronssin väriset (ruskeat) kalvot!

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 9.9.2013 0:25
Kirjoittaja _paffa
Kapistus on joo liikenteessä. Poppipuolta en varmaan laittele erkkasarjaa enempää. Jos jostain saisi edullisesti laadukkaan 6.5" erkkasarjan eteen ja ehkä joku pikkubasso jonnekin. Ikkunat kalvotan varmaan itse (opetteluhommiks menee), kun haluan senkin taidon oppia :D. Sisusta on mielestäni aika priima, mutta tehdään harkittuja ja hillittyjä ratkaisuja ;). Vielä olisi kuitenkin pientä hienosäätöä vaille ennen talven lumia.

Taakse lisäsin camberia prikka-kikalla, eli alimman etummaisen pyörännavan kiinnityspultin alle laitoin n. 2mm paksun prikan ja kiinnitin navan paikoilleen. Nyt mahtuu pyörimään joustoissakin aika hyvin. Muovikaaret liimasin samalla paremmin, kun ekalla kerralla unohdin karhentaa kaarien sisäpinnat. Nyt karhensin P40. :D

Kuva

Kuva

Kuva

Muokkasin myös takaiskarien yläjousilautaset 62mm suorille jousille sopiviksi.

Resepti:
- lyhensin tuosta kohti, mistä jousilautanen alkoi levenemään (n.5-6cm alapäästä pois)
- 8mm paksuun teräslevyyn 60mm reikä
- reikään hitsattiin noin 6cm pätkä 60mm putkea.
- hiontaa ja siistimistä
- lopuksi happomaalit pintaan ja massaa päälle

Lautasen jälkeisen kauluksen idea on olla yhtä pitkä kuin entinenkin, jotta iskari pysyy kokoajan putken sisällä, eikä muljahda sieltä ulos. Jousilautanen itessään on nyt n.5.5cm ylempänä, joten saman mittaisella jousella kuin TA-Tecnixin alkuperäisellä (n.200mm), tulee olemaan säätövaraa ainakin tarpeeksi alaspäin :D Nyt tuolla nykyisellä korkeudella noin. 1.5cm kierteitä jäljellä. Jäykkyydestä en vielä tiedä, mutta mielessä pyörinyt 10kg jousi?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Näille pitäisi kans viimeistään talven aikana rakennella teline konttiin ;)

Kuva

Ovat Bundeswehrin ylijäämää ja leimattuna NATO-tuotenumerolla sekä tekstillä "BUND". Telineestä ajattelin jotain tämän tyylistä, jotta jäisi takakontin verhon alle sopivasti.

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 9.9.2013 19:25
Kirjoittaja ibel
Kakkistyyline kattotelinelaatikko katolle... :P Mahtus varmaa kaks peräkkäi.

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 8.10.2013 23:12
Kirjoittaja _paffa
Syksyn fotoshootti on takana ja tässä muutama kuva ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja loput kuvat täällä:
http://paffa.1g.fi/kuvat/Cars/Golf+Variant+mkiii/2013/

Jotain pieniä muutoksia/huoltoa täytyy tehdä, kuten asentaa Blaupunktin lasiantenni, nostaa hieman kuskin ovea (roikkuu lievästi), levitellä talveks peltivanteet (tuttu hoittaa) ja ehkä laskea hieman keulaa ;)

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 9.10.2013 11:48
Kirjoittaja ibel
Ihan ku vas. takarenkaassa ois enemmä camppeeria.. :mrgreen: Komia tää kyllä on. :)

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 9.10.2013 14:39
Kirjoittaja _paffa
Se on optinen harha.

En ollut kuvan mukaan aivan keskellä autoa, kun vertaa esim kuinka paljon peilit näkyvät, sekä alusta ei ollut täysin suora. ;)

Re: paffa's G3 Variant SA-int Edition

Lähetetty: 9.10.2013 18:11
Kirjoittaja ibel
Juu kattelinkii uuestaa et se vaan näyttää... :)