Sivu 1/1

Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 13.4.2011 18:29
Kirjoittaja Arto Vikiö
Sain tuossa nyt laitettua kesätassut alle.
Itse olen aika tyytyväinen uusin vanteisiin ja renkaisiin.
Vanteina on nyt Wolfrace Toyama Race Black 17" x 7.0" ja renkaat 225/45R17 91W TL KUMHO ECSTA KH11.

Lopputulos tämän näköinen:
Kuva

Tämä oli lähtotilanne:
Kuva

Seuraavaksi suunnitteilla alustasarjan laitto. Pitäisi vaan saada jostain budjetti kasaan ja löytää joku maltillinen sarja alle.

Lähetetty: 13.4.2011 18:44
Kirjoittaja Epikki
Joo kyllähän se vähän tontitusta kaipaa :lol:

Lähetetty: 14.4.2011 16:16
Kirjoittaja pronty
Höpöhöpö ei tuo madallusta kaipaa. Hyvältä näyttää tuollaisena. :wink:

Lähetetty: 14.4.2011 18:33
Kirjoittaja Arto Vikiö
Toinen vaihtoehto olisi tosiaan laittaa korotuspalat 8)

Lähetetty: 14.4.2011 21:13
Kirjoittaja AjH
Tossa kuvaparissa huomaa kyllä hyvin että paksummilla munkeilla toi kaaren ja renkaan väli ei niin iske silmään, mutta kun laittaa ohuempaa nahkaa vanteen suojaksi niin se ei kyllä enää kestä kovin isoa koloa renkaan ja kaaren väliin.

Ehkä H2 on semmonen missä 24" käärmeennahka sopii siihen maasturi-lookkiin :lol:

Lähetetty: 15.4.2011 8:11
Kirjoittaja Kale
Eiköhän tuossa autossa ole jo korotuspalat tai huonon tien alusta. Ei passat vakiona tuommoinen traktori ole.

Lähetetty: 19.4.2011 17:52
Kirjoittaja Arto Vikiö
Kale kirjoitti:Eiköhän tuossa autossa ole jo korotuspalat tai huonon tien alusta. Ei passat vakiona tuommoinen traktori ole.
Tutkin tarkemmin autoa. Niin kyllähän sieltä löytyi jousien alta korotuspalat. Niiden poistollahan saa autoa jo hiukan alemmas.
Siltikin hankintalistalla on alustasarja. Pirun kalliita nuo näyttävät olevan, joten täytynee odottaa vielä jokin hetki, että saa budjetin kasaan.

Tai toisaalta... Jos alkaisi värkkäämään A6 allroadin tapaista laitosta... :roll:

Lähetetty: 19.4.2011 20:32
Kirjoittaja Killer
Eihän noi budjettisäädettävät saksassa paljoa maksa ku 200€ tienoilla saa ihan jo valita merkistä.

Lähetetty: 10.7.2011 21:05
Kirjoittaja Arto Vikiö
En ole saanut aikaiseksi tehdä autolle mitään.
Toukokuun puolestavälistä asti tehty taloremppaa, ja siihen vielä muutto päälle.
Projektit söi budjetin ja ajan tehdä autolle mitään.

Parit pakolliset remontit tein, kun vaihdoin ilmastoinnin ja laturin kiristinpyörät ja samalla uusin hihnat.
Nyt pitäisi vielä eteen vasemmalle etu/ylä tukivarsi vaihtaa, on nimittäin väljä.

Tässä vielä muutava kuva. Kun vihdoin sain auton pestyä sisältä ja ulkoa.
Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: 10.7.2011 21:09
Kirjoittaja Pasi Häkli
Herranjestas, mutta se on korkea! :shock:

Lähetetty: 10.7.2011 22:50
Kirjoittaja samthunder
Kyllä tossa on ehtaa AllRoad meininkiä!

Lähetetty: 6.9.2011 19:01
Kirjoittaja Arto Vikiö
Onhan tässä taas tapahtunut.. Tosiaan laturi on paukahtanut. Tukivarsi eteen on vaihdettu. Ja nyt viimeisenä ahtoputki hajos (tilattu uusi tilalle)... Ja vielä lisäksi ajovalojen autom. korkeudensäätö on temppuillut (vika hävis omia aikojaan)..

Oli muuten motarilla Lahdesta Hkiin takana tilaa, kun ahtoputki posahti. Ennen kuin heitti vikatilaan. Tuli muuten sen verran tummaa jöötiä putkista, että sai ajaa rauhassa :D

Saas nähä, mitä menee seuraavaksi vaihtoon. Sen verran tuntuu tätä "pientä" olevan..

Lähetetty: 7.9.2011 19:09
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ Aika pienellä oot vielä päässyt. Ainakin jos vertaa yhtä 3C passattia tossa töissä, jonka korjaukseen on varmaan 10k€ mennyt hyvin pienen ajan sisällä. Turbo siitä hajos, sit oli hiukkassuodatin tukossa(300tkm ajettu), sit hajos suuttimet, sit oli jo vauhtipyöräkin paskana ja mitähän vielä jäi mainitsematta.

Lähetetty: 17.10.2011 9:28
Kirjoittaja Arto Vikiö
samthunder kirjoitti:Kyllä tossa on ehtaa AllRoad meininkiä!
Taidanpa jättää alustasarjan laittamatta.
Tuossa hirvenpyynnissä olen kulkenut, niin eipä ole tarvinnut kaikkia kiviä ja kantoja väistellä metsäteillä.
Eikä ole tarvinnut pelätä, et jääkö heti ensimmäiseen hietikkoon tai liejuun kiinni..

Onhan tuossa tuo T3 caravelle syncro, mut meilläkin on useampi käyttäjä sille.
Ei oo vielä saatu kiinni tuota kapistusta.

Lähetetty: 23.10.2011 10:45
Kirjoittaja Arto Vikiö
Lisää pieniä, mutta harmittavia ongelmia.
Ensinnäkin repsikan puolen peilin vilkku elää omaa elämää vilkuttaessa oikealle.. Joo'oo, ei oikein ymmärrä. Mahtaneeko tämä vika liittyä myös huonosti toimivaan oven mikrokytkimeen?

Toiseksi repsikan puolen xenoni heitti värinsä ihan violetiksi.. Rikki tieten menossa.

Hauskinta tässä on, et nämä viat ilmaantuivat yhtäaikaa. Voikohan nämä kaks pientä ongelmaa liittyä toisiinsa? Epäilen.

Lähetetty: 23.10.2011 22:23
Kirjoittaja samthunder
Noihin oven ongelmiin liitteyen kannattaa tarkistaa haitarikumin sisällä menevän johtosarjan kunto. Ovat nimittäin monissa aika huonossa hapessa. Omasta otin kuskin puolelta johtosarjan pöydälle ja vaihtelin pari piuhaa.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 18.3.2012 18:03
Kirjoittaja Arto Vikiö
Tähän sotaratsuun on mittariin paukahtanut 290tkm.
Jakohihna vaihdettiin vesipumpun kera tuossa kuukausi takaperin korjaamolla.
Nyt pitäisi ruveta ite vaihtamaan vetareiden ulommaiset suojagummit joka kulmaan, ennenkuin särkyvät kokonaan.

Sivupeilin vilkku oli ihan oikeasti rikki, vaihdoin koko paketin, mihin kuului lasi ja valo, niin alkoi pelaamaan.
Muuta kummempaa tässä ei ole ollutkaan. Paljon vain on kilometrejä vajaassa 2 vuodessa kertynyt (95tkm).

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 13.4.2012 23:20
Kirjoittaja Arto Vikiö
Löyty tällainen vikakoodi
1 Fault Found:
00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)
31-00 - Open or Short to Ground

Liittyy syksyllä havaittuun ajovalojen automaattiseen korkeudensäätöön, tod.näk.
Pitäneepä tuokin vaihtaa samaan syssyyn, kun vaihdan vetarien suojagummit.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 30.5.2012 9:20
Kirjoittaja Arto Vikiö
Onpahan ollut savotta.
Aloitin tuossa lauantaina vaihtamaan edestä vetareiden uloimpia suojakumeja. Niin eipä mennyt niin kuin Strömsöössä..
Kuljettajan puolelle sain kohtuudella vaihdettua, vaihdoin samalla jarrupalat. Jokainen pultii kaipasi iskuja, mutta lähtivät kohtuudella.
Repsikan puoli olikin sitten asia erikseen. Kohtalon pultiksi tuli ylätukivarsien kiristys/kiinnityspultti, mikä oli ruostunut ikiroutaan... Pitipä siinä sivussa särkeä etummainen ylätukivarsikin. Pultti sai kylmää, kuumaa ja lekaa tasaisin väliajoin. Käytännössä yhden pultin irroittamiseen meni aikaa valehtelematta 6-8tuntia.. Mutta viime yönä puol yhden aikaan viimein antautu ja tänään pääsee kasaamaan repsikan puolen uusine osineen (jarrupalat, ylätukivarsi ja nivelen suojagummi)..

Kyllä meinas hermot mennä.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 30.5.2012 15:05
Kirjoittaja kotka
Itselläni tuo pultti irtosi aika helposti kun laittoi etukäteen ruosteenirroitinta. (Olen tätä nykyä käyttänyt vain grafiittiruosteenirroitinta) Ja iskumeisselillä hiukan levitin niitä kolosia jotka painuvat kasaan kun pulttia kiristää.
Mutta miten vaihdoit vetonivelen suojakumin? Laitoitko ns. ylivedettävän mallin vai alkuperäisen purkamalla asennettavan?
Itse laitoin tuollaisen ylivedettävän, niin koko hommaan tuhrautui 40 minuuttia (rengas irti-rengas uudelleen kiinni)

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 30.5.2012 15:14
Kirjoittaja Arto Vikiö
Otin koko vetoakselin irti. Aklseli ruuvipenkkiin kiinni ja löin nivelen irti booreilta, akselin päässä on pieni lukkorengas, mikä pidättää niveltä paikoillaan. Vanha gummi poies ja uus tilalle. Työnsin ensin uuden suojakumin pitkälle yli, sen jälkeen asensin nivelen takaisin booreille ja tarkistin, että lukittui varmasti. Tämän jälkeen vähän rasvaa ja kumi päälle (ei homolla tavalla :wink: ) ja klemmarit kiinni. Laitoin rasvaprässillä lisää rasvaa niveleen, kun nivelen kierrepää oli ontto, niin sieltä sai painettua lisää rasvaa.

Joo, en ole kyllä ennen noin lujassa olevaa pulttia tavannut, mikä ei voimaa uskoisi. En edes traktoreissa... :?
Rost-offia ja kaikkia muita kikkoja tuli käytettyä.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 30.5.2012 22:56
Kirjoittaja AnttiR
Liekkö tämä suolaa haavoihin. :D Mutta ei tarvi välttämättä tukivarsia irroitella ollenkaan, kun ulomman vetarin suojakumen vaihtaa. Otinkohan muistaakseni alapallon tai kallistuksen vakaajan irti ja sitten mahtui vääntämään vetarin ulommanpään pois navasta. Tämän jälkeen muistaakseni 11mm hylsy pultin reikään holkiksi, sitten pultti perään ja kiristystä pulttipyssyllä ( ois varmaan toiminut räikälläkin ) ja ulompi vetonivel pompsahtaa irti. Tämän jälkeen puhdistus ja uusi kumi paikalleen.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 31.5.2012 8:09
Kirjoittaja kotka
Alapallonivelen irroitus muistaakseni riittää..
Itse purin yläpuolelta koska irtosi helpommin ja samalla irrotin etutolpan paikoiltaan säätämistä varten.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 28.7.2012 10:43
Kirjoittaja Arto Vikiö
Pientä hommaa on taas kertynyt.
Nyt menneellä viikolla oli akun alla oleva vedenpoiston kuminen läpivienti tukkeutunut, tästä seurauksena vedet kabiinin puolelle. Pirunmoinen kuivaus päälle ja akku irti ja tarvittavat toimenpiteet.
Seuraavaksi pitäisi tarkistaa repsikan puoleinen xenon, kun ei toimi.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 8.8.2012 22:00
Kirjoittaja Arto Vikiö
Jahas. Syyläri vuotaa, taas, eikä ole nyt tyhjennysproppu. Taitaa olla tiensä päässä. Mittarissa 306tkm. Mistä porukka on hommannut uusia syyläreitä?
Repsikan puolen etuoven mirkokytkin kettuilee.. Nyt korjasin kunnon kopautuksella, ei kestä enää kauaa, vaihtokunnossa.
Ajovalojen korkeudensäätöanturi vaihtokunnossa, hintatietoa?

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 9.8.2012 14:07
Kirjoittaja Micco
Varaosaliikkeen kautta Hella/Behr merkkinen syyläri laitettiin omaan.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 12.12.2012 12:34
Kirjoittaja Carpowerful
Itse etsin juuri tuollaista alustaa minimissään :D sais olla vieläkin korkeempi jos on :D Mikäs alusta tuossa nyt on? kun jos kahtoo vaikka motonetistä tai vastaavasta niin siellä on erikseen ihan vaan normi jousi ja sit sport alustalle, ja mullahan on vakionakin tuo sport alusta joka on lintta. Mut sitten iskareissa ei ole eroa, normi puljuissa, mutta kun kahtoo vähä paremmista liikkeitstä niin iskareitakin löytyy n.5:ttä variaatiota.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 12.12.2012 13:47
Kirjoittaja Arto Vikiö
Tässä:
http://www.slamit.net/product/6668/weit ... tion-a6-c4" onclick="window.open(this.href);return false;
ja
http://www.slamit.net/product/6667/weit ... 3bg-superb" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä on alkuperäinen huonon tien alusta/korotussarja.
Voihan sitä käydä marmorilta kysymässä, että millaiset osat korotukseen tarvitaan. Tai sitten googlettaa offroad coilover 4motion tms..

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 18.11.2014 9:03
Kirjoittaja Arto Vikiö
Pitkästä aikaa tännekkin jotain.
Tarkistelin tuossa öljyn vaihdon ja perushuoltojen yhteydessä jakopään kuntoa.
Autolla ajettu 360tkm ja nykyinen hihna paikoillaan 80tkm.
Onko monella tullut eteen jakopään hammaspyörien huono kunto? :shock:
Hihna oli ok, mutta hammaspyörät selkeästi kuluneet. Valo kajasti remmin alta ja hampaiden sivulta, vaikka remmi on tiukalla.

Löytyy näköjään keskustelua ffp:n sivuiltakin. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=165477" onclick="window.open(this.href);return false;

Varasin huoltoon ajan reilun viikon päähän. Toivottavasti ei kerkeä särkyä mitään.

Re: Arton Passat 2004, 4motion 1.9TDI

Lähetetty: 17.1.2017 15:46
Kirjoittaja Arto Vikiö
Pitkästä pitkästä aikaa tänne tekstiä.
Paljon on dieseliä palanut, paloi jopa niin paljon, että 4-männässä reikä. :roll:

Nyt pasuuna on elimen vaihtourakassa tallissa.
Tänään varmaan auon rikkinäisen koneen niin näkee lopullisesti, mitä on tapahtunut.

Tuossa joulun ja uudenvuoden välissä käytiin perheen kanssa JNS.
Paluumatkalla matka tyssäsi Pyhännälle. Taksilla loppumatka.
Moottori oireili 5-10km tärinällä ilman vetoa. Aluksi luulin että kyseessä vetonivel tms..
Kun sain auton parkkiin niin konehan vatkasi tyhjäkäynnillakin.
Luulimme aluksi vian lähteeksi johtosarja/tandem pumppua. Ei ollut vika siellä.
Vaihdoimme 4:sen suuttimen. Vika oli tässä, mutta viallinen suutin oli jo kerennyt ilmeisesti holvata männän päälle sen verran tavaraa että puristukset ovat poissa. Muut kolme pyttyä pitää puristukset 21-23bar.

Kuva

Rahaa on palanut nyt yhteen suuttimeen 250€.. Johtosarja 90€.. 2kpl suuttimien tiivistesarjat 25€
Vaihtokone Valko Ky:ltä rahteineen 800€.. Uusi jakopää + vesipumppu 160€..
Hihnat, öljyt, nesteet yms.. varmaan 200€..
HALAPAA lystiä