Projektihan on käyttöauto/työauto/harraste auto, eli kaikki samassa. Mahdottoman isoja modauksia ei ole siitä syystä autoon pystynyt tekemään. Jotain pientä perusviriä ja huoltoa kuitenkin....huoltoa nyt lähinnä tää vaatii kyl sit enempi ku moni muu yhteensä.
Moottori:
-2.5TDi AKN -lohko.
-BDG hieman siistityt/portatut ja peruskunnostetut kannet.
-AKE-männät, jotka nyt sattui olemaan samat ku AKN vakiot, eli isommalla ylärenkaalla.
-Suuttimet CPC +66%
-Garrett GTX3063R
-CE 550x230x65 kühler, 60mm ahtoputket
-3bar mappi
-pakosarjat (B&t)
Muu auto:
-SRE-asetelma ja kytkin
-BC-racing säädettävä alusta
-312mm jarrupäivitys power disc + ceramic pads
-dubsonic putkisto 3"
-034 vaihdelaatikon tukikumit
-034 moottoritukikumit (osottautui roskaksi)
Tulossa:
-imusarjat
-NOS
-4bar map
-ulkoista isompaa siirtopumppua
-mahdollisesti evo2 moottori ylikokoon 78.3 -> 81. 2.0tdi männillä, jos vaan järkevästi. ^___^
(muuttuu tilavuus ~2.7litraiseksi) (ehkä ei ikinä)
-alustan puslien yms. vaihto
-isompaa jarrua myös taakse
-ulkonäon kohennusta.
Autosta penkitetty 330hp ja 650nm, jotka ei toteutunut samaan vetoon. Voimakkaammalla softalla, ei onnistuttu saaman missään penkissä onnistuneita vetoja, joko lämpöjen tai sidontavaikeuksen kautta.
Varttimailille parhaat lukemat saatu 14.1sek ja paras loppunopeus ollut 171.2km/h.
Seisovalle mailille paras tulos 240,9km/h.
Täältä lisempää: http://www.turbodiesel.fi/forum/viewtopic.php?f=19&t=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Slow n smokey A4 Avant TDi.
Slow n smokey A4 Avant TDi.
Viimeksi muokannut diffas, 5.3.2015 6:37. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Tuli eilen otettua vähä painetta pois kattilasta .2baria ja pari astetta ennakkoa lisää, niin jostain syystä ei
vedäkkään ylhääl niin hyvin. Eli muutos tehtiin siis 3500-> Voisko nyt olla sit liikaa ennakkoa, että ei kule niin hyvin?
Varmaan pitää koittaa ottaa ens kerral vähä alaspäin takas. Syöttöön ei koskettu ja mun mielestä savuaa saman verran
kuin ennenkin. Noh ei sentään olla alaspäin menty viime syksystä. 233@4600 ja 490@3000 noi kriittiset numerot.
Kaipa sitä kohta rohkenee sit alkaa lisäileen syöttöjäkin, vaik savuttomaksi tuskin saa näil suuttimilla.
vedäkkään ylhääl niin hyvin. Eli muutos tehtiin siis 3500-> Voisko nyt olla sit liikaa ennakkoa, että ei kule niin hyvin?
Varmaan pitää koittaa ottaa ens kerral vähä alaspäin takas. Syöttöön ei koskettu ja mun mielestä savuaa saman verran
kuin ennenkin. Noh ei sentään olla alaspäin menty viime syksystä. 233@4600 ja 490@3000 noi kriittiset numerot.
Kaipa sitä kohta rohkenee sit alkaa lisäileen syöttöjäkin, vaik savuttomaksi tuskin saa näil suuttimilla.
Hierottiin btw softaa lisää täs ajankuluksi ja tuli samalla sit vaihdettua SREkytkin+asetelma,
kun vanha oli kulunut jo niiteille lähestulkoon.
Tos on 267hp 1.5bar ja 277hp 1.6bar
Tästä jatkettava isomman ahtimen metsästykseen sit.
Videomatskuu http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=tn5vHWmMnPI
kun vanha oli kulunut jo niiteille lähestulkoon.
Tos on 267hp 1.5bar ja 277hp 1.6bar
Tästä jatkettava isomman ahtimen metsästykseen sit.
Videomatskuu http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=tn5vHWmMnPI
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila