Rikardon Passat Variant

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Rikardon Passat Variant

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Heipähei, näin uudelta rekisteröityneeltä foorumilaiselta. Pitkän aikaa on tullut lueskeltua foorumia, mutta nyt kun ollaan oltu jo 36h Passatin omistajana niin pitihän se rekisteröityä. :)

Entinen auto oli V40 T4, jossa oli pientä mukavaa rahan menoa (yksi uusi moottori :shock: ) muutoinkin kuin polttoainekuluina päivittäisen n.100km työmatkan (edestakaisin) lisäksi. Kilometrejäkin alkoi olla jo dieselin verran (300tkm) mittarissa, niin piti laittaa Volvo kiertoon.

Pitkän mietinnän ja harkinnan jälkeen tilalle löytyi Tuusulasta hiukan reilu 200tkm ajettu 1,9TDI Passatti 5-vaihteisella manuaalilla. Alunperin auto on myyty uutena Ranskassa, josta se on joskus tuotu tänne. Edellinen omistaja oli kuulemma autokauppiaan tuttu, joka oli pitänyt autosta hyvää huolta. Varustus on Comfortline. Johtuuko Ranskalaisesta "alkuperästä" vai mistä, mutta penkin lämmittimiä ei ole. Tosin varustuksesta löytyvä Webasto korvaa kyllä sen, kuten myös lohko- ja sisätilalämmittimet. Ratti on mallia monitoimi, joten myös cruise löytyy.

Jos jotain hyvää, niin tietysti myös jotain pahaa. Vielä autokaupassa ollessa ilmeni pieni mutta harmillinen vika: ovet ei aukea enää kaukosäädöllä. Kiinni menevät kyllä, mutta eivät aukea. Tästä tosin päästiin myyjän kanssa sopuun, että käyttää tuossa lähimmällä VW-huoltamolla koodauttamassa mukavuusboksin uudestaan heidän laskuun. Tätä korjaus vaikuttaisi toimivalta ihan yhden tämänkin foorumin ketjun mukaan.

Ohessa nyt vielä yksi kuva, kun tuli käytyä iltasella Espoossa ajelemassa kameran kanssa. Auto kuvassa jo talvirenkain ja kesärenkaat vielä takakontissa.

Kuva
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Tuo keskuslukitus selvisi ilman koodausta. Huoltomies väänsi jotain pinnejä avaimista parempaan asentoon niin alkoi taas ovet avautua.

Tulihan tuossa huomattua vanteita katsellessa että niissä näyttäis olevan jotku lukkopultit?
http://www.dropbox.com/gallery/9544627/1/VW?h=719024
Mitään noihin sopivaa avainta en autosta ainakaan löytäny. Vai onko nuo vaan jotkut pultinsuojat jotka lähtee tavallisella kuusiokoloavaimella pois?
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Eiköhän nuo ole vain pelkät suojat.
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Kale kirjoitti:Eiköhän nuo ole vain pelkät suojat.
Jep, pitääpä vielä tarkistaa kun pääsee kotia. Enpä sitten vielä laita vihaista viestiä autokauppiaalle :D
Avatar
Musti
VCF Member
Viestit: 789
Liittynyt: 12.6.2005 21:22
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Musti »

Mutterinsuojan keskellä olevasta reiästä vetää jollain koukulla (todennäköisesti se koukku löytyy tunkin luota...) vetää suoraan ulospäin.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Musti kirjoitti:Mutterinsuojan keskellä olevasta reiästä vetää jollain koukulla (todennäköisesti se koukku löytyy tunkin luota...) vetää suoraan ulospäin.
Ok, jonkun tuollaisen koukun muistan nähneenikin kun pengoin noita työkaluja. Ei mulla Volvossa ollu mitään tämmösiä hienouksia :D
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Jaahas, oliskohan se uuden akun paikka? Webasto oli aamulla n.45min päällä ja starttaa vain hetken :(
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Webastolla ei tarvitse lämmittää niin pitkiä aikoja kuin sähkölämppärillä. Alle 10 pakkaslukemilla riittää hyvin 15-30min lämmitys. Sen jälkeen kannattaa ajaa se 30min, jotta akku ehtii latautua. Toki jo akulla on jo ikää yli 3 vuotta, niin kannattaa se vaihtaa. Valkkaa syväpurkautumista kestävän ja hyvällä kylmäkäynnistyskyvyllä varustetun akun, niin ei ole niin paljon huolia.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

DJDH kirjoitti:Webastolla ei tarvitse lämmittää niin pitkiä aikoja kuin sähkölämppärillä. Alle 10 pakkaslukemilla riittää hyvin 15-30min lämmitys. Sen jälkeen kannattaa ajaa se 30min, jotta akku ehtii latautua. Toki jo akulla on jo ikää yli 3 vuotta, niin kannattaa se vaihtaa. Valkkaa syväpurkautumista kestävän ja hyvällä kylmäkäynnistyskyvyllä varustetun akun, niin ei ole niin paljon huolia.
Jep. Taisi tosiaan tulla eilen lämmitettyä kans pitempään mitä ajettua. Tiepalvelun tyyppi näytti kaapeleita akulle minuutin pari niin hörähti käyntiin. Akkukin oli kuulemma ihan uuden näköinen. Arkisin tulee ajoa yleensä semmoinen 45min-1h, niin senhän pitäisi riittää.

Mutta voisihan sitä vastaisuuden varalta hommata itelle akkulaturin ja starttikaapelit :oops:
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Jaahas, pitänee sitten huomenna koittaa käydä vikakoodit lukemassa jossain. Johan tätä odoteltiinkin :D

Tuossa aamusella syttyi ja jäi palamaan luistoneston valo, kun piti hiukan hidastaa.
Joku reilu 10km myöhemmin alkoi sitten hehkun valo vilkkumaan ja tuli Engine workshop ilmoitus.

Hakua jo käytinkin ja firman pihassa tarkistelin sitten jarruvaloja. Lisäjarruvalo ainakin toimi, mutta takavalojen yhteydessä olevista en ihan varma ole. Lumiharja kiilattuna penkin ja jarrupolkimen väliin ei kovin luotettavalta vaikuta :) Pitää kotiin lähtiessä katsoa vähän tarkemmin ja todeta varmaan ettei vakkarikaan toimi.

EDIT:Laitoin vastaisuuden varalle tilaukseen tämmöisen. Lienee toimiva jos haluaa lukea ja nollata vikakoodeja?
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Ja nythän se vielä kävi niinkin, että auto ei lähteny työpaikan pihalta käyntiin. Liekö akku sitten kuitenkin vanha vai mikä, mutta ei se vaan hörähtäny käyntiin. Aamulla oli ollu webasto päällä puoli tuntia, jonka jälkeen ajoa reilu tunti. Nyt ei ollu webasto ehtiny olla päällä edes puolta tuntia. Onneksi tiepalvelusta tulee apua vajaassa tunnissa :/
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Rikardo kirjoitti:Jaahas, pitänee sitten huomenna koittaa käydä vikakoodit lukemassa jossain. Johan tätä odoteltiinkin :D

Tuossa aamusella syttyi ja jäi palamaan luistoneston valo, kun piti hiukan hidastaa.
Joku reilu 10km myöhemmin alkoi sitten hehkun valo vilkkumaan ja tuli Engine workshop ilmoitus.

Hakua jo käytinkin ja firman pihassa tarkistelin sitten jarruvaloja. Lisäjarruvalo ainakin toimi, mutta takavalojen yhteydessä olevista en ihan varma ole. Lumiharja kiilattuna penkin ja jarrupolkimen väliin ei kovin luotettavalta vaikuta :) Pitää kotiin lähtiessä katsoa vähän tarkemmin ja todeta varmaan ettei vakkarikaan toimi.

EDIT:Laitoin vastaisuuden varalle tilaukseen tämmöisen. Lienee toimiva jos haluaa lukea ja nollata vikakoodeja?
Nyt sain sitten vikakoodit luettua. Tällaista siis ilmoittaa:

Koodi: Valitse kaikki

Address 01: Engine
1 Fault Found:
16955 -  Brake Switch (F): Implausible Signal
            P0571 - 35-00 -   -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
1 Fault Found:
00526 -  Brake Light Switch-F
            36-00 -  Open Circuit
Eli huomenna hakemaan uutta jarruvalokytkintä.

Ilmeisesti tämä käy? Foorumilta löytyikin hyvät vaihto-ohjeet.
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satelite »

Tsekkaa jarruvalojen polttimo ens alkuun.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Satelite kirjoitti:Tsekkaa jarruvalojen polttimo ens alkuun.
Joo, pitääpä se vielä tarkistaa. Jos yksi palaa, niin vaikuttaako se sitten muidenkin toimintaan?

Kaikki takavalot palaa kyllä ihan normaalisti, mutta jarrua painaessa ainostaan lisäjarruvalo syttyy.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Jos lisäjarruvalo toimii niin tuskin on jarruvalokatkasijasta kyse. Katos ne jarruvalopolttimot.
Kai se katkasijakin voi olla rikki, mutta yleensä sillon ei toimi edes lisäjarruvalo.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Joo polttimot ensin tshekkiin jos kerran lisis pelaa
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Joo, polttimohan se sieltä oli vaan palanu. :shock:

Nyt on uus polttimo paikoillaan ja vikokooditkin nollailtu.
Turhia sydämentykytyksiä tuommoiset "Engine Workshop!" ilmoitukset aiheuttaa, mutta onneksi on toimiva foorumi :D
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Re: Rikardon Passat Variant

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

No niin, tänään jätti sitten taas käynnistymättä kotipihassa eikä ollu edes webasto päällä. Eilinen takelteleva startti mielessä johtopäätös => akku on loppu.

Lisävirtaa tiepalvelulta ja kohti akkukauppaa. Nyt on paikoillaan Varta Silver Dynamic 85Ah akku ja lähtee käyntiinkin "pikkuisen" eri tavalla :wow
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Re: Rikardon Passat Variant

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

Ihmetelläänpä Passattia taas vähäsen.

Viime viikolla kun tuli irroitetta tuo irroitettava vetokoukku (CRC + vasara :mrgreen: ), niin tuli huomioitua että takapuskurissa on ilmeisesti peruutustutkan anturit. Kyseinen tutka ei ilmeisesti nyt kuitenkaan ole käytössä tai jotain, kun peruutettaessa ei ainakaan mitään varoitusääntä kuulu. Tammikuussa kun vikakoodit luin, niin silloin ei ainakaan mitään herjannut noista antureista. Onko tuolla peruutustutkalla jokin oma ohjainboksi jossain päin? Jos sitä ihmettelis että onko mokoma edes kytkettynä. Muutkin neuvot/ideat ovat tervetulleita. Eipä sekään kyllä yllättäisi jos siinä ei edes koko peruutustutkatoimintoa olis :shocked
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Rikardo
Viestit: 189
Liittynyt: 4.11.2011 19:21
Paikkakunta: Karkkila

Re: Rikardon Passat Variant

Viesti Kirjoittaja Rikardo »

https://www.dropbox.com/s/uzje32q5z1tb0 ... .18.30.jpg

Tuossapa "kännikkäkuva" pirssistä kesätassuilla. Vanteet Tomasonit, liekö mallia TN1 ja kooltaan 17". Ihan siedettäviltähän nuo alla näyttää, vaikka vähän toisin pelkäsin :)
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Vastaa Viestiin