T4 Portter Rego

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
transpot4
Viestit: 46
Liittynyt: 4.10.2011 19:34
Paikkakunta: kaarina

T4 Portter Rego

Viesti Kirjoittaja transpot4 »

Laitetaan tänne tällänen esittely kun ei näitä tunnu liikaa olevan niitä ketkä Porttereita/vellejä rakentelee.

Eli tuollanen Transportteri tuli hommattua. Autoa ei ole leimattu 3 vuoteen jäi edelliseltä omistajalta pihaan seisomaan kun meni takapyörän laakeri. Olihan se sitten pakko lunastaa itselleen kun halvalla sai ja vielä uuden laakerinkin kaupantekijöiksi. Portteri on vm. 1997 ja 2,5tdi. Auto on rekistöröity ns. henkilöautoksi 1+9 ja ollut joskus koulukuljetusautona. Tarkoitus olisi ehostaa tuota niin sisältä kuin ulkoa ja muuttaa matkailuautoksi tekemällä tarvittavat muutokset.

Meinasin että tekisin tästä kesäkäyttöön reissukulkineen ja talvet olisi seisonnassa. Palikkaa olen alkanut keräilemään valmiiksi. Vielä puuttuu kaikennäköstä esim. madallusjouset wink. saa tarjota jos löytyy Eicbackit nurkista -40mm.

Jotain suunnitelmia tuon matkailuautoksi muutoskatsastuksen lisäksi:
-madallusta
-aluvannetta (19" on hommattuna, epäilyttää vaan sopivuus/käytännölisyys)
-etu- ja takavalot vaihtoon (eteen daylinet tilattu)
-EHKÄ jotain hillittyä etu ja takapuskuria
-pohjien teko+auton ylimaalaus? Vielä tosin auki kun ei ole varmuutta ottaako halpamaalari työkseen maalausurakan

Kuva
transpot4
Viestit: 46
Liittynyt: 4.10.2011 19:34
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja transpot4 »

Jotain saatu aikaseksi

-takapyöränlaakeri vaihdettu
-öljyt ja suodatin vaihdettu
-pohja putsattu ja massattu (yllättävän ehjä oli pohjastaan yksi tulitikkuaskin kokoinen reikä vaan :D )

Tuossa vielä kuva vanteista jotka olisi tarkoitus alle sovittaa
Kuva
Tupajumi
Viestit: 77
Liittynyt: 14.2.2008 10:16

Viesti Kirjoittaja Tupajumi »

Terve!
Vaihdoitko laakerin itse, jos niin miten?
Mulla on noita transportteja tuos ny kolme kappeletta, kaksi niistä on 1998 mallisia ja pohjat on tosi hyviä vaikka ajettu jo lähes 600 tkm. Oon niitä öljynny ja massannu, mutta ei oo lähtötilannekkaan ollut paha.
transpot4
Viestit: 46
Liittynyt: 4.10.2011 19:34
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja transpot4 »

Juu vaihdoin itse. Asiaa helpotti huomattavasti että kaverilla on autokorjaamo jossa sain sen käydä vaihtamassa. Ilman ulosvetäjää ja lämmitystä ei olisi tullut mitään, sen verran piukassa oli ainakin omassa tuo laakeri.
transpot4
Viestit: 46
Liittynyt: 4.10.2011 19:34
Paikkakunta: kaarina

Re: T4 Portter Rego

Viesti Kirjoittaja transpot4 »

projekti edennyt aika hitaasti, eicbach -40mm jouset oo saanu asennettua taakse ja etupäätä ruuvasin alas. kopan ruostekohtia alkanu laittamaan jotain hiluja ostettu. takalippaa , dectanen etuvalot ja kirkkaat led takavalot

ja lähtihän tuo astinlautakin ja teipit kyljistä.tuli muuten kamalan näkönen kun näkyy teipeistä rajat .. Uus maali ois jees.

Turun seudulla "halpaa"maalaria ketä tekis virapelinä. pohjat voin tehdä itse
Vastaa Viestiin