3BG AVF Tiptronic

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

3BG AVF Tiptronic

Viesti Kirjoittaja enochian »

Reissu ohi ja vihdoin kotona. Ensimmäinen oma VW on nyt pihassa Opelien ja Chryslerin jälkeen. Volkkariin tuli tutustuttua n.10min koeajon jälkeen +850km matka Münchenista Travemündeen, auto pelasi hienosti ja keskikulutukseksi tuolla matkalla tuli 7,3l/100km keskinopeudella 103kmh.

Tässä vielä Münchenissa ennen lähtöä.
Kuva

Matkalla Ingolstadt Villagessa shoppailemassa.
Kuva

Onko nuo moottorin lämmöt ihan normaalit kun Suomeen tultuani tuntui ettei lämmöt nousseet noinkaan ylös? Olisiko syytä uusia termostaatti?
Kuva


Matkalla pysähdyin Schwerinissä tankkamaan, syömään ja poikkesin Lidlissäkin. :D
Kuva

Auto on siis vuosimallia 2001, 96kW TDI-moottorilla ja automaattivaihteistolla. Matka taittui mukavasti ja yllätyin stereoiden kohtuullisesta äänenlaadusta. Autossa on siis navi cd-boksilla ja jollain ihmeellisellä Nokia vahvistin/dsp-yhdistelmällä. Onko tällaisesta kokemuksia? Ajatuksena olisi vaihtaa autoon soitin ja kaiuttimet, mutta millainen homma tuo vanha laite on purkaa pois kaikkine johtoineen ja gps-antenneineen?
Kuva

Muutenkin kaikki lisäinfo kyseistä automallia koskien on tervetullutta. Jakohihnan vaihtoväli? Vaihteistoöljyn vaihtoväli? Millainen homma muuten on vaihtaa vilkkuviiksi, siinä on ilmeisesti jokin vika joka saa vilkkureleen naksumaan ja aikaa myöten hajoamaan. Autossa on vakionopeudensäädin ja monitoimiratti jos ne vaihtotyötä jotenkin hankaloittavat.
Viimeksi muokannut enochian, 28.8.2012 10:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Tervetuloa foorumille.

90 asteen lämmöthän ovat normaalit. Mutta jos näillä ilmoilla ei tuohon nouse niin jotain häikkää silloin on. Onko nesteet tarkistettu?

Vilkku/vakkariviiksen vaihtoon löytyy täältä foorumilta ohjeita paljonkin. Esim DIY-osiossa. Kannattaa tutustua foorumiin laajaan tarjontaan niin saattaa löytyä vastauksia moneenkin kysymykseen.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Nesteet on tarkastettu/mitattu tammikuussa huollossa. Olen kai vaan noissa bensa-autoissa tottunut korkeampiin moottorin lämpötiloihin niin siksi tuo hieman alle 90 astetta tuntuu niin matalalta. Eipä kai termostaatin vaihdosta haittaakaan ole kun se lienee yhä alkuperäinen, pitää katsoa hieman tarkemmin mitä tälle tekee sitten kun on aikaa paneutua paremmin autoon. Niin, siis ensimmäisen VWni lisäksi kyseessä on myös ensimmäinen dieselini ja ensimmäinen turboni ja ensimmäinen automaattivaihteinen autoni. :lol:
Kingis_
Viestit: 419
Liittynyt: 13.9.2011 0:53
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Siisti peli :wink:
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Pitänee yrittää ottaa parempia kuvia joskus kun saa sen pestyä. Nyt auto on hyvin hyvin likainen ja vahattu varmaan joskus viisi vuotta sitten viimeksi, jos silloinkaan. Kännykällä tuli reissussa räpsittyä puolisentoistasataa kuvaa ja tuossa on melkeinpä ainoat joissa autoa näkyy edes vähän. :)

Pitää yrittää etsiskellä noita korjailu/purkamisvinkkejä...diy-osastolta ei pikaisesti vilkaisemalla juuri apuja löytynyt.
Kingis_
Viestit: 419
Liittynyt: 13.9.2011 0:53
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

enochian kirjoitti:Muutenkin kaikki lisäinfo kyseistä automallia koskien on tervetullutta. Jakohihnan vaihtoväli? Vaihteistoöljyn vaihtoväli? Millainen homma muuten on vaihtaa vilkkuviiksi, siinä on ilmeisesti jokin vika joka saa vilkkureleen naksumaan ja aikaa myöten hajoamaan. Autossa on vakionopeudensäädin ja monitoimiratti jos ne vaihtotyötä jotenkin hankaloittavat.
Eikös näissä ole 90tkm hihnan vaihtoväli suomen olosuhteissa ja laatikon öljyt vaikka vaihtaa samalla. Ratin kai joutuu edestä purkamaan että saa viiksen vaihdettua, sen tarkemmin en osaa sanoa.
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Hihna on vaihdettu viimeksi joskus 117tkm ajettuna ja ilmeisesti vaihtovälinä on pidetty 60tkm. Jos se on tuo 90tkm niin sitten asialla ei ole kiirettä, pitää hoitaa nyt rekisteröintikatsastus kunnialla läpi ja paneutua sitten tarkemmin auton sielunelämään.

Ajovalomuisti olisi kiva lisä kun sitä ei ole, lieneekö se toteutettavissa releen lisäämisellä kuten esim. Opeleissa?

Asennusta odottamaan on hankittuna myös eberi, uusi soitin ja uudet etukaiuttimet...toivon mukaan saan ne kesän aikana paikoilleen.
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Juu ratti airbageineen täytyy irrottaa ensin tieltä pois viiksenvaihtoa varten.

Ja tuo valomuisti: http://www.slamit.net/product/4365/vag- ... ennussarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Diisseleissä remminvaihto on joko 90tkm/120tkm/150tkm. Ihan uusilla cr-dieseleillä mennäänkin sit jo 180tkm.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Aamulla -7 asteen pakkasessa töihin ajaessa lämmöt nousivat 15km matkalla vain n.80 asteeseen, joten ehkä se termarin vaihto saattaa jotain auttaakin.

Mikäs voi olla vikana kun klimatronic ei käynnistynyt aamulla kuin vasta uusinta starttauksella? Myyjä kyllä sanoikin että se ei välillä pakkasella toimi ja auton joutuu sammuttamaan ja käynnistämään uudelleen jolloin se kyllä toimii.

Taidan kysäistä tuota valoautomatiikan asennussarjaa paikallisesta merkkiliikkeestä niin ei tarvitse tilailla mistään, ainakin käyttöauton webshopissa hintakin oli vain 55,30€.
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Joo kyllä näillä ilmoilla lämpöjen pitäisi 90:een nousta. Jopa dieselin..

Ilmastoinnin jäähdytys ei lähde toimimaan alle +5 asteen..
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Juhizz kirjoitti: Ilmastoinnin jäähdytys ei lähde toimimaan alle +5 asteen..
Kyse ei olekaan nyt tuosta vaan siitä ettei Klimatroc toimi, siis koko laite ei saa virtaa/käynnisty. Puhallin ei pelaa, jne.
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

enochian kirjoitti:
Juhizz kirjoitti: Ilmastoinnin jäähdytys ei lähde toimimaan alle +5 asteen..
Kyse ei olekaan nyt tuosta vaan siitä ettei Klimatroc toimi, siis koko laite ei saa virtaa/käynnisty. Puhallin ei pelaa, jne.

Ahaa.. No sitten.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Valoautomatiikan johdot haettu Laakkoselta ruokatunnilla, hintaa oli 51,20€. Asennus näyttikin odotettua monimutkaisemmalta kun ohjeita selailin...
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tuo valoautomatiikka onkin kiva juttu. Edellisessä Passatissa sitä ei ollut, joten se piti laittaa. Nykyisessä Passatissa se oli, joten piti ottaa pois.. Eli otin ajovaloautomatiikan pois ettei xenonit syty ja laitoin tilalle päiväajovalot..
Tuo kulutus on kovahko, mutta on ilmeisesti tuo matkavauhtikin ollut kohtalaisen reipasta.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Matkanopeus vaihteli 130-180kmh välillä, mutta ei tuolla Autobahnilla saa ruuhka-aikaan rauhassa ajella tasaista vauhtia vaan jatkuvasti saa olla joko jarru tai kaasu pohjassa kun joku tule oikealta eteen matelemaan tai meinaa ajaa 250kmh perään.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Auto katsastettu tänään ja nyt vaan odotellaan veropäätöstä että saisi kilvet hankittua ja pääsisi noista tarroista eroon. Ainoa leimalla havaittu vika oli rikkinäinen vasen vetonivelen suojakumi. Uudet kumit on jo ostettu molemmille puolille, nyt kun vaan olisi vielä aikaa vaihtaa ne. Ajoin auton pesun kautta kotiin ja räpsäisin muutaman pikaisen kuvan...nyt auto onkin taas likaisena kotipihassa. :roll:

Kuva
Kuva
Kuva

Jos jollain sattuisi olemaan lainata radion irrotusavaimia Kellokoski-Järvenpää-Kerava -lähistöllä niin olisin hyvin tyytyväinen. Tilaamallahan nuo maksaa n. euro/kpl, mutta ei jaksaisi odotella paria viikkoa kun en huomannut kysyä varaosaliikkeestäkään olisiko siellä niitä ollut.
Avatar
Apa
Viestit: 69
Liittynyt: 14.12.2011 18:16
Paikkakunta: Raahe

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Apa »

Mikäli tuo soitin on yhtään samanlainen,kuin 2003 passatissa, nii mulla olisi seuraavanlainen vinkki. Vanhasta (luotto)kortista leikkaat 7-8mm suikaleet. Ne suikut ku työntää niihin koloihin ja vetäsee, nii soittimen pitäs irrota. Tämä konsti tietenki edellyttää, että löytyy joku vanha kortti. :D Mutta kokeile, jos pystyt.
Passat 2003 1.9 TDI
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Irrotusavaimet ovat ilmeisesti tällaiset:
Kuva

Voisi kokeilla jollain kortilla, tosin soittimesta on aika hankala saada kiinni ja vedettyä kunnolla. Noista avaimista saisi ainakin paremman otteen.

Soitin on siis tämän näköinen:
Kuva
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Päädyin tilaamaan irrotusavaimet kun ei niitä oikein meinaa löytyä, todennäköisesti riittää myytäväksikin jos joku moisia tarvitsee. 3,50€/pari sis. postikulut kirjeessä.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Tommosilla se kyllä irtoaa. Meniköhän tuohon soittimeen noita 4kpl.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Joo, joka kulmaan menee yksi.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Sunnuntaina tuli vaihdettua rikkinäinen vetonivelen suojakumi ehjään ja samalla uusittua ennakoivasti oikea ajovalon polttimo kun vasemman vaihdoin jo aiemmin viikolla sen hajottua. Laitoin myös konehuoneeseen Ctekin latausjohdon niin saan jatkossa kytkettyä laturin suoraan siihen eikä tarvitse alkaa aukomaan akun suojakantta ja virittelemään laturia napoihin kiinni.

Kuva

Koneen suojamuovista puuttuu parista kiinnitysruuvista peitemuovi, pitää kai hankkia jostain sellaiset.

Kuva

Radio kuuluu autossa jostain syystä todella huonosti. Antenni on vaihdettu uuteen muistaakseni viime vuonna kun navigaattori lakkasi löytämästä satelliitteja. Onkohan tuo antennijalka yhdellä pultilla kiinni kuten ilmeisesti ilman gps:ää olevat ovat? Lähinnä sitä ajattelin että jos uusi antenni on pienempi niin kattopeltiin ei jäisi ylimääräisiä reikiä.

Kuva
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Ctek MXS 5.0 Polar tilattu akun elvyttämiseksi. Akku uusittu 2010, joten ei kai siinä voi olla vikana kuin pätkäajosta johtuva sulfatoituminen. Minkä kokoinen akku näihin on yleensä Suomessa asennettu? Nyt paikoillaan on 80Ah Varta/Vag-orggisakku.

CD-vaihtaja varmaan lakkaa toimimasta soittimen vaihdon yhteydessä, mutta kuinkas tuon Nokia DSP/vahvistimen kanssa on? Mietin vaan että kunhan saan käsiini nuo soittimen irrotusavaimet ja pääsen vaihtamaan sen niin joudunko vetämään uudet kaiutinjohdot, jne. kun kai ne nykyään kiertävät tuon vahvistimen kautta. Tarkoitus on purkaa koko alkuperäinen "hifi-järjestelmä" myöhemmin, mutta ajattelin josko pääsisin hommassa alkuun ihan vain soittimen vaihtamalla.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

No niinhän siinä kävi kuten epäilinkin, tai ei kai siinä muuta mahdollisuutta voinut ollakaan kun autossa kerran erillinen vahvistin on. Soittimelta ei siis lähde kaiutinjohtoja ollenkaan joten soitin jäi vaihtamatta renkaanvaihdon yhteydessä. Ehkä sitten paremmalla ajalla, pitänee purkaa samalla sisustaa sen verran että saan vedettyä vahvistimelle virtajohdon, jne.

Navin johtosarja näytti ihmeen raiskatulta tehdasasennetuksi, rosvoliittimiä ja teipattuja liitoksia. :evil:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Noin 300km edellisestä tankkauksesta ja laitoin tankin täyteen. Laskettu keskikulutus 7,17l/100km ja ajotietokoneen näyttämä 7,4l/100km. Vieläkään ei ole tullut ajeltua mitään pidempää matkaa vaan lähinnä kauppareissuja ja 15km työmatkaa.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Magnat Car Fit 216 -erillissarja asennettu tänään eteen. Mukana tuli adapterit VWn kaiutinliittimille ja korokerenkaat. On nuo muoviset korokerenkaat kyllä melkoista scheissea, jos olisi ollut aikaa ja kunnon vaneria niin olisin tehnyt itse paremmat. Äänenlaadussa ei mitään taivaallista muutosta tapahtunut, ehkä vähän tarkkuutta bassotoistoon ja ylä-äänet kuuluvat hieman selkeämmin. Eipä tuo setti maksanutkaan kuin 49,95€ postikuluineen.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Tänään auto sai viimein kalvot takalaseihinsa, tosin päivää etuajassa. Aika oli varattuna huomiselle, mutta tuplabuukkauksen vuoksi pääsinkin jo tänään asennuttamaan ne. Ovissa 15% ja kontissa 5%, aikaa kuluin n.1,5h ja hintaa oli 160€. Kiitokset A-mainokselle hyvästä työstä.

Kuva
Kuva
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Eilen oli tullut veropäätös Tullista, pitää maksella kun pääsen kotiin niin saa hakea kilvet tähän. 1433,44€ tuli maksettavaa.
Avatar
Rikke-93
Viestit: 107
Liittynyt: 4.11.2011 13:04
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Rikke-93 »

enochian kirjoitti:Eilen oli tullut veropäätös Tullista, pitää maksella kun pääsen kotiin niin saa hakea kilvet tähän. 1433,44€ tuli maksettavaa.
Onko nuo verot noin "vähän"? Ite ku oon kattellu vastaavilla varusteilla olevia Variant Golfeja/Boria, ja ite oon aina laskenu raakasti auton kokonaishinnan kaavalla auton hinta saksassa + veroa 2000e + välityspalkkio 1000e. Taitanee olla vähän yläkanttiin nämä mun arviot?
Nykyään Seat-miehiä mutta hengessä mukana!
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Juuh, tänään kotiuduin reissusta ja makselin verot samantien pois niin saa hakea keskiviikkona kilvet tähän. Tässä taisi olla veroprosentti 28,90% kun se määräytyy hiilidioksidipäästöjen mukaan. Ei ne onneksi enää Tullissa kovin korkealle volkkarin hintaa arvosta. :D Voisi melkein hakea toisenkin kun noinkin halvalla selviää. :lol:
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Eli paljonko autostasi maksoit? En varmaan ymmärtänyt tuolla verotopikissa ollutta tekstiä.. (Auto + tuontikulut n. 1500€??)
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Nyt on kilvet haettu ja odottelen vaimoa töistä että saan laittaa ne paikoilleen Passattiin. Yli 30€ kehtasivat ryöstää vielä tuostakin katsastuskonttorilla, saa nähdä koska tulee maksulaput siitä ihanasta vuosittaisesta ajoneuvoverosta ja paljonko siitä saa köyhtyä. :?
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Ja tänään Trafi muisti minua ajoneuvoverolapulla jossa loppusumma 601,04€/vuosi. Ihanan kallista.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Viimeiset 4 päivää mennyt Etelä-Pohjanmaalla Passatia ruuvatessa. Purkasin autosta pois alkuperäisen soittimen, CD-boksin ja vahvistimen. Tilalle tuli Kenwood DPX504U ja 4X30W Pioneer -vahvistin joka on tosin sillattuna 2x70W etukaiuttimille. Tein eberille kiinnityspaikat, vedin sille sähköt ja polttoainelinjan siihen malliin että se on lähes käyttökunnossa (putkihommia jäjellä) ja vielä pitää jostain metsästää liitin Climatronicille niin voin tehdä asennuksen loppuun.

Kuva
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Kenwoodille tilattu antenniadapteri Britti-ebaysta hintaan 7,28€, uusi öljytikun suojaputki ja pari peitelätkää moottorin suojamuoviin on tulossa Ruotsista, hintaa noilla osilla oli 2,51€/kpl.

Kuva

Tuossa Kenwood paikoillaan ja eberin katkaisija asennettu vasemmanpuoleiseen peitelevyyn, oikeanpuoleinen peitelevy puuttuu kun siinä oli reikä mistä oli vedetty johto handsfree-sarjalle. Jostain pitäisi metsästää ehjä levy siihen ja miettiä millä nuo kojelaudan reiät tukkii.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Saakos näihin aktivoitua myöhemmin lisää ominaisuuksia, kuten esim. sähkölasien mukavuustoiminnon että ne saa avattua/suljettua keskuslukon kauko-ohjaimella?
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Ei suoraan. 3C:ssä nuo on jo Vag-Comilla muokattavissa.
Tosin 3BG:hen nuo ominaisuudet saa ostamalla kvw100:sen.

http://www.awesomegti.com/car/vw/passat ... rol-module" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=ocganW-CfUk" onclick="window.open(this.href);return false;
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Ok, kiitoksia tiedoista. Noita näyttää saavan eBaysta n.45$ postikuluineen, pitää varmaan myöhemmin tilata sellainen.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Eilen oli posti tuonut kotiin sekä antenniadapterin että Skruvatilta tilatut osat.
Kuva Kuva
Laitoin saman tien illalla kaikki paikoilleen ja nyt kuuluu radio loistavasti. Moottorin suojamuovin peitelätkät olivat VAG-orggisosia ja öljytikun suojaputki Topran-"laatuosa". Merkistään huolimatta putki vaikutti ihan hyvältä ja sopi paikoilleenkin. Vanha putki oli vaan niin haurastunut että siitä tippui paloja koneen sisälle, kai ne öljypohjaan valuvat aiheuttamatta sen suurempia ongelmia...ainakin toivon että tulevat ulos seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. :oops:
Kuva

Eberin ja Climatronicin väliseen johtoonkin sain todennäköisesti sopivia liitinhylsyjä eilen. Liittimen osanumeron perusteella kyseessä on AMP Micro Timer, johon siis tilailin noita naaraspuolisia liitinhylsyjä. Sopivuus varmistuu kunhan saan aikaa eberin asennuksen viimeistelyyn...ehkä ensi viikolla.
Viimeksi muokannut enochian, 2.8.2012 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Eka VW, Passat Variant Comfortline

Viesti Kirjoittaja enochian »

Tuli kysyttyä eilen hieman varaosa/lisätarvikehintoja Laakkoselta sen varalta jos niitä ei vaikka kannattaisikaan hankkia Saksasta.

Keskikonsolista puuttuva peitelevy 3B0858179A 2AQ 4,50€, tämä eBayssa käytettynä 7,99€.
Roiskeläpät eteen 3B0075111B 45€, nämä Saksassa 40,50€.
"Mukavuustoiminto" vilkkuihin 000998229A 51,40€, tämä taitaa olla ainoa joka kannattaa tilata Saksasta jos nyt edes sitä hankin. Ebayssa n.20-25€

Ensi kuussa pitää katsoa tarkemmin mitä tilailee kun vanhemmat käy Saksassa niin pienempää tavaraa kulkeutunee heidän mukanaan sieltä ilman postikuluja.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 3BG AVF Tiptronic

Viesti Kirjoittaja enochian »

Etukuraläpät ja keskikonsolin peitelevy tuli haettua Laakkoselta joku viikko sitten ja peitelevy meni saman tien paikoilleen. Kuraläpät löytänevät paikoilleen renkaanvaihdon yhteydessä, samalla pitäisi vaihtaa vetonivelen suojakumi oikealle puolen.

Eilen tuli vaihdettua moottoriin öljyt+suodatin, ensikertalaisena tämän auton kanssa sain aikaa tuhrautumaan noin kaksi tuntia. Tosin osa ajasta meni Motor Flush -käsittelyssä ja osa ELSAa tutkiessa ja muutenkin autoa yleisesti ihmetellessä samalla kun öljyt valuivat moottorista. Mittarilukema oli 157777km.

Öljyt vaihdettuani jätin jo pohjapanssarin irti seuraavaa projektia varten. Jossain vaiheessa pitää pyhittää yksi päivä Eberin asennuksen viimeistelylle tässä ennen kuin yöpakkaset alkavat. Jäähdytinnesteet ulos koneesta -> vesi ja nestetilan pesuaine sekaan -> käyttö kuumaksi -> nesteet ulos ja uuden termarin asennus -> Eberin asennus vesilinjaan ja muut kytkennät -> uudet jäähdytinnesteet koneeseen, ilmaus ja koekäyttö. Siinä kai tuo projekti lyhykäisyydessään etukäteissuunniteltuna. Saa nyt nähdä mitä ongelmia tulee vielä eteen Eberin pakoputken kanssa, aika ahtaalta ainakin näyttää konehuone sen asennuspaikan suhteen, mutta kai sen saa tuolta vedettyä kun käärii thermotecit ympärille ettei se ihan koko autoa polta.

KVW100 pitänee tilailla lähiaikoina Saksasta, hintaa n.35€.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 3BG AVF Tiptronic

Viesti Kirjoittaja enochian »

Eberin asennus edelleen vaiheessa ja kovilla pakkasilla oli kylmä. :lol:

Välillä auton (moottorin)lämpömittari lakkasi toimimasta, välillä toimi normaalisti ja nyt on taas menty pidemmän aikaa niin että mittari pysyy siinä 50-asteessa eikä liiku mihinkään. Lämmintä tulee kuitenkin normaalisti kabiiniin...onko mittarilla oma anturinsa joka on tullut tiensä päähän vai onko kyseessä joku kalliimpi mittaristovika?
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 3BG AVF Tiptronic

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Niin eikös näissäkin ole samanmoinen anturi kuin muissakin, eli samassa anturissa omat osiot mittarille sekä eculle. Anturi vaihtoon vaan ja taas pelittää mittarikin.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 3BG AVF Tiptronic

Viesti Kirjoittaja enochian »

Töistä kotiin ajellessa lämpömittari nousi 70 asteeseen, mutta myöhemmin illalla se pysyi 50 asteessa vaikka lämmöt oli torquen mukaan 70°C. Kylmänähän tuo käy...pakko kai sen sielunelämään on ehtiä sen verran tutustumaan että seuraavassa huollossa saan edes termarin vaihdettua ja pohjapanssarin takaisin paikoilleen. Eipä siihen ole ajotietokoneen mukaan kuin 3000km niin se tulee kuukaudessa täyteen...
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 3BG AVF Tiptronic

Viesti Kirjoittaja enochian »

Termari edelleen vaihtamatta ja lämpömittari näyttää ajossakin 50 astetta. :D

Sunnuntai meni auton alla ryömiessä ja uudet vetonivelet ja alatukivarret löysi paikoilleen. Tänään auto sai leiman 3 viikkoa myöhässä...ainoa huomautus rikkinäisestä sumuvaloumpiosta. Ei anna luonto periksi maksaa 55€ tarvikeumpiosta niin pitää etsiskellä hyvää käytettyä tilalle... :lol:
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 3BG AVF Tiptronic

Viesti Kirjoittaja enochian »

Eilen sain uuden sumuvaloumpion Saksasta, 25€ oli paljon mukavampi hinta kuin 63€ minkä se olisi paikallisessa varaosaliikkeessä maksanut. Lasinpyyhkijöiden toiminta ei oikeastaan parantunut vivuston voitelusta huolimatta. Millainen homma tuo vivusto on irroittaa? Meneekö hermot + kori olutta?
Vastaa Viestiin