1.9TDI Perhe-Pasuuna

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Ensimmäinen VW:ni. 1.9 TDI 3BG Passat 74kw, AT + pirusti varusteita. Erittäin tyytyväinen olen valintaani vaikka väri hieman aluksi harmittikin. Tasainen ja hiljainen kyyti, ei tästä paljon siirtyminen paikasta toiseen parane. Nyt ollut omistuksessa niin kauan että selvinnyt risut ja ruusut autosta ja tyytyväisiä ollaan. "remonttiakaan" ei ole tulossa, ainoastaan jarrupalat eteen+vetonivel 1kpl menee kesän myötä vaihtoon ja alle voisi uudet kumit hankkia. Kaikinpuolin kivan tuntuinen auto ja eihän tämä hirveän rumakaan ole, valaan mulukuksi.

Kuva
Kuva
Kuva

Takalasit on lähtenyt tummumaan maltillisesti ja alusta+xenon-valot on tilattu. Alustaksi tulee TA Technicsin korkeussäädettävä 30-70mm. Kuvia pitää päivitellä kun alusta paikallaan ja auto pesty. Isompaa vannetta pitäisi alle saada myös jotta madallus voisi olla maltillisempi ja silti nätti. Tomason TN1 voisi olla nättisetti? :roll:
Työn alla myös:
  • Rst-listat ympäri auton
    Rst-kattokaiteet
    Tummat takavalot
    Navi-soittimen vaihto
    Musiikkipuolta..
Viimeksi muokannut FiveFingerBang, 24.4.2012 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Valkoista valoa eteen ja taakse, led-polttimoilla nyt valaistu parkit ja rekisterikilpi. Tänään voisi olla hyvä päivä hinkata puhtaaksi ja aloittaa kaapelien vetäminen, soitin tulikin jo vaihdettua pioneerin 1-din malliseksi. 2-din Navisoittimen voin vaikka myydä jos jollakin tarvetta oem-navihässäkälle. :?: :shock:
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja enochian »

Oliko sulla Navin lisäksi CD-vaihtajaa, tms.?

Omassa Passatissani on CD-vaihtaja ja Nokia DSP/vahvistin ja ne pitäisi purkaa pois autosta. Mietiskelin vain että saako niiden johtosarjoja purettua autosta mitenkään järkevästi niin että saisi "koko paketin" pois autosta. Vaihdoitko GPS-antennia normaaliin versioon vai jätitkö sen yhä katolle?

Suomessa tuosta käytetystä Navista tuskin saa kovin isoa kasaa euroja, mutta eBayssa näytti eräskin firma pyytävän sellaisesta 420€.
Monkelo
Viestit: 578
Liittynyt: 15.7.2011 21:27
Paikkakunta: Naantali

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Asiaan sen enempää perhtymättä, mutta kuka OSTAA tuohon hintaan käytettyä? :shock:
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja enochian »

Ei mitään hajua, hinta on omasta mielestänikin yli tuplaten se mitä itse ehkä voisin maksimissaan maksaa. Kuitenkin liikkeen muu hintataso oli ihan järkevä, niin kai noista sitten voi Saksassa joku hullu maksaakin. Maksaahan ne esim. Omega A S45-lukkoperämurikastakin seitsemänkertaisen hinnan siihen verrattuna mikä niiden markkinahinta Suomessa on...näin offtopicina.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

enochian kirjoitti:Oliko sulla Navin lisäksi CD-vaihtajaa, tms.?

Omassa Passatissani on CD-vaihtaja ja Nokia DSP/vahvistin ja ne pitäisi purkaa pois autosta. Mietiskelin vain että saako niiden johtosarjoja purettua autosta mitenkään järkevästi niin että saisi "koko paketin" pois autosta. Vaihdoitko GPS-antennia normaaliin versioon vai jätitkö sen yhä katolle?

Suomessa tuosta käytetystä Navista tuskin saa kovin isoa kasaa euroja, mutta eBayssa näytti eräskin firma pyytävän sellaisesta 420€.
Itselläni ei ollut cd-vaihtajaa tahi muita ja alkup.antenni on vielä katolla. Onko gps yhdistetty vakioantenniin? Luulin että soittimen takana (soittimessa kiinni) oleva pieni antenni olisi gps:lle ja katolla olisi vain antenni+sen vahvistin. Johtosarjan irroittamisessa voisi olla melkoinen homma kun purkamista tulisi melko paljon ennenkuin kaikkeen pääsee käsiksi.
Melkein kannattaa jo pistää ebayn puolelle myyntiin vaikkei tuota 400 pyytäisikään. :shock: Ja jos siitä joku suomenmaalla on kiinnostunut niin saa tarjota.


Tänään loput johdotukset valmiiksi+testaus ja auton pesu. Vahvistimelle sain nätisti tehtyä telineen tunkin+työkalujen tilalle. Pitää napsia kuvia..
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja enochian »

Mulla on katolla tuollainen antenni:
Kuva
Jos sinulla oli jälkikäteen asennettu se navi, niin saattaa olla että sille oli laitettu yleismallin gps-antenni kojelaudan sisään. Pitää perehtyä paremmin tuohon omaan johtosarjaan kun kelit lämpenee niin voi rauhassa puuhastella ulkona ja purkaa autoa. Suunnitelmissa olisi samalla vaimentaa ovet ja vaihtaa ainakin eteen kaiuttimet.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

enochian kirjoitti:Mulla on katolla tuollainen antenni:
Kuva
Jos sinulla oli jälkikäteen asennettu se navi, niin saattaa olla että sille oli laitettu yleismallin gps-antenni kojelaudan sisään. Pitää perehtyä paremmin tuohon omaan johtosarjaan kun kelit lämpenee niin voi rauhassa puuhastella ulkona ja purkaa autoa. Suunnitelmissa olisi samalla vaimentaa ovet ja vaihtaa ainakin eteen kaiuttimet.
Samanlainen antenni itsellänikin. Juuressa antennin vahvistin. Jos ovat gps/satelliittihässäköitä liittäneet, hyvä niin. Ei ole jälkiasennus antenneita omassani. Oem-soittimen takana muutaman sentin mittainen musta antennimokkula joka minun mielestä gps:lle.

Humppavehkeet kiinni ja testattu, kaikki toimii ja kuuluu niinkuin pitää. Räminöitäkään ei onneksi ilmaantunut, ainoastaan takaluukun muovit joutuu käsittelyn alle.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Mun mielestä toi on gps-mokkula tossa antennin juuressa? Kun se antennivahvistin on siinä ite antennin jalassa?

Kuva
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Sami Jalonen kirjoitti:Mun mielestä toi on gps-mokkula tossa antennin juuressa? Kun se antennivahvistin on siinä ite antennin jalassa?

Kuva
Voi olla, itse en tosiaan varmaksi tiedä. Niinkuin sanoinkin että hyvä juttu jos ovat gps:än antenniin liittäneet.

Musiikkipuoli nyt valmis. Seuraavaksi työn alle huomenna saapuvat xenonit. Niiden jälkeen pääseekin ihmettelemään alustan vaihtoa. Pitääkin käydä läpi varmuuden vuoksi täältä löytyviä stooreja asiasta.

Myytävänä
[*]Ground Zeron 6,5'' erillissarja hintaan 120€+tk. Uusi ja takuu heinäkuuhun asti voimassa. Kuittia tosin ei taida löytyä.
[*]Oem-navitelehässäkkä-soitin, toimii niinkuin pitääkin. Tarjoa!
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
enochian
Viestit: 333
Liittynyt: 30.1.2012 13:10
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja enochian »

Juuh, tuossa kattoantennin jalassa se GPS-antenni on. Siihen se "Global Positioning System"-tekstikin viittaa. Mulla lähtee navin perästä erillinen antennijohto tuolle gps-antennille.

Voi olla että sulla on muuten vaan korvattu alkuperäinen gps-antenni, tuo oma nimittäin lakkasi reilu vuosi sitten löytämästä satelliitteja ja antenni on uusittu silloin...eikä ollut kai kovinkaan halpaa huvia.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Mukava keli oli auton pesulle. Vanteet tosin jäi pesemättä. Xenonit ei saapunutkaan vielä, jospa tänä iltana perillä :?: Siitä sitten huomisillalle hommaa. Tämän illan voisikin uhrata kesävalssi-tarjonnan katselulle, josko löytyisi sopivan kokoista ja näköistä.
Kuva
Kuva
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Xenonit ei saapuneet vieläkään, jospa ensi viikon aikana saapuisi alustan kanssa. Ilta kyllä mennytkin kätevästi jarrunesteiden kanssa läträtessä. :? Yksi jarruputkista rupesi tiputtamaan, asia hoidettu kumiletkulla+jesarilla ensihätään. :oops: Huominen menee tienpäällä ja suunnaksi etelä-suomi. n.750 km ajoa edessä, joten letkua vaihtamaan en kerkeä. Toivotaan että jarrunesteet pysyy sisällä. Pitää napata samaan listaan jarrupalojen ja vetonivelen kanssa. Samalla rykäyksellä voisi saada kaikki vaihdettua kun alustaa rupean vaihtamaan. Jostain vielä 2kpl 15'' renkaita ja auto olisi valmis leimalle. :)
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Xenonit ihme ja kumma saapuivatkin. Toimitusaika järkyttävä mutta lopputulos hyvä. Valot asennettu ja toimii niinkuin pitääkin. Autoon vaihdettu alle nyt myös kaikki jarrupalat, vetonivel joka ruksutti ja jarruputkea samaan nurkkaan, alusta tosin on vieläkin paketissaan. Eturenkaatkin vaihtui alle, toisesta revennyt kankaat noin puolenrenkaan matkalta, että ei ihme jos on täristänyt. Ensi kesälle sitten alle uudet ja isommat kesävalssit + kumit, ehkäpä ne tomasonit, who knows? :roll: Nyt pitääkin ottaa rennommin auton laittojen kanssa kun on ruvennut tulemaan syntisiä ajatuksia ja kiinnostusta 3.0 Diesel koneeseen jonka tarjoaa BMW. Jännä nähdä miten käy, vaihtuuko auto kesän aikana.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja kotka »

Älä ainakaan käy koeajamassa sellaista bemaria, lopputuloksen tietää samalla hetkellä.
Laita tähän vain utta tukivartta, alustaa ja rengasta ja ole vähään tyytyväinen.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Ot:n jatkoa.. Serkkulikalla autona 3.0 dieselillä oleva 330 farmari. Itsellä kyllä kiinnittyi huomio moottorin todella nättiin käyntiääneen. On yksi siisteimpiä käyntiääniä mitä dieselvehkeissä olen kuullut. Ja voimaakin on vähintään tarpeeksi käyttöautoon. Kauppasikin sitä minulle mutta en tarttunut silti koukkuun :D
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Juhizz kirjoitti:Ot:n jatkoa.. Serkkulikalla autona 3.0 dieselillä oleva 330 farmari. Itsellä kyllä kiinnittyi huomio moottorin todella nättiin käyntiääneen. On yksi siisteimpiä käyntiääniä mitä dieselvehkeissä olen kuullut. Ja voimaakin on vähintään tarpeeksi käyttöautoon. Kauppasikin sitä minulle mutta en tarttunut silti koukkuun :D
Itse olen kanssa 330 M-Sportin vm.2006 testannut (240hv), kuulosti ja tuntui hyvälle. Itselläni tosin enemmän kiinnostusta 500-, tai 700-sarjan autoihin.. 530:et ei enää kalliitakaan ole. Sinänsä outoa kun niissä ei vikojakaan ole. Ja onhan se e39 valittu maailman parhaaksi autoksi.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja Killer »

Juhizz kirjoitti:Ot:n jatkoa.. Serkkulikalla autona 3.0 dieselillä oleva 330 farmari. Itsellä kyllä kiinnittyi huomio moottorin todella nättiin käyntiääneen. On yksi siisteimpiä käyntiääniä mitä dieselvehkeissä olen kuullut. Ja voimaakin on vähintään tarpeeksi käyttöautoon. Kauppasikin sitä minulle mutta en tarttunut silti koukkuun :D
Naapurin e46 330d ei kyllä kovin nätisti käy. Ihme raksustusta kuuluu koko ajan kun käynnissä. Liekkö nostajat pitävät meteliä....
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Avatar
JukkaA
VCF Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 13.12.2005 21:30
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Killer kirjoitti:
Juhizz kirjoitti:Ot:n jatkoa.. Serkkulikalla autona 3.0 dieselillä oleva 330 farmari. Itsellä kyllä kiinnittyi huomio moottorin todella nättiin käyntiääneen. On yksi siisteimpiä käyntiääniä mitä dieselvehkeissä olen kuullut. Ja voimaakin on vähintään tarpeeksi käyttöautoon. Kauppasikin sitä minulle mutta en tarttunut silti koukkuun :D
Naapurin e46 330d ei kyllä kovin nätisti käy. Ihme raksustusta kuuluu koko ajan kun käynnissä. Liekkö nostajat pitävät meteliä....
Voi kai niissäkin olla yksilö eroja. Mitä oon itte kuunnellu niin kyllä mulle semmoinen käyntiäänen puolesta kelpaisi.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Leimalta kävin hakemassa lapun. Ei löytynyt ihmeitä ja kehut sain katsurilta.Eteen ylätukivarsi ja raid.tangonpää, taakse 2 jarruletkua. 100e osat joten mukava reissu ensimmäiseksi vw:n katsastukseksi. Päästöjen oletin olevan kovemmat mutta sallitusta 3.00 arvosta ei täyttynyt ktuin 0.33. Tukivarsihässäkän yhteydessä olisi nyt helppo heittää alustakin alle, tosin isommat vanteet pitäisi myös saada alle. Ostetaan siis 17"-18" vanne/rengassetti jos jollakin tarjolla.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Avatar
FiveFingerBang
Viestit: 21
Liittynyt: 21.3.2012 7:11

Re: 1.9TDI Perhe-Pasuuna

Viesti Kirjoittaja FiveFingerBang »

Leimaa on taas pitkästi. Tukivarsia, jarruletkuja yms vaihtui ja kulku käy taas tasaiseen. Myös uuden tuulilasin sai laittaa kun vikalistan haettuani nasahti mersun renkaasta kivi suoraan kuskin silmien eteen. Onneksi ei näihin ole kalliit lasit, 180€ vain joutui samanlaisesta sävylasista pulittamaan. Myös puutumisongelma selvisi, oireet vastasi täysi n75-venttiilin hajoamista mutta kun ahdin ei herännyt tarkasti ajateltiin se ensin puhdistaa ja jumanskekka MR Muscle hoiti homman. Pasuuna kulkee paremmin kuin ikinä ja puutumiset jäi. Kyllähän siellä jo tavaraa olikin muutaman vuoden edestä. Nyt olisikin erinomainen aika laipata tuo EGR. Eilisillan aikana myös gz:n 6,5 erillissarja löysi paikkansa edestä, alkup erillissarja siirtyy jossain välissä takaoviin.

Nappaan kuvat egr-projektista kunhan pääsen siihen asti.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Vastaa Viestiin