Sivu 1/1

VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 22.6.2012 12:52
Kirjoittaja VonVofler
Morjes!

Pitkään olen ilman tunnuksia foorumia jo selaillut, mutta nyt sitten päätin että kai tuosta omasta harrastekinneristä voisi parit kuvat laittaa ja vähän projektista kertoilla. Kuitenkin samanmielisten kanssa varmasti juttu kulkee ja vinkit vaihtuu.

Auto saapui minulle n. vuosi takaperin perintönä. Auto oli tuolloin muuten mainiossa kunnossa, mutta kuskin jalkatilassa oli reikä kuin myös oikeassa lokarissa. Ruosteet ja reiät paikkailtiin ja ei muuta kuin kovaa ajoa. Talvi koitti ja alkoi ajatus itää umpiluussa, että tästähän voisi jotain maukaampaa kesäksi värkätä, siitä se idea sitten lähti.

Tästä lähdettiin:

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... /ennen.jpg


No, nyt kun kesä koitti niin ideat ja hinku palasivat. Aluksi mielessä pyöri rottalookki, mutta hylkäsin idean, koska auto on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä. Aloin selaamaan googlesta kuvia ja tättärää, sieltä löytyi jotain mitä olin hakemassa.

Ennen kuin uusia osia pääsin hankkimaan, täytyi autoon vaihtaa kuitenkin takalaakeri. Samaan syssyyn tuli sitten vaihdettua myös jarrukengät jotta jaksaa pysähtyä.

Mutta sitten se tapahtui, alkoi valtasisa osien etsintä ja heti tärppäsi, samana päivänä ostin käytettynä 16" vanteet ja Venton keulan, on se intsernetsi näppärä, kun parilla klikillä löytää kaiken mitä taritsee.

Sitten alkoi osien värkkäily:
Venton osien värkkäämiseen kului n. päivä. Konepelti tuskin jää mustaksi, tarkoitus olisi vetää hiilikuitutarra pintaan.

Tältä kinneri näyttää nyt:
http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... /Auto1.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... /auto2.jpg

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 27.6.2012 11:09
Kirjoittaja Smuli-i
Ihan näppäräs näkönen jo nyt, tuossa sivukuvassa jotenkin pistää tuo korkeus silmään. Vähän tonttiin niin passaa noihin vanteisiin kivemmin.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 27.6.2012 22:38
Kirjoittaja VonVofler
TA-Technixin:n alustaa olen ebaysta katsellut. Kalliimpaa ei vanhaan innosta laittaa. Ei suinkaan nuo TA:n 20-70mm korkeussäädettävät ihan ole kuitenkaan täysiä kivirekiä?

Toinen kyssäri koskee noita Hellan puskimen sumareita. Saako noihin sopimaan xenon muunnossettiä?

Unohtui mainita ekassa viestissä vähän, että mitä muuta tuohon on laitettu:
- Ilmeisesti mk3.5 cabrioletin ruori (vai sopiiko mk4?)
- Kuskin jakkara tuli vaihdettua ehjään.
- kojelautaan joutunut haalimaan pari tuuletinritilää kun ajansaatossa oli akselitapit napsuneet noista katkipoikki, hanskalokeron lukon joutui myös vekslaamaan. Pyritty pitämään sisältä ehjänä ja orkkisena ( Ei koske VAG.n eri tuotosten osia :p ).
-Poppikset laitettu.

Mitä tässä nyt on mielessä:
-Alusta
-Konepeltiin hiilikuituteippi/mattateippi, ehkä jopa vetästä ruiskumaalilla muun korin väriin (signal blauksi?)
-Umpiohin ja puskimen vilkku+sumarikombinaatioon vetästä tummennuskalvot.
-Kasa tarroja pitäisi tilailla takaikkunoihin ja parit tohon konepeltiin.. Vinkkejä otetaan vastaan mistä nuita VAG, VW, huumoritarroja saa halvalla ja luotettavalla toimituksella.
-Tuohon ventomaskiin voisi toisesta tuoreemmasta ventomaskista ryövätä kromisen lätkän.
-toinen umpio kuumennella auki ja vaihtaa paremmat liimat, haukkaa kosteutta.
-Kaverilta hakea pois ovaali takapönttö. Toivon vain että ei olisi mikään röpinätöttörö ettei ala kiikku kuulostamaan ihan ruohonleikkurilta.
-Toinen puskimen vilkuista pitäis kans kuumennella auki ja vaihtaa liimat.
-Vetää piuhat etusumareilta kojelaudalle takalasinlämmittimen painikeen viereen toiseen ylimääräiseen takalasinlämmitin painikkeeseen, josta saisi pelkät etusumarit päälle.

Mitä tässä nyt lähipäivinä tullut touhuttua:

Eilen tuli vaihdettua Shellin Helix Ultra 10W40 sisään. Täytyy varmaan joku viikonloppu tipauttaa laatikko alas ja tutkia kytkimen kunto, tuntuu ottavan vähän ylhäältä. Samalla vaihtaa stefat kytkinakselille jos nuita jostain löytäis.
Taakke tuli myös vaihdettua laakeri ja jarrukengät joku viikko takasin.


Ja laseja en tummenna, perkele. :rasp

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 28.6.2012 8:49
Kirjoittaja Monkelo
eBay-> tarrat :)

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 28.6.2012 8:56
Kirjoittaja osoners
Monkelo kirjoitti:eBay-> tarrat :)
Ja myös ihatestickers.com.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 28.6.2012 9:46
Kirjoittaja Sami Jalonen
Ylimääräiset killuttimet pois, pelti korin väriin, 10cm alemmas ja rajaa niitten tarrojen kanssa. Ei kai toi muuta tarvi. :D

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 28.6.2012 10:20
Kirjoittaja Juhizz
Sami Jalonen kirjoitti:Ylimääräiset killuttimet pois, pelti korin väriin, 10cm alemmas ja rajaa niitten tarrojen kanssa. Ei kai toi muuta tarvi. :D
Tällä reseptillä onnistuu ;)

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 29.6.2012 13:58
Kirjoittaja Smuli-i
Noista sumari virityksistä. Yksi vaihtoehto on että tilaat ebayn kautta orkkiksen valokytkimen jossa on etusumarit kanssa. sitten vaan johdotat releen ohjausen sinne kytkimelle.

Kannattaa kuitenkin ensin katsoa ettei autosi johtosarjassa ole jo valmiutta etusumareille. Itsellä näin oli mutta löysin kyseiseen systeemiin asennusohjeen vasta kun olin jo omat viritelmät tehnyt. Sumareita ei siis ole johdotettu puskuriin asti vaan lohkon etupuolella olevaan isoon pyöreään liittimeen asti.

Nyt en vaan muista mistä se ohje löytyy noitten orkkisjohdotusten käyttöön. Joku joka tietää niin linkittäköön??

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 1.7.2012 15:58
Kirjoittaja VonVofler
Nonni!
Tuli vähän nettishoppailtua ja nyt on Ihatestickersistä tulossa kasa tarroja ja Saksasta STW tuningilta TA-technixin 35-70mm pudottava säädettävä alustarsarja(saa tipauttamaan myös 90mm).

Kaveri innoistui myös ostelemaan ja C-Vekkuun lähti DX.com:sta peruustuskamera ja läjä tarroja tulemaan, harmi vaan että Opel.. :lol:

Seuraavaksi tuleekin varmaan postailtua asennuksista sitten kuvia. Kaverilla ois myös ylimääräsenä ovaalilla putkenpäällä takavaimennin. Pitäs käydä kattomassa vaan että tekeekö se putki yhtään käyrää sielä vaimenninosassa ettei ole ihan kauhea saksofoni.

Sumareista sen verran että siis joo, noihan on siis jo kiinni ja toimivat, mutta tarkotus olisi vääntää noi niin, että takasumarit eivät pala kun etusumarit palaa. Siksi lisäkytkin. Muuten siis toimii ihan mainiosti, mutta takasumareita ei viitsi "huvikseen" pitää päällä. Ja saako noihin hellan sumareihin mahdutettua mitään ksenonsarjaa?

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 2.7.2012 17:56
Kirjoittaja Smuli-i
jos orkkikset sumarit niin ainakin itellä -98 mallin farkussa oli ihan että sai erikseen etusumarit ja sit ku kääns viellä ni takasumarit. Onko sulla takasumari asennossa etusumaritkin päällä?? Jos niihin haluu jotain tyyliä niin laita sellanen H1 led polttimo. Niitten orkkis sumareitten virka on aika olematon, ainakin omasta mielestä.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 2.7.2012 22:16
Kirjoittaja VonVofler
Smuli-i kirjoitti:jos orkkikset sumarit niin ainakin itellä -98 mallin farkussa oli ihan että sai erikseen etusumarit ja sit ku kääns viellä ni takasumarit. Onko sulla takasumari asennossa etusumaritkin päällä?? Jos niihin haluu jotain tyyliä niin laita sellanen H1 led polttimo. Niitten orkkis sumareitten virka on aika olematon, ainakin omasta mielestä.
Smuli-i, ymmärsin ekasta tekstistä vissii vähän omiani. Ei ole mulla tosiaan tuollaista että saisi valkattua kummat haluaa päälle. Olen myös samaa mieltä, että noilla etusumareilla ei kyllä mitään tee, tietysti jos sinne ne xenonit saa mahdutettua. Sitä täytyy jossain vaiheessa alkaa ihmettelemään. Mutta ledit ja ton puhumasi supadupaOEM+ kytkimen vois jostain saalistaa.

Mutta bäck to bisnes. Tänään tapahtu tällästä:

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... W/lis2.jpg

Tuon tusnauksen jälkeen päätinkin, että konepelti on ja pysyy mattana (Piste, ei uutta lausetta.) Sumarit, vilkut ja takavalot on samaa settiä vielä vailla.
Mutta hoidetaan kun joudetaan (eli huomenna heti kun pääsee duunista).

Kädet suorastaan täristen odottelen sitä alustaa ja tarraläjää saapuvaksi! :buttrock :buttrock :buttrock


Muokataan viellä sen verran että toi sininen "meille vai teille"- lätkä saa luvan lähteä. Ei tota tarkemmin kyylää kuin keski-ikäiset naiset, tuli taas havaittua tänään... No old chicks in my car!

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 7.7.2012 22:18
Kirjoittaja VonVofler
Noniin, asiat on saatu siihen pisteeseen, että alusta on alla ja auto on tontissa. Hyvältä näyttää. Kuvia sitten huomenna.Yllättäen tuli myös mahdollisuus ostaa täydellinen gti golf varaosaautoksi. Heräsi kysymys, että miten tuosta sisusta takapenkin osalta istuu varianttiin? Entä gti kone korvakkeisiin? Oleellista lienee myös johtosarja, onko tuvo sama kuin adz koneessa? Jarrujen vaihto lienee myös oleellista etenkin jos kyseessä on tuo 16v kone?

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 8.7.2012 0:53
Kirjoittaja Sami Mäkinen
toisissa penkit sopii heittämällä ja toisissa pitää vaihtaa takaselkänojan keskimmäinen sarana ja leikellä lukkosalpojen ympäriltä pelliä pois... helppo kyllä...

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 9.7.2012 22:22
Kirjoittaja VonVofler
No nyt niitä uusia kuvia! Pahoitteluni että auto on todella paskainen, ei ole kerennyt pesemään kun kokoajan pitänyt liitää paikasta toiseen.

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... ontti1.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... ontti2.jpg

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... ontti3.jpg

Perkele on itkun ja porun takana tuo alusta.
Vasemmalta puolelta edestä hankasi tosi ikävästi rengas iskariin apujousien ja säätöprikkojen kohdalle. Noh, totesin, että perkele, vm 90-94(tms) mukana tulleet yläpäänlaakerit ovat ilmeisesti väärät (oma kiikkuhan on vm-96) ja laitoin orkkikset tilalle. Tällä ei stitten ollutkaan toivottua vaikutusta. No, ei muuta kuin soittoa paikalliselle rallimiehelle joka hetken ihmeteltyään totesi että taittakaa niitä rumpuja niin alas kuin vaan suinkin mahdollista että saadaan "camberit" kohdalleen ja kiristäkää pultit. Tämä onnistuikin ja iskarin ja renkaan väliin jäi huimat 5mm tilaa, toisella puolella tilaa on n. etusormen paksuudelta.

Mikä ihme tässä voi kusta? Rengastus on 205/50/16, uudet kesärenkaat tulevat olemaan 195/50/16, jos saataisiin tuolla homma skulaamaan. Vai voiko tässä kusta joku muukin?

Lisäksi tuli hierottua GTi golffin vm-92 osista kaupat, kävin ko. autoa katsomassa ja saatoin vain todeta että jaa, eipä tuosta kannata ihmeitä saalistaa.

Listalle päätyi:
-Etu ja takajakkarat
-Sumari+vilkkukombo
-Tuningumpiot
-Muovikaaret
-Sekä etukäteiskauppana ostettu S-mulin mainostama supadumaOEM+ valokytkin! Ps. oli johdot valmiina, nyt voi pitää etusumareita päällä!
-Takaspoileri, jos saisi lasikuituilemalla natsaamaan variantin persiiseen.
-Mahdollisesti tuulilasi

Moottoria katselin ja kyselin vähän huolloista. Huoltokirjaa ei ole joten ei mitään tietoa mitä ko. laitos on joutunut kokemaan. Onko mahdottumuus riipiä tuosta kansi ja 4-pisteruisku omaan kiikkuun kiinni?

Saa ehdottaa mitä tuosta kannattaa ottaa talteen! Vanteet olivat 5-puolaiset BBS:t, kait 14"

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 10.7.2012 12:30
Kirjoittaja Smuli-i
No tuohan näyttää nyt paljon asiallisemmalta. Keulasta kun on turhat koristeet pois niin heti tuli siistimman näkönen.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 12.7.2012 16:26
Kirjoittaja VonVofler
Tuli taas eilen illasta tilailtua:

http://dx.com/p/t10-0-5wx66-1206-smd-le ... air-115850

Ja

http://dx.com/p/h3-3-5w-6500k-310-lumen ... -12v-58470

Täytynee kirjoitella vähän kommenttia kun saa nuo käsiin. Hinta H3:lla on motonetin 30e/pari hintaan aika paljon edullisempi.. Tarrat ei ole vieläkään US and A:ssa, ihatestickersillä valmiit.

Konepellin maalausta myös pohdittu, samalla varmaan täytyy vetää lokaritkin uusiksi. Mitähän tuollaiselle 1/4 auton maaleille tulee hintaa? värikoodi on kaiketi LA5E.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 12.7.2012 18:47
Kirjoittaja osoners
Jos ei ala tarrat valmistuu niin kannattaa laittaa viestiä sinne. Venailin ite kerran aika monta viikkoa lähetystä ennenkuin laitoin viestiä sinne. Lähti sit samana päivänä tulemaan.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 13.7.2012 21:22
Kirjoittaja Leksa
Etu-umpiot näyttää omaan silmään aika perseeltä tommosina sinertävinä, mutta muuten ihan hyvältä vaikuttaa. Kuluta vanteilta äkkiä kumit loppuun ja laita tilalle pikkasen pienempää rengasta niin saat laskettua kunnolla.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 14.7.2012 2:50
Kirjoittaja VonVofler
Leksa kirjoitti:Etu-umpiot näyttää omaan silmään aika perseeltä tommosina sinertävinä, mutta muuten ihan hyvältä vaikuttaa. Kuluta vanteilta äkkiä kumit loppuun ja laita tilalle pikkasen pienempää rengasta niin saat laskettua kunnolla.
Makuasiahan tuo on, alunperin nuo loisti kirkkaana mutta ilmeisesti kiinan lediparkit muutaman ledin kuoltua muuttavat sävyä. Mutta uudet, puolet kirkkaammat ovat tulossa. KRhm ja nuohan on aina laitettava kiinni vain ja ainoastaan posekuvia varten.. ; D
Renkaista sen verran, että joo, uudet on tulossa. Tosiaan tuossa alustan asentamisen ohessa tuli todettua että apujousi ja säätörikat ottivat renkaan sisäkylkeen kiinni ja tekivät aika maukasta jälkeä. Vedettiin camberit sitten tappiin ja ei hankaa enempää. Jotain vinkkiä tuohon? Ratti on suoraan ajaessa vasemmalle vinossa, eli aurauskulmien säätö lienee aiheellista. Tuleva rengas tulee olemaan 195/50r16 tai mahdollisesti 195/45r16. Kumpi on parempi ratkaisu? nyt siis on 205/50r16.


Mutta oli ihan auton etenemisen kannaltakin juttua kirjotettavana!
Tuli tuossa yötämyöten laitettua GTI:n jakkarat eteen ja taakse. Takapenkeille sai antaa vähän viilaa ja tonkeja että sai natsaamaan. Etujakkaroista miinuksena kuskin penkissä oleva rotankolo, lienee joku edeltävistä omistajista laskenut hiljaisen hiihtäjän koukaten vasemmalta ja polttanu penkkiin perkele reiän. Etujakkaroissa ei myöskään ollut vastuksia jotta saisi persauksen talvella lämpimäksi.

Tuli tosiaan pelastettua paaliraketista myös nuo muovikaaret lokareihin. Samalla tuli todettua millaista jälkeä ne saavat aikaan ja meni asennus kyllä ihan uudestaan mietintään. Sen verran rapsakoilta kaaret näyttivät luovuttajassa, olivat vielä sikamassalla lyöty kiinni..

Spoileri tuli myös pelastettua, en tiiä sitten saisko tosta lasikuidulla väännettyä sopivan lirpakkeen tohon variantin takakonttiin.

Huomenna sitten tusninkivilkkujen ja sumareiden asentelua, nuo kun sain myös haalia itselleni. Niin ja tosiaan, ajovaloille oli myös lyöty "releytys" otan setistä huomenna kuvaa jos joku osaisi antaa vähän neuvoa jotta mikä piuha menee minnekkin, noista on kaiketi se ilo, että loistaa tuikut pimeällä paremmin kun ei tule häviöitä kaposten piuhojen takia.

Sami Mäkiselle kiitosta vinkistä jolla sai takajakkarat istumaan! Oli hyötyä vinkeistä! Takapenkki oli ns. yksiosainen, eli keskimmäisestä saranasta ei tarinnu muuta kuin nypätä irti.

Niin ja tulihan tuonne laitettua myös RAID HP:n paneelisuodatin. Emt oliko mitään vaikutusta, mutta kai tuo kone tykkää kun saa vähän helpommin ilmaa.

Napsin tuotoksista huomenna taas kuvia!

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 19.7.2012 21:11
Kirjoittaja VonVofler
Vähän myöhässä uudet kuvat. Tänään käytin kinnerin aurauskulmien säädössä ja olivat asentajan mukaan olleet aika harallaan. No, nyt on nekin kunnossa.

Tässähän näitä:

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... /uutta.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
FK:n vilkut ja sumarit. Täytyisi ottaa apparin puolen sumari auki, on imassut kosteutta sisäänsä.

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... uutta7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja lähikuvaa tuikut päällä.

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... uutta2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
GTI:n Jakkarat, Recarotko nuo nyt sitten on? Höyrypesuria ne ainakin kaipaa.

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... uutta3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Oravako se siellä? Ideoita millä tuon saisi nätisit paikattua? Montahan rahaa moisen paikkauttaminen kustantantaisi..

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... uutta4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Takajakkarat istuu nätisti, joutui niitä tosin operoimaan.

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... uutta5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
+10 hevosvoimaa.

Sellasta.

Seuraavat operaatiot lienevät konepellin mattateippaus, sumarin kuivailu, tarrojen liimailu, renkaiden vaihto ja ovaali putkenpää.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 3.8.2012 8:12
Kirjoittaja VonVofler
Nonni, auto on taas edennyt. Tarrat tuli postissa ja tuli lätkästyä ne takaikkunaan. Kiinan ledit tuli myös, nyt on valkoiset. Kyllä ne vaan sävyä muuttaa sinisemmäksi kun ledejä noista sammuu. H3 "ledisumarit" oli niin isot, että eivät mahdu Hellan saati FK.n orkkisumareiden reiästä sisään. Ovat siis kaupan, hp 10e/pari ja sijainti on Lahti. Jos noille jollain olisi käyttöä.

Viikonloppuna varmaan mattamusta yliteippaus konepeltiin. Vaihtoehtona kävi mielessä myös litran purkki mastonin 121 mattamustaa, jonka vetäisi sitten ruiskulla pintaan ja mattalakka päälle. Saako tuolla siistiä jälkeä?

Tässä viellä yksi kuva, (C) J. Leinonen:
http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... MAGEE2.jpg

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 6.8.2012 22:17
Kirjoittaja Monkelo
Itse jättäisin kyllä tuon konepellin maalaamisen/teippaamisen mustaksi väliin..

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 20.8.2012 14:16
Kirjoittaja VonVofler
Joo, ei oo omaan kerenny mitään tekemään, kun on pitänyt muiden autoja olla apuna rassaamassa.

Tänään kuitenkin ois tarkoitus lasikuidutella mideillä vähän kickpanelia, tai ainakin alottaa touhu. Jos ovipahvit tulee riipaistua irti niin sitten varmaan bitumia heittää vähän sisäpintaan. Muuten sitten varmaan täytyy takavaloille lätsäyttää tummat kalvot. Diskanteillekkin on ajatuksena XPS-levystä vääntää muotit, että saa pilareihin nätisti.

Tota konepellin maalia on nyt tullut mietittyä. Mustalla selviäisi halvalla, mutta paljonkohan mahtaa sitten sävytetty LA5E maksaa pohjamaaleineen ja lakkoineen konepelti+lokarit alueelle?

Mitään maalaamoita ei sitten ehdotella, itse tämä soppa on keitetty ja itse sieltä on myös noustava.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 21.8.2012 21:46
Kirjoittaja VonVofler
Joo, ei ollut toi lasikuidutus oikein mun juttu. Ei riitä kärsivällisyys, paloi päreet ja heitin pois mokomat.. Tein sitten mdf:stä ja koivuvanerista noille mideille paikat. Tuli ainakin kertalaakista jämäkät.

Tälläiset tuli väännettyä:

Kuva


Ja ovessa:
Kuva

Toiseen oveen sain jo kiinni ja homman nippuun. Kivasti tuli bassoa lisää, ovipahviasennukseen verrattaessa. Tietysti tuli laitettua bitumia 8mm kerros oveen, sisäpuolelle midin taakse. Talvella saa sitten laittaa oven varovasti kiinni, ettei muutu marakassiksi, kun pihtailin ja ostin motonetin pilipalibitumia.
Nuo kaiutinkaukalot vedin/vedän 8kpl M6 pulteilla peltiin kiinni, sitten vähän bitumia ja finnfoamia arkoihin paikkoihin ettei varmasti mikään resonoi.

Huomenna sitten toinen puoli.

Erkathan on 100wrms ja vahvistin on Ground zeron 4x80wrms. Jos heittäisi tolla takapäällä vesilintua ja siltaisi vahvarin 2-kanavaiseksi ja vain etupäälle. Soisi paljonkin paremmin? Olen myös miettinyt (kahta 2x100w tai 2x150w vahvistinta ajamaan erkkoja. Kumpi olisi parempi ratkaisu, 1x 4x100 vai 2x 2x150w? Tietysti lienee hankalampi säätää?

Ens viikolla sitten valmistautumista talveen, täytyy tarkistaa tunkin jättämät jäljet ja massailla pohjaa jos on tarvis. Varmaan kiveniskusuojatkin vois helmoihin vetästä. Takavaloihin pitäis ne kalvotkin jaksaa..

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 24.8.2012 7:44
Kirjoittaja VonVofler
Nonni, takakajareilta otin kanavat pois käytöstä lykkäsin ton nelikanavaisen ajamaan etupäätä sillattuna. Toimii. :buttrock :buttrock


Täytyy vissiin käydä romikselta saalistamassa toiset ovipahvit ja alkaa ihmettelemään noita ylimääräiseksi jääneitä midejä. Saa sitten oviin tuplamidit.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 13.9.2012 13:55
Kirjoittaja VonVofler
Päivitelläämpäs vähän taas. Tässä läksin takaisin savoon koulun penkille niin alkoi matkalla kytkimen perkele luistamaan. Eihän siinä, ilmeisesti saanut öljykylvyn kun tuo on ekan kerran vaihdettu 171tkm kohdalla ja toistamiseen 206tkm kohdalla nyt ajettu 270tkm... Luistaa 4 ja 5 vaihteilla. Noh, täällä savossa kun ei ole paikkaa missä tehdä niin vein auton pajalle. Laakkoselta hain stefat kytkinakselille että ei nyt heti mene suruksi. Valeon kytkinpaketin pajalla sanoivat laittavansa. Sellasta, noh, kestääpähän taas.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 24.9.2012 12:53
Kirjoittaja VonVofler
Unohtui kirjotella tänne tuosta rempasta!

Työn teetätin Kuopiossa Autokorjaamo Hietamiehellä. Kytkinpaketti maksoi sen 149e. Samalla vaihdettiin vetareiden, kampiakselin ja kytkinakselin stefat. Itse vielä samana iltana Lahteen ajaessa vaihdoin illasta kotosalla venttiilikannentiivisteen. Ei pitäis enää jättää laikkua. Koko hoidolle koitui hintaa kaikenkaikkiaan 460e osineen. Työt hoituivat nopeasti, torstaina auton vein ja iltäpäivästä perjantaina sain.

Mutta, sattui tuossa viikonloppuna jotain, mistä varmaan tännekkin voisi laittaa tekstiä sitä mukaan, kun etenee. Hyvä ystävä siis soitteli lauantaina, että nyt olisi projektiksi ostettu valkoinen vm-86 Caddy 1.6dl. Pyyteli kaveriksi tuota ropaamaan ja kyllähän sitä innoistui! Projektiahan tuossa on, kun kuskin puolelta pohjasta on aika näkkileipää. Mukaan kuului kaiketi varaosa-autokin.

Eihän siinä mennyt kuin hetki, kun jo ajatus laukkasi Caddyn tontituksessa, valopatterissa ja turbossa. Sivuputkesta puhumattakaan :D Mutta, laitellaan speksiä sitten jos ja kun tuo on työn alla.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 3.10.2012 17:33
Kirjoittaja VonVofler
Nonni, käväsin tossa viikonloppuna aimmenin mainitsemani Caddyn kurkkaamassa. Pakko on vaan todeta että kaikkeen sitä tulee lupauduttua. :lol:

Tässä ois tätä matskua:

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... M00112.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... 0111-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Paskoja kuvia.

Kaveri tuohon oli jo rälläköinyt kakkiksesta pohjan, kuskin puolen lattia, kun on mallia kiviset ja soraset.
Sit on kauhea kasa kaikkea hilpettä. Ristikolliset ajovalot, lippaa ja läppää, rattia, logoa yms. kilkettä. Transportterin väliseinästä ikkuna, joka ois katiskaan tarkotus laittaa mahtumaan.

Mutta eka noi pellit :D

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 14.10.2012 16:57
Kirjoittaja VonVofler
Eilen tuli vaihdettua tulpat, pyörijä ja virranjakajan kansi. Joutui autoa sahaamaan käyntiin ja käynnistyessään kävi kolmella jos antoi 2vk seistä. Jos näillä eväillä korjaantuisi, kosteudestahan tuo varmaankin johtui.

Tänään sitten huomasin tälläisen jutun:

http://s178.photobucket.com/albums/w277 ... M00196.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ääni kuuluu auton ollessa käynnissä ja kun virrat ovat päällä. Kohdassa 0,27s osoitan mahdollista äänilähdettä. Mikä kumma tuossa on? Bosch siinä lukee.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 16.10.2012 20:32
Kirjoittaja VonVofler
Tyhjäkäynninsäätäjän moottorihan se oli mikä mekkalaa piti. Tuli tänään sitten romikselta haettua uus käytetty Tyhjäkäynninsäätäjä+kaasuläppä+ruisku-combo ja putsailtua se hyvin. Motonetista tietysti uusi tiiviste kaasuläpän ja imusarjan väliin.

Kuva

Ja kappas. Ääni katosi.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 13.12.2012 10:56
Kirjoittaja VonVofler
Ei oo tullu hetkeen kirjoteltua, kun on opiskelut vieneet aika paljon aikaa.

Ledejä tuli kiinasta, taas, uudet tuli vaihdettua polttimoiden tilalle lämmityspaneeliin viime viikolla. Lipasta oli palanen lähtenyt kun on lumipaakki sattunut tielle. 14" alumiinivanteille pitäis vetästä talvinakit päälle varmaan viikonloppuna, samalla kun aletaan taas tauon jälkeen Caddya työstämään. Samaan syssyyn täytyy golffista varmaa römpsäyttää takajarrut levälleen ja katsella vähän mitä niille kuuluu.

Caddysta olis läjä kuvia, kun vaan postaisi ne tänne. Haperoahan siinä on, mutta kaverin uho on kova, että leima tulisi keväällä. Mietittiin jos ottais ja touhuais kojelaudan vielä siitä veks niin näkis miltä siellä näyttää.

Golffi on lähteny kylmiltä hyvin käyntiin, ennen oli ongelmaa ettei viikon seisomisen jälkeen meinannut lähteä. Ilmeisesti tuon viimeisimmän (kaasuläppä-tyhjäkäynti-ruisku) kombon vaihtamisen jälkeen sekin ratkesi. Kohta on 300k mittarissa. Huomenna surahtaa taas 300km lisää kun surnauttaa etelään.

Semmosta. Jouluja vaan koko sakille!

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 16.1.2013 16:29
Kirjoittaja VonVofler
Morjesta vaan taas!

Viime viikolla tuli mankka Saksasta, Kenwood KDC-6051u. Se tuli sitten samointein lyötyä tuon vanhan sonyn tilalle. Äänenlaatu parani kivasti.

Siitähän se idea sitten lähti, eli tähän saakka on edessä ollut 2-tie erkkasatsi passiivisena ja nyt tuli sitten sellanen sellanen fiilis, että josko tässä riittäis rahkeet alkaa arpomaan tota settiä aktiiviseksi.

Takapaksista löytyy 4-kanavainen Ground Zeron GZTA 4125X eli 4x90wrms 4ohm. Tällä on ajettu etupäätä sillattuna passiivisena.

Vahvistimen suotimet ovat käsittääkseni arvoiltaan riittävät, jotta saadaan diskanteille ja mideille leikattua taajuudet.

Subbaria ajaa Ground Zeron GZTA 2255X eli 2x150wrms 4ohm/1x600w 4ohm.

Kannattaako tällaisella setillä lähteä koittamaan tota aktiivista etupäätä? Saako saundia vielä parannettua vai meneekö vaan surkeemmaksi?


ps. VR6/gti-lippa ois hakusessa. Tuli oma aurattua kappaleiks.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 4.2.2013 11:34
Kirjoittaja VonVofler
Tuli päiväajovalot tilailtua Kiinasta.
Mallia nämä:
http://www.buyincoins.com/-product-12208.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajattelin noita tilatessani, että ei varmasti tuohon hintaan ole mitään DLR tai E merkintöjä, mutta yllätyin iloisesti, kun merkinnät "linssistä" löytyivätkin!

Vielä kun keksis, että mitenkä nuo sais siististi tonne puskimeen länttäiltyä. Kävi mielessä niihin irroitettaviin muoviritilöihin dremelillä jyrsis siistit paikat. Vaan sopiiko noi tuohon ulkonäöllisesti. Onko kukaan nähnyt kolmosissa tuommossia, mitkä ei olisi rumasti?

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 10.2.2013 1:53
Kirjoittaja _paffa
VonVofler kirjoitti:Vaan sopiiko noi tuohon ulkonäöllisesti. Onko kukaan nähnyt kolmosissa tuommossia, mitkä ei olisi rumasti?
Valitettavasti en ole nähnyt yksiäkään jälkiasennus DRL:iä, jotka eivät olisi olleet rumia/rumasti :/

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 10.2.2013 9:50
Kirjoittaja kotka
Pyöreät drl:t asennettuna alkuperäisten sumuvalolasien taakse, siinä yksi asennuskeino III-koppaan. Muuten aika vaikea laittaa siististi.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 12.2.2013 0:58
Kirjoittaja VonVofler
Mjoo, ei kyllä hotsita lykätä tonne puskimen ritilöihin. Yäkyäk.
Takapaksiin lisävaloiksi, tai sitten ihan kunnon ovivalot tms käyttöä :roll:

Uus VR6 lippa tuli tilattua briteistä. 12e tuli halvemmaksi kuin mätänetissä. Edellinen kun jäi lumihankeen tuhannen palasina. Täytyy paalista hakea talvikäyttöön vakkaria.

Kiinasta on tulossa taas repullinen ledejä. Vähän askartelua luvassa, mutta siitä enemmän jahka saan ne käsiini.
Konepelti täytyy varmaan vetästä korin väriin kuhan taas kesä tulee. Kävi mielessä liitutaulumaalikin, mutta eiih..

Ens viikolla kun pääsee etelään, täytyy varmaan tuumailla josko tuon etupään nyt sitten askartelisi aktiiviseksi. Tiedossa olisi myös yksi vahvistimen raato joka vaatii kolvailua, tuosta ois tarkotus myös kikkailla jotain.

Onhan tässä vaikka mitä mielessä! Eniten polttelee, että saa kesävalssit taas alle ja pääsee ruuvailemaan tolppia alaspäin.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 12.2.2013 19:08
Kirjoittaja Karkulainen
VonVofler kirjoitti:Tuli päiväajovalot tilailtua Kiinasta.
Mallia nämä:
http://www.buyincoins.com/-product-12208.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Minäkin tilasin viikko sitten tuollaiset, oikeastaan kaksi paria muutaman päivän välein. :D Kauanko niillä kesti tulla sinulle?

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 13.2.2013 0:39
Kirjoittaja VonVofler
Jos tuolta samasta lafkasta tilasit, niin kestää jotain 1-2vk. Yleensä tullut itselle n.8 päivässä :p Varmaan nopeimpia kiinafirmoja mistä on tullut tilailtua!

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 13.2.2013 0:54
Kirjoittaja Karkulainen
4.2 ja 9.2 tein tilaukset, ei niissä sitten kauaa kestä. :)
4. pv tilasin myös dealextremestä muutaman led polttimon, toivottavasti niissä ei mene yhtä kauaa kuin edellisessä DX:n tilauksessa (3-4kk). :D

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 13.2.2013 21:29
Kirjoittaja VonVofler
DX:stä en enää itse tilaa mitään, alkaneet noilla toimitukset kestämään ja hinnat nousemaan. Nyt on muuten menossa kiinalainen uusivuosi, niin saattaa noissa buyincoinsin paketeissakin kestää pidempää.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 14.2.2013 16:49
Kirjoittaja VonVofler
Jees. Eipä kestänyt uus vr6 lippa kun 20 tuntia.


Myykääs joku mulle vakiolippa Lahdessa?

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 28.2.2013 23:56
Kirjoittaja VonVofler
Hähää! Tuli taas kiinasta pakettia :rasp
Tällä kertaa tuli tällainen:
http://www.buyincoins.com/new_en/detail ... t-456.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuli tossa heti koitettuakin tota takakontin lommoon ja hyvin oikeni laajemmalta alueelta, mutta kohta johon varsinainen isku oli osunut ei ainakaan vielä oikoontunut. Täytyy huomenna hakea lisää kuumaliimaa ja ihmetellä jos saisi kokonaan oikaistua. Yksi kuva on, mutta siinä olen jo hieman kerennyt oikomaan. Ihan hintansa väärti kapistus.

Sitten tuli ledejä taas vähän ja pätkä valkosta ledinauhaa, josta olisi tarkotus värkkäille hanskalokeroon kunnon valaisu.

Päätin nyt kuitenkin ylimääräisiin puskurin grilleihin istuttaa piruuttani nuo aiemmin hankkimani päiväajovalot. Tuli mitä tuli. Mietin että jos vetäis savukalvon noitten päälle niin ei paistais sieltä pimeinä sitten niin esiin.

Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä käymään pelastamassa hieman osia yhdestä purkuautosta. mm. se vakiolippa, ettei tartte enää aurata paakkeja. VR6 lipan sain kuntoon epoksilla ja lasikuitumaton palasilla, Kaveri ehdotti että vielä nippusiteillä tekisi "tikit" tuohon haljenneen kohdan kohalle.


Toinen GroundZeron vahvistinkin meni rikki, päätekivet sanoivat ilmeisesti vuorostaan tosta subbarin vahvistimesta itsensä irti. Täytyis mittailla noi läpitte. Sama vika ilmeni 4-kanavaisessa vuosi takaperin, mutta korjautui kun vaihteli puolet päätekivistä ehjiin. Kummastakin takuu jo ummessa, kumpainenkin n.4-5 vuotta ollut käytössä.

Tällästä näpräilyä, kesää odotellessa.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 3.3.2013 1:42
Kirjoittaja VonVofler
Tullu taas touhuttua.

Tarrat tuli laitettua kesällä jo, nyt jo osa irronnut ;I

http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... 8a57ca.jpg

Lommonsuoristelua kiinatyökalulla. Ihan pätevä laite, syvin monttu jäi vielä, varmaan nousee kun useamman kerran kuumaliimailee ja nostaa.
http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... 67b110.jpg

Nyt puuttuu jotain? Pyyhkijän viiksi tuli vaihdettua, kun edellinen päästi toimintasavut eikä oikein toiminut.
http://i178.photobucket.com/albums/w277 ... 192d6f.jpg

Lippa tuli tikkailtua, jos nyt oppisi olemaan auraamatta lumia.

Kuva


Semmossia. Huomenna hakemaan vähän lisää osasia.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 4.3.2013 8:56
Kirjoittaja Noppa88
Ootko ajatellu poistavas noi valon pesijät vai onko lähteny pois jo? miten oot toteuttanu noi jenkkiparkit? Pitäis omaankin noi laittaa.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 5.3.2013 19:58
Kirjoittaja VonVofler
Oon minä miettiny, mutta kerta ne toimii niin ei oo tullu nyppästyä. :p

Noissa FK:n vilkuissa on ainakin valmis paikka jos haluaa amerikanparkit laittaa. Varmaan saa aikahelposti poralla toteutettua samanlaiset reiät noihin vakiovilkkuihin ja epoksilla sitten kaulus kiinni siihen. SIt käy etsii parin t10 naarasliittimiä, jotka sais vaikka O-renkailla kiinni siihen kaulukseen (samaa systeemiä meinaan nyt kun etu-umpioissa parkkipolttimoilla, et naarasliittimet pysyis polttimoineen sit kitkalla kiinni siinä kauluksessa. Kytkentöjä en oo pohtinut yhtään, kun ei oo tullut niitä parkkeja toteutettua.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 5.3.2013 20:32
Kirjoittaja Sami Jalonen
Tai laittaa YV:n Basulle ja ostaa valmiit modulit johtoihin ni ei tarvi mitään reikiä porailla mihinkään.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 6.3.2013 8:37
Kirjoittaja Noppa88
Pois ne vaan keulaa rumentamasta :p Okei no tarvii kattoo jos rupeis laitteleen niitä.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 7.3.2013 18:31
Kirjoittaja VonVofler
Sami Jalonen kirjoitti:Tai laittaa YV:n Basulle ja ostaa valmiit modulit johtoihin ni ei tarvi mitään reikiä porailla mihinkään.
Jaa tommossiakin on, täytyy googlailla jos löytäis ohjeet ja osalistan noihin.

Re: VonVoflerin Golf 3 1.8 vm-96 66kw.

Lähetetty: 28.3.2013 22:34
Kirjoittaja VonVofler
On taas tullut temuttua.

Kuopiossa tuli alotettua jarrujumpalla. Tuumailtiin, että onko siellä kaikki kunnossa, kun jonkin aikaa oli tuntunut klappia jarruissa. Osuin oikeaan, hetken temuamisen jälkeen totesin että mäntä+sylinterikokonaisuuden tiivisteet taitaa olla vaihdon tarpeessa. Hetken ronkkimisen jälkeen ilmestyi jarrunestettä. Puuttuu sieltä kiilan jousikin.

Kuva

Samana päivänä putkahti postiluukusta taas paketteja. Luulin tilanneeni vanteisiin keskiöt briteistä, mutta mitä ihmettä, paketti tulikin Dimitrovgradista Venäjältä (Kazanin ja Samaran likeltä).

Kuva

Tälläsiäkin tuli, sinisillä ledeillä. En kuitenkaan ole raiskaamassa näillä kajuuttaa.

Kuva

Kesää odotellessa tuli vanteet pistettyä pesuun ja vahaan. Nätisti istuu keskiöt.

Kuva


Tästä jutusta oli aiemmin puhetta. Tuli jokin aika sitten nämä puuhasteltua testiksi.
Lain laatimat pelisäännöt kaiketi täyttyivät, 25cm maasta ja 60cm toisistaan.

Kuva

Kuva

Sitten pari talvilookki kuvaa kun ei vielä ole niitä tullut laitettua.

Kuva

Kuva


Semmosta raporttia.