Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Vanha 3bg 4motion vaihtui hiukan uudempaan. Järkevää syytä ei ollut, mutta vaihtui vain.
Autosta hiukan juttua, itselleni lähinnä muistiin.
Malli: Passat Variant 2,0 TDi PwD 125 Highline DSG
Vuonna 2006, huhtikuussa valmistettu.
Vuonna 2009 tuotu Saksasta. Sen aikaisesta historiasta tippuu pikkuhiljaa lisää informatiota, nipullinen erinäisiä papereita on huoltokansion mukana.
Kaksoismassakytkin on vaihdettu takuuseen, pumppusuuttimet ja johtosarja samoiten. Kai nämä nyt hetken vielä kestää. Muistakin vaihdoista löytyy merkintöjä, useampi takuukutsu näyttää olleen.
Varustetaso on Highline, joten ihan mukava varustelu:
Autoilmastointi, nahkasisusta (ilmastoidulla/hierovalla kuljettajan istuimella), lämmitettävä tuulilasi, 6-levyn cd-soitin, peruutus- ja etututka, vakkari..
Xenonit oli jääneet johonkin, mutta Katuauto toimitti siihen apuja.
Soittimen kanssa mukava lisäylläri: Vuonna 2007 se oli vaihdettu uuteen, eikä radiokoodia ollut mukana, eikä huoltokirjassa ollut asiasta mainintaa. Maininta kuitenkin löytyi ajoneuvon historiasta, joten historia siinäkin tiedossa. Koodi kuitenkin selvitetty, pikahuolto toimi mukavasti.
Korkeussäädettävä alusta on jo hankittu, joten korkeudenpaikan kammo poistuu kelien lämmetessä.
Kesäksi tulee 18" alut, aikalailla kaaren tasalle yritetään.
Auton väri on "moccaBraun". Kerran nähnyt tuon ruskeana, koska aurinkoa ei ole pahemmin näkynyt. Tarkempi koodi "LC8Z"
Sisustassa tummaa nahkaa, harjattua alumiinia ja (vielä toistaiseksi) puuta.

Kuva
Viimeksi muokannut kotka, 4.3.2013 12:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Komian oloinen peli. Laitahan heti kuvia kun aurinko suosii väriä.
Avatar
Karkulainen
Viestit: 142
Liittynyt: 17.7.2012 0:14
Paikkakunta: Iisalmi/Sonkajärvi

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja Karkulainen »

Minä jo vähän odotinkin tästä esittelyä. :) Onko takalaseille tulossa mitään kalvoa?
Ford Focus stw -04 1.6
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0tdi dsg,highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Aurinko ei edelleenkään ole suosinut väriä, mutta kunnollisella pesulla ja savipyyhinnällä ruskean häivähdys esiin ilmaantuu.
Led-parkit ja xenonlisärit (edellytti maskin poistamista), takarekisterikilven alusmuovin poisto, nahkojen käsittely ja konehuoneen pesu, siinä viikonlopun pikalaitot.
Ja pari kuvaa, valoa odotellessa.

Kuva

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Mitä ainetta käytit penkkeihin?
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Penkit on ensin imuroitu ja harjattu, sitten pyyhitty laimealla pesuaine-vesiseoksella. (PineLine, noin 1:10 vedestä) Uuden pyyhintäkierroksen jälkeen pintaan levitin nahanhoitoaineen (Turtle Leather Cleaner). Sen imeytyessä pyyhkäsin sisustan muuten puhtaaksi. Lopuksi penkkien pyyhintä ja matoille Megun hajuntappajaa.
Silikonia ei sisustaan tule, ihan muilla aineilla mennään. Kelien lämmettyä penkkien nahkoille olisi tarkoitus tehdä hiukan perusteellisempi puhdistus, mutta mennään nyt näin.
Edit:
Yleensä kannattaa aloittaa aika paljon laimeammalla PineLine-vesi-seoksella. Tässä tapauksessa penkkien pinnat vaikuttivat pyyhkäistyn jollain pikakiillokkeella fiksi/autoliikkeen toimesta :twisted: Mielestäni nahkojen ei kuuluisi olla kiiltävän kiiltävät, vaan enempi mattapintaiset ja pehmeät.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Auringonpaisteen kunniaksi pesua ja vahaa. Penkitkin sai osakseen kissasaippuaa, harjausta ja satularasvaa.
Lämmityslaitteen suulakkeista kuuluu ärsyttävä naputus. Radio lähtee päälle vasta lämmettyään, eli ei lähde päälle heti pakkasaamulla.
Alusta odottaa varastossa allelaittoa, saa nähdä kauanko.

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Tuo ilmastoinninläppien naputus on ominaisuus 3C passatissa. Mikäs alusta sinne on menossa?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Noniin, pääsee värikin paremmin oikeuksiinsa käsiksi. Hyvältä näyttää.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Budjettialustalla mennään tähän hätään, pääasia että mennään alemmas.
Jommilaista sinne säädellään, mutta pikkuhiljaa rahaa siirtyy sivuun parempaa alustaa varten.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
osoners
Viestit: 1447
Liittynyt: 30.1.2011 21:46
Paikkakunta: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja osoners »

Taitaa olla toi 3c:n jomi sama kun mulla tossa vitosessa. Vuosi ollut nyt mulla alla eikä vieläkään mitään valitettavaa siitä. Ainoo miinus siinä on ettei saa säädettyä tarpeeksi alas. Täytyy keväällä rupee pätkimään jousia siitä. Jos ei tipu silloinkaan tarpeeksi niin kaipa se on pakko rupee harkitsee jotain muuta.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

osoners kirjoitti:Taitaa olla toi 3c:n jomi sama kun mulla tossa vitosessa. Vuosi ollut nyt mulla alla eikä vieläkään mitään valitettavaa siitä. Ainoo miinus siinä on ettei saa säädettyä tarpeeksi alas. Täytyy keväällä rupee pätkimään jousia siitä. Jos ei tipu silloinkaan tarpeeksi niin kaipa se on pakko rupee harkitsee jotain muuta.
Jäikö sekä etupää, että takaapää liian korkeaksi? Ja alustasta on kierteet ruuvattu ihan tappiin, sekä takapään säätöosa on otettu pois?
Omassa sarjassa etupäässä on pienet apujousetkin, joiden poistolla (ilmeisesti) saa noin 40mm lisää jos muuten ei riitä.
Edellisen auton FK:n alustasta jäi kierteitä vielä muutama sentti ruuvamatta, kun ei enää renkaat/uskallus antanut ruuvata alemmas, noin 4-5 senttiä oli maavara alimmillaan..
Renkaitahan tuo reilumpi madallus söi aika mukavasti, varsinkin kaupunkipyörittelyssä. Yhtä tasaisesti sekä edestä, että takaa ja koko renkaan leveydeltä..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
osoners
Viestit: 1447
Liittynyt: 30.1.2011 21:46
Paikkakunta: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja osoners »

Ai sulla on apujouset edessä? Mun sarjassa ei ole apujousia. Keulasta ja perästä ruuvattu tappiin. Jos säätöpalan ottaa pois niin perä tippuu alemmaksi kuin keula jolloin auto keulii. Kun säät sallii niin annan vähän rälläkkää etujouselle ja poistan perän säätöpalan. Silloin pitäisi joitain millejä saada alemmaksi.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

Haluampa nähä tuon 3C:n parin vuoden päästä, tai no vuosiki piisaa että onko jo autoa nostettu ylemmäs kun alusta jatkaa painumista. :lol:

Laitahan kotka kuvaa kun saat sen alustan alle "kierteet tappiin"-säädöissä. Ihan mielenkiinnosta haluan nähä että minkä näkönen ja ennen kaikkea millä rengas/vanne yhistelmällä meinaat ajaa sillä ilman sisälokari kosketusta. :D
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pia:
Matalalle tullaan yrittämään, mutta kuitenkin niin että pääsen työmaille ajamaan kuten aikaisemminkin. Välillä nuo uudistyömaat ovat aika kynnöspeltoja, kun pään kokoisilla kivillä pohjia tehdään. Edellisen auton kuvista näkee sen korkeuden millä ainakin pystyin normaalisti ajamaan.. (http://postimage.org/image/s0ahgd9qr/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ainakin vielä lähdetään entisillä 18" vanteilla (ylläolevassa kuvassa), jotka nurkkiin jäi autonvaihdon yhteydessä. Ja kai se lokari kuluu pois siitä kohdasta mihin rengas sitten hankaa, ja kai sitä voi muotoilla kuumailmapuhaltimella?
Pohjapanssari taitaa olla viisain vaihtaa jo heti kättelyssä metalliseen, ettei käy kuin aikaisemmin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Suosittelen kyllä vaihtamaan pohjapanssarin. Se orkkis muovi kun ei hirveästi anna suojaa öljypohjalle.

Just kävin kattomas emännän Passatista etutolppia.
Himpun reilu 6 senttiä sitä sais ruuvattua alemmaks, eli talvipyörillä pääsis 0-maavaraan.
Toki alun alkaen sitä varaa ei ollut noin paljoa, onhan tuota alustaa jouduttu pariin kertaan nostamaan painumisen takia.

Takapäässä on säätö ihan yläasennossa. Sieltä kun ottaas säätörenkaat pois ni peräkin tippuus käytännössä maahan asti.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

^Ja noilla asetuksilla ja talvipyörillä, kaljatölkki ei mahu kyljellään kolisematta pohjapanssarin ali. Kesärenkaat kun laitetaan niin pari senttiä tulee maavaraa lisää. Näyttää ehkä kylkilinjasta korkealta mutta totuus paljastuu kun kurkkaa pohjapanssarin alle... :roll: :D
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ai se on tuon mallin alusta noissa kotteroissa..
No, eipä se tölkki mahtunut entisessäkään autossa ehjänä, vaikka talvea varten vähän nostinkin.
Kuulostaa sitten ihan lupaavalta, jos ei renkaat ota kaariin tms kiinni.
Pitänee sit pikkuhiljaa jo innostua virittelemään tuota alustaa paikoilleen. Muistaisi vain sitten hyvin rasvata kaikki kumit ja puslat, niin ei kuuluisi se prkleen narina kuten edellisessä. Taitaa myös pitää käyttää kaikki tukivarsien ja kallistusvakaajien pultit löysällä ennen madallusta, ettei jää jännityksiä mihinkään. Ja runkopalkin päihin (vai mikä liekkään nimeltään siinä koneen takana oleva palkki) olisi hyvä keksiä jotkin kulumispalat, sillä entisistä oli lähtenyt aika siivut pois..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
osoners
Viestit: 1447
Liittynyt: 30.1.2011 21:46
Paikkakunta: Veikkola (Kirkkonummi)

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja osoners »

Ai että kun munkin jomi painuis ittestään alemmas, niin ei tarvis jousia alkaa pilkkomaan. Vuosi ja 50tkm alla eikä oo mitään tapahtunut.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

Mä en kyllä tykkää yhtään tuosta painumisesta. Takapäätä ei tosiaan saa enää nostettua ja pian ei mahu kesäpyörät enää pyöriin kunnolla. :(
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pakkasta -27 astetta ja liikenteeseenlähtö ilman lämmitystä kuulosti aika ikävälle. Kone lähti käyntiin kyllä "yhden-hehkutuksen-taktiikalla" mutta ääni ei korvia hivellyt. Toisaalta ihmettelin koko käyntiinlähtemistä..
Vastaisuuden varalle kuitenkin jonkinlaista esilämmitintä kaavailen.
Koko paketin joutuu hankkimaan, joten Calix vaikuttaa mielenkiintoisemmalta vaihtoehdolta.

Letkulämmitin taitaisi olla "ainoa" vaihtoehto, säteilylämmitin taitaa olla ihan turhake. Ja perinteiden mukaan asennus pitäisi saada suoritettua tee-se-itse -menetelmällä.. Sisätilan lämmitintä en meinannut, ainakaan tässä vaiheessa.

.. Tosin aurinko taas paistaa, joten onko noista letkulämmittimistäkään varsinaista hyötyä?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Säteilylämmittimen voi kyllä unohtaa heti. Edellisessä bensamoottorisessa moinen oli ja ainakin hyödyn huomaaminen jäi olemattomiin.

Nykyisessä dieselissä letkulämmitin ja on kyllä varsin huomattava ero aamuisin että onko ollut roikassa vai ei.

Eipä se aurinko moottoria sen kummemmin pääse lämmittämään vaikka ikkunoista huuru lähtisikin...
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

Mulla oli passatissa ennen säteilylämmitin ja nyt täksi talveks laitettiin letkulämmitin vaikkei defan luettelot sitä tuohon moottoriin suositellutkaan. Pois en antais enää. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Auto lähtee huomattavasti kivuttomammin käyntiin, käyntiääni on tasaisempi ja dieselin kulutuksessakin oon huomannu eron. Samalla laitettiin sisätilan lämmitin ja heitin hyvästit aatun pakastimelle ja jääraapalle. :D
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Letkulämmitintä siis miettimään. Samanlaista ohjetta olen kuullut tuosta säteilylämmittimestä, ettei ole vaivanväärti..
Sitten vain miettimään Calixin ja Defan eroja. Jossain oli tekstiä jostain johtojen lukitushommelista ja toimintavarmuudesta, mutta en tiedä. Hyvä olisi jos sen sähköjohdon saisi talvellakin rullalle ja kyytiin. Defan vihreä johto on kuin rautakanki talvipakkasella.

Tuli tilattua teräksinen (2mm) pohjapanssari tähän, hiukan vajaa 132 euroa. Ihan vain alustan madaltaminen mielessä, kivempi kuunnella pohjakosketuksia.. Koy Sheriffin panssari kyseessä.

Ja uudet lattiamatot löysi paikoilleen sisustaan, vänkärin puolelta puuttui kokonaan. Minne lie matkanvarrelle jäänyt.

Soitin vinoilee edelleen aamuisin, valot vain vilkkuu eikä lähde päälle päälle. Lähtee kuulumaan vasta kun sisätilat lämpiää. Ja sitten toimii ihan normaalisti, kunnes jäätyy uudelleen.

Ja kevyt ikkunoiden tummentaminen pyörii mielessä.. Jotain ruskeaa SunTekin kalvoa jo mielessäni pyöritellyt kaikkeihin laseihin. Taakse jotain 35% ja sivuihin jotain 45%..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

Mulla ainaki toi defan johto on aika löysää tavaraa lämmityksen jälkeen. Vasta jossain kahenkympin pakkasilla se on kohtis jäykkä. Ottaa toi letkulämppäri ja sisätilan lämmitin vähä virtaa tolpasta. Alle kympin pakkasilla se johto haisee palaneelle muoville ja on melkosen lämmin lötköpötkö. :lol:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja ibel »

Mullakii Defan 5m johto ja ihan hyvi se mun mielestä on vyyhelle menny kovillakii pakkasilla..
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Teillä on ilmeisesti sattunut hieman taipuisampia johtoja kuin minun. 5 edellistä Defan vihreää piuhaa on ollut kuin rautakankea, eikä niitä ole oikein uskaltanut edes taivutella. Vanhemmat mustat johdot ovat sentään notkeita. Johtunee tuosta lisätystä muovin määrästä. 1 johdon kuori murtui viime talvena, mutta sain uuden tilalle.
Edellisessä Passatissa lohkolämmitin oli noin 570 watin tehoinen (sähkönkulutusmittarilla seurattuna), eikä niin pieni virta vielä johtoa notkeaksi saanut :lol:
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kohti kesää mennään ja päivä on jatkunut. Lisävalot siis lähti keulalta pois.
Sumuvalon lasi on rikki..
Saisiko noita valoja ohjelmoitua mitenkään niin, että sumuvalot syttyisivät aina automaattisesti. Vaihtaisin sinne ledipolttimot ja kuvittelisin niiden olevan päiväajovalot.
Nythän tuossa ei syty mitään valoja, kun on kirkasta. Hämärällä syttyy ajovalot. Katkaisin on siis ylhäällä, (tunneliasento ?)
Toinen vaihtoehto (laillinen) olisi purkaa sumuvalojen heijastin pois ja laittaa sinne tilalle 85mm halkaisijaltaan oleva pyöreä päiväajovalo.. Päiväajovalossa tulisi mukana automatiikkakin, mutta tietäisi pientä johtotyötä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja ibel »

Koodaamalla saa sumarit "päivävaloiksi" ja samalla ne laittaa ch,lh valoiks.. Jos sumarit ei oo kulmavaloina ni ei tuu strobo -ilmiötäkää
Ebayssa on suoraa orkkis kiinnikkeisii olevia DRL sarjoja, mut en tosin muista oliko 3C:hen..
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ajovaloissa ja peileissä on nuo Coming ja Leaving home -valot, joten niitä en tarvitse tuonne alas.
Sumareissa ei ole kulmavaloja, en ainakaan ole sellaista huomannut. Enkä ajotietokoneesta pikaisesti sellaista toimintoa huomannut, nuo Ch&Lh valinnat on tietokoneessa.
Eli nyt vain etsimään Can-väylään sopivia ledpolttimoita ja joku joka ohjelmoi sumuvalot päiväajovaloiksi, ei tarvitsisi valokatkaisijan kanssa leikkiä.
Ei tuonne alkuperäisille paikoille olisi vaikeaa laittaa laillisiakin drl-valoja, mutta se johtojen vetotyö ei nyt kiinnostaisi.
Sumuvalojen muoviritilä 1 ruuvilla irti, sumuvalo irti 3 ruuvilla, heijastinosa kuusikoloavaimella irti rungosta ja uusi pyöreä drl valo tilalle. Valo kiinni esim. kuumaliimalla, ulkohalkaisijaltaan 85mm valo menisi suoraan entisen heijastimen tilalle. (sumarin käytin irti puhdistaakseni sen sisältä, samalla tarkistin polttimotyypin:HB4) Sitten vain johtojen veto virtaboksiin ja parkin plusjohtoon.
Noin homma ilmeisesti toimisi ihan laillisesti ja ihan oikein myös tuon tunnelitoiminnon kanssa. Eli hämärässä sammuisi drl:t ja tilalle syttyisi normaalit ajovalot ja kirkkaalla syttyisi vain Drl:t eteen. Takapää jäisi kirkkaalla pimeäksi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

Vagarena.fi:ssä joku oli tilannut suoraan sumareiden paikalla tulevat päivävalot joissa tuli liittimetkin mukana joilla kytketään ilmeisesti sumuvalojen liittimeen.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tuolla Vagarenalla on vaikka minkälaisia virityksiä, mutta itselläni enää ongelmaksi taitaa muodostua tuo ohjelmointi.
Nuo sumuvalojen tilalle (alkuperäiseen johtosarjaan) asennetut päiväajovalot vaatisivat joko katkaisimen rumppaamista tai ohjelmointia. Ja ohjelmointi ei vielä(kään) itseltäni onnistu. Ilmeisesti VCDS ohjelmalla joku Scandinavia- asetus pois päältä, niin pitäisi toimia.
Jos taas itse viitsisin asentaa täydellisen DRL-setin, niin valokatkaisin saisi olla aina "tunneli" asennossa.

Ja loppupelissä edullisimmaksi (tai samanhintaiseksi) taitaisi tulla ihan laillinen DRL sarja, verrattuna HB4 ledeihin ja CAN-vastuksiin (taitaa kyllä varastostakin löytyä yksi sarja noita CAN-vastuksia)

Ompa tuonne laitelleet Volvon ja Rs Fabiankin valoja toimimaan, joten ei vaihtoehdot lopu. Sekä joku Rs Skoda-versio on näkynyt, jossa päiväajovalot ovat vilkun vieressä ja alkuperäiset sumarit on paikoillaan..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Mitenkäs nuo kojelaudan koristepaneelit lähtee irti?
Uskaltaako niitä kammeta vain muovitaltalla irti, vai hajoaako ne?
Ei oikein tuo jalopuu houkuttele, vaikka vähän sitä onkin ripoteltu. Voisi ne vaikka maalailla mustaksi, niin soveltuisi paremmin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

Joo ne on todella tiukat, mutta nyppäämällä lähtee. Ensin hätävilkun ympärys, sitte saa ne soittimen ympäryksen jos tarvis. Muuten pitkät listat lähtee suoraa vetämällä.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

Tässä linkki yhden hepun passattiin jossa on juuri sumuvalojen tilalle tulevat lailliset DRL:ät
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11241.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja suoraan linkki tuotteeseen
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tuonkin valoasennuksen olen tuolta Vagarenan puolelta lukenut, siinä oli osittain ohjelmoitu nuo valotkin..
Taidan viritellä sumuvalojen heijastinpintojen tilalle normaalin drl-setin ja vetää 3 johtoa. Pääsen suoraan ilman mitään kikkailuja. Ns. 90mm setti sinne menee. 4 suurteholedin valosarja kaikkineen on lähipuljussa 84 euroa..
Ja tähän ei pitänyt mitään ihmeitä laitella, pitää vain ihan vakiona työautona..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Onkos sumuvaloissa muutes palaneen valon tunnistinta? Eli voinko poistaa etusumuvalot kokonaan pois käytöstä ilman mitään lisämerkkejä/huomautuksia mittaristoon?
Valosarja hankittu automaattisen ohjainyksikön kanssa, joten sumuvalot väistyvät DRL:ien tilalta.

Edit: Ja asia selvinnyt.. Sumuvaloissa on palaneen valon tunnistin. Mittaristossa palaa palaneen valon merkkivalo.
Viimeksi muokannut kotka, 19.3.2013 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Voi hyvin olla et sumareille on polttimonvalvonta päällä.
Jos on niin Vcds:llä sen saa pois.

Kokeile nypätä polttimo irti ja laita sumarit päälle ni näät onko valvonta käytössä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Tero Paalanen kirjoitti:^Voi hyvin olla et sumareille on polttimonvalvonta päällä.
Jos on niin Vcds:llä sen saa pois.
Ite kokeilin touranista ottaa Vcds:llä kaikki polttimonvalvonnat pois mitä löytyy, mutta aina vaan syttyy merkkivalo mittaristoon kun jonkun polttimon nyppää pois. Ei toimi ei, ainakaan mulla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Tutkitaanpa asiaa seuraavan kerran ku nähään. Mulla on pieni epäilys mistä tuo johtuu.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
petaso
Viestit: 272
Liittynyt: 3.6.2012 12:08

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja petaso »

Mitatkaa polttimoiden ohmit ja laittakaa samanlainen vastus johtojen päihin, toimisiko?
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Valosarja asennettu, palaneen polttimon merkkivalo palaa mittaristossa. Pitää kokeilla etsiä jonkinlaista vastusta sumuvalopolttimoiden tilalle tai tulkaa joku ohjelmoimaan valorikkotunnistin pois päältä.

Valosarja toimii kuten ajattelinkin:
- Valokatkaisin tunneli-asennossa / ulkona kirkasta: päiväajovalot palavat
- Valokatkaisin tunneli-asennossa / ulkona hämärää: päiväajovalot sammuvat ja lyhyet ajovalot syttyvät
- Valokatkaisin off-asennossa: päiväajovalot palavat, ei muita valoja edessä tai takana
- Valokatkaisin parkki-asennossa: vain parkit palavat edessä ja takana
- Valokatkaisin on-asennossa: ajovalot ja parkit palavat edessä ja takana.

Pikainen selostus miten:
- Sumuvalojen ritilät irti, muovit yhdellä ruuvilla kiinni per puoli. Muuten vain vetäisy ulospäin.
- Sumuvalot irti, 3x 25 torx-ruuvi sivuilla per valo.
- Sumuvalosta umpio-osa irti, kuusiokoloavaimella säätöruuvi auki ja sormin muoviklipsit. Umiossa lisäksi kuminen tiivisterengas.
- Päiväajovalo kiinni umpioon, itse laitoin kuumaliimalla. Näin olen tehnyt ennenkin, eikä ongelmia kiinnipysymisen kanssa ole ollut.
- Päiväajovalojen johtojen kytkentä, ohjeen mukaan: punainen plussaan, musta maahan, oranssi parkin virtajohtoon.
Pientä tinausta (johto ei riittänyt toiselle puolelle ilman jatkamista) ja johtojen veto ja kiinnitys. Itse laitoin ohjaavan releen puskurin sisään piiloon, sopiva rauta löytyi äänimerkin kannatinraudasta.
- Kasaaminen ja kokeilu.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Pitää kokeilla etsiä jonkinlaista vastusta sumuvalopolttimoiden tilalle tai tulkaa joku ohjelmoimaan valorikkotunnistin pois päältä.
Me ajellaan Pieksämäen suunnilla viikonloppuna, mut ihan ei Kuopio osu reitille.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

..Pieksämäki olisi noin 80 km ajomatkan päässä..

Tuli noihin kojelaudan listoihin laitettua metallijäljitelmä muoviteippauskalvo päälle. Muuttui hieman tuo sisusta yhtenäisemmäksi. Jatko näyttää miten tuo kestää.
Listat irti Pian ohjeen mukaan. Niiden pyyhintä IPA.lla (eli alkoholi-akkuvesi-mix). Pyyhinnän jälkeen teippaus ja rajojen leikkaus. Keskimmäinen pieni lista ja oikean puolen lista onnistui virheettömästi, mutta mittariston kohdasta huomaa harjoituksen puutteen. Ehkä joskus toiste sitten paremmin. Ja jos vielä paremmin tahtoo, niin pitää irrottaa kromirinkulat tuosta irti.
Takalasiin muutama tarra, ihan vain kun edellisessäkin autossa oli.

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Karkulainen
Viestit: 142
Liittynyt: 17.7.2012 0:14
Paikkakunta: Iisalmi/Sonkajärvi

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Karkulainen »

Ihan siistin oloinen sisusta.
kotka kirjoitti:Takalasiin muutama tarra, ihan vain kun edellisessäkin autossa oli.
Nyt erottaa helpommin, pitää moikata jos satutaan näkemään. :)
Ford Focus stw -04 1.6
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

Tuossa vaan se ongelma ettei ole laillinen asennus kun ei sumuvalonlasissa lue hyväksyntää päivävaloille.
Minä vaan vaihdoin eri polttimot ja koodautin sumuvalot palamaan päivävaloina.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Noissa päiväajovaloissa on lasi, jossa on hyväksyntämerkintä. Se hyväksyntä näkyy tuon sumuvalon lasin takaa. Jos tuo sumuvalon lasi estää laillisuuden, niin pitää sitten lyödä lasi rikki.
Eli sumuvalon sisällä on täysin laillinen ja hyväksytty valosarja. Kaikki merkit ja kytkennät ovat valosarjan mukaiset.
Yhdeksi mahdolliseksi ongelmaksi vosii tulla hirveän madalluksen aiheuttama minimi valokorkeuden alitus.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Katsurista riippuva tulkintakysymys tuo että katsotaanko että valot itsessään täyttää tuon hyväksynnän, vaiko se että minkä lasin läpi se valo loppupeleissä tulee. Rihlaton/ei valoa hajottava lasi kuitenkin niin luulisi menevän läpi.
Monkelo
Viestit: 578
Liittynyt: 15.7.2011 21:27
Paikkakunta: Naantali

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

kotka kirjoitti:Jatko näyttää miten tuo kestää.
Hyvin ne pysyy jos rasvat poistettu ja annettu vähän lämpöä.

Itse teippailin 3m mattamustalla joku aika sitten eikä ole irtoillut.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

.. Engine fault workshop.. ja hehkun valo vilkkui. Valo lopetti vilkkumisen uudelleenkäynnistämisen yhteydessä.
Pitää kokeilla lukea obd2-wifilähettimen ja iPad:n DashCommandin avulla mitä näyttää.
Nettifoorumeita selatessa vikaepäilyjä EGR-venttiilistä, kaasuläpästä ja DPF:n tukkoonmenemisestä.
Nyt ei ollut edes kylmä aamu, vain 17,5 astetta pakkasta. Auton pesin kyllä eilen, mutta moottoria en painevedellä mistään kohdasta. Puhdistusaineella vain pyyhitty ja laitettu kiillokkeet muoveihin.

.Taitaa olla tarvetta käyttää iltahämärillä vaihdelaatikon S-asentoa ja painavampaa kenkää, lämpiää moottori ainakin kunnolla..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Vastaa Viestiin