Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

Muistaakseni eroja kiinnityspisteissä eri autojen välillä, vaikka olisikin sama moottori ja laatikkotyyppi.
Näin mulle on sanottu joskus varaosaliikkeessä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Talvi tuli ja renkaat vaihtui. Ehti vielä hetkeksi alle ennen kuin lumet kokonaan sulavat.
Vanteet ovat w211 Mercedeksen alkuperäiset vanteet, koko 7,5x16 et 42 ja välissä 20mm:n keskittävät spacerit. Kumeina 205-55/16 nastat.
Ehkä olisi aiheellista nostaa sentti ylöspäin, mutta tuntuuhan nuo tilaa itselleen tekevän.
Alustan pohjamuovit ovat kyllä entiset, mutta kai niitä saa uusia..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ja tapahtuipa niin että alusta vaihtui vakioksi.. Muutama hetki ähertämistä ja muistelua, työkalujen etsimistä ja eestaas ruuvailua.
Vetonivelen pultin löysyttäminen (28 hylsy, jossain oli mainittu 27)
Renkaat irti ja auton etupää pukkien varaan.
Jarrusatula ja absin anturin liitin irti (meisseli ja 7mm kuusikoloavain), satula roikkumaan rautalangalla, itse laitoin siihen kohti missä putket on rungossa kiinni.
Jarruputken ja johtojen kannatinraudan irroitus (10mm avain)
Kallistuksenvakaajan irroitus iskarintolpasta (18mm hylsy)
Raidetanko irti olkatuesta (?) (18mm hylsy ja vasara)
Iskarin yläpään pultit irti iskarin yläpäästä. Pultit siellä tullilasin alaosan muovin alla, sain auki ilman muovin irroittamista (13mm hylsy) Tuin tolpan tunkilla ettei tipahda.
Alapallo irti alatukivarresta (?), 3 mutteria (16mm hylsy)
Tunkki alas ja tolppa pois paikoiltaan.
Iskaritolppa irti olkatuesta (?) (18mm hylsy ja XZN14 avain, hahlon levitys isolla talttapäämeisselillä. Uusi iskari-jousipaketti paikoilleen ja osien kasaaminen päinvasaisessa järjestyksessä..

Ja osien uusiminen taakse irti/kiinni taktiikalla..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
_paffa
Viestit: 152
Liittynyt: 14.6.2012 1:08
Paikkakunta: Kuopio / Siilinjärvi

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja _paffa »

Kysymys herää miksi? ;)
Avatar
Hannnu
Viestit: 171
Liittynyt: 11.11.2012 2:00

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

kotka kirjoitti:Talvi tuli ja renkaat vaihtui. Ehti vielä hetkeksi alle ennen kuin lumet kokonaan sulavat.
Vanteet ovat w211 Mercedeksen alkuperäiset vanteet, koko 7,5x16 et 42 ja välissä 20mm:n keskittävät spacerit. Kumeina 205-55/16 nastat.
Ehkä olisi aiheellista nostaa sentti ylöspäin, mutta tuntuuhan nuo tilaa itselleen tekevän.
Alustan pohjamuovit ovat kyllä entiset, mutta kai niitä saa uusia..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Alustan pohjamuovit ovat vaan niin turhat, lian kannalta oleellisuus niin pieni. *ituttaa vaan repiä joka öljynvaihdossa tieltä. Samanlailla sotkee konehuonetta oli tai ei.... Tietysti jos tykkää, niin se on eriasia.
A6 Allroad TDI quattro 6spd.
EX Golf MkV Variant
EX 3BG 4Motion V6 TDI
EX Bora V5 4Motion
EX 3BG 4Motion
Lada 2104 1700i
http://hlehto.kuvat.fi/
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

_paffa kirjoitti:Kysymys herää miksi? ;)
Ja kysymykseen vastaus; koska katsastus, uudet iskarin yläpäät ja nykyinen vanne-rengassetup raapi kaaret pilalle (nosto olisi ollut edessä joka tapauksessa). Mutta kokeilen saada kevään koittaessa vielä hiukan matalammaksi kuin edellisenä kesänä.

Ja pohjamuoveilla tarkoitan niitä muoveja, jotka peittävät pohjan sivut keulasta perälle. Mm. kynnyskotelot, runkopalkit, pohjan..
Moottorin pohjamuovihan on vaihdettu jo teräkseen aikapäiviä sitten ja sitäkin on muutamaan kertaan oiottu/korjattu/kiinnitelty uudelleen.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tämän auton keula ehostuu (toivottavasti uusilla osilla) koska Volvo halusi vaihtaa kaistaa liian aikaisin eteeni.
Puskuri ja alamuovi, maski, etulokari, ajovalo, vilkun kehys, kilpi, lisävalot.. Mielenkiintoinen revohka koko tapahtuma sijaisautoineen kaikkineen edessä. Vastapuoli tunnusti heti syyllisyytensä vakuutusyhtiöllensäkin ja korvauspäätös on jo selvä. Korjausaika siirtyy, koska samalla kertaa maalataan etupäätä vahinkoa enempi.

Alustan vaihdon yhteydessä etupäähän jäi joku kolisemaan. Ääni kuuluu terävien monttujen yhteydessä. Olin paikallistavani äänen kuskin puolen etutolppaan. Ja tarkemmin jouseen, jonka alapää pääsee jotenkin liikkumaan iskarintolpassa. Vaatisi jousen kasaanpuristamisen ja esim. kumiletkun pätkän jousen alapäähän.

Kesävanteille olisi hakusessa spacerit että saisi vanne-rengassetuppia ulommas. 10mm pitäisi mahtua etupäähän (sitten olisi 8x18" et35/225-45-18) ja taakse kokeilen tuota 20mm lätkää (8x18" et25/225-45-18)

Kenelläkään kokemuksia tuulilasin hionnasta/myllytyksestä?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

kotka kirjoitti: Kesävanteille olisi hakusessa spacerit että saisi vanne-rengassetuppia ulommas. 10mm pitäisi mahtua etupäähän (sitten olisi 8x18" et35/225-45-18) ja taakse kokeilen tuota 20mm lätkää (8x18" et25/225-45-18)
Onkos sulla kuinka jäykkä alusta?
Meillä oli kesällä 18x8 et33 takana 225/40 kumeilla ja jos takana 2 aikuista niin raapii heitoissa kiinni sinne "mattoon" joka lokasuojan sisällä. Sama on myös nyt talvella sillä erotuksella että nyt et35. Alustana meillä ta tecnics, kun oli Kw vielä alla niin kertaakaa ei raapassu.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Alusta on kohtuu jäykkä. Nuo talvirenkaat on siihen mattoon tilan jo tehneet (7,5"x16" et22/205-55-16)
Loppukesästä paikallaan oli vanteet 8"x18"et35/225/40-18 ja silloin mittailin noita tiloja mitä minnekäkin jää. Suurin osa ajosta ajelen yksin, mutta välillä mennään täydellä autolla ja kärry perässä (2 aikuista, 3 lasta, sakemanni ja koiratraileri) eikä missään vaiheessa kesärenkaat ottaneet mihinkään.
Tuo 8x18et35 ryykki välillä etulokariin, mutta siitä on jo kantteja käännetty. Jos ryykkiminen pahenee alustan madaltamisen vuoksi, niin täytynee tehdä hiukan lisää tilaa mankelilla.

Kun tämän hetkinen tatuointiprojekti on valmis, niin seuraava projekti on tämän kotteron musiikkivehkeiden päivitys.
Etuoven kajari rämisee edelleen, soitin kaipaa "purkkia" johon saan puhelimen kiinni (saan sitten siirrettyä puhelimen (Note II) näytön soittimelle vaikka navia varten), ovet kaipaa äänieristystä ja mieli tekee sitä pikkusubia erikseen. Jostain syystä tuolle rahalle näyttää vain aina olevan joku osoite tiedossa..
Ja tuo hupiprojektin aikataulukin on lyöty lukkoon, laitteesta kuvatus alla.

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Monkelo
Viestit: 578
Liittynyt: 15.7.2011 21:27
Paikkakunta: Naantali

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Tuohon tuulilasin huomiseen, olen joskus kuullut (kauan sitten) että jäisi holoja tms ja peilaa vittumaisesti. Tiedä sitten..
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Monkelo kirjoitti:Tuohon tuulilasin huomiseen, olen joskus kuullut (kauan sitten) että jäisi holoja tms ja peilaa vittumaisesti. Tiedä sitten..
Holojahan jää jos on pika(myynti)fiksauksia tekevä pulju ja ajelee karvalaikalla lypsyjakkaran päällä. Näin ainakin ihan perusmaalipinnalle. Tai tuohan on vain perusolettamus noista fiksareista joiden taidonnäytteitä näkyy näin aurinkoisena päivänä sen verran että oikein silmiä pakottaa. Kai lasin luulisi saavan holottomaksi, mutta tiedä häntä.. Jatkuu pesukintaalla.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Etupään kolinasta huolimatta auto meni katsastuksesta läpi ilman minkäänlaisia huomautuksia. Kolina kuului koeajolenkillä ihan selvästi, mutta mistään eivät löytäneet mitään väljyyttä. Ja kun kerta mitään ei mistään löydy, niin ei voi olla vikaa.
Siis katsastus suoritettu ilman minkäänlaisia huomautuksia, vaikka itse oletin sanomista tulevan. Liitteenä kuva katsastuksen jälkeen.
Viikonloppuna alustan ja renkaiden vaihto "kesäasetukseen"


Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

kotka kirjoitti:Etupään kolinasta huolimatta auto meni katsastuksesta läpi ilman minkäänlaisia huomautuksia. Kolina kuului koeajolenkillä ihan selvästi, mutta mistään eivät löytäneet mitään väljyyttä. Ja kun kerta mitään ei mistään löydy, niin ei voi olla vikaa.
Siis katsastus suoritettu ilman minkäänlaisia huomautuksia, vaikka itse oletin sanomista tulevan.
Meillä eivät myöskään löytäneet hammastangon välystä vaikka erikseen pyysin etsimään kolinan syyn ja tutkittiin yhdessä joka paikka keulasta.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Alusta ja renkaat vaihtui, kesäasetuksilla mennään..
Pikaisella lenkillä tuota kolinaa en huomannut, mutta ajoinkin "mummovauhtia". Pitää joka tapauksessa laittaa tuo alkuperäinen alusta palasiksi ja tutkia se läpi.
Mutta pitää tuo hammastankokin tutkia. Se taitaa sitten vissiin mennä kokonaan uusiksi, korjaus ei vissiin onnistu.
Taas meni mukavuus ja ajo-ominaisuudet.
Jom (tontissa..)+225/40-18 pilipalirenkaat
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Autohan kävi siis pienen tapahtuman vuoksi keulan laitossa. Puskuri, konepelti ja etulokarit sai uutta maalipintaa. Mutta muutenhan en voi olla tyytyväinen korjaukseen, mutta asian käsittely on vielä kesken.
Väri on kyllä kiva, ei se ruskea aina olekkaan hirveä.
Kuvan laatu on puhelinlaatua, mutta jotain väriefektiä on havaittavissa.

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ajoa ja ongelmia. Pitäisi panostaa taas enempi tähänkin tuon Golfin sijasta.
Ajotietokone herjasi jarruja. Syy tähän oli kulumisen tunnistimen johdon katkeaminen liittimen kohdalta. Korjauksen tein tinaamalla johdot yhteen, eli poistin koko liittimen.
Viekäkin on ongelmia valojen kanssa. Vasen parkki ja pitkä on pois pelistä. Ajotietokone sanoo että ovat "defective". Polttimot olen käynyt läpi ja ovat ehjiä. Sulakkeitakin kävin läpi ja joku palanut löytyi. Mistä vikaa etsitään seuraavaksi?
Etuoviin vaihdoin kajarit, niin loppui räminä. 6,5" ja 1" setti alkuperäiselle paikalle. Bassontoistossa hävisin mutta räminänkin kadotin.
Vanteiden väliin 12mm:n spacerit, joten et on 33. 8x18 ja et33 on ihan aika ok tuolla korkeudella.
Pohjapanssari jyrisee taas. Muutaman kerran sen käyttänyt irti ja oikassut, mutta aina silloin tällöin se kolisee ja aloittaa jyrisemisen.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
vw_hullu
Viestit: 7
Liittynyt: 23.8.2014 1:24
Paikkakunta: KPO

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja vw_hullu »

kotka kirjoitti:Ajoa ja ongelmia. Pitäisi panostaa taas enempi tähänkin tuon Golfin sijasta.
Ajotietokone herjasi jarruja. Syy tähän oli kulumisen tunnistimen johdon katkeaminen liittimen kohdalta. Korjauksen tein tinaamalla johdot yhteen, eli poistin koko liittimen.
Viekäkin on ongelmia valojen kanssa. Vasen parkki ja pitkä on pois pelistä. Ajotietokone sanoo että ovat "defective". Polttimot olen käynyt läpi ja ovat ehjiä. Sulakkeitakin kävin läpi ja joku palanut löytyi. Mistä vikaa etsitään seuraavaksi?
Etuoviin vaihdoin kajarit, niin loppui räminä. 6,5" ja 1" setti alkuperäiselle paikalle. Bassontoistossa hävisin mutta räminänkin kadotin.
Vanteiden väliin 12mm:n spacerit, joten et on 33. 8x18 ja et33 on ihan aika ok tuolla korkeudella.
Pohjapanssari jyrisee taas. Muutaman kerran sen käyttänyt irti ja oikassut, mutta aina silloin tällöin se kolisee ja aloittaa jyrisemisen.
Pitääkö passatissa käyttää tietokoneessa poistattamassa vikakoodit kun on polttimon vaihtanut uuteen kun vanha on palanut? Onko vielä niin hienoa tekniikkaa? Jossakin Amerikkalaisissa pitää, muuten uusi polttimo ei toimi...
Vw Golf 1.9 tdi ALH vm.2001
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Lähtee toimimaan polttimon vaihdolla, mut vikakoodi sinne tais jäädä muistiin.
Tosin sillä nyt ei ole mtn merkitystä vaikka se sinne jääkin.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tässä tapauksessa se on aivan se ja sama vaikka se vikakoodi jäisikin, kunhan valot tulisivat takaisin. Nyt alkaa pienimuotoinen ihmetys iskemään että missä se vika mahtaa piillä oikeasti.
Vikahan tuli keulan korjausreissulla, mutta sen isompaa reklamaatiota en (hölmönä) tehnyt muuta kuin kävin sanomassa että ilmoittaa palanutta poltinta (muistelen että vain pelkkää parkkia ja pitkästä ilmoitti hetken päästä). Ilmeisesti siinä korjauksessa ainakin puskuri on käytetty irti, samoin sumuvalojen paikalla olevat päiväajovalot. Umpioista en tiedä. Samassa yhteydessä lisäpitkät poistettiin kaikkineen, koska keulassa meni kaikki kasaan niiden osalta. Pitkien heräte on kyllä nappastu kuskin puolelta, muuta ihmeellistä ei pitäisi olla.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Näitä valojahan tässä on ihmetelty enempikin, mutta eipä ne syty. Sentään lisäpitkät toimivat vaikka heräte on otettu juuri siitä valosta josta järjestelmä herjaa. Tämän talven aloitin Hella 3003:silla, joissa jälkiasennusxenonkitti. Katsotaan että ovatko pitkään käytössä, kun valo ei ole sitä mitä mitä Bilteman vastaavilla.
Maalipinta sai yllensä vahan ja muuten tuli tehtyä 15 000 km:n huolto. Vaihtui öljyt, öljynsuodatin, ilmanputsari, raitisilmasuodatin ja polttoainesuodatin. En tiedä miksi turvauduin Mekonomenin osiin, mutta todennäköisesti oli viimeinen kerta. Samalla oioin taas pohjapanssaria ja imuroin auton sisältä.

Taas perusjuttu joka tulee mieleen kun lähistöllä satelee taivaalta jotain valkoista tavaraa. Tekisi mieli vaihtaa korkeampaan ja nelivetoon, mutta toivottavasti taas pääsisi eroon tuosta vaihtokuumeesta. Nastat alle ja vakioalusta paikoilleen..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

Miten jaksat mälvätä kahden alustan välillä kaks kertaa vuodessa? Eikö helpompaa olis nostaa nykyistä alustaa? Vai onko säädöt loppu? Vai säätölautaset jumissa?

Passattiin kans heitettiin pakon sanelemana kitkat jo alle, maavaraakin hävis taas se parisen senttiä.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ehkä tuon valmiin alustan jumppaa tuonne paikoilleen nopeammin (ainakin helpommin) kuin ruuvailee tolppia paikoillaan ylemmäs. Samalla tulee talveksi vähän pehmeämpi alusta eikä ole sellainen kivireki. Isoin vaiva on saada auto sellaiselle korkeudelle että saan renkaat irti.
Nuo säädöt toimii kunhan painepesurilla ja liuottimella pesee suojarasvat kierteistä pois, mutta aika iso vaiva on ruuvata nuo osat tuolla mukana tulleilla avaimilla ja ihan kokonaan ne ei käsin käänny tarpeeksi ylös.

Tuota muokattua Jomia ei enää edes saisi vakiokorkeuteen, vaan jäisi takaa vakiota matalammaksi vaikka kierrittäisin takapalikan pisimmäksi. Etupään saisin varmaan riittävän ylös, mutta en takapäätä. Tuon alkuperäisen alustan nyt kuitenkin vaihtaa paikoilleen kaikkineen pesuineen alle päivään vaikka samalla tekee kaikkea muutakin, joten ei tuo nyt paha ole.

Ilma-alustahan se kiinnostaisi kovasti, mutta sen verran rahaa on palanut musiikkiautoon ja se homma jatkuu..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Niin ja mitä ilma-alustatouhuja vierestä oon seurannut, niin eipä niilläkään "normikorkeuteen" päästä lainkaan... Ei riitä pusseissa säätövara, kun tavoite tuntuu olevan saada apurunko asfalttiin parkissa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Vihdoin viimein alkuperäiset pitkätkin aloittivat toimimisen.
Varsinaista syytä en osaa sanoa, mutta tulivat takaisin kun muokkasin lisävalojen johtoja.
Vaihdoin lisävalojen maan uuteen pisteeseen että sain vedot lyhyemmäksi. Tämä piste löytyy sopivasti kuskin puolen ajovalon alapuolelta, valmis pultti rungossa. Siihen pisteeseen yhtyy monta muutakin johtoa, jotka puhdistin hapettumien takia.
Keulille vaihtui Hellojen tilalle Bilteman pyöreät, joihin Katuauto toimitti xenonsetin. Setti on kokonaan umpion sisällä, joten mitään ylimääräistä ei näy ulos. Pituutta ja leveyttä riittää kohtalaisesti.

Nastat vaihdoin alle, mersun vanteilla jatketaan. Väliin 12mm lätkä sillä 25mm:n lätkillä ryykkii tuolla korkeudella liikaa kaariin.
300 tkm meni puhki, joten onhan tuolla jo ajettu.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ihan vain elon merkiksi pieni päivitys. Jossain vaiheessa alle ilmaantui Volkkarin vanteet ja Mersut siirtyivät varaston perukoille odottelemaan jotain. Varmaan kiertoon pääsyä seuraavalle käyttäjälle.
Varaston perukoille ilmestyi myös vahvistin ja subielementti. Tarkoitus tehdä pienimpään maxboomin luokkaan laitteisto. Normikäyttöön pieni kotelo ja kisakäyttöön elementti vaihtuu kisakoteloon ja vahvistimelle lisään akun kisahetkeä varten. Kokeilen että mitä yhdellä 10" subilla ja noin 250watilla saan aikaiseksi.
Alustaa ei tullut nostettua missään vaiheessa, kun sitä lunta ei ihan älyttömästi tullutkaan. Panssari on kulunut puhki parista kohdasta, mutta paikkaamalla saan korjattua kun seuraavan kerran taas jaksan sen oikoa. Ja kohtahan tuota voi yrittää vielä madaltaa lisää, kunhan ensin saan leiman ja kesärenkaat alle.

Kuva

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

Jos haluat lisämadallusta vielä niin oletko miettinyt pusseja? Niillähän sais aina sopivan ajokorkeuden moniin tilanteisiin.
Aika matalla menee jo nyt!
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kyllähän noita pusseja on tullut mietittyä moneen otteeseen, mutta yhtä monta kertaa mieleen on tullut vaihtaminen quattroon tai Allroadiin. Pussirahat olen laittanut noihin musiikkivehkeisiin, vaikka ei siinäkään mitään järkeä ole. Ja kun musiikkiauto tulee tiensä päähän (tai joku sen haluaa ostaa pois), niin seuraava projekti on melko varmasti vanha mersu
Pussit ja reilumpi madallus teettäisi jo paljon erinäisiä muutoksia, joten ennen sitä pitäisi hankkia auto jolla voin ajaa sen aikaa. Mikään viikonloppurupeama se ei ole ja autoa tarvitsen päivittäin. Noissa hommissa karkaa mopedi helposti käsistä, niin luulen että sitten sitä madallusta pitäisi oikeasti olla. Ja mihin korkeuteen auto sitten nousisi yläasennossa.

Tuosta kuvasta jos sen pari senttiä kesälle tiputtaa, niin se on sitten siinä.

Kori kaipaa läpikäyntiä kunhan säät lämpiää. Pientä pesuhuntua on päässyt ilmaantumaan. Mittarissa kilsoja noin 320 tkm, siihen nähden ei kuitenkaan paha. Lumiharjaahan minulla ei edes mukana kulje, joten en sillä maalipintaa naarmuttele.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kottero sai katsastusmiehen toimesta taas vuoden ajoaikaa. Katsastus vaikutti pelkältä rahastukselta, mutta ei siitä sen enempää.
Katsastuksen jälkeen etupään tolpista lähti noin sentti pituudesta ja takapäästä saman verran. Taas loppui etupäästä säädöt, tolpan alapäästä ei uskalla enää leikata tavaraa pois eikä enää voi jousiakaan katkoa enempää. Takapäässä olisi vielä varaa ruuvata alemmas, mutta sitten keulii. Taas sama lause, että enää ei voi kohtuu helposti madaltaa..

Jakohihna alkaa pyytelemään vaihtoa. Olisiko paha rasti tehdä itse, vai haluaisiko joku tehdä sen asevelihintaan minulle :D
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

No, Passatti teki volkkarit.. Mittaristossa palaa jokunen varotusvalo.
Hehkun merkkivalo vilkkuu ja pakoputken hiukkassuodattimen valo palaa koko ajan. Moottori meni vikatilaan ja matka keskeytyi.
Auto lähti käyntiin ja matka jatkui, koneen kiertäessä korkeintaan sen 2800 rpm. Käsin pakkosyötöllä vaihteiden vaihdot ja hitaasti madellen perille.
Oma lukulaite herjaa "air sensor", mutta tänään saan kiinni varsinaiseen piuhaan.
Pitäisikö vielä kokeilla koneella hiukkassuodattimen pakkopolttoa ja mahdollista suodattimen pesua? (esim liqui moly dpf cleanerilla)

Vai samantien koko loukun poistoa fyysisesti ja ohjelmaa perään?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

Loukku halki, suora putki sisään ja softaa tupiin!
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pia kirjoitti:Loukku halki, suora putki sisään ja softaa tupiin!
Laiska kun olen, niin onkohan tuosta operaatiosta jossain jotain "kuva-kuvalta" ohjetta (osaisi etukäteen suunnitella mitä meinaa tehdä).. Hitsikone, rälläkkä, putkea, peltiä yms löytyy. Voiskohan tuon ohjelmoinnin tehdä sitten pienellä viiveellä kun saa sille jostain ajan?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Killer »

Aina kun yrittää tehdä polttoa eikä onnistu siinä niin menee vikatilaan. Me ajettiin Kuusamosta Artun luo ilman sitä onneksi.
Viet vaan Artun hoiviin sen niin hyvä tulee, eikä varmaan ole kovin pitkät jonot.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pitäisi uskaltaa itse tyhjentää dpf ja sitten viedä ohjelmointiin. Mutta onko tuon tyhjentäminen "rakettitiedettä" vai onnistuuko miten helposti itse tekemällä? Pienellä, ohuella laikalla joku auki ja jotain ulos (mutta mitä?) ja se joku uudelleen umpeen. Sitten auto ohjelmointiin.
Tässä olisi edessä pitkä viikonloppu ja heti ensi alkuviikosta saisi ohjelmointiin, samalla olisi mahdollisuus saada jonkun verran lisää tehoa vehkeestä ulos. Pieni lisäsijoitus kaiken muun päälle, jos pelkkä dpf:n disablointi olisi noin 400 eskoa, niin noin 600 eskolla saisi muutaman kaakinkin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Auto kävi piuhan perässä. Muutama vikakoodi löytyi ja muutama nollaantuikin. Muutamia asioita piti etsiä ihan enemmänkin, kun ei ihan selvyyttä suorilta käsin ollut. Yksi vikakoodi iski eniten silmään jonka muistan: P2002. Taitaa viitata G450 anturiin, eli pakokaasun paine-eroanturi. Sen johdosta etsimään lisätietoa, ja dpf:n täyttöastetta. Kone näytti jostain ruudusta 33,4 grammaa, kun täysi on ilmeisesti lähellä 60 grammaa.
Anturi puhtaaksi (en tiedä millä puhdistettu, jotain suihketta) ja hiukkassuodattimen letkujen puhdistaminen. Tuon jälkeen anturi kiinni ja lukuja ylös (olikohan kohta joku 067) Vcds näytti kahdessa ekassa ruudussa lämpötiloja, kolmannessa ja neljännessä paineita. Kolmas arvo on kai merkitsevä sillä se vaihteli, ollen noin 9 mbar. Neljäs oli koko ajan -18 mbar.

Tuloksia mietittiin että mitä tehdä. Päätettiin laittaa dpf:ään ns pakkopoltto päälle ja lenkkiä ajamaan. Noin puolen tunnin lenkki kierrosten ollessa 1700-2600 rpm ja jatkamaan mittaamista ja ihmettelyä. Päätettiin jatkaa pakkopolttoa ja jatkaa tilanteen ihmettelyä myöhemmin. No, pieni matka-ajo noin 2400 rpm:llä niin hehkun valo lopetti vilkkumisen, siitä pieni hetki niin sammui myös dpf:n valo. Eikä mitään vikaherjoja eikä kierrosten puuttumista ilmennyt loppumatkan aikana. Ja sai kyllä kenkää sen mitä kehtasi tarjota.
Tilanteen seuraaminen jatkuu tällä erää...
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tuon operaation jälkeen ei ole DPF:n valo vilkahdellut ollenkaan, eli homma auttoi.
Muutahan tälle ei ole juurikaan tapahtunut, paitsi etupäätä pudotin vielä hiukan. Vanteina pyörii välillä mitä sattuu ja korikin sai taas pientä kiiltoa
Tämäkin auto on liikahdellut erinäisissä tapahtumissa, sillä maxboomin pienimmän luokan laitteisto soi jotenkin.
Tässähän on takakontissa lisäakku, pieni vahvistin ja 1x10" subbari. 16 sekunnin keskiarvo pyörii nyt siellä 141,5 deban luokkaa ja ennen Hötsiä pitää taikoa lisää..
Kysymys kuuluukin että minkälainen revohka on ottaa kattoverhous irti? Tarvitseeko miten varoa pilareiden sivuverhousten irroitusta, sillä kaikissa on merkintä "airbag"
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Sieltä airbag-luukkujen takaa löytyy sit ruuvit :) Farkusta helppo purkaa ku mahtuu hyvin ulos. Pilareista muovit pois ja kahvat, peilit yms pois ni irtoo.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

No mutta taas ongelmia, pieniä..
Dpf se edelleen meinaa kenkkuilla, koska en ole saanut aikaiseksi tehdä asialle mitään. Vcds:llä seurattiin tapahtumia; ajotietokone yrittää tehdä generointia (poltto), mutta ei saa sitä tehtyä. Pakkogenerointi (poltto) näyttäisi lähtevän päälle ja sitä muutaman kerran tehtiinkin. Hiukkasloukun tuhka-arvoksi kone näyttäisi noin 33,8 grammaa, eli ei pitäisi olla täynnä. Vaan näkeekö jostain onko ko. arvo joskus nollattu? (vai voiko sitä edes vcds:llä nollata?)
Miksi tuo poltto ei onnistu, vaikka sitä yrittää? Polttoainetta syöttää (ainakin pakotetulla poltolla), ainakin turbon jälkeinen pakolämpötila pyörii siellä 800 asteen päällä.
Tuon pakkopolton jälkeen autolla sai ajettua ongelmistta noin 300 km, ennenkuin ongelmat tulivat takaisin.

(voidaan harkita oman hiukkasloukun vaihtamista hiukan muokattuun versioon, korvausta vastaan tietenkin)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Päivitystä hiljaiseloon..
Jossain vaiheessa autoon tuli siis asennettua hiukan humppaa ja niitäkin kuljetettiin erinäisissä kisoissa kesän aikana. Samalla kituuteltiin vikatilassa, hiukkasloukun takia. Hötsireissu ajettiin piuhan kanssa ettei oltu letkan hitain. Hötsireissulla auton kori ja alusta antautui sen verran että luku hävisi ja sm4 sijaan oli tyytyminen. Edellisellä reissulla (Ahvenisto) kaikki näytti vielä lupaavalta (luku yli sen millä sm1 soitettiin)
Syksyllä tein pihaan autorampin ja tyhjensin dpf:n. Dpf:n tyhjääminen ei loppupelissä ollut pahakaan homma, mutta edellytti aika paljon purkua. Koko pönttö tyhjeni ja siitä sitten reissu Jyväskylään piuhan perään. Ja se olisi pitänyt tehdä heti, sen verran auto muuttui.
Pari vuotta sitten laitettu Calixin letkulämmitin ei toimi. On ilmeisesti palanut, koska yleismittari ei anna mitään vastusta. Täytyy vaihtaa uuteen.
Uusi alustakin odottaa kevättä, vanha Jom siis meni finaalireissulla rikki. Etutolppa täysin eloton kun osui pariin isompaan monttuun. Hierotaan sitä uutta sitten kesän aikana sopivaan korkeuteen.
Ja jakohihnan vaihto on edessä, samalla perushuoltoa.
Tällä mennään ja laitellaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kilsat 356 tkm. Jakohihna ja vesipumppu vaihdatettu. Samalla huomioita että kone suhisee takaosasta, egr:n johto irti liittimestä, moottori savuttaa epäilyttävästi ja vauhtipyörä ääntää.
Ja oliskohan niin että letkulämmitin on ottanut itseensä, vaikka vasta se on uusittu. Vastusmittari ei anna mitään arvoa verkkojohdon päästä.
Calix re480 sinne letkuun joku hetki sitten vaihtui ja taitaa vaihtua vielä uudelleen. Ihmeen sitkeästi saa startata -34 asteen pakkasessa ennen kuin lähtee kaikilla pytyillä pyörimään.. Akusto vaikuttaisi ainakin olevan kunnossa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ja lähes samoilla kilsoilla meni startti..
Perjantai, pakkasaamuna (-33 astetta) kesti tovin startata, sitten starttaaminen loppui kuin veistellä leikaten.
Oletin akkujännitteen laskeneen ja auton iskeneen jonkin suojan päälle. Laturia kytkiessä huomasin "mukavan" muovinkäryn nousevan jostain.
Varakyydillä töihin ja kiroamaan, samalla mahdollista vikaa googlettamaan. Samalla mahdollisen varaosan hintoja tutkailemaan. (tilaustuote joka tapauksessa, mistään ei saa suoraan hyllystä) ja koska joka tapauksessa uuden osan saapumista joutuu odottelemaan, niin sama tutkia enempi.
Solenoidin ja moottorin välinen kaapeli vaikutti olevan melko yleinen vika ja tämän puoleen itsekin kallistuin.
Korjauskirjasta startin irroitusta tutkien päätin odottaa pakkasen laskevan edes alle 20 asteeseen.
Akku pois, ilmanputsarihärpäkkeet pois, akun kiinnityspeti pois ja tässä välissä mittailua. Startille tulee maa, virta ja solenoidille syöttö (eli vika oli siis jossain startissa)
Startin kaapelit irti ja startti pois paikoiltaan. Korjauskäsikirja opastaa purkamaan auton alapuolelta startin alemman pultin, mutta onnistuu yläpuoleltakin. Vaatii vain pitkän 16mm hylsyn.
Startin solenoidi toimi, eikä välikaapelikaan ollut palanut. Moottori ei vain pyöri. Moottorin takakansi irti ja hiilipesä irti, jolloin mahdollinen vika "hyppäsi" esille.
Kahden hiilen ja hiilirungon välinen kuparijohdin oli palanut poikki kuin veitsellä leikaten. Tuota osaa ei kuulemma saa kokonaan uutena, itse hiiliäkään ei mukamas saa toimitettua (2 eri liikettä soittelin)
Korjasin johtimet kaiutinkaapelin (4mm2) pätkillä ja niputin startin kasaan. Ainakin irtaallaan toimi ja vasta kunnon rasituksessa näen että kestääkö tilapäiskorjaus. Ei ollut ainakaan liian kallis korjaus tällä erää.

edit:
Noita käynnistysmoottoreita kun tuli etsittyä vaikka sieltä sun täältä, niin osan hintahaitari on ainakin iso.
Edullisin on noin 125 e (toimitettuna lähimpään postiin, tässä ei ole edes panttia) (kotimainen varaosaliike) ja kallein 419,50 e (tämä sisältää 150 euron pantin, jonka saat takaisin kun palautat vanhan)
Ihan uskomaton hintaero, enkä näkisi mitään järkeä maksaa osasta 3 kertaa kalliimpaa hintaa. Molemmat uusia ja halvempaan luvataan 2 vuoden takuu, kalliimpaan ei mitään mainintaa)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pientä päivitystä kun aurinkokin ilmaisee olemassaolonsa.
Korjattu startti tuntuu toimivan vieläkin. Uusi startti on hyllyssä, mutta "laiskuuttani" odottaa vaihtoa.
Perinteinen katsastuspanikointi meni ohi kun käytti auton katsastuksessa. Lisäpitkät tuli otettua sitä ennen pois, kun valoja ei ole tullut toviin sytytettyä muutenkaan. Katsastuksessa huomautus etusivulasien kalvoista, asia tiedossa. Eniten panikoin päästötestiä, mutta kertapolkaisu ja hyvät päästöt. Ei niistä sen enempää.
Seuraavaksi ohjelmaan uuden alustan paikoilleenheitto, samalla kun kesärenkaat asennan. Ja perushuolto tehtävä samalla, muuten hankaloituu madalluksen myötä.
Konttiin päivitetty seuraavan luokan kisasetti, mutta ennen varsinaista testiä on katto käytävä läpi. Eli kattopahvi irti, irronneiden palkkien liimaus ja mittarin mukaan vaimennusta.
Kisakausi alkaa 23.4.2016 Tampereella Hot, rod&rock Showssa ja kisoja kierretään jokunen..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kattopahvin irrotukseen löytyikin juutuubista jonkinlainen ohjevideointi, jonka avulla touhuun lähdin. Verhoilun irrotustyökaluilla, torx-meisselillä ja ristipäällä hoitui koko homma.
Paljastunut kattopelti olikin korkannut irti ainoasta kattopalkista. Sen vanhojen liimojen putsaus ja uusien liimojen väliin laitto. Alapuolelle pystytuki ja liimojen kuivumisen odottelua. Samalla liimasin etupalkin (ihan katon etulaita) ja takapalkin (se mihin katto loppuu/kontin luukku kiinnittyy). Mittarin mukaan hiukan vaimennusmattoa, sen mitä luku vaati parantuakseen. Alkuperäisiä vaimennuksia en tässä vaiheessa saanut uusittua, kun en tiennyt mitä oikeasti paljastuu. Kuulemani mukaan Audin vastaavat levyt saattaisi toimia minun tarkoituksessa paremmin.
Sisusta kasaan testausta ja kisasetti sen mukaan.
Tampereen reissu tuli pyörähdettyä ja kisakausi aloitettua, viime vuotisella setillä.
Nyt lähtee takaosan sisusta purkuun, sillä tuntuu että jotain on jossain pettänyt.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tällä autolla vain ajettu ja soitettu musaa, alustaa madalleltu ja odoteltu painumista. Jotain kisamenestystäkin saavutettu, tosin noita pikkukisoja niin tarkkaan kannata seurata. Kisasettejä on kaksi, 250w ja 400w setit. (1x10"/abc-kotelossa ja 2x10"/refleksikotelo)
Pienet kilvet sain tilattua (tai siis ilman eurotunnuksia) niin tämän vuoksi keula kaipaa muutosta.
Antakaas vinkkiä maskista, jossa ei olisi kilven paikkaa (eikä VW merkkiä)
Ja jostain pitäisi tilata myös auton sävyinen spraymaali, kaarien siistimiseen. Saisi ennen Hötsiä yleisilmettä siistimmäksi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja Pia »

https://www.ebay.com/itm/111923501676" onclick="window.open(this.href);return false;
Ebay on väärällään noita mutta laadusta voidaan olla montaa mieltä. Omasta ebay-maskista kromit alkanu rakoileen eikä se oo ku pari kolme vuotta vanha.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Noita minäkin katselin ja mietin että tekeeköhän mitään. Ärsyttäisi vain jos tuon kromin sävy on eri kuin muualla, mutta kai tuon sitten voisi dipata mustaksi.
Kesäksi tuo olisi enempi, kun talveksi voisi lisävalojen yhteydessä vaihtaa alkuperäisen. Alkuperäisessä on reiät lisävalojen raudoille.
Tuohonhan pitäisi lisäksi porata reiät parkkitutkan antureille, mutta se käynee ihan "käpyterällä" (levypora/kartiopora)

Tuon kotteron kanssa pitäisi taas oikeasti miettiä että mitä tekee. Kilsoja siinä on jo reilusti, eikä autolla taida enää olla mitään arvoa. Joko käy siitä taas kaikkea pientä läpi ja ajaa tekniikan loppuun tai vaihtaa sen nyt pois. Jostain syystä nettihautomon listalta tulee seurattua 4-kopan farkkuGolffeja ja 3BG farkkuPassatteja. Ne Audit vain tulee seurattua välillä. (ja farkkuOctavia olisi hyvä soittoaihio..)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kuva

Hetken aikaa alla pyöri erilaista vannetta, mutta lähtivät seuraavaan Passattiin. Olisi pitänyt keulaa nostaa hiukan, ettei olisi raapinut kiinni. 235-35/19 kumit ja 8x19" vanteet, ET35.
Ja tulipa laitettua finnittömät kilvet ja tilattua uusi maski, missä ei pitäisi olla kilven paikkaa.

Myös kallistuksenvakaajan tukitangot (yhdystangot) ovat matkalla, joten pientä remonttia on kohta edessä.

Ennen Hötsiä pitäisi hiukan siistiä sieltä täältä, vaikka ei se soitettavaan lukuun mitenkään vaikutakkaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Auton pieniä "ominaisuuksia" pitäisi käydä läpi, kun vain löytyisi inspiraatiota.
Ensimmäinen homma olisi tuo pissapojan vuotaminen, sillä sen kulutus taitaa olla suurinta. (jos siis viitsii laittaa edes koko nestettä)
Kuskin puolen ajovalo pitäisi vaihtaa, sillä se on kosteuden vuoksi jo himmentynyt eikä parkkipoltinkaan pysy paikoillaan. Sen ympärys on sulanut aikapäiviä sitten, eli reikä on vaikka kuinka iso.
Takakilven polttimoille pitäisi keksiä jotain, sillä ne vaikuttaisi olevan palaneena vähän väliä. Tähän on syynä vain se, että poltin ei halua pysyä paikoillaan. Ehkä joku johtoviritelmä ja kuumaliimaa (tai subitasoa reilusti pienemmälle)
Taustapeilin ja peilin ympärysmuovin korjaaminen siten, ettei se olisi "helistin" Itse taustapeilistä on jotain irti, mutta esim. automaattihimmennys toimii. Ja tuo ympärysmuovi on kai vain liimattava kiinni (vaikka tuulilasiin)
Ja näyttäähän tuo vasen takavalokin (luukussa oleva) keräävän vettä sisälle. (olisikohan pienen reiän poraaminen lasin alalaitaan täysin epäonnistunut yritys?)
Ja kohtahan se on taas perinteinen alustan vaihto, talvirenkaat onkin jo alla (viime talven pilipalikitkoilla (225/45-17) aloitin talven. Samoin lisäpitkät on asennettu (ledivaloa tekisi mieli kokeilla, mutta pitäisi oikeasti olla hyvät.)

Ja ehkä tähän voisi laitella edes noita alkuperäisiä vaimennuksia paikoilleen, tämän kisat taisi olla ohi. Kisa-asetuksilla tuppaa olemaan hiukan meluava kori, varsinkin takaosaltaan.

Tässä tulee samalla seurailtua jo ensi kesän vannesettiä, ehkä tuo 19" olikin ihan hyvä koko. Tai sitten leveämpää 18" vannetta alle. Ensi kesäksi ei oikeastaan jäänytkään kesärenkaita tältä kaudelta.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kaiken ajelun lomassa tähän tuli vaihdettua takajarruosat. Sähköinen käsijarru aiheutti hieman arvelua, mutta netistä ohjeita selaten moottorit sain sisälle ajettua. Tämä suoraan akulla, irtojohdoilla, sähkömoottoreiden liittimistä.
Uudet osat paikoilleen ja setti kasaan. Toiselle puolelle jäi ilmeisesti liitin huonosti, kun eipä toiminut. VCDS:llä ei löytynyt vasenta puolta, mutta liittimen putsauksella homma onnistui.

Ja yhtenä pakkasaamuna käynnistysmoottori (startti) ei sitten enää startannutkaan, vaan startti petti. Pitkään (useampina aamuina) se pyörittikin kuin akku olisi ollut aina loppu. Uusi startti hyllystä paikoilleen, ja homma hyvä. Vaihto ei mikään iso työ ole, suotta sitä vuoden siirrellyt. Olisihan se ollut mukavampi vaihtaa vaikka kesällä kuin tuolla 27- 26 asteen pakkasessa avotaivaan alla.
Startin vaihdon pikaohje: Auto virrattomaksi, pura ilmaputsariroippeet edestä, startti näkyykin akun kulmauksesta, joten paikka on selvillä. Edestä pois yksi maajohto (13mm hylsy), startin päästä johdot irti (ohjausjohdon liitin ja virtajohto), startin pultit irti (16mm pitkä hylsy) ja startti pois paikoiltaan (mahtuu kun pyörittelee). (Sormien ja varpaiden lämmittely, kesällä ei tarpeellinen) Uusi startti hyllystä paikoilleen ja irtotavarat kasataan paikoilleen. Ja näin 1,5 tunnin rauhallisen työskentelyn jälkeen pääset uudelleen lämmittelemään jäätyneitä sormiasi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ja sitten se asia, joka on ärsyttänyt ja rasittanut jo pitkään. Eli vuotava pissapoika. Sitä sai olla täyttämässä enempi kuin dieseliä, jos sitä siis meinasi käyttää. Ensin meinasin teipata sen varoitusvalon, mutta piippaus olisi jäänyt kuitenkin jäljelle.
Eli ei muuta kuin oikea rengas irti, sisälokari irti, sumuvalon ritilä ja vilkku irti. Puskuria en ottanutkaan vaikka meinasin. Tuli siis sellainen pikakorjaus, jolla saattaisi päästä vaikka siihen asti kun ulkona on lämpimämpää.
Sisälokarin irtioton jälkeen huomasinkin jo puhkimenneen, haitarillisen (muovi)letkun. Olematonta letkua, jota ei pitäisi noissa edes alun perin käyttää.
Purin pumpun ja letkut irti ja sain letkujohtopaketin käännettyä vilkun aukosta puskurin etupuolelle. Vaikka tarkoituksena oli laittaa tilalle kumiletkua, jatkopaloilla, niin enpä laittanut. Syynä tähän oli laiskuus ja se, että olisi pitänyt koko letkusähköjohtonippu purkaa.
Letku ja reiän ympäristön putsaus ja päälle itsevulkanoituvaa teippiä paksu, tiivis kerros. Tuon päälle vielä vulkanoituvaa sähköteippiä ja osat kasaan. Ja toiveikkain mielin säiliöön lasinpesunestettä ja tarkkailua. Ei vuotoa tai mehimistä. Siis keula kasaan päinvastaisessa järjestyksessä kuin purkaminen.
Kiva parin tunnin operaatio pikku pakkasessa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Viesti Kirjoittaja kotka »

Jossain välissä tuli vaihdettua myös takajarrupalat kun edellisistä paloista lähti pinta irti. Takana ei siis olekaan kulumisvaroitinta :D
Vaihto perushomma, mutta ehkä osien painepeseminen ei ole se järkevin homma vaihdon yhteydessä.
Mitään isompia kulumisen oireita en huomioinnut, vaikka putkasin liukutapitkin puhtaaksi ja kasasin jarruosiin tarkoitetulla jarrurasvalla.
Pikkuhiljaa takapäästä alkoi kuulua epämääräistä kolinaa, joka paikallistui oikean puolen takarenkaan paikkeille. Takapää ilmaan ja irtonaista/väljää etsimään. Takavakaajan yhdystangossa oli pientä väljyyttä, joten oletin kolinan tulevan siitä. Uudet osat tilaukseen ja ajelu jatkuu.
Kolina kuitenkin lisi ja ärsytti enempi hetki hetkeltä. Huomasin jossain vaiheessa että ääni kuitenkin katosi, kun jarruun koski. Takarenkaassa ei tuntunut väljää, eikä mikään näyttänyt olevan irti.
Lopulta vian aiheuttajaksi taisi paljastua hiukan väljät liukutapit, jotka mahdollistivat jarrusatulan kolkkamisen. Ainakin ääni loppui uusien liukutappien vaihtamisen yhteydessä.
Mutta ompa nyt tulossa uudet takakallistuksenvakaajan yhdystangotkin.
405 tkm puhkeaa ihan justiinsa..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Vastaa Viestiin