Sivu 3/5

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 10.6.2013 14:02
Kirjoittaja kotka
Ei muuta.. Sun & Moon /Wille teki laseille jotain..
Jostain syystä livenä ei ihan noin tummalta näytä, mutta kokeillaan ottaa parempaa kuvaa jos jossain vaiheessa auto kiiltäisi ja jotain kiinnostaa..
Kuva

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 10.6.2013 14:03
Kirjoittaja mankinen
Hyvältä näyttää! Onko nuo etulasit lailliset tummentaa?

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 10.6.2013 16:04
Kirjoittaja Ceisari
mankinen kirjoitti:Hyvältä näyttää! Onko nuo etulasit lailliset tummentaa?
Ei oleee

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 10.6.2013 16:40
Kirjoittaja kotka
Ceisari kirjoitti:
mankinen kirjoitti:Hyvältä näyttää! Onko nuo etulasit lailliset tummentaa?
Ei oleee
Ai ei ole? Olenko minä siis tehnyt jotain laitonta ja tieliikenteessä kiellettyä autolleni. En siis uskalla poistua tuolta ajoharjoittelu/tehdasalueelta yleiseen tieliikenteeseen, vaan olla aina näyttelyissä..

Siis ihan aikuisten oikeasti.. Tarvitseeko tuota etusivulasien kalvotusten laillisuutta kenenkään edes kysyä normaalitapauksessa. Ei, se ei ole laillista. Tosin migreeniin taipuvaisena se saattaisi olla minulle yhtenä myönnytyksen perusteena, mutta ehkä sitten sen myönnytyksen perusteella ammattinikin kiellettäisiin.

Ei jookosta jooko mennä tuohon laillisuuskeskusteluun ollenkaan.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 10.6.2013 18:05
Kirjoittaja mankinen
Anteeksi kun kysyin kun ei ole tullut seurattua intensiivisesti lakia että joko olisi sallittu pienimuotoinen tummennus niihin. Lähinnä uteliaisuuttani kyselin että jos on sallittua niin sitten olisin itselle myös ne tummennuttanut :D

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 10.6.2013 23:32
Kirjoittaja Ceisari
Nyt kotka vois istua alas ja rauhottua :D
Eikai sitä kaikki peräkylän pentit voi tietää jos ei tosiaa asiaan ole millään tavalla perehtyny..

Ja polliisit ei varmaa kotkaa sen takia tule sakottamaan vaikka täällä kuinka jauhettas, että ne on laittomat.

Mutta itse autoon. Auto alkaa näyttämään erittäin mukavalta kulkineelta ja sopivalla korkeudella kulkee :)
Onko nuo kalvot 50% vai 35?

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 11.6.2013 12:50
Kirjoittaja kotka
Minä olen aina yhtä rauhallinen, mutta mielestäni kalvot ja laillisuus ei pitäisi olla epäselvää. Eikä tuo alustan korkeuskaan täytä lain pykäliä, sekä näkökentän edessä on sekä puhelin että navigaattori. Samoiten led-parkit ja ajovalojen xenonit olisi laittomuuden puolella..

Sivulasien kalvot ovat 35%, takalasi 15%.

Alemmas himottaisi saada, mutta edellyttäisi oikeanpuolen runkopalkkiin tilan tekemistä. Nyt vetari paukuttaa aika usein siihen. Vasemmalla olisi vielä tilaa, koska on ohuempi vetonivel. Eikä enää alustakaan ilman muutosta alemmas mene.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 11.6.2013 19:47
Kirjoittaja kotka
Voi jospa joku opettaisi vielä käyttämään kameraa ja kuvaamaan, niin ehkä noista kuvista voisi jotain selvääkin saada..

No, ehkä noista kuvista käy selväksi että aika tummilta lasit näyttävät. Täytyy antaa niiden nyt kuivua ja odotella lopputulosta. Kalvotusta varattaessa mielessä oli astetta vaaleampi kalvo etusivulaseihin, mutta ennen kalvotuksen alkua muutin vielä mieltäni. Eli samalla sävyllä koko sivu ja vain takaluukun lasi tummemmalla. Eipähän ole sävyeroa sivussa.

Ainakin pestynä, kalvotettuna ja hieman vakiota matalampana vekottimena useampikin ihminen on tullut ihmettelemään tuota. Ja suurin osa ihan positiivisessa mielessä..

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 12.6.2013 7:45
Kirjoittaja mankinen
Hieno se on! Onko ollut mielessä vaihtaa vilkkuja savunvärisiin?

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 12.6.2013 8:28
Kirjoittaja Rikardo
Kyllähän tuota kelpaa ihmetellä, on se sen verran hieno :)

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 12.6.2013 13:22
Kirjoittaja Killer
Nätisti istuu tummat kalvot kaikkiin laseihin.
Meilläpäin ei kestä laittaa edes 50% kalvoja eteen jos meinaa että pysyvät paikallaan. Meilläki edessä vaan 70% kalvot, muissa 27%.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 2.7.2013 22:13
Kirjoittaja kotka
Pohjapanssari on yksi riesa, sitä saa olla aina siirtelemässä ettei jyrise. Tai ehkä se vain osoittaa tarpeellisuutensa..
Taitaa takapyörän laakerit olla menemässä, sellainen hienoinen jyrinä on ilmaantunut.
Polttoaineen kulutus on vähentynyt kilometrien myötä.
Oisko tuosta iso työ puhdistella noita erinäisiä saastehärveleitä mahdollisten tukkeumien takia?
Ja tulevan talven valojakin voisi rueta miettimään. Alkuperäisiin pitkiin 50w xenonit, lyhkäsiin viimetalviset xenonit, ja lisäpitkiin entiset, tosin yksi uusi valo lisää?
.. ja se soitinkin pitäisi hankkia..

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 6.7.2013 14:32
Kirjoittaja kotka
Siitä se ajatus taas sitten lähti.. Kuva kertoo kaiken oleellisen. Saa huomauttaa jos löytyy likaa, yritin pestä puhtaaksi:
Esipesu painepesuri ja orange pesurista päälle, huuhtelu paineella.
Kinnaspesu kahden ämpärin taktiikalla, pesuaineena BiltHamber AutoWash. Vanteet omalla kintaalla.
Painepesuri huuhtelu, letkulla lisähuuhtelu ja "open hose" kuivaus.
Kuivaus mikrokuituliinoin, myös ovenvälit.

Vanteet pääosassa, 8"x18" et35, 225/40-18 kumit.



Kuva

Kuva

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 12.7.2013 5:54
Kirjoittaja jari2803
on se vaan komee peli. noi vanteet ei muuten kävis ton värisenä mut kun tietää et takalasi on kans pinkkiä tarraa "täynnä" niin se "sointuu" yhteen hyvin niiden kanssa. itse olen kanssa yrittänyt etsiä saman korimallin diesel passattia itselle, mut ei ole sopivaa löytynyt . nooh, ajellaan boralla sen aikaa.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 12.7.2013 12:33
Kirjoittaja kotka
Tuossa varavannesarjassa menee vielä niin, että kuskin puoli on valkoinen ja vänkärin puoli pinkki. Juurikin takalasin tarrojen mukaan :D (tyttärenikin löytää paremmin oman istumapuolen, kun on omavalitsemat tarrat..)
Varasarjana ihan hyvä, jos sattuu taas pääsarja poksahtamaan.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 29.7.2013 17:29
Kirjoittaja kotka
Ja soitinhomma.. Monenlaista ajatusta kävi mielessä, mutta liikaa vaihtoehtoja sekoittaa pienenpojan pään..
Ei tullut alkuperäistä passatin navia, ei edes touaregin multimedialaitetta, ei mitään navisoitinta, eikä tietokonetta..
Paikalle tuli Kenwoodin DDX-4023BT.
Se tuli asennettua merkkikohtaisen johtosarjan, fakra-antenniadapterin ja parin merkkikohtaisen sovittimen kanssa paikoilleen. Hankalin homma taisi olla usb-piuhan saaminen hanskalokeroon. Muuten lähinnä plug-n-play -periaatteella onnistui.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 31.7.2013 15:11
Kirjoittaja kotka
Ensimmäisiä testauksia soittimen kanssa takana. Muutama mielikuva.
Radio toimii paremmin kuin alkuperäisenä, eli ilmeisesti oikea antenniadapteri tuli arvottua. (fakra, erillisliittimin, virransyöttö, diversity (eli vaihtelee voimakkuuden mukaan))
Rattinappulat toimivat; ääntä saa muutettua, mykistys toimii, kappaleiden vaihdot, ohjelmalähteen valinta onnistuu, myös bluetooth-puhelimen hoitaminen (aktivoi äänikomennot puhelimesta)
Vaikka soittimessa ei mitään hienoja equja olekkaan, niin ääni on mielestäni ainakin alkuperäisen veroinen, ehkä jopa astetta parempi. Bassopää ehkä hiukan napakampi, mutta vaikka taustapeili heiluukin, niin ei tuolla mittarille tarvitse tyrkkiä :) Miinuksena ei ole ajonopeuden mukaan voimistuvaa ääntä.

Laajennusvaraa on ihan reilusti; peruutuskameraa, lisänäyttöä, vahvistinlähtöjä, puhelinta yms. Subipuoli vaatii ensimmäiseksi korjausta, mutta siitä ehkä tulevaisuudessa enemmän..

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 22.8.2013 12:19
Kirjoittaja kotka
Takapyörien laakerit vaihtuivat joku aika sitten, alkoi meteli olemaan jo sitä luokkaa että tuplakuulonsuojaus oli välttämättömyys.. Helppo "tee-se-itse -homma" illan ratoksi.
Renkaatkin vaihtuivat koska entisistä oli joku vienyt pinnat. Vesisateessa slickseillä/kankailla ei paljon ajellut.
Taas on pintaa alla ja mustaa pyörylää. Polttoaineen kulutus nousi hieman, mutta rengasmelu ehkä laski vähän. LingLong PingPong Green-line härpäkettä alla. Jospa pääsisi tämän kesän loppuun.

Soittimen vaihdon yhteydessä mittaristoon syttyi AirBagin valo.
Pohjapanssari vaatii taas oikaisua ja kiinnittelyä, alusta paukkaa oikealta puolen edestä. Taitaa jousi olla jännityksessä, sellainen on ääni.
Takakontti on aavistuksen pienempi kuin 3BG:ssä. Sama koirahäkki mikä meni heittämällä 3BG:hen, niin on tiukka tuonne. Takaluukun yläosa kääntyy enemmän sisääpäin, mutta tässäkin tapauksessa millikin riittää.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 30.8.2013 7:40
Kirjoittaja kotka
Pohjapanssari irti/kiinniharjoitus taas vaihteeksi. Tässä ajeluiden yhteydessä se on vain aina silloin tällöin ryykkinyt johonkin..
Panssarin takapään kiinnitykset (eli vaihdelatikossa olevat pultinreiät) ovat murtuneet osumien yhteydessä ja itse panssari on muuttanut muotoaan.

Samalla tuli putsailtua moottoritilaa ja pikkuhuoltoa. Ja sattuipa käteen myös Air Sensor Cleaner -purnukka. Eli massa-anturi sai puhdistusta osakseen.
Liekkö mistään ollut mitään hyötyä, mutta en haittaakaan ole huomannut.
Eihän tuo kottero mikään raketti ole, mutta mielenkiinnosta muutama kiihtyvyyskokeilu (vaihde D-asennossa)..
0-120 km/h (suljettu alue) muutaman vedon keskiarvo 12,6 sekuntia. Ajat RaceChrono -ohjelmalla..

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 30.8.2013 11:12
Kirjoittaja Tero Paalanen
^Panssari kiinni vaihdelaatikossa? :shock:
Eikai sentään, sillä vaihdelaatikkohan liikkuu yhdessä koneen kanssa.

Maf-anturin puhdistus ei tuossa vaikuttane kuin egr-venttiilin toimintaan.
Nuo dpf vehkeet kun taitavat kaikki olla lambda-ohjatulla softalla.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 30.8.2013 12:27
Kirjoittaja kotka
Tässäpä samalla otetaan vastaan hyviä ohjeita tuon egr:n puhdistukseen. Jos sen saisi kohtalaisella työllä irti, niin käyttäisi viikonlopun sen parissa.. Vai onko tuostakaan mitään hyötyä?
Jotenkin minä veikkasin että panssari on kiinni vaihdelaatikossa.. Panssarin etuosa on puskurissa pienillä ruuveilla kuten alkuperäinen panssari. Keskeltä teräspanssaria nousee kulmaraudat, jotka kiinnitetään runkoaisojen sisään, moottorin molemmille sivuille. Takaosa panssarista kiinnittyy kolmella pultilla (jos olisi kiinnityskohdat enää ehjät) johonkin osaan, jonka arvelin olevan vaihdelaatikon.. Joka tapauksessa alkuperäisen panssarin kiinnityspisteisiin.
On se ainakin öljypohjan jotenkin suojannut, sillä siinä ei ole kuin pientä painaumaa.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 30.8.2013 12:44
Kirjoittaja Pasi Häkli
Ne kolme takaosan pulttia kiinnittyy apurunkoon..

EGR-venttiiliin en tuossa moottorissa välttämättä pitelisi, ennenkuin se hajoaa, ja sehän hajoaa ennemmin tai myöhemmin :mrgreen: Aika monta sellasta joutunu vaihtamaan, eikä ole ihan tunnin homma.

Apurunko+ohjausvaihde(sitä ennen akku, sen teline, ilmansuodattimen kotelo pois) alas, DPF alas ja turbon öljynpaluu pois ennenkuin saa itse egr-venttiilin pois sieltä. Irrotus+kiinnitys nosturilla semmonen 5 tuntia kaikkine sopeutuksineen, arviolta.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 5.9.2013 9:15
Kirjoittaja kotka
kotka kirjoitti:Pohjapanssari irti/kiinniharjoitus taas vaihteeksi. Tässä ajeluiden yhteydessä se on vain aina silloin tällöin ryykkinyt johonkin..
Panssarin takapään kiinnitykset (eli vaihdelatikossa olevat pultinreiät) ovat murtuneet osumien yhteydessä ja itse panssari on muuttanut muotoaan.
.. Ja taas.. Mukavia nuo parkkihallit. Eli eipä tarvitse Kuopiossa enää yrittää Iso Ceen (Carlson Kuopio, P1) parkkihalliin. Ajoluiska yläpäässä olikin prkleen jyrkkä, joten hiukan matalampi auto jäi pohjan varaan kiinni..
Samalla pohjapanssari sai taas osumaa ja jyrisee kuin Zetori kylmiltään. Eli oikomista tiedossa.

Airbagin valo palaa (AirBag default), joten apua tarvitaan. Valo syttyi radion asennuksen yhteydessä, kun käytin virrat päällä vaikka radion ympäryskehys oli irti (johto irti siitä valosta, joka ilmoittaa vänkärin airbagin poiskytkennästä)

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 5.9.2013 9:24
Kirjoittaja ibel
kotka kirjoitti:joten hiukan matalampi auto jäi pohjan varaan kiinni
:lol:

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 5.9.2013 11:49
Kirjoittaja Pia
Juuri sen johdon irroituksen takia se valo on syttynyt. Vikakoodit nollaukseen vaan.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 5.9.2013 15:25
Kirjoittaja kotka
Pia kirjoitti:Juuri sen johdon irroituksen takia se valo on syttynyt. Vikakoodit nollaukseen vaan.
Sempä takia en olekkaan mitään kiirettä asian kanssa pitänyt, mutta nyt rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään tuo piippaus ja valo mittaristossa.. Ei vaan nollaannu tuolla iPad+DashCommand -ohjelmalla, vaikka ohjelma auton muuten tunnistaakin ja hiton paljon tietoja näyttääkin..
(http://www.palmerperformance.com/produc ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ehkä joskus sais suunnattua auton keulansa kohti laakkosen pikahuoltoa nollausta varten, jos ei joku ystävällisesti tee sitä aikaisemmin..

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 5.9.2013 16:15
Kirjoittaja Pia
Kylä lähtee! Ja saa tehtyä paljon muutaki... :wink:

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 7.9.2013 12:18
Kirjoittaja _paffa
Tuu kotka käymään, mullon VCDS, jos siitä ois mitään apua :P

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 8.10.2013 19:52
Kirjoittaja kotka
Syksy saa, ja tuurilla minä myös..
Pimeyttä vastaan lähdettiin taistelemaan alkuperäisiin ajovaloihin asennetulla can-xenonsetillä ja lisäpitkillä.
Kausi alkoi Hella 3003:silla, jossa on xenonsetti. Mutta hetken mielijohteesta ja kokeilemisen halusta Bilteman lisärit vaihtui Hellojen tilalle. Nämäkin saivat sisäänsä xenonia.
"Biltsun kattilat" sopivat yllättävän hyvin keulan ilmeeseen, vaikka joku voisikin sanoa lisäreitä rumiksi. No, ennemmin valot kuin ötökät keulassa.
Takaosan kaveri sai TravAllin koiraverkon, pidempään matkaan taakse on mahdollista heittää myös Savicin häkki. Häkin kiinnitys vanttiruuvein 4 ankkuripisteestä.

Perus pesua ja vahausta, pohjapanssarin oikomista ja alustan voitelua. Talvelle varmaan vaihtuu alkuperäinen alusta tilalle :oops:


Kuva

Kuva

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 16.10.2013 9:10
Kirjoittaja kotka
Kun talvi ja lumi pikkuhiljaa kuitenkin lähestyy, niin talvipyörylöiden esiintonkimista. Samalla uusien kesävanteiden miettimistä ja haaveilua. Mallikin olisi tällä hetkellä mielessä (3sdm 0.06) mutta vanteiden specsit on täyttä hepreaa. Pitäisi saada nykyisiä vanteita ulommas ja rengasta enemmän venyksi.

Mutta kysymys pienestä projektista: Takaluukun avautuminen ylös asti kaasujousien avulla, eli onnistuisiko tässä mallissa tuohon takaluukkuun laittaa hiukan voimakkaampia takaluukun kaasupumppuja? Kun sisältä tai kaukosäätimen avausnapista aukaisee luukun lukon, niin samalla luukku nousisi ylös asti. Perusgolfiinhan tuon ominaisuuden saa kivuttomasti toimimaan, mutta farkussa ei taida yhtä helposti saada?
http://www.youtube.com/watch?v=mvcZJvJ4sCU" onclick="window.open(this.href);return false; <- Ja vielä linkki ajatukseen

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 16.10.2013 13:50
Kirjoittaja Killer
Eteen kun laitat 8,5 ET35 niin aika lähellä kaarta.
Takana menis 9,5 ET40 aika kaarelle ellei jopa vähän ulos jo, mutta venykumilla pinta sisällä.
Minun topicissa kuvia edestä ja takaa 225/35/19 19x8,5 ET35 kaikki.
Daltonilla muistaakseni kaikki vanteet ET45 ja takana on 9,5 vanne.
Kerran kokeilin vakioalustalla taakse 18x10 225/40/18 kumeilla. Vanne tuli ulos kaaresta varmaan 30mm, mutta kumi jäi juuri ja juuri ehkä sisäpuolelle.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 19.10.2013 18:55
Kirjoittaja Dalton
Jep, mulla tosiaan 8,5x19 edessä, et40 ja takana 9,5x19 et42 (spacereilla sovitettuna).
Edessä vois olla vanne vielä hieman ulompana, mutta noilla mun pullakumeilla istuvuus on hemmetin hyvä.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 25.10.2013 7:29
Kirjoittaja kotka
Nyt kun tuota omaa rotteloa on taas tullut katseltua ja vertailtua muihin kotteroihin, niin kysymystä pukkaa..
Madaltaako R-linen korisarja keulaa ja helmalinjaa, vai muuttaako se vain noita kulmia terävimmiksi?
Sellainen himottaisi laittaa, mutta eihän me mitään helmamadallusta suosita. Muutenkin pitäisi saada alemmas ensi kesänä, joten tolpille pitää tehdä jotain talven aikaan. Ja se runkoon koliseva vetonivel.. :roll:

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 25.10.2013 8:58
Kirjoittaja Pia
Kyllähän ne vähä alemmas tulee ku ne mustat perus helmat. Mut silti mulla jää tossa pohjapanssari hyvin samalle tasolle ku r-line etuhelma.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 25.10.2013 13:50
Kirjoittaja kotka
Pia kirjoitti:Kyllähän ne vähä alemmas tulee ku ne mustat perus helmat. Mut silti mulla jää tossa pohjapanssari hyvin samalle tasolle ku r-line etuhelma.
Kuvissa autosi ei näyta matalalta, enkä livenä ole nähnyt.. Mutta jos tuo etuhelma on samalla tasolla panssarin kanssa, niin ei oikein toimi :oops:
Kolme-neljä niitä olisi tänä kesänä sitten paukkunut, jos miettii panssarin oikomisia, saati paukkumisia..
Katuautolla olisi tarjolla komposiittipanssareita, kovasti houkuttaa kun tuo teräksinen ei oikein ole enää mallillaan ja siinä on pieni repeämäkin.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 25.10.2013 18:21
Kirjoittaja Pia
kotka kirjoitti:
Pia kirjoitti:Kyllähän ne vähä alemmas tulee ku ne mustat perus helmat. Mut silti mulla jää tossa pohjapanssari hyvin samalle tasolle ku r-line etuhelma.
Kuvissa autosi ei näyta matalalta, enkä livenä ole nähnyt.. Mutta jos tuo etuhelma on samalla tasolla panssarin kanssa, niin ei oikein toimi :oops:
Kolme-neljä niitä olisi tänä kesänä sitten paukkunut, jos miettii panssarin oikomisia, saati paukkumisia..
Katuautolla olisi tarjolla komposiittipanssareita, kovasti houkuttaa kun tuo teräksinen ei oikein ole enää mallillaan ja siinä on pieni repeämäkin.
No en tietääkseni oo sitä missään matalaksi väittänytkään ja nytkin kysyit vaan et tuleeko alemmas vakiohelmoista. ;)
Ihmettelen kyllä et jos nyt jo teräksinen panssari antaa periks ni miten toi komposiitti sitte kestäis?

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 26.10.2013 9:01
Kirjoittaja kotka
Pia kirjoitti:
kotka kirjoitti:
Pia kirjoitti:Kyllähän ne vähä alemmas tulee ku ne mustat perus helmat. Mut silti mulla jää tossa pohjapanssari hyvin samalle tasolle ku r-line etuhelma.
Kuvissa autosi ei näyta matalalta, enkä livenä ole nähnyt.. Mutta jos tuo etuhelma on samalla tasolla panssarin kanssa, niin ei oikein toimi :oops:
Kolme-neljä niitä olisi tänä kesänä sitten paukkunut, jos miettii panssarin oikomisia, saati paukkumisia..
Katuautolla olisi tarjolla komposiittipanssareita, kovasti houkuttaa kun tuo teräksinen ei oikein ole enää mallillaan ja siinä on pieni repeämäkin.
No en tietääkseni oo sitä missään matalaksi väittänytkään ja nytkin kysyit vaan et tuleeko alemmas vakiohelmoista. ;)
Ihmettelen kyllä et jos nyt jo teräksinen panssari antaa periks ni miten toi komposiitti sitte kestäis?
Lähinnä tarkoitin että en oikein kuvista hahmota että miten alas se menee kun muutenkaan ei ole hirveän matala. Täytyykin pyöriä sillä silmällä tuolla kylän pinnassa, kun joskus liikkuu noita R-linen sarjoilla olevia kotteroita.

Komposiitin pitäisi olla iskunkestävämpi eikä menisi samalla tavalla kopsahduksesta solmuun. Uuden osto olisi edessä melkein joka tapauksessa jos en saa prässillä, kanttikoneella ja lekalla toimivampaan kuntoon. Mutta asiasta ei ole vielä muuta kuin hienoja myyntipuheita..

Todennäköisesti menee niin, että en saa tehtyä mitään. Keskityn vain poppiautoon, tatuointiin ja koirapuuhasteluun..

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 26.10.2013 10:18
Kirjoittaja Samii-
Tässä on yksi mihin on laitettu ja kattelin itsekkin tuota r line sarjaa tulevaan 3c:hen.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=154541" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 18.11.2013 14:47
Kirjoittaja kotka
Huoltoa huutaa, kilsat noin 260 tkm.. Ja kai pikkuhiljaa talvirengasta ja alustaa alle.

Mutta kaipaisin vinkkiä ajovaloumpion huurun poistoon. Umpio vetää huureeseen, lasi ihan vesipinnalla. Useamman illan olen kuivatellut sisätilan lämmittimellä umpion kirkkaaksi siten että takakumitulpat on pois paikoiltaan. Umpion lasi näyttää kirkkaalta ja kuivalta, mutta pienen ajomatkan jälkeen umpio on taas ihan huurussa. Kyseessä kuskin puoleinen umpio, Hellan tekele. Mitä minä teen?

Ja kiinanpilipalikaapeli olisi vikamuistin lukua varten, mutta eipä halua yhdistyä autoon. Pitäisi kai perehtyä tarkemmin kun inspiraation löytää. Mukana tuli joku ohjelmakin, mutta ei..

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 21.11.2013 7:40
Kirjoittaja kotka
Valo taitaa kaivata irtiottoa, saa umpion huuhdeltua puhdistetulla vedellä. Samalla saa kaadettua umpion sisällä olevat vedet ja koko helahoidon kuivumaan sisälle. Parkkipolttimon ympäristö on rikki. Olisikohan joskus revitty poltin väkivalloin irti, tai sitten poltin on ollut joskus huulillaan ja sulattanut reiän poltinta isommaksi.

Airbagin vikavalo katosi mittaristosta, kaapeli kuin vahingossa halusikin yhdistyä autoon. Niin pienestä kiinni, ettei viitsi edes ajatella..

Ja kun nyt on pari päivää ajellut talvirenkailla, niin kylläpä auton melutaso taas tipahti. Menee kuin sukkasillaan. Pitäisköhän ensi kesä ajellakin 205/55-16 renkain. Etsisi talven aikaan erikoisempaa vannetta ja sopivaa spaceria :lol:

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 21.11.2013 16:33
Kirjoittaja Pasi Häkli
kotka kirjoitti:tai sitten poltin on ollut joskus huulillaan ja sulattanut reiän poltinta isommaksi.
Noin käy joskus, viimeks viime viikolla tuli yks tommonen tapaus. Siinä tosin reikä oli sulanut ahtaammaksi.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 11.12.2013 8:00
Kirjoittaja kotka
Ajovalojen umpiot kävi sisällä lämpimässä ja korjauksessa. Tämä tietysti edellytti eturenkaiden irroittamista ja puskurin irtiottoa. Samalla tuli muovihitsailtua ja korjailtua erinäisiä kärsineitä muoviosia.
Pissapojan säiliö vuotaa ja tämä vaatisi taas omaa mielenkiintoa.

Vänkärin puolen etuoven kaiutin rämisee eikä radion volumea ilkeä pitää hiljaisella (Kovempi ääni peittää räminän)

Huollonkin ajankohta tuli ja meni. T-S-I -meiningillä tehty, eli jatkossa mennään kiinteällä huoltovälillä.
Moottori tuli pestyä moottorinpuhdistusaineella ja yksillä huuhteluöljyillä ennen uusien öljyjen laittoa koneeseen. Toivottavasti tuo puhdistus ei pahentanut tilannetta.

Pesua (tässäkin välissä on pakko kehua PT Foam lancea..) ja ajoa. Panssari paukkuu kun vieläkin edetään kesäkorkeudessa.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 11.12.2013 23:08
Kirjoittaja _paffa
kotka kirjoitti:Pesua (tässäkin välissä on pakko kehua PT Foam lancea..)
Ihan ehdoton ykkönen tuo lance ja BH Auto-Foam näissä keleissä. Pikanen huuhtelu tuolla ja eikun kovaa ajoa. Riittää ihan hyvin näillä paskakeleillä välipesuina.

Onko sulla oem kajarit ovissa? Borassa oli kans ja alko basso rämisee, purkuautosta uusi ja taas rallattaa :D Autonhan tosin jo myin pois ja nyt mennään variantille siihen asti kunnes löytyy uusi projekti ;))

Mitäs huuhteluainetta käytit tuon kanssa? Lupasin entiseen Boraani tehdä öljynvaihdon ja aattelin jos siitä hurauttas jotain läpi (310tkm ajettu)? Siirryitkö muuten 10tkm vai 15tkm väleihin?

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 12.12.2013 0:03
Kirjoittaja Hannnu
Itse en sinne koneeseen tunkisi henk. kohtaisesti mitään muuta, kuin fortea! Ja senkin tekisi jossain korjaamolla, miksi?
No jos sielä nyt sitten vaikka laakeri narahtaa, niin ei tartte peiliin katsoa...

Jotkuthan lurauttaa löpöä parilitraa öljyjen sekaan, pesee todella hyvin! Löpön kanssa en kyllä uudempien kiesien kanssa lähtis leikkimään. Ja ehdottomasti tyhjä käynnillä :mrgreen: Forten kanssa voi kierroksia käyttää, ja pitääkin melkein.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 12.12.2013 7:57
Kirjoittaja kotka
Fortella on puhdistellut kun noita muutama purkki tuli joskus hankittua. Mukana on eräät huoltoliikkeen ohjeet joiden mukaan olen tehnyt. Kone lämpimäksi, uudet öljyt ja suodatin tilalle, Forte koneeseen ja auto pyörimään (aineen voisi lisätä vanhoihinkin öljyihin, mutta kun en historiaa tarkemmin tiedä niin laitoin uudet ennen puhdistusta).. Öljyt pihalle, suodatin pois. Uudet öljyt ja suodatin tilalle. Vaihtoväli noin 15 tkm, vähän tilanteen mukaan mennään. Eihän tuossa varmaan palkoilleen päässyt, mutta itse tehty on aina itse tehty.
Aikoinaan Laakkonen suositteli Forte-käsittelyä tehtäväksi joka toisessa öljynvaihdossa, eli noin 60 tkm:n välein. (Silloin oli uusi G6 1,6tdi)

Ovissa on alkuperäiset kaiuttimet, jotka kestivät tähän asti. Kevään korvilla olisi tarkoitus päivittää koko äänentoistojärjestelmä tähänkin. Uudet kaiuttimet,äänieristys ja lisäksi pieni subi johonkin (Sellainen pieni 8" monsteri himoittaa, vaikka noita edellisiäkin elementtejä olisi vaikka myydä asti.) Soitinhan on jo vaihtunut, boksi hakusessa että saa esim. puhelimen soittimeen.

DH Auto-Foamilla pestyn auton tuoksun huomaa, joten sekin mukavana lisänä puhtaasta autosta :D Olisi vain pitänyt hankkia ko. aparaatti vuosia sitten..

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 14.1.2014 10:28
Kirjoittaja kotka
Josko taas jotain päivittelisi..
Eihän tällä ole muuta kuin ajettu, pesty ja mietitty alustan vaihtoa. Painehuuhtelulaitteella (Kärcher tekstiilipesuri) kävin kangaslattiamatot läpi.
Tovin tässä miettinyt että missä on jotain "mätää" kun ajettaessa tuntuu sellainen ihmeellinen "nykiminen/puutuminen". Tasakaasulla ajaessa tuntuu että vauhti ja veto hyytyy kuten joku kevyesti vetäisi käsijarrua päälle. Ja veto palautuu kuin jarrun päästäisi irti. Ajon jälkeen autosta tuoksuu jarrupalan haju, mutta mikään levy tai jarruosa ei ole toista kuumempi. Puutuminen ei ole isoa, mutta tuntuu persauksissa, välttämättä vänkäri ei tajuaisi mitään. Pakkia saa aamuisin odotella että ottaa päälle. Vaihteet vaihtuu mielestäni hyvin, myös "manuaalina" sekä kepistä että ratistakin.
270 tkm lähenee kilsat, olisi tieto että kytkin on uusittu noin 170 tkm:n kohdalla.

Voiko dsg-laatikko tehdä tuollaista puutumista kytkimen takia? Onko joidenkin öljyjen elinikä päättymässä? Mitä kannattaisi tarkistaa? Vai ajetaanko ja annetaan autolle kenkää entistä enemmän ettei vaan pääse järjestelmät tukkiutumaan :D

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 14.1.2014 14:06
Kirjoittaja Pasi Häkli
3C passatissa ainakin on tuo jarrupalojen "kuivaus" -ominaisuus olemassa. Eli käytetään pieni jarrupaine jarruissa hetkellisesti niin pysyy levyt+palat "puhtaana" matka-ajossa. Mutta sen pitäisi olla niin pientä, ettei sitä huomaa.. Olisko tuosta kyse vai kenties jostain muusta, paha sanoa..

6-vaihteisen DSG:n öljyt ja suodatin pitäisi 60tkm välein vaihtaa, onko vaihdettu?

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 14.1.2014 18:53
Kirjoittaja kotka
235 tkm:n asti tuossa on huollot tehty huoltokirjan mukaan. Minulle tullessa tehty jakohihnan vaihto ja LongLife huolto 1. Kun tuo huoltokirja on hiukan eri kielellä kuin minun pääkieli, niin en tajua siitä juurikaan.

Mutta jos tuo öljyjen vaihtaminen kuuluu vakiohuolto-ohjelmaan, niin pitäisi olla vaihdettu.

Mutta nythän minä tein viimeisen huollon itse, niin en vaihtanut niitä vaihteiston öljyjä. Se on siis edessä seuraavan kerran.

Paras arvio että miksi vaihdelaatikko voisi elää omaa elämäänsä on sellainen että akku olisi pettämässä. Tämä epäilys tuli mersumieheltä jonka auton vaihteet olivat hävinneet akun jännitteen laskettua.

Olisiko tuo jarruhomma jotenkin selvitettävissä? Mikään jarruosista ei tuntunut erikseen toisiaan kuumemmilta kun niitä olen muutaman kerran kokeillut. Käsi mahtuu vanteiden puolien välistä hyvinkin kokeilemaan.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 23.1.2014 7:56
Kirjoittaja kotka
Kun sää suosi (-24 astetta), niin tuli asennettua moottorin lämmitin. Letkulämmitin, merkkiä Calix. Pistoke kiinni vasemman puolen sumuvalon ritilään/puskuriin.
Lämmitin tuli öljynlauhduttimen ja lohkon väliseen letkuun. Samalla järjestelmään vaihdettiin uudet jäähdytysnesteet.

Oma show oli tuon lämmittimen saaminen koska monenlaista tietoa tuli sopivasta lämmittimestä.
Parista paikasta ei olisi saanut kuin Defan letkulämmitintä (550W) eikä Calixia ollenkaan. Parista paikasta taas Defalta olisi saanut vain säteilylämmittimen (250W) ja Calixilta letkulämmittimen (550W). Tuohon dsg:hen on tietojen mukaan ihan eri osat kuin manuaaliin.

Osat hankittu Mekonomenin kautta ja alunperin pitikin tulla ko. puljun oma merkkinen setti (jonka kuulemma valmistaa Calix). Mutta kun ei heiltä sitä varastosta löytynytkään, niin samaan hintaan tuli tuo Calix vaikka olisikin oikeasti kalliimpi :roll:

Mikähän noissa lämmittimissä muutenkaan muuttuu kun vastushan niissä kaikissa lämmittää jäähdytysnestettä ja kaikki menevät vesiletkun väliin. Periaate, teho ja kytkentätapa ihan sama kuin esim. 25 vuotta vanhassa letkulämmittimessä.

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006

Lähetetty: 23.1.2014 12:03
Kirjoittaja Pia
Samaa mietittiin mun passatin kohalla. Defa ja Calix kauppaa ainostaan säteilylämppäriä tohon passatin BKC:hen. Olikohan et golffin tai jetan BKC:hen olis saanu letkulämppärin. Joten sellanen ostettiin passattiin ja hienosti on toiminu.