Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Tuli sitten vaihdettua entinen auto (Volvo V70 -00) tämmöiseen kulkineeseen. Ensimmäinen kosketus omalle kohdalle VW konsernin autoihin ja samalla myös ensimmäinen kosketus diiseli nakuttajaan :)
Skeptisin mielin menin kyllä koeajolle vaimon kanssa kun totuttu Volvon tasaiseen menoon ja junamaiseen kulkuun. Ajateltiin että tuskin tämä nyt samanlainen on. Yllätykseen kummatkin tykättiin Passatin tasaisesta kulusta ja kummatkin tykästyivät DSG+diiselin hienoon toimintaan. Joten olihan se sitten vaihdettava ja otettava Passatti ajoon :)
Eikä olla yhtään kaduttu päätöstä. Auto on ollut perheessä vasta 11 päivää ja mittariin jo tullut 2500km :)
Saksasta tuotu malli (joskus 10-11 taitteessa), täydellisellä huoltokirjalla. mitään merkintää ei ole kaksoismassavauhtipyörän vaihdosta kirjasessa joten odottelen tässä että koska mahtaa kosahtaa (ajettu nyt 197500km).
DSG laatikosta on myös monet varoitelleet että hajoaa ja mitä menit semmoisen ostamaan, kaikkihan ne joskus hajoaa on oma mielipide. Sitten viedään huoltoon/ ostetaan uusi jos menee rikki :D
Alkuperäinen soitin oli RNS-300 jossa navi. Ajoihan tämä asiansa radiota kuunnellessa mutta sitten serkkupoika ehdotti että lunastaisin häneltä ylijääneen soittimen jossa 8" kosketusnäyttö ynm. mahdolliset herkut niin tottakai se piti heti vaihtaa tuohon :D Soitin

Eli summarummum:
* Moottori: 2.0 TDi 103kW BMP
* Vuosimalli: 11/06 eli 07 malli
* Väri: sininen aka "Blå"
* Varustetaso: Trendline (manuaali-ilmastointi, sadetunnistin, vakkari, etc.)
* Renkaat: kesä, 17" Skoda vanteet jossa Michelinit; talvi, 16" BM Racing
* Soitin: 8" kosketusnäytöllä joka yhteydessä CAN-väylään, navi, BT, TV, etc.

Tulossa:
* HD vaha kesän aikana
* Optimointi jolloin tehot nousee siihen 174Hp/395Nm
* Peruutuskameran asennus (kunhan löytyy bolt-on)
* Ja sitten kun kukkaro antaa myöten tulee 17" vaihtumaan 18" :)

Niin ja kuvat:

Kuva

Kuva

Kuva
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Tuota noin ottia jotta jne. Eli Blå:hon tarttis vaihtaa joka nurkkaan levyt+palat. Onko noista Motonetin levyistä mihinkään? Ainakin entisen auton (Volvo V70) levyt sieltä ostettuna oli kuraa, talven jälkeen piti aina vaihtaa uudet levyt kun meni soikeiksi...

Jos ei Motonettiä suositella niin mistä kannattaisi alkaa levyjä+paloja katseleen/kyselemään? Laakkoselta jo ihan piruuttaan kysyin hintaa osille+työlle niin tulishan tuo maksamaan mukavat 716€ :D (varsinainen tarjous)

Niin ja onkos tässä nyt huomioitava jotain erikoista asennuksen suhteen, lähinnä tuo takapää? Olen kyllä noita levyjä ja paloja vaihdellut mutta en koskaan näin uutteen ja varsinkaan jossa on sähköinen käsijarru :D
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja kotka »

Omaan on vaihdettu Mekonomenin jarruosat, pienellä läpikäynnilla ei ainakaan nyt ole mitään ongelmaa. Tosin kestosta ei ole mitään hajua, kun edellinen omistaja on jokua aika sitten ne vaihtanut. Puhdistin jarruosat, otin ylimääräiset liat osista pois ja laitoin osat kuparitahnan kanssa kasaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Huoh, tästä se rahanmeno alkaa... Tänään sitten iski tankkauksen jälkeen moottorivalon päälle :evil: Ei muutakuin Torguella yhteyttä ja kahtomaan mikä on vikana ja tämmöistähän sieltä puukkaa, P0473 Exhaust pressure sensor high eli pakokaasun paineanturi. Myös eilen alkoi tyhjäkäynnillä kuulumaan pientä kolinaa joka vaimeni vähäksi aikaa ja sitten alkoi taas... Eli tod näk menossa kaksoismassapaska... Kauankos tuo firma on velvollinen korvaamaan noista? :D
Vitutuskäyrä nousi suht korkeelle, varsinkin kun huomenna pitäisi ajaa Kuopiosta Tampereelle.
Onneksi on hinurivakuutus kohillaan
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Pistetty optimoiautosi.fi:hin kyselyä mitä maksaa DPF:n poisto ja Stage 2 :)

Jos vaikka tämän vuoden puolella saisi toimenpiteet suoritettua. Ja sitten huonompia uutisia, nyt on alkanut kuulumaan pientä kalkatusta kun auto seisoskelee vähän aikaa tyhjäkäynnillä. Kestää noin 10sek kalkatus ja sitten loppuu, mikäli oikein olen ymmärtänyt niin kaksoismassakytkin siellä taitaa itsestään ilmoitella? :?
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

mankinen kirjoitti:Pistetty optimoiautosi.fi:hin kyselyä mitä maksaa DPF:n poisto ja Stage 2 :)

Jos vaikka tämän vuoden puolella saisi toimenpiteet suoritettua. Ja sitten huonompia uutisia, nyt on alkanut kuulumaan pientä kalkatusta kun auto seisoskelee vähän aikaa tyhjäkäynnillä. Kestää noin 10sek kalkatus ja sitten loppuu, mikäli oikein olen ymmärtänyt niin kaksoismassakytkin siellä taitaa itsestään ilmoitella? :?
Juu kaksoismassa siellä varmaan kolkuttelee. Parhaiten sen kuulee, kun pistää korvansa kuskinpuoleisen eturenkaan kohdalle. Alakautta tietty vielä paremmin kun moottorin pohjamuovi on irti.

Se pakokaasun paineanturi normaalitilanteessa kannattaa uusia nopeasti koska kun siellä on vika päällä niin ajonaikaista regenerointia ei voida suorittaa niin pönttö tukkeentuu nopeasti. Mutta jos jokatapauksessa aiot hankkiutua DPF:stä eroon niin eipä tuo haittaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Pasi Häkli kirjoitti:
mankinen kirjoitti:Pistetty optimoiautosi.fi:hin kyselyä mitä maksaa DPF:n poisto ja Stage 2 :)

Jos vaikka tämän vuoden puolella saisi toimenpiteet suoritettua. Ja sitten huonompia uutisia, nyt on alkanut kuulumaan pientä kalkatusta kun auto seisoskelee vähän aikaa tyhjäkäynnillä. Kestää noin 10sek kalkatus ja sitten loppuu, mikäli oikein olen ymmärtänyt niin kaksoismassakytkin siellä taitaa itsestään ilmoitella? :?
Juu kaksoismassa siellä varmaan kolkuttelee. Parhaiten sen kuulee, kun pistää korvansa kuskinpuoleisen eturenkaan kohdalle. Alakautta tietty vielä paremmin kun moottorin pohjamuovi on irti.

Se pakokaasun paineanturi normaalitilanteessa kannattaa uusia nopeasti koska kun siellä on vika päällä niin ajonaikaista regenerointia ei voida suorittaa niin pönttö tukkeentuu nopeasti. Mutta jos jokatapauksessa aiot hankkiutua DPF:stä eroon niin eipä tuo haittaa.
Kiitokset neuvosta, tarttee kuunnella tuolta renkaan kohdalta miltä kuullostaa. Onko kenelläkään ehdotuksia missä se sitten kannattaisi käydä vaihdattamassa (Pirkanmaan alue)?
Paineanturi onkin jo vaihdettu, tosin kerkeshän sillä ajaa sen ~1000km ennenkuin tuli vaihdettua...
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja Killer »

Ite teetin saman operaation kaavalla.
Paikallisella korjaamolla pönttö tyhjäksi, jonka jälkeen Kuopioon Findiesel:n Artun juttusille.
Korjaamolla meni aikaa n. 3h tyhjennykseen ja Artulle 600€ softaushommista.

Ite kysyin kans tuolta Optimoitautosi.fi:stä ja heillä maksaa softaus 690€ + tyjennystyöt jossain muualla.
Enkä usko että kannattaa maksaa tuosta STAGE2 softasta yhtään enempää kuin STAGE1:stä.
Noiden softat on tehty jossain johonkin tuollaiseen moottoriin joka laitetaan sitten kaikkiin samanlaisiin.

Arttu sai meidän autosta muutamalla säätökerralla ja penkityksellä ulos n.157Hp ja 390Nm.
Sitten rupesi vastustamaan ilmeisesti pieni turbo kun pakolämmöt lähti aina karkaamaan taivaisiin.
Asiasta ollaan keskusteltu enemmän tuolla meidän kävijöiden kalustossa. Sieltä löytyy myös penkkilappu tuosta meidän autosta.

Käy Artun luona, kun siellä on valmis karttapohja varmaan sullekkin meidän jäljiltä kun oli eka tuollainen yhdistelmä kun oma sinne vietiin. Saatais samalla vertailupohjaa lisää näihin BMP+DSG yhdistelmiin samalta pajalta.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Killer kirjoitti:Ite teetin saman operaation kaavalla.
Paikallisella korjaamolla pönttö tyhjäksi, jonka jälkeen Kuopioon Findiesel:n Artun juttusille.
Korjaamolla meni aikaa n. 3h tyhjennykseen ja Artulle 600€ softaushommista.

Ite kysyin kans tuolta Optimoitautosi.fi:stä ja heillä maksaa softaus 690€ + tyjennystyöt jossain muualla.
Enkä usko että kannattaa maksaa tuosta STAGE2 softasta yhtään enempää kuin STAGE1:stä.
Noiden softat on tehty jossain johonkin tuollaiseen moottoriin joka laitetaan sitten kaikkiin samanlaisiin.

Arttu sai meidän autosta muutamalla säätökerralla ja penkityksellä ulos n.157Hp ja 390Nm.
Sitten rupesi vastustamaan ilmeisesti pieni turbo kun pakolämmöt lähti aina karkaamaan taivaisiin.
Asiasta ollaan keskusteltu enemmän tuolla meidän kävijöiden kalustossa. Sieltä löytyy myös penkkilappu tuosta meidän autosta.

Käy Artun luona, kun siellä on valmis karttapohja varmaan sullekkin meidän jäljiltä kun oli eka tuollainen yhdistelmä kun oma sinne vietiin. Saatais samalla vertailupohjaa lisää näihin BMP+DSG yhdistelmiin samalta pajalta.
Itse asiassa appivanhemmat asuvat Kuopiossa joten sinänsä tuo sijainti olisi hyvä :) Kuuluko tuohon 600€ myös tehojen nosto? Maksoko penkitys erikseen?
STAGE2:sen kanssa olisi DPF poisto tullut maksamaan sen 790€

Kuinkas kulutukseen vaikutti noinkin "pieni" tehojen nosto?
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja Killer »

DPF:n sammutus maksoi 400€ ja ohjelmointi sekä penkitys 200€.
SIsälsikö tuo 790€ myös fyysisen dpf:n tyhjennyksen vai pelkästään ohjelmallisen? Minä kun kyselin niin pelkkä ohjelmallinen kuului tuohon hintaan.
En usko että kannattais maksaa yhtään enempää tuosta stage2 versiosta kun stage1 kun ei siitä voi saavuttaa tuota luvattua tehoa ilman turbon vaihtoa tuohon BMP moottoriin. Varmaan tuolla stage1 versiollakaan ei saavuteta tuota luvattua tehoa.
Tätä tosiaan epäilen siltä pohjalta miten Arttu sai viritettyä meidän autoa, muutamien eri softaversioiden/penkitysten jälkeen.
Polttoaineen kulutus on laskenut ehkä 0,5L/100km. Nyt ei oo pahemmin tullu ajettua softauksen jälkeen. Ennen ei kunnolla päässy 900km sekalaisessa ajossa niin nyt pääsee 1000-1100km. Kaupunki ajossa ei oo tainnu laskua tulla, mutta maantiellä kyllä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Ei sisältänyt fyysistä tyhjennystä. Kuulemma sen 1200€ maksaisi jos teettää senkin :)
Taidanpa harkita vakavasti tuota suosittelemaasi paikkaa, ei ole kyllä kallis jos siihen tosiaan tulee vielä laput mukana :) Näkee kuinka monta hevosta on karannut nykyisellään :D
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja Killer »

Meillä ei vakiona puuttunut kuin vajaa Hp ja Nm tehtaan ilmoittamista kun dpf tyhjänä penkitettiin. Tuolla aiemmassa vastauksessa on linkki meidän penkkilappuun jossa vakio ja softatut käyrät näkösällä.
Arttu voi mahdollisesti tehdä sen tyhjennyksenkin, mutta kannattaa kysellä siltä itseltään sitä.
Kannattaa tosiaan ennen softausta olla tyhjennetty se pönttö ettei tule sitten ongelmia.
Kertoi että olikohan Audissa, jossa oli pönttö vielä ohjelmoitaessa paikallaan oli tyhjennyksen jälkeen ruennut menemään vikatilaan ahtojen karatessa liikaa.

Oulussa ois stage1 ollu 1000€ tyhjennyksen kera Optimoiautosi.fi:ssä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Osaakos joku sanoa onko tässä erillistä sulaketta noille taustapeilin lämmittimille? Itsellä ne ei toimi (tosin kuskin puoleisessa peilissä onkin mustia jälkiä, en ole muistanut katsoa ovatko maalia tahi "polttojälkiä"). Lähteekö tuo peili helposti irti? Katselin että skruvat.fi:stä saisi pelkän peilin 44€+pk:t niin voisi sen vaihtaa kun nuo mustat alueet häiritsevät :D

Ja toinen juttu, minulta löytyy takaluukun avausnappi avaimesta sekä ovesta MUTTA kun näitä painan niin mitään ei tapahdu :o Rikki? Sulake palanut? VCDS:llä laitettava toimintaan? Käyttäjä ei osaa? :lol:
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja Killer »

mankinen kirjoitti:Ja toinen juttu, minulta löytyy takaluukun avausnappi avaimesta sekä ovesta MUTTA kun näitä painan niin mitään ei tapahdu :o Rikki? Sulake palanut? VCDS:llä laitettava toimintaan? Käyttäjä ei osaa? :lol:
Jos ei ole sähköistä konttia niin niistä vain avautuu kontin lukko. Siitä kaukosäätimen napista kun pitää peräkontin nappia pohjassa muutaman sekunnin ovien ollessa lukossa avautuu vain pelkkä peräkontti ja ovet pysyy lukossa.
Kun laitat kontin kiinni niin valot vilkahtaa ja kontti menee uudestaan lukkoon. Kätevä jos esim käy vaan kaupan pihalla nakkaamassa auton konttiin eikä ole menossa vielä autoon.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Hmm... mahtaakohan sitten olla rikki kun ei tuollain mainitsemallasi tavalla :|
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja Killer »

Eli kontti siis pysyy lukossa vaikka painat jostain kummasta? Et siis pääse konttiin kuin peräkontin ulkovivun kautta vai toimiiko sekään?
Silloin varmaan sulake palanu. Löytyy sieltä kuskin puoleisesta kojelaudan päädystä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Juu pysyy lukossa ja toimii ainoastaan siitä kahvasta. Tartteekin jostain etsiä nuo sulakkeiden numerot ja merkitykset jotta ei tartte jokaista sulaketta käydä läpi onko palanut :lol:
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja ibel »

Killer kirjoitti:Kätevä jos esim käy vaan kaupan pihalla nakkaamassa auton konttiin eikä ole menossa vielä autoon.
Ja kätevää on myös epähuomiossa jättää avaimet sisälle siinä samalla.. :lol:
mankinen kirjoitti: Tartteekin jostain etsiä nuo sulakkeiden numerot ja merkitykset jotta ei tartte jokaista sulaketta käydä läpi onko palanut
Samallahan ne kattoo muutkii et ovat kunnossa eikä esim. hapettumaa näy. :)
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
mankinen
Viestit: 166
Liittynyt: 3.5.2013 12:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja mankinen »

Heissan,

Nyt kun tämän auton kaksoismassa on tullut tiensä päähän ja kaipaa vaihtoa niin tuossa tuli mieleen että miten on, kannattaakohan siihen samalla vaihdatuttaa kytkinkin?
Autolla on nyt ajettu se 220tkm ja mitä tuossa kyselin hintoja niin Ritariauton tarjous kaksoismassan vaihdolle on 1450€ VW:n alkuperäisosilla, kytkimen vaihto toisi tähän lisää 790€

Eli onko rahan väärti vaihtaa? Kuinka näissä laatikoissa on kytkimet kestäneet? Ajatus on että auto olisi vielä omassa käytössä sen 2v tai 300tkm asti...

Jos vaikka tuon koko remontin saisi tingattua 2000€. Tai jos jollakin on tiedossa paikka josta tämän saman työn saisi halvemmalla (kunhan nyt ei ihan Rovaniemellä asti ole) :D

Mielipiteitä kiitos :) Niin ja neuvoja mitä kannattaa sanoa että tarkastavat samalla/vaihtavat

Kiitokset vastauksista etukäteen!
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
-Kassu-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.2.2013 15:24
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Passat 3C 2.0 TDi DSG Trendline 103Kw "Blå" 06/07

Viesti Kirjoittaja -Kassu- »

Moro,

Kysy pystyiskö Teemu moisen homman tekemään, eli http://www.autohuoltotampere.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Omaani olen tuolla käyttänyt ja on tuttu kaveri.
VW Passat Highline 1.8T -04
Vastaa Viestiin