Kesäkuun kerhoauto

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
samies
Viestit: 321
Liittynyt: 11.11.2003 11:09
Viesti:

Kesäkuun kerhoauto

Viesti Kirjoittaja samies »

Ennen VW -autoihin siirtymistä olin Toyotamies henkeen ja vereen. Toyotien ruostekohtia katsellessa tuli mieleen kokeilla jotain muuta merkkiä. Niinpä päätin hankkia VW Venton. Ajeltuani Ventolla pari vuotta, se alkoi tuntua vanhalta ja jotain oli saatava tilalle. Olin iskenyt silmäni Golf IV Varianttiin, jossa vaatimuksena oli Jazz Blue väri, trendline sisusta ja ilmastointi. TDI-koneiden hinnat olivat mielestäni suolaisia, joten tyydyin 1.6 16v bensamoottoriin (joka muuten jaksaa pyörittää 18” tai 19” vanteita). Kovasta etsinnästä huolimatta sopivaa käytettyä autoa ei löytynyt. Ventolle löytyi ostaja ja niinpä marssin Vaasan Käyttöautolle tilaamaan uutta Golf Varianttia. Kauhukseni sain kuulla, ettei Jazz Blue väriä enää ollut saatavilla. Onneksi kuitenkin Rauman Käyttöautolta sattui löytymään yksi Jazz Blue ja juuri vaatimillani varusteilla. Tilasin auton pelkillä talvirenkailla, koska tiesin ettei minulla ole vakiokokoisille kesärenkaille käyttöä.


Season 2003

Viimein ja vihdoin autoni saapui käyttöautolle ja ajelin sen sieltä kotia talvikumeilla rapsutellen. Kiire oli kova, koska matkahuoltoon oli juuri saapunut tilaamani 8x18” Oxigin Zwai -vanteet Champiron 225/40 renkailla. Samana päivänä poistelin turhat osat: takalasinpyyhkimen ja GOLF tekstin takaluukusta. Saundit loi Ventossakin palvellut Panasonic MR55 MD-soitin. Seuraavaksi hankin autoon: Lesterin -valoluomet, H&R-madallusjouset ja V6-etuspoilerin. Sisustaa komistamaan tuli vaihdekepin kromikehys. Seuraava operaatio oli etu- ja takahelman, listojen ja ovenkahvojen maalautus korin väriin. Tällaiseksi auto oli tarkoitus jättää, mutta nälkä kasvoi syödessä……


Season 2004

Kuluvan vuoden aikana autoon tuli paljon muutoksia. Olin iskenyt silmäni Caracteren korisarjaan ja sellainen hankittiin. Maskiksi tuli FK:n merkitön, jonka kuitenkin hylkäsin huonon laadun takia. Antenni vaihtui lyhempään alumiiniseen. Sisustaan laitoin R32 -polkimet ja GTI 25 Jahren mustat kangasmatot sinisellä reunuksella. Auto näytti muuten hyvältä, mutta maavaraa oli liikaa. Asiaa parantamaan tilasin KW Variante 2 korkeus- ja jäykkyyssäädettävän alustan. Takavaloiksi valitsin Bora Variantin takalinssit, koska lexusvalot eivät miellyttäneet silmiä. Uudet vanteet piti saada seuraavaksi kesäksi, niinpä hankin ATP 9 RAZZE 8,5x19” Continental 225/35 kiekoilla.


Season 2005

Autoa madallettiin kovalla kädellä, joten vetoakseli rapsutteli kallistuksenvakaajaan. KW:n vakaaja oli lääke tähän ongelmaan. Soitin vaihtui Blaupunktin Los Angeles mp74:een. Kuskinpuolen laajakuva peli kutistettiin Japanin malliseksi. Sisälle ilmesty Passat W8 kattovalo ja Audi TT:n lepuutustuki. Ulkoisia muutoksia tuli teippaamalla ikkunoiden välit mustaksi. Näillä eväillä mennään tällä hetkellä. Seuraavaksi on tulossa musavehkeiden päivitystä. Vielä kun joskus saisi hankittua xenonvalot ja 15” alut talveksi.
The Lord of the Rings