Golf IV (kallistuksenvakaajan vaihto)

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Post Reply
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Golf IV (kallistuksenvakaajan vaihto)

Post by jyrki »

Vakaaja vaihtu eilen ja eipä enään raavi vetariin kiinni :D
Tuossa muutamia kuvia projektista!
Image
Reilun vuoden paikalla ollut pohjapanssari(eipä oo tarvinu öljypohjaa varoa!)

Image
Image
Vanha vakaaja!

Image
Uusi!

Image
Eipä enään ota vetariin kiinni! Voipi vaikka tontittaa reilusti!

Image
Siinä näkyy weitecin säädettävät koiranluut! Jätin ne paikalle uuden vakaajan kanssa ku olin hukannut vakio vakaajat!
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
golf-variant
Posts: 134
Joined: 26.2.2005 10:24
Location: Porvoo

Post by golf-variant »

:wink: Kauanko uhrautui aikaa???
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Tunti ja 10 minuuttia :wink:
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Miten tontissa sulla nyt on kolffi ku vaihoit vakaajan?
Golf iv variant 1.6 -03
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

noin -50mm pudotettu
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Pekka H
Posts: 341
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

jyrki: oliko kuinka kallis tuo pohjapanssari?
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

10€ makso tarvikkeet. Pahviin piirsin muotin ja leikkasin ton turkkipellin muotoon ja kaveri pokkas töissä siihen kaksi pokkausta. :D
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Pekka H
Posts: 341
Joined: 5.9.2005 19:34
Location: Muhos

Post by Pekka H »

No ei pahan hintanen ollenkaan! Itelläkin haaveena joskus tollanen pohjaan, niin vois madallustakin suunnitella... :roll:
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Golffari65
Posts: 38
Joined: 15.6.2005 13:04
Location: Siilinjärvi

Pohjapanssarin paksuus

Post by Golffari65 »

Tervehdys Jyrki!
Kuinka paksu toi sun panssarisi on ja mihin panit ne pokkaukset ja miten kiinni pohjaan? Tulipas monta ja " visaista " kysymystä. :oops:
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Image

Nuolet on kiinnityspisteet ja vaakaviivat pokkauksien paikat! paksuus 4mm
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
DyyD
Posts: 24
Joined: 30.12.2005 20:48
Location: Turku

Post by DyyD »

Olispas tollanen nosturi tallilla... :P

Tarttis tollanen panssari kans saada, hakkaa aika pahasti pohjaa mökille
mentäessä aina. :(
VW Touran 1.4TSI DSG Highline
User avatar
MIKU
Posts: 447
Joined: 21.12.2004 10:35

Post by MIKU »

Olisiko vakaajan vaihtaminen onnistunut vain raottamalla takaosastaan tota "etuakselistoa"?
Näin olen kuullut.
Golf iv variant 1.6 -03
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Onnistuu ku puottaa vaan takapäästä kelkan irti mutta muutaman pultin enemmän joutui ottamaan ja se on maassa paljon helpompi kasata kaikkine puslineen ku siellä välissä.
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Jami R
Posts: 371
Joined: 17.1.2006 20:15
Location: Linnavuori

Post by Jami R »

Kenen valmistajan vakaaja mahtais sopia supersportin alustan kanssa kun kaiketi kw:n vakaajaa ei esimerkiksi voi käyttää kuin kw:n alustan kanssa.. korjatkaa jos olen väärässä :roll:
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
User avatar
Harri
Posts: 190
Joined: 25.1.2006 18:24
Location: Helsinki
Contact:

Post by Harri »

Lievää propagandan levitystä taas, sorry. ;)

http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=4192
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

H&R käy ainakin, mulla oli se fk hihgsportin kanssa. Siis kw:ssa Tulee kiinni koiranluun kanssa iskariin mutta h&r käy vakio paikalle siinä on vaan isompi se kaari mikä menee vetarin yli!
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Eipä kuvat näkyneet ainakaan minulla kun apuja kaipailin.

Homma lähtee liikkeelle siitä, että irrotellaan ja availlaan suurinpiirtein kaikki hilut, mitkä apurungossa ovat paikallaan. Eli ohjausvaihde, pakoputken kiinnikkeet, sivumuovit, moottorin alatuki, yms...

Image

Kuvassa punaisella apurungot pultit (4kpl), keltaisella ohjausvaihde (4 pulttia), vihreällä moottorin alatuki (4 pulttia) ja sinisellä pakoputken pultit (2kpl).

Koiranluut irti

Image

Sivumuovit irti

Image

Pakoputken kannakkeet irti

Image

Alatuki irti

Image





Seuraavaksi voikin sitten ruuvailla apurungon pultit (4kpl) auki. Apurunko kannattaa tukea johonkin ettei se pääse putoamaan. Me käytimme sopivaa lankunpätkää, mutta yhtä hyvin apurungon voi kiinnittää narulla.

Edestä auki

Image

Takaa auki

Image


Ohjausvaihde kannattaa kiinnittää jollakin (esim. narulla), ettei se pääse putoamaan hydrauliputkien ja letkujen varaan. Muuten se voipi rikkoutua.

Ohjausvaihde tuettuna

Image


Sitten voikin ruuvailla vakaajan molemmat pannat auki ja ottaa ne pois. Kuvassa pannan pultti punaisella.

Image

Seuraavaksi taiteillaan itse vakaaja pois aupurungon ja rungon välistä. Itse sain sen tulemaan etukautta, mutta saa sen myös takauttakin pois. Vakaajaa joutuu kääntelemään ja vääntelemään apurungon ja rungon välissä. Kun vakaaja on pois, pujotellaan uusi vakaaja paikalleen ja kiinnitetään se pannoilla. KW:n vakaajan mukana tuli uudet vakaajan puslat. Tietyissä tapauksissa voi vaihtaa myös pannat uusiin, se tosin ei ole pakollista.

Tuosta se mahtui tulemaan

Image



Uusi vakaaja uusilla pannoilla ja puslilla

Image

Vakaajat

Image

Vakaajien päät

Image

Koiranluut

Image

Uusi KW vakaaja tulee vetoakselin alapuolelta.

Image
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Vesa-Matti Luoma
Posts: 251
Joined: 10.1.2006 15:19
Location: Helsinki

Post by Vesa-Matti Luoma »

DJDH mallikas dokumentointi.
User avatar
Sami P
Posts: 382
Joined: 6.3.2005 20:08
Location: Varkaus
Contact:

Post by Sami P »

loistava dokumentti!!!!!!! tälläsiä lisää eikä mitään yhen ta kahen kuvan versioita missä ite pitää päätellä loput.... Hienoa :lol:
A4 Avant 1.8T 2005
User avatar
DJDH
Posts: 1796
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Tässä on tullut jo muutama kysymys alustaa ja vakaajaa koskien. Eli alustasarja on KW Variante 1 inoxline ja vakaaja on KW:n variante 1-3 alustoihin tarkoitettu (osanro: 685 50000). Erona normivakaajaan, tässä vakaajassa koiranluu tulee kiinni vakaajan ja iskaritolpan välille. KW:n tolpassa on sitä varten korvake valmiina. Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille.

Image
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
jyrki
Posts: 499
Joined: 30.11.2003 20:37
Location: pieksämäki

Post by jyrki »

Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
User avatar
Puuhis
Posts: 280
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

jyrki wrote:
Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vain fourmoussonissa.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
shoebox
Posts: 335
Joined: 8.1.2007 8:41
Location: Jyväskylä

Post by shoebox »

Puuhis wrote:
jyrki wrote:
Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vain fourmoussonissa.
Ilmankos näytti tutulta kuvassa.. :lol:
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Post Reply