Golf IV (kallistuksenvakaajan vaihto)
Golf IV (kallistuksenvakaajan vaihto)
Vakaaja vaihtu eilen ja eipä enään raavi vetariin kiinni
Tuossa muutamia kuvia projektista!
Reilun vuoden paikalla ollut pohjapanssari(eipä oo tarvinu öljypohjaa varoa!)
Vanha vakaaja!
Uusi!
Eipä enään ota vetariin kiinni! Voipi vaikka tontittaa reilusti!
Siinä näkyy weitecin säädettävät koiranluut! Jätin ne paikalle uuden vakaajan kanssa ku olin hukannut vakio vakaajat!
Tuossa muutamia kuvia projektista!
Reilun vuoden paikalla ollut pohjapanssari(eipä oo tarvinu öljypohjaa varoa!)
Vanha vakaaja!
Uusi!
Eipä enään ota vetariin kiinni! Voipi vaikka tontittaa reilusti!
Siinä näkyy weitecin säädettävät koiranluut! Jätin ne paikalle uuden vakaajan kanssa ku olin hukannut vakio vakaajat!
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
- golf-variant
- Posts: 134
- Joined: 26.2.2005 10:24
- Location: Porvoo
Kauanko uhrautui aikaa???
Ei riemulla rajaa....
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
http://variantuning.com/members.php?pag ... &autoid=12
-
- Posts: 38
- Joined: 15.6.2005 13:04
- Location: Siilinjärvi
Pohjapanssarin paksuus
Tervehdys Jyrki!
Kuinka paksu toi sun panssarisi on ja mihin panit ne pokkaukset ja miten kiinni pohjaan? Tulipas monta ja " visaista " kysymystä.
Kuinka paksu toi sun panssarisi on ja mihin panit ne pokkaukset ja miten kiinni pohjaan? Tulipas monta ja " visaista " kysymystä.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Eipä kuvat näkyneet ainakaan minulla kun apuja kaipailin.
Homma lähtee liikkeelle siitä, että irrotellaan ja availlaan suurinpiirtein kaikki hilut, mitkä apurungossa ovat paikallaan. Eli ohjausvaihde, pakoputken kiinnikkeet, sivumuovit, moottorin alatuki, yms...
Kuvassa punaisella apurungot pultit (4kpl), keltaisella ohjausvaihde (4 pulttia), vihreällä moottorin alatuki (4 pulttia) ja sinisellä pakoputken pultit (2kpl).
Koiranluut irti
Sivumuovit irti
Pakoputken kannakkeet irti
Alatuki irti
Seuraavaksi voikin sitten ruuvailla apurungon pultit (4kpl) auki. Apurunko kannattaa tukea johonkin ettei se pääse putoamaan. Me käytimme sopivaa lankunpätkää, mutta yhtä hyvin apurungon voi kiinnittää narulla.
Edestä auki
Takaa auki
Ohjausvaihde kannattaa kiinnittää jollakin (esim. narulla), ettei se pääse putoamaan hydrauliputkien ja letkujen varaan. Muuten se voipi rikkoutua.
Ohjausvaihde tuettuna
Sitten voikin ruuvailla vakaajan molemmat pannat auki ja ottaa ne pois. Kuvassa pannan pultti punaisella.
Seuraavaksi taiteillaan itse vakaaja pois aupurungon ja rungon välistä. Itse sain sen tulemaan etukautta, mutta saa sen myös takauttakin pois. Vakaajaa joutuu kääntelemään ja vääntelemään apurungon ja rungon välissä. Kun vakaaja on pois, pujotellaan uusi vakaaja paikalleen ja kiinnitetään se pannoilla. KW:n vakaajan mukana tuli uudet vakaajan puslat. Tietyissä tapauksissa voi vaihtaa myös pannat uusiin, se tosin ei ole pakollista.
Tuosta se mahtui tulemaan
Uusi vakaaja uusilla pannoilla ja puslilla
Vakaajat
Vakaajien päät
Koiranluut
Uusi KW vakaaja tulee vetoakselin alapuolelta.
Homma lähtee liikkeelle siitä, että irrotellaan ja availlaan suurinpiirtein kaikki hilut, mitkä apurungossa ovat paikallaan. Eli ohjausvaihde, pakoputken kiinnikkeet, sivumuovit, moottorin alatuki, yms...
Kuvassa punaisella apurungot pultit (4kpl), keltaisella ohjausvaihde (4 pulttia), vihreällä moottorin alatuki (4 pulttia) ja sinisellä pakoputken pultit (2kpl).
Koiranluut irti
Sivumuovit irti
Pakoputken kannakkeet irti
Alatuki irti
Seuraavaksi voikin sitten ruuvailla apurungon pultit (4kpl) auki. Apurunko kannattaa tukea johonkin ettei se pääse putoamaan. Me käytimme sopivaa lankunpätkää, mutta yhtä hyvin apurungon voi kiinnittää narulla.
Edestä auki
Takaa auki
Ohjausvaihde kannattaa kiinnittää jollakin (esim. narulla), ettei se pääse putoamaan hydrauliputkien ja letkujen varaan. Muuten se voipi rikkoutua.
Ohjausvaihde tuettuna
Sitten voikin ruuvailla vakaajan molemmat pannat auki ja ottaa ne pois. Kuvassa pannan pultti punaisella.
Seuraavaksi taiteillaan itse vakaaja pois aupurungon ja rungon välistä. Itse sain sen tulemaan etukautta, mutta saa sen myös takauttakin pois. Vakaajaa joutuu kääntelemään ja vääntelemään apurungon ja rungon välissä. Kun vakaaja on pois, pujotellaan uusi vakaaja paikalleen ja kiinnitetään se pannoilla. KW:n vakaajan mukana tuli uudet vakaajan puslat. Tietyissä tapauksissa voi vaihtaa myös pannat uusiin, se tosin ei ole pakollista.
Tuosta se mahtui tulemaan
Uusi vakaaja uusilla pannoilla ja puslilla
Vakaajat
Vakaajien päät
Koiranluut
Uusi KW vakaaja tulee vetoakselin alapuolelta.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
Tässä on tullut jo muutama kysymys alustaa ja vakaajaa koskien. Eli alustasarja on KW Variante 1 inoxline ja vakaaja on KW:n variante 1-3 alustoihin tarkoitettu (osanro: 685 50000). Erona normivakaajaan, tässä vakaajassa koiranluu tulee kiinni vakaajan ja iskaritolpan välille. KW:n tolpassa on sitä varten korvake valmiina. Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Vain fourmoussonissa.jyrki wrote:Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille
4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Ilmankos näytti tutulta kuvassa..Puuhis wrote:Vain fourmoussonissa.jyrki wrote:Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille
4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/