Njääh. Jos sen V6- helman pistäisi tosin vielä keulille, ainakin.piritek kirjoitti:Puskurin alaosat vielä korinväriin
G4 TDI Highline Vari Nro 2 -> OOOO Amme EVO 2
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Tämä päiväkirja ei taas juurikaan ole edistynyt, jospa vanteitakin jaksaisi taas hieroa monen viikon tauon jälkeen. Muutama pikkujuttu on todennäkösesti tuloillaan taas, mutta niistä muutama sananen sitten tuonnempana.
Mutta tänään autoon sen sijaan "asennettiin" varashälytin:
Autossa on ostamisen jälkeen häirinnyt yksi asia: vilkut eivät ole välähtäneet, kun ovet laittaa lukkoon alkuperäisellä kaukosäätimellä. Ensiksi ounastelin, että joku ovien mikrokytkimistä on Golf 4:ile tyypilliselle tapaan rikki, mutta VAG-COM :illa vikakoodeja ei tullut mistään luukusta.
Onneksi tuttavapiiriin kuuluu VW-guruja. Eli asian ihmettelyä Petrille (omaa sukua FFp) ja vikadiagnoosi tuli apteekin hyllyltä: Konepellin mikrokytkin rikki.
Konepellin mikrokytkintä painaa pieni peltiliuska, joka oli katkennut ja auto luuli, että konepelti on auki, eikä tällöin väläyttänyt vilkkuja eikä myöskään ole kytkenyt alkuperäistä varashälytintäkään. (Eikä tosiaan antanut vikakoodiakaan, kun vika oli mekaaninen, itse kytkin oli aivan ehjä)
Ihmettelyyn "Onko tässä varashälytin?" Petri otti taskulampun ja osoitti vesikaukaloon: "tossa se sireeni on". Eli tosiaan häly ja taittoavain on seurannut uutena tekniikkapaketin mukana. Nice, nyt tiedän, että siinä on sellainenkin- toiminnassa vielä.
Itse vian korjauksen hoiti oma-aloiteisesti Petri. Petrin tallin nurkassa oli yksi New Beetlen konepellin lukko mikrokytkimineen, joka sai nyt luovuttaa kytkimen aktiivikäyttöön Varianttiini. Kiitos vielä Petri.
Mutta tänään autoon sen sijaan "asennettiin" varashälytin:
Autossa on ostamisen jälkeen häirinnyt yksi asia: vilkut eivät ole välähtäneet, kun ovet laittaa lukkoon alkuperäisellä kaukosäätimellä. Ensiksi ounastelin, että joku ovien mikrokytkimistä on Golf 4:ile tyypilliselle tapaan rikki, mutta VAG-COM :illa vikakoodeja ei tullut mistään luukusta.
Onneksi tuttavapiiriin kuuluu VW-guruja. Eli asian ihmettelyä Petrille (omaa sukua FFp) ja vikadiagnoosi tuli apteekin hyllyltä: Konepellin mikrokytkin rikki.
Konepellin mikrokytkintä painaa pieni peltiliuska, joka oli katkennut ja auto luuli, että konepelti on auki, eikä tällöin väläyttänyt vilkkuja eikä myöskään ole kytkenyt alkuperäistä varashälytintäkään. (Eikä tosiaan antanut vikakoodiakaan, kun vika oli mekaaninen, itse kytkin oli aivan ehjä)
Ihmettelyyn "Onko tässä varashälytin?" Petri otti taskulampun ja osoitti vesikaukaloon: "tossa se sireeni on". Eli tosiaan häly ja taittoavain on seurannut uutena tekniikkapaketin mukana. Nice, nyt tiedän, että siinä on sellainenkin- toiminnassa vielä.
Itse vian korjauksen hoiti oma-aloiteisesti Petri. Petrin tallin nurkassa oli yksi New Beetlen konepellin lukko mikrokytkimineen, joka sai nyt luovuttaa kytkimen aktiivikäyttöön Varianttiini. Kiitos vielä Petri.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Tosiaan laillisuuskysymyksiä väistellen, orkkisumpioihin asentelin lauantaina AutoGaugen H7-sarjan.- Mikko - kirjoitti:Menikö xenonit vanhoihin umpioihin, vai tuliko uudet umpiotkin?
Helpointa oli ottaa puskuri kokonaan irti ja umpiot pöydälle, ballasteillekin jotkut suht järkevät paikat konehuoneesta löysin.
Ja ero hehkulankapolttimoihin on kyllä aikamoinen. Noilla tosiaan näkee lumisella tiellä, suorastaan häikäisee. OEM-xeenonit olisivat olleet hienot ja tietty 100% lailliset, mutta kun nuo sarjat ovat "omia tuotteita" = selvästi edullisempi vaihtoehto Xenon-himoon.
Tässä vielä kuvia asennuksen tiimoilta, vasemmalta löytyi paikka ballastille johto-/letkunipun kupeesta nipuusiteillä kiinnitettynä. (kuvasta vielä puuttuvat)
..ja vasemmalla ballasti liimattiin kaksipuoleisella teipillä akun suojakotelon kylkeen:
Parkkipolttimot näyttävät nyt todella keltaisilta, vaikka ne ovat ihan tavalliset lasikantapolttimot. Valon värisävyssä on hiukan eroa:
Viimeksi muokannut Harri, 12.3.2007 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Eräältä tavarantoimittajaltamme saapui uusi kaapeli, jota piti päästä kokeilemaan. Koekaniiniksi joutui Variant- johon päivitettiin viimeisin Windows versio. Tämä versio korvaa aiemman 115 Mhz version tarjoten noin 130-140 Mhz kellotaajuuden Tiptronic- laatikolla tehokkaampaan tekstinkäsittelyyn. Luonnollisestikaan tätä Windows- versiota ei käytetä / ei käytetty tieliikennekäytössä.plusevo kirjoitti:kylläpä häikäisee... onko muuta kilkettä tulossa!
Samasta aiheesta uutisoidaan muuten myös myyntipalstalla.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Päätin jäädä vielä firmalle pienelle iltapuhteella ja ajelin Variantin halliin, aiheena V6- helman vaihto keulaan.
Vanha helma lähti irti ruuvit irroittamalla päistä ja kiskaisemalla helman irti, mutta.....
...uuden helman kiinnitykseen meni noin 50min pidempään, kun vanha oli minuutissa irti. Lopulta päätin ottaa koko puskurin irti, jotta sain helman venyteltyä paikalleen. Mutta sinnehän se vihdoin upposi, orginaaliosa kun on.
2 Parabolia 100% valmiina, 2 Parabolia maalit nyt täysin poistettuina. Täytyy ajella loppuviikosta hakemaan porakoneeseen lisää apuvälineitä, jos ainakin kolmannen saisi tällä viikolla valmiiksi. Muutaman viikon päästä, kun voisi olla jo aika vaihdella nastakumeja pois alta.
Vanha helma lähti irti ruuvit irroittamalla päistä ja kiskaisemalla helman irti, mutta.....
...uuden helman kiinnitykseen meni noin 50min pidempään, kun vanha oli minuutissa irti. Lopulta päätin ottaa koko puskurin irti, jotta sain helman venyteltyä paikalleen. Mutta sinnehän se vihdoin upposi, orginaaliosa kun on.
2 Parabolia 100% valmiina, 2 Parabolia maalit nyt täysin poistettuina. Täytyy ajella loppuviikosta hakemaan porakoneeseen lisää apuvälineitä, jos ainakin kolmannen saisi tällä viikolla valmiiksi. Muutaman viikon päästä, kun voisi olla jo aika vaihdella nastakumeja pois alta.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Vanteiden kiillotusprojekti on loppusuoralla. Kiitos uusien apuvälineiden, 2 viimeistäkin vannetta on nyt "pohjatyöt" tehtyinä vesihiottuina. Nyt enää rättilaikkaa niille ja kohtahan Parabolit saa alle.
Moottorin käytöskin muuttui kyllä miellyttävämmäksi Oettingerin ohjelmapäivityksellä, kasvaneen väännön huomaa kyllä Tiptronic- asennossa. Työmatkalla keskikulutus näyttää tippuneen normaaliajossa noin 0,2 - 0,3 l /100km ajotietokoneen mukaan. Tosin nyt viime päivien kulutus on ollut korkeampi, kun "lisävoimaa" on pitänyt joka tilanteessa uutuuden viehätyksessä kokeilla.
Seuraava projekti on Tiptronicin asetusten vaihtaminen VAG-COM:illa, laatikosta pitäisi löytyä "Sport"-asetus, jonka saa vaihdettua oletus- asetuksen tilalle.
Tiptronichan on ns. "oppiva" automaatti, mutta sen perusluonnetta pääsee muokkaamaan. Hold gear tarkoittaa alla olevissa teksteissä, että Tiptronic- asennossa automaatti ei missään tilanteessa vaihda vaihdetta itse. Oletuksenahan laatikon automatiikka estää kierrosten nousemisen liian ylös / laskemisen liian alas ja vaihtaa Tiptronic- asennossakin välillä automaattisesti.
The values that are usable for the 10s place are:
0 - stock
1 - sport
2 - hold gear until redline
3 - both 1 and 2
Example values:
0000X (stock)
0001X (sport)
0002X (hold gear)
0003X (hold gear and sport)
Moottorin käytöskin muuttui kyllä miellyttävämmäksi Oettingerin ohjelmapäivityksellä, kasvaneen väännön huomaa kyllä Tiptronic- asennossa. Työmatkalla keskikulutus näyttää tippuneen normaaliajossa noin 0,2 - 0,3 l /100km ajotietokoneen mukaan. Tosin nyt viime päivien kulutus on ollut korkeampi, kun "lisävoimaa" on pitänyt joka tilanteessa uutuuden viehätyksessä kokeilla.
Seuraava projekti on Tiptronicin asetusten vaihtaminen VAG-COM:illa, laatikosta pitäisi löytyä "Sport"-asetus, jonka saa vaihdettua oletus- asetuksen tilalle.
Tiptronichan on ns. "oppiva" automaatti, mutta sen perusluonnetta pääsee muokkaamaan. Hold gear tarkoittaa alla olevissa teksteissä, että Tiptronic- asennossa automaatti ei missään tilanteessa vaihda vaihdetta itse. Oletuksenahan laatikon automatiikka estää kierrosten nousemisen liian ylös / laskemisen liian alas ja vaihtaa Tiptronic- asennossakin välillä automaattisesti.
The values that are usable for the 10s place are:
0 - stock
1 - sport
2 - hold gear until redline
3 - both 1 and 2
Example values:
0000X (stock)
0001X (sport)
0002X (hold gear)
0003X (hold gear and sport)
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Kesäpyörät ovat olleet kohta viikon alla jo, kuvia en ole vielä viitsinyt napsaista, kun auto on "muka" niin pölyinen.Amideus kirjoitti:Jokos Harrilla on kuvia, kun on kesäpyörät alla?
Kuvia tulossa, itse olen lopputulokseen kyllä varsin tyytyväinen.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Tehokasta vapaa-aikaa meni ehkäpä noin 6 tuntia per vanne, eli nopeasti laskettuna 24h juttu.
Samalla takalyhdyksi vaihdoin Pacificin punavalkoiset, jotka istuvat omasta mielestä hopeaan ulkoväriin ihan sikahyvin.
Samalla takalyhdyksi vaihdoin Pacificin punavalkoiset, jotka istuvat omasta mielestä hopeaan ulkoväriin ihan sikahyvin.
Viimeksi muokannut Harri, 8.6.2007 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Takavaloja saamme saksasta 160€ /pari, en tiedä mikä kotimaisen merkkiliikkeen hinta on....
Varaosanumerot takavaloille:
1J9 945 095 AA
1J9 945 096 AB
Tokihan vanteet ovat myynnissä sopivasta summasta ja ehkäpä taas koko autokin.....
Alunperinhän Tuning- tarkoitti jotain ihan muuta kuin halpis lexus-luksukset ja tribaaliteipit, eli tässä ehkä on palattu vähän juurille autovarustelun suhteen.
Varaosanumerot takavaloille:
1J9 945 095 AA
1J9 945 096 AB
Tokihan vanteet ovat myynnissä sopivasta summasta ja ehkäpä taas koko autokin.....
Alunperinhän Tuning- tarkoitti jotain ihan muuta kuin halpis lexus-luksukset ja tribaaliteipit, eli tässä ehkä on palattu vähän juurille autovarustelun suhteen.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
No huh... on tossakin sitten eroaKale kirjoitti:74€/kpl.Harri kirjoitti:Takavaloja saamme saksasta 160€ /pari, en tiedä mikä kotimaisen merkkiliikkeen hinta on....
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Taustatarina Polizei dein Partner-tarralle:
"These are an urban legend in Europe,
the word is, that the police won't give you a speeding/parking-ticket,
if you have one of these stickers on you're car.
In europe it is an absolute CULT ITEM in the scene !!"
Tilaan tarroja erän euroopasta, eli halukkaat voivat ostaa niitä minulta...
"These are an urban legend in Europe,
the word is, that the police won't give you a speeding/parking-ticket,
if you have one of these stickers on you're car.
In europe it is an absolute CULT ITEM in the scene !!"
Tilaan tarroja erän euroopasta, eli halukkaat voivat ostaa niitä minulta...
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
Tarrat ovat tarjolla pääsiäisen jälkeen, mukaan saa kuitin joka siis ALV 22%.
Eli virallisesti Slämit noita myy piakkoin, infoa asiasta myöhemmin. Tarroja riittää kyllä varmasti kaikille halukkaille, otan sen verran reippaasti
Eli palaan asiaan siis myöhemmin markkinapalstalla...
Eli virallisesti Slämit noita myy piakkoin, infoa asiasta myöhemmin. Tarroja riittää kyllä varmasti kaikille halukkaille, otan sen verran reippaasti
Eli palaan asiaan siis myöhemmin markkinapalstalla...
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Urban legend... Hmm... Pitäisiköhän suorittaa myytinmurtamista.Harri kirjoitti:Taustatarina Polizei dein Partner-tarralle:
"These are an urban legend in Europe,
the word is, that the police won't give you a speeding/parking-ticket,
if you have one of these stickers on you're car.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
(Todella) pieni päivitys taas, vanteiden pultinkantojen peitteeksi www.cult-society.com toimitti nätit kromikuoret:
Näin "pulttien" kannat tulivat nätisti vanteen tasalle ja mustat OEM pultit jäivät piiloon...
(Näitä varmaan olisi saanut ihan Biilhelvetistä, mutta säilyttääkseni olemattoman streetkredibiliteettini tilasin nuo tuolta. )
Näin "pulttien" kannat tulivat nätisti vanteen tasalle ja mustat OEM pultit jäivät piiloon...
(Näitä varmaan olisi saanut ihan Biilhelvetistä, mutta säilyttääkseni olemattoman streetkredibiliteettini tilasin nuo tuolta. )
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Thanks, i´ve tried to update the Variant with subtle modifications.slot kirjoitti:Wow i like this, nice work !!
Here´s the complete list in english:
Basic car: Golf IV TDI PD 115hp Highline
Modifications:
Outside:
- Oettinger DPT 140hp OBD- tuning
- Green filter @ orginal airbox
- Xenon kit 6000K
- V6 4Motion front skirt
- Golf - badge off from tail gate
- 2006 Pacific rear lights
- 2006- spec Aero Twins front
- Touran Aero Twin- rear wiper
- Eibach Pro-kit 30mm lowering springs
- 17" TT Parabol wheel, polished, Cult Society.de bolt caps
- Polizei Dein Partner- sticker
Inside:
- Beetle RSI foot rest
- TT 3.2 DSG Pedal set
- Beetle RSI door pins
- OEM VW 6 CD-changer installed on dash and the radio fitted to upper slot on dash
- OEM VW 3- flash indicator relay kit (Like on all new VWs)
- Sport Edition- model trim rings
- New OEM floor mats
And now it is for sale, i want an impractical and fun car for the summer.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Kulkupeli vaihtui viime viikolla kertaheitolla epäkäytännöllisempään.
Tosikivalaite.
Tosikivalaite.
Viimeksi muokannut Harri, 29.6.2007 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Melkoosen siisti!! Pistähän tarinaa taas ja lisäspecsejä autosta kehiin!
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Vanteet on muuten erityisen kivat! Mallitarkennusta kehiin!
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Noo, tässä lyhyehkösti tarinaa:
Jotenkin alkoi tuntua, että Diesel- Variant on turhakkeita kauppaavalle kauppiaalle ihan liian järkevä auto ja koska yleensä tulee ajeltua 1 - 2 hengen voimin, riittää kaksi etupenkkiä ja olematon takapenkki.
Ajatuksissa oli hakea TT taas Saksan maalta, mutta auto löytyikin sopivasti Tampereelta. Auto oli tuotu Suomeen Saksasta maaliskuussa ja auton ostanut kaveri myi sitä pikaisesti pois asunnon oston vuoksi. Täydellinen huoltokirja Audi-huollosta saksan maalta, iso huolto tehtynä siellä hihnojen vaihtoineen 5000km sitten, autoon uusittiin vielä tuulilasikin Tampereella Laakkosella ostoa edeltäneen päivänä.
Speksit:
- Väri, Hopea (yllättävää...)
- Sisustus, mustaa nahkaa (...ihan yhtä yllättävää)
- Varustus normaalit Climatronicit, Espit sun muut.
- Vajaavetoinen 1.8T 180hv, josta kutiteltu Windows päivittämällä karvan päälle 200hv. Eli ilmeisesti jonkin matkaa alle 7 sekunnin ponkaistaan 100km /h. Keskikulutus nyt jotain 8,3l -8,5l /100km.
- Alla kuukauden vanhat Leaguen 18" pyörät
- Jousituksena Saksassa asennetut ihan sikakovat Weitecin 50/25mm madallusjouset, vakio-iskunvaimentimilla (Jee!). Tasaisella tiellä ihan OK, ei kallistele jne. Mukulakivellä yhtä h*lvettiä. . Jotain on tehtävä jossakin vaiheessa.
- Kaikissa ikkunoissa miedot kalvot
To do:
Jotenkin tästä auton "viimeistelystä" on tullut pakkomielle, eli taas kaikenlaista pientä on tuloillaan.. Alkaen Spacereistä vanteiden väliin, nyt ET 38, vakio ET on 32. Joka kulmaan 10mm lisää ja ET on 28, eli pitäisi tulla aika nätisti tuohon kaaren tasalle. Ja kaikenlaista muutakin pientä orginaalia ja ei-orginaalia on taas Varianttien tapaan suunnitteilla...
Jotenkin alkoi tuntua, että Diesel- Variant on turhakkeita kauppaavalle kauppiaalle ihan liian järkevä auto ja koska yleensä tulee ajeltua 1 - 2 hengen voimin, riittää kaksi etupenkkiä ja olematon takapenkki.
Ajatuksissa oli hakea TT taas Saksan maalta, mutta auto löytyikin sopivasti Tampereelta. Auto oli tuotu Suomeen Saksasta maaliskuussa ja auton ostanut kaveri myi sitä pikaisesti pois asunnon oston vuoksi. Täydellinen huoltokirja Audi-huollosta saksan maalta, iso huolto tehtynä siellä hihnojen vaihtoineen 5000km sitten, autoon uusittiin vielä tuulilasikin Tampereella Laakkosella ostoa edeltäneen päivänä.
Speksit:
- Väri, Hopea (yllättävää...)
- Sisustus, mustaa nahkaa (...ihan yhtä yllättävää)
- Varustus normaalit Climatronicit, Espit sun muut.
- Vajaavetoinen 1.8T 180hv, josta kutiteltu Windows päivittämällä karvan päälle 200hv. Eli ilmeisesti jonkin matkaa alle 7 sekunnin ponkaistaan 100km /h. Keskikulutus nyt jotain 8,3l -8,5l /100km.
- Alla kuukauden vanhat Leaguen 18" pyörät
- Jousituksena Saksassa asennetut ihan sikakovat Weitecin 50/25mm madallusjouset, vakio-iskunvaimentimilla (Jee!). Tasaisella tiellä ihan OK, ei kallistele jne. Mukulakivellä yhtä h*lvettiä. . Jotain on tehtävä jossakin vaiheessa.
- Kaikissa ikkunoissa miedot kalvot
To do:
Jotenkin tästä auton "viimeistelystä" on tullut pakkomielle, eli taas kaikenlaista pientä on tuloillaan.. Alkaen Spacereistä vanteiden väliin, nyt ET 38, vakio ET on 32. Joka kulmaan 10mm lisää ja ET on 28, eli pitäisi tulla aika nätisti tuohon kaaren tasalle. Ja kaikenlaista muutakin pientä orginaalia ja ei-orginaalia on taas Varianttien tapaan suunnitteilla...
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net