Tästä se alkaa oman pasuunan laitto. (kuvia lisätty)
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
- Markku Duus
- Viestit: 369
- Liittynyt: 4.9.2006 17:03
- Paikkakunta: Kuopio
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Eikös järkevintä ole mitata säätörenkaan reunasta johonkin kiintopisteeseen, Passatissa esimerkiksi etutolpan alakiinnityspulttiin? Kierteen pituus voi varioidakin ehkä jopa ja on minun mielestä aika hankala mitata tarkasti. Jousen alalautasen ja pultin paikat ei korkeussuuntaa ajatellen ole erilaiset kun molemmin puolin säätö on "samassa". Ja jousien pitäisi olla melko tarkasti samanmittaiset jos tässä tapauksessa KW:lla on yhtään toleransseja?Pasi Häkli kirjoitti:Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Markku Duus
- Viestit: 369
- Liittynyt: 4.9.2006 17:03
- Paikkakunta: Kuopio
Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.AjH kirjoitti:Eikös järkevintä ole mitata säätörenkaan reunasta johonkin kiintopisteeseen, Passatissa esimerkiksi etutolpan alakiinnityspulttiin? Kierteen pituus voi varioidakin ehkä jopa ja on minun mielestä aika hankala mitata tarkasti. Jousen alalautasen ja pultin paikat ei korkeussuuntaa ajatellen ole erilaiset kun molemmin puolin säätö on "samassa". Ja jousien pitäisi olla melko tarkasti samanmittaiset jos tässä tapauksessa KW:lla on yhtään toleransseja?Pasi Häkli kirjoitti:Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680009.pdfMarkku Duus kirjoitti:Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.
Olisko toi?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
nyt sain asentajan alustalle.Säätää siellä sitten.Peejii lupas laittaa sen alle.nyt vaan pitää sovittaa aikataulut yhteen.Ja vielä yllätykseksi tuli vielä viiminen palkkakin.Jotenki tuntuu et tuo ei jää pelkkiin isoihin vanteisiin ja listojen maalauksiin.Kuintenki haluan että siitä tulee kliini ja ei mitään hirveitä korin osia.Jotain hillittyä lippaa EHKÄ eteen ja taakse.Nuo subit pitäs vaan saada pienempään tilaan että koirilla ois mukava köllötellä vaikka tilaa on nytkin reilusti.Ja johdotus pitää laittaa.Ja noi kattokaiteet sais kyllä lähteä pois.Laitan kuvaa autosta missä kunnossa se nyt on,kuhan vaan kerkeen
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Huono kuulo ja minusta täällä lapissa kannattee olla vararengas.Ja mie tykkkään kunnon matalasta bassosta.Kyllä ne jotenki saa pienempään tilaan vaikka erillisinä koteloina nurkkiin.
Viimeksi muokannut Osku.T, 22.2.2008 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Kunnon matalaa bassoa saa vaikka yhdellä 10" elementillä. Koko ja määrä ei aina korvaa laatua.
Mutta jokainen tallaa omalla tyylillään. Ajattelin vaan jos koiriakin takana kuljettaa, niin paras ratkaisu on tosiaan tuo varapyöräkotelon käyttö. Niin ja ei sitten mitään herneitä
Mutta jokainen tallaa omalla tyylillään. Ajattelin vaan jos koiriakin takana kuljettaa, niin paras ratkaisu on tosiaan tuo varapyöräkotelon käyttö. Niin ja ei sitten mitään herneitä
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
En minä herneitä nookkkaan vedä.Vedän sinne muuta Mie vaan haluaisin piettää noi subit autossa koska maksoin pitkän bennin niistä aikoinaan.Eikä se yksi subbari ole pois suljettu ajatus ole.Haluaisin sijoittaa ne vaan jotenki mahdollisimman pieneen tilaan.On vaan aina tottunu laittaan 2 12" autoon.Pasi Häkli kirjoitti:Kunnon matalaa bassoa saa vaikka yhdellä 10" elementillä. Koko ja määrä ei aina korvaa laatua.
Mutta jokainen tallaa omalla tyylillään. Ajattelin vaan jos koiriakin takana kuljettaa, niin paras ratkaisu on tosiaan tuo varapyöräkotelon käyttö. Niin ja ei sitten mitään herneitä
Tai puolet vähemmän kuin yksi.. Kuka arvaa kotelotyypin ja elementtien asennustavan?makevee kirjoitti:Ja kyllä ne 2 elementtiä toistaa paljon nätimmin. Tuttu juttu
Piru vaan kun vievät tuplasti tilaa...
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Joopati joo.. Tuos subihomma selvisikin..
Itselläni alustan säätö meni jotenkin näin:
- Etupään jousilautaset mitalla yhtä alas (liian) alapultin keskikohta mittauspisteenä -> kaikki kasaan ja takapäähän jouset paikoilleen, kierre puoliväliin etupään mukaan.
- Etupäätä ylemmäs puoli kerrallaan ja taas mitta alapultin keskikohdasta -> keula kallellaan, kuskin puoli alempana ->sitä ylemmäs
- Takapäätä alemmas
- Etupään säätäminen ylemmäs ja keula suoraan (mitat lokarista)
- Auto kasaan ja yritys koeajolle -> jäi tallin luiskaan kiinni
- Etupäätä ylemmäs, toista puolta enemmän ja toista vähemmän
- Tämä sama jatkui pari päivää, kun alusta ei enää estänyt emännän pääsyä työpaikan parkkipaikalle jalkakäytävän yli (kanttikivi)
- Mitat talteen tallin seinään seuraavaa säätökertaa varten
- Talveksi sama rumba toisinpäin, mutta nyt takapää ylimmässä asennossa ja etupäätä nostettu siten, että auto vaaterissa..
Minun sarjassa mahdollisuuksia on tiputtaa takapäätä noin 70 mm ja etupäätä yli 100 mm (ensin ottaa eturengas sisälokariin ja puskuri maahan ennen säätövaran loppumista) (<- ja kyllä, se on Kitupiikin Premium-setti)
Itselläni alustan säätö meni jotenkin näin:
- Etupään jousilautaset mitalla yhtä alas (liian) alapultin keskikohta mittauspisteenä -> kaikki kasaan ja takapäähän jouset paikoilleen, kierre puoliväliin etupään mukaan.
- Etupäätä ylemmäs puoli kerrallaan ja taas mitta alapultin keskikohdasta -> keula kallellaan, kuskin puoli alempana ->sitä ylemmäs
- Takapäätä alemmas
- Etupään säätäminen ylemmäs ja keula suoraan (mitat lokarista)
- Auto kasaan ja yritys koeajolle -> jäi tallin luiskaan kiinni
- Etupäätä ylemmäs, toista puolta enemmän ja toista vähemmän
- Tämä sama jatkui pari päivää, kun alusta ei enää estänyt emännän pääsyä työpaikan parkkipaikalle jalkakäytävän yli (kanttikivi)
- Mitat talteen tallin seinään seuraavaa säätökertaa varten
- Talveksi sama rumba toisinpäin, mutta nyt takapää ylimmässä asennossa ja etupäätä nostettu siten, että auto vaaterissa..
Minun sarjassa mahdollisuuksia on tiputtaa takapäätä noin 70 mm ja etupäätä yli 100 mm (ensin ottaa eturengas sisälokariin ja puskuri maahan ennen säätövaran loppumista) (<- ja kyllä, se on Kitupiikin Premium-setti)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Markku Duus
- Viestit: 369
- Liittynyt: 4.9.2006 17:03
- Paikkakunta: Kuopio
Juuri tämäAjH kirjoitti:http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680009.pdfMarkku Duus kirjoitti:Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.
Olisko toi?
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Katokko on niin hyvä muisti.Miehän sanoin sulle et muisti ei oikeen pelaa ku on lääkitys päällä.PeeJii80 kirjoitti:Takana on se 1cm kierrettä jäljellä ja edessä on 5,5cm....osku kirjoitti:No nyt on laitettu alusta alle,kiitos Peejiille.Huomena pistän kuvia.takana on vielä 1cm varaa laskea ja edestä muistaakseni 2.5cm.
ite olen helevetin tyytyväinen tohon madallukseen just hyvä talveksi.Mamma vaan sano et jos yksin raapasu kuuluu kun HÄN ajaa niin se ajaa sen seinään.Etupää oli tossa aika tiukasti kiinni.Siinä piti jo vähän töitä tehdä että saatiin irti.Vanhat takaiskarit oli aivan lopussa,se selittikin sen kolinan.Nyt ei kuulu kolinoita.Kiitoksia vaan Peejiile.Mulla vaan jääty kalja pakkaseen ku oli vaan tarkotus auto putsata.Sitten ku Peejii soitti et lähetään laittaan alusta alle niin se unhotu sinne.Kotia ku ajoin niin mietin että ihanaa kotona oottaa yksi kalja,mutta ei se oikeen ollu juotavassa kunnossa PRKL
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Osin tuntuu ja osin voi pitää paikkansakin. Tuntuu siksi että tuntuma jämäkämpien palikoiden kautta on parempi, eli tiedät mitä se auto tekee tien suhteen. Toisaalta vanhat iskarit olivat ilmeisesti aika finaalissa ja iskarin merkitys pito ym. ajo-ominaisuuksiin on tunnetusti aika merkittävä.osku kirjoitti:täällä on nyt tullu niin vitusti lunta et vois jo vähän hellittää.Ei oikeen jaksais jokapäivä lunta pukata pihalta.Tuntuu nyt et ois autossa enemmän pitoaki ku vaihto alustan vai kuvittelenko mie
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Minulla oleva lippa lasin yläpuolella ei ainakaan helpota tuota takaosan puhtaanapysymistä.. Olisko sitten täytepala tuohon takakontin alalaitaan yksi keino?
Tai se "ruma" tuulenohjuri humisemaan sinne lasin ylälaitaan.
Tai se "ruma" tuulenohjuri humisemaan sinne lasin ylälaitaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
En oo ees ajatellu tota täytepalaa.Ei vitusa semmosta plexi härpäkettä laiteta.Missä niitä täytepaloja ois myynnissä??kotka kirjoitti:Minulla oleva lippa lasin yläpuolella ei ainakaan helpota tuota takaosan puhtaanapysymistä.. Olisko sitten täytepala tuohon takakontin alalaitaan yksi keino?
Tai se "ruma" tuulenohjuri humisemaan sinne lasin ylälaitaan.
http://www.kcs.fi/shop/osku kirjoitti:En oo ees ajatellu tota täytepalaa.Ei vitusa semmosta plexi härpäkettä laiteta.Missä niitä täytepaloja ois myynnissä??
Tuolla ainakin on paria mallia. Toisesta puuttuu tosin kuva ja toinen malli on sedanin luukussa vaikka lukee kyllä Variant. Mutta ehkä valmistajan sivuilta tai sähköpostilla saa paremmat tiedot.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onko kellään kokemuksia kyseisestä merkistä.Olen ajatellut että nuo mitkä autossa on nyt laitan myyntiin ja laittasin tämän paketin tilalle.Saisin pienemmän laatikonkin samalla että lisääntyy toi konttin koko.Tämä paketti ois kyseessä: http://www.hifikonex.fi/shop/products.php?p=eb9db5
Itellä ei ole kyseisestä merkistä kokemusta.On aina ollut pioneerin ja jbl:llän vehkeet.
Itellä ei ole kyseisestä merkistä kokemusta.On aina ollut pioneerin ja jbl:llän vehkeet.
MDS on Swedujen puolella suurempikin merkki. Ihan ok kamppeita tiemmä laadullisesti eikä testeissäkään ole jääneet viimeisiksi. Noin yleisesti siis, en tähän nimenomaiseen pakettiin osaa sanoa juuta saati jaata.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Tämmösiä tuli laitettua kaksi 12".
http://www.mds.fi/archive/productimages/big/fs320p.jpg
http://www.mds.fi/archive/productimages/big/fs320p.jpg
- Nakkisormi
- Viestit: 122
- Liittynyt: 18.3.2008 21:26
- Paikkakunta: Kempele