Lanzar varapyöräkoteloon

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Lanzar varapyöräkoteloon

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Vei tuo 100 litranen laatikko sen verta paljon tilaa takakontista, että varapyörä sai lähteä

Kuva


Laatikon tein levyistä mitä tallista löyty ja kangas sen takia, että aluksi meinasin laittaa pleksin tuohon laattiaan, notta sais kattella mutta paree noin niin ei rikolliset kiinnostu :) Laatikon tilavuudeksi tuli n. 50 litraa. Silikoonilla tiivistin saumat ja johdot vetäsin refleksin kautta kun ei kerran tuu näkyviin.

Kuva

Kotelo paikallaan ja johdot kiinni, hyvinhän se pelittää. Sointi oikeastaan parani / tuli tarkemmaksi kun kotelotilavuus pieneni. Kyllähän tuo 15 tuumanen tietysti jää jälkeen nopeissa tuplabasareissa mutta kovaa se soi.

Kuva

Ja sitten lattia uusiksi, tein vaneerista pohjan ja korotin sitä n. 15 senttiä, mahtuu vahvistin ja subi hyvin alle.

Kuva

Hyvin pelittää ja tuo käy hyvin koetyöstä, pitää parannella/kehitellä kun taas kyllästyy joskus tuohon.
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Olisko johdon voinut vetää vaikka kotelon kyljestä läpi, eikä refleksiputkesta. Ei ole 2 euron kaapeliterminaalikaan paha laittaa ja näyttää erittäin toimivalta. Tiivistykseen liimatiivistemassaa eikä silikonia. Ruuvit tiheämpään ja osakierteisiä (5x60 tms), tossa näyttää kipsilevyruuveilta..
Koteloa jos olisi hieman muotoillut (stop-merkin muotoinen kotelo ei ole paha rasti tehdä..) niin pohjan korotukselle ei olisi ollut tarvetta, sillä tuokin elementti pitäisi mahtua syvyydeltään tohon vararengaskoteloon. Vai olenko väärässä?
Refleksiputken sijoittelu on vähän huono, mutta kai toimiva. Olisiko ollut parempi toimivuus suljettuna kotelona?
No, seuraavaksi toisenlainen, sehän näissä on mukavaa..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Tero Tanninen
Viestit: 284
Liittynyt: 30.5.2007 19:42
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Tero Tanninen »

kotka kirjoitti:Tiivistykseen liimatiivistemassaa eikä silikonia. Ruuvit tiheämpään ja osakierteisiä (5x60 tms), tossa näyttää kipsilevyruuveilta..

Kyllä kipsilevy ruuvitkin pitää hyvin. Varsinkin jos on vastakierteellä. Eiköhän toi silikoonikin tiivistä tarpeeksi hyvin.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Jees, käytin tarvikkeita mitä löyty varastosta. pitää seuraavalla kerralla miettiä taas uudestaan. Refleksiä asentaessa en kiinnittänyt huomiota sen paikkaan tms. Syvyys oli 19,9cm ( elementillä). Pitää sitten seuraavalla kerralla kattoa tuon vahvistimen paikkaa ja voishan lasikuituakin kokeilla, ainakin sais just eikä melkein kotelon.
Hyvin se soi!
Taas oppi kun kokeili :)
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tero Tanninen kirjoitti:
kotka kirjoitti:Tiivistykseen liimatiivistemassaa eikä silikonia. Ruuvit tiheämpään ja osakierteisiä (5x60 tms), tossa näyttää kipsilevyruuveilta..

Kyllä kipsilevy ruuvitkin pitää hyvin. Varsinkin jos on vastakierteellä. Eiköhän toi silikoonikin tiivistä tarpeeksi hyvin.
Noilla kipsilevyruuveilla ei saa vedätettyä sitä levyä kiinni toiseen helposti. Ja tuo kipsilevyruuvi katkeaa älyttömän helposti poikki. Itse kyllä poraan esireiänkin vielä senkkaavalla terällä levyjä kiinnittäessä. Ja aina liima levyjen väliin..
Tuo silikoni ei sovellu mihinkään muuhun kuin rintoihin, liimatiivistemassa on oikeaa tuotetta tuohonkin. Silikoni irtoaa ajan kanssa irti itsekseen, eikä liimaa yhtään muutenkaan.
Nimim. nähnyt töissä liikaa silikonilla tiivistettyjä pellityksiä, iv-hormeja ja iv-moottoreita ulkotiloissa -> 100% vuotokohta vesikatolla
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Vastaa Viestiin