Passat Familienwagen
Passat Familienwagen
Aloitetaan nyt tällainen projekti, vaikka vielä kesällä ei pitänyt mitään kummempia autolle tehdä mutta nyttemmin on homma karannut täysin lapasista.
Edellinen sedan Passat vaihtui perheen lisäyksen takia muutaman vuoden uudempaan ja tilavampaan Passattiin.
Eli tässä mun nykyinen kuljetin: Passat Variant 2002 1,9TDi 96.kW 4-Motion 6-vaihteisella manuaalilla joka hankittiin Saksan maalta Heinäkuussa 2008.
Muutama lisäkuva:
Passatin varustelu taso on Highline eli vakiona löytyy mm.nahkasisusta, ilmastointi, korinväriset listat kromilistoin, xenon valot, savu lasit, kromiset kattokaiteet jne.
Auton rakentelu suuntaa kuvaa varmaa eniten sana: German looker, eli autoon ei tule mitään lasikuitu levikkeitä, autoa lasketaan reilulla kädellä, autoa siistitään ulkoa ja sisältä ja käytetään paljon OEM osaa. Visio on päässä valmis, katsotaan miten se saadaan toteutettua.
Muutoksia vakiokuntoon jotka jo toteutettu.
Alusta ja jarrut:
-BBS LM kopio Alumiinivanteet edessä 18*8 ET30 renkain Goodyear 225/40, takana 18*9 ET38 renkain Goodyear 255/35
-KW2 Alustasarja
-312.mm levyt Zimmermanin levyt edessä ja vakiokokoiset Zimmermanit takana
-Fedorovin palat joka kulmassa
Kone:
-5.kW:n Eberi
-Karalan ohjelma
-Egr tulpattu
Kori:
-Takaspoileri
-Volkkarin merkki poistettu takaluukusta, hitsattu merkin paikka ja maalattu koko luukku uudestaan
-Kokopunaiset takavalot
-Kalvot ikkunoissa
-Korin värillä maalattu merkitön kromi maski
-Kromiset peilin kuoret
-Valoluomet
-Täydellinen ruostesuojaus
-Tarraa
-Ym...
Sisusta:
-W8 valo
-R32 poljinpinnat
-Vakkari
-Hiilariteippiä
-Vibroa paljon.
-Ym...
Tulossa:
-Lisää jerkkua koneeseen.
-Katto tasaseksi
-Sporttisemmat penkit
-Ehkä kaaret sisälle
-Seat Sportin jarrusatulat eteen.
-Jotain muuta pientä
-Patu-
Edellinen sedan Passat vaihtui perheen lisäyksen takia muutaman vuoden uudempaan ja tilavampaan Passattiin.
Eli tässä mun nykyinen kuljetin: Passat Variant 2002 1,9TDi 96.kW 4-Motion 6-vaihteisella manuaalilla joka hankittiin Saksan maalta Heinäkuussa 2008.
Muutama lisäkuva:
Passatin varustelu taso on Highline eli vakiona löytyy mm.nahkasisusta, ilmastointi, korinväriset listat kromilistoin, xenon valot, savu lasit, kromiset kattokaiteet jne.
Auton rakentelu suuntaa kuvaa varmaa eniten sana: German looker, eli autoon ei tule mitään lasikuitu levikkeitä, autoa lasketaan reilulla kädellä, autoa siistitään ulkoa ja sisältä ja käytetään paljon OEM osaa. Visio on päässä valmis, katsotaan miten se saadaan toteutettua.
Muutoksia vakiokuntoon jotka jo toteutettu.
Alusta ja jarrut:
-BBS LM kopio Alumiinivanteet edessä 18*8 ET30 renkain Goodyear 225/40, takana 18*9 ET38 renkain Goodyear 255/35
-KW2 Alustasarja
-312.mm levyt Zimmermanin levyt edessä ja vakiokokoiset Zimmermanit takana
-Fedorovin palat joka kulmassa
Kone:
-5.kW:n Eberi
-Karalan ohjelma
-Egr tulpattu
Kori:
-Takaspoileri
-Volkkarin merkki poistettu takaluukusta, hitsattu merkin paikka ja maalattu koko luukku uudestaan
-Kokopunaiset takavalot
-Kalvot ikkunoissa
-Korin värillä maalattu merkitön kromi maski
-Kromiset peilin kuoret
-Valoluomet
-Täydellinen ruostesuojaus
-Tarraa
-Ym...
Sisusta:
-W8 valo
-R32 poljinpinnat
-Vakkari
-Hiilariteippiä
-Vibroa paljon.
-Ym...
Tulossa:
-Lisää jerkkua koneeseen.
-Katto tasaseksi
-Sporttisemmat penkit
-Ehkä kaaret sisälle
-Seat Sportin jarrusatulat eteen.
-Jotain muuta pientä
-Patu-
Viimeksi muokannut Patu, 7.7.2009 10:23. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
- Mika Viinikka
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 13.11.2003 7:49
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvän näkönen kärry Laita kuvaa muutoksista kertomuksen kera eli pääsis vähän itsekkin jyvälle esim. tuo w8 valo kiinnostais mutta perhana kun ei taida saada kuin punaisena... omassa kun on vihreet napikoitten jne. valot.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Kyllä taidan olla päätymässä niihin Seat Sport satuloihin ja Zimmerman 312.mm levyihin eteen ja Zimmermannin levyt myös taakse sekä sitten jotkut paremmat palat. Tämä vaihtehto vaan tarkoittaa sitä että menee vaan talvivanteet vaihtoon, mutta mikäs siinä.
Mitä tulee W8 valoon niin uskoisin olevan suhteellisen helppo nakki vaihtaa ne punaiset valot vihreiksi. Ne ovat muistaakseni kiinni vaan kuumaliimalla.
Mitä tulee W8 valoon niin uskoisin olevan suhteellisen helppo nakki vaihtaa ne punaiset valot vihreiksi. Ne ovat muistaakseni kiinni vaan kuumaliimalla.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Merkitön maski, yks tarra ja 7.mm:n spacerit laitettiin tilaukseen just Saksanmaalta. Koko paketti 100€ kotiin tuotuna ei ole mun mielestä paha hinta kun tuo merkitön maski Suomessa maksaa monessa paikkaa jo 79€.
Osaako kukaan sanoa että onko nelivedolle mitään haittaa jos takapyörissä on spacerit ja etupyörissä ei? Mun mielestä ei pitäis olla mitään väliä tuolle Torssenille niin kauan kun renkaiden ulkokehämitta on sama eli renkaiden halkaisija on sama.
Tänään tuli myös kattokaiteet, jakopäänhihna, kiristin ja muut hilut kotio. Nyt pitäis ruveta toteuttamaan sitä kattotelinettä noille kaiteille. Lisäksi eilen kävin vielä ostaas pakoputkitarviketta noiden pakoputkien ulospäiden muokkaukseen. Kaikista näistä olen päivittänyt muutamia kuvia tuonne ylös projekti esittelyyn.
Osaako kukaan sanoa että onko nelivedolle mitään haittaa jos takapyörissä on spacerit ja etupyörissä ei? Mun mielestä ei pitäis olla mitään väliä tuolle Torssenille niin kauan kun renkaiden ulkokehämitta on sama eli renkaiden halkaisija on sama.
Tänään tuli myös kattokaiteet, jakopäänhihna, kiristin ja muut hilut kotio. Nyt pitäis ruveta toteuttamaan sitä kattotelinettä noille kaiteille. Lisäksi eilen kävin vielä ostaas pakoputkitarviketta noiden pakoputkien ulospäiden muokkaukseen. Kaikista näistä olen päivittänyt muutamia kuvia tuonne ylös projekti esittelyyn.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Mistä ostit noi tarvikkeet pakoputkien päiden muokkaukseen ja miten noilla toteutuu homma.Onko toi jokin valmis setti?Patu kirjoitti: Lisäksi eilen kävin vielä ostaas pakoputkitarviketta noiden pakoputkien ulospäiden muokkaukseen. Kaikista näistä olen päivittänyt muutamia kuvia tuonne ylös projekti esittelyyn.
Pitäis itsekin laitella omasta pasuunasta putkien päät näkyviin nätisti
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Nuo pakoputkenpää tarvikkeet on Rengastien autotarvikkeesta Seinäjoelta. Kyseessä on Marteliuksen 2 1/2 tuuman perusmutkaa, hinta ~10€ mutka. En meinaa mittään kromisia päitä kun ei ne dieselissä puhtaana kuitenkaan pysy. Kiillottelen ennemmin vanteita kun pakoputkien päitä.
Suunnitelmissa oli hiukan lyhentää noista Marteliuksen putkista molemmista päistä ja hitsata alkuperäisten ulostulojen paikalle.
Suunnitelmissa oli hiukan lyhentää noista Marteliuksen putkista molemmista päistä ja hitsata alkuperäisten ulostulojen paikalle.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Mulla oli noi ulostulot kanssa puskurin alle tuotu ja kyllä oli koko peräpää noessa, joten poistin ne ulostulot ja jätin ne suosiolla orkkispaikalle. Eipä oo enää kädet niin noessa kun luukun avaaPatu kirjoitti:En meinaa mittään kromisia päitä kun ei ne dieselissä puhtaana kuitenkaan pysy. Kiillottelen ennemmin vanteita kun pakoputkien päitä.
Suunnitelmissa oli hiukan lyhentää noista Marteliuksen putkista molemmista päistä ja hitsata alkuperäisten ulostulojen paikalle.
Skoda Octavia RS Kombi -08
Kyllähän niistä putkenpäistä näyttävämmät saa tehtyä. Jättää vaan putkenpäät alaviistoon, kuten oli ilmeisesti Patullakin tarkoitus tehdä? Suoraan taaksepäin ei kyllä tosiaan kannata laittaa...
Komia on Passatti.
Komia on Passatti.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Mä jotenkin ymmärsin putken paloista ja selvityksestä että aikomus on korvata ne alkuperäset käyrät niistä takapöntöistä noilla. Jolloin siis päät osottelee edelleen maahan ja nokiongelman ei pitäisi ainakin pahentua.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Löysin vanhan topicin omista turailuista samasta aiheesta... Jos tuolta löytyy yhtään vinkkiä miten kannattaa/ei kannata tehdä. viewtopic.php?t=2347
Eka versio oli irrotettavat mallit, jotka hitsattiin sit kiinni. Lopulta vaihtui koko putkisto ja vaimentimet, mutta samat päät roikkuvat mukana edelleen.
Ylimpänä on ensin liian alas tuleva versio, jota sitten lyhennettiin. Näköjään Hartsan vanhat linkit vievät vähän eri kuviin, kuin vuonna 2006... Ainakin toivottavasti.
Eka versio oli irrotettavat mallit, jotka hitsattiin sit kiinni. Lopulta vaihtui koko putkisto ja vaimentimet, mutta samat päät roikkuvat mukana edelleen.
Ylimpänä on ensin liian alas tuleva versio, jota sitten lyhennettiin. Näköjään Hartsan vanhat linkit vievät vähän eri kuviin, kuin vuonna 2006... Ainakin toivottavasti.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Nuo valot on helppo vaihtaa vihreiksi.esim. tuo w8 valo kiinnostais mutta perhana kun ei taida saada kuin punaisena... omassa kun on vihreet napikoitten jne. valot.
Tarvittet 4kpl 3mm vihreitä ledejä, sekä 2kpl 3mm superkirkkaita vihreitä ledejä.
Näitten lisäks tarvittet sivuleikkurit, tinakolvin, ja tinaa. Sekä mahdollisesti liimaa jos joudut katkaista piirilevyn kiinnikkeet jotta saat sen irti.
Superkirkkaiksi ledeiksi kannattaa valita mahdollisimman suurella kandela arvolla olevat ledit, jotta ne vihreät ambient-valot näkyisivät edes vähäsen.
Tuli tänään vaihdettua tuollainen tuning "stubby" antenni (joka siis oli kiinni alkuperäisessä antennin pohjassa) Golffin OEM hainevä antenniin. Työssä meni noin tunti eli suhteellisen nopeasti. Suurin työ oli reitittää alkupeäinen antennikaapeli uudestaan kulkemaan C-pilarin kautta koska alkuperäisellä reitillä se jäi hieman lyhyeksi. Liittimet sopi suoraan kiinnin tuohon hainevä antenniin.
Pakko myöntää että olen todella tyytyväinen tuohon uuteen hainevä antenniin. Kuuluvuus on samanvetoinen ellei jopa parempi kuin alkuperäisellä piiskalla ja tuo hainevä antennikin on luonnossa paljon pienempi kuin kuvissa. Ihme että tollaisella pienellä mötillä kuuluu radio noin hyvin. Voi olla että siellä evän sisällä on kuitenkin joku pieni antenni vahvistin.
Pakko myöntää että olen todella tyytyväinen tuohon uuteen hainevä antenniin. Kuuluvuus on samanvetoinen ellei jopa parempi kuin alkuperäisellä piiskalla ja tuo hainevä antennikin on luonnossa paljon pienempi kuin kuvissa. Ihme että tollaisella pienellä mötillä kuuluu radio noin hyvin. Voi olla että siellä evän sisällä on kuitenkin joku pieni antenni vahvistin.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
hainevässä oli todellakin noin 10.cm lyhkäisempi piuha pätkä. Alkuperäinen reitti menee sieltä D-pilarin kautta eli takaluukun kannen vierestä pilarista ylös, samasta kohtaa kun takaluukunkin piuhat.
Katsoin muuten että Slamitin hainevä mallissa pitäisi ilmeisesti laittaa joku adapteri väliin passattiin hainevää sovittaessa, mutta tuo mun "e-bay" versio meni ainakin suoraan samoihin liittimiin kuin tuo alkuperäinen piiska antenni.
Katsoin muuten että Slamitin hainevä mallissa pitäisi ilmeisesti laittaa joku adapteri väliin passattiin hainevää sovittaessa, mutta tuo mun "e-bay" versio meni ainakin suoraan samoihin liittimiin kuin tuo alkuperäinen piiska antenni.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Hieman taas projekti edennyt:
Takavalot on nyt punaiset. Oon vähän kahden vaiheilla että tuliko noista takavaloista nyt hienot, mutta saahan niitä alkuperäisi halvalla e-baysta jos rupee nuo tympimään.
Lisäksi aika on varattu pajalle samalla kun itse lähden työreissulle.
Pajalla tulossa:
-Jakopäänhihnan ja muitten hilujen vaihto
-Nelivedon ja laatikon kaikkien öljyjen vaihto
-Ohjelman päivitys, uusi softa by Karala
-Alustasarjan asennus
-Takaluukun maalaus, samalla poistetaan volkkarimerkki ja täytetään se merkin kolo.
Olo on kuin pikkulapsella ennen joulua eli innoissaan odotellaan. Ainoastaan tämä pikkulapsi joutuu itse kustantamaan omat "lahjat"
Takavalot on nyt punaiset. Oon vähän kahden vaiheilla että tuliko noista takavaloista nyt hienot, mutta saahan niitä alkuperäisi halvalla e-baysta jos rupee nuo tympimään.
Lisäksi aika on varattu pajalle samalla kun itse lähden työreissulle.
Pajalla tulossa:
-Jakopäänhihnan ja muitten hilujen vaihto
-Nelivedon ja laatikon kaikkien öljyjen vaihto
-Ohjelman päivitys, uusi softa by Karala
-Alustasarjan asennus
-Takaluukun maalaus, samalla poistetaan volkkarimerkki ja täytetään se merkin kolo.
Olo on kuin pikkulapsella ennen joulua eli innoissaan odotellaan. Ainoastaan tämä pikkulapsi joutuu itse kustantamaan omat "lahjat"
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Pitäiskö teettää kimppatilauksena jostain noihin jarruihin sopivia teräspunosletkuja? Aattelin et jos sais halvemmalla kun teettäis niit enemmän.Patu kirjoitti:Kyllä taidan olla päätymässä niihin Seat Sport satuloihin ja Zimmerman 312.mm levyihin eteen ja Zimmermannin levyt myös taakse sekä sitten jotkut paremmat palat. Tämä vaihtehto vaan tarkoittaa sitä että menee vaan talvivanteet vaihtoon, mutta mikäs siinä.
Muuten kyllä mutta näyttää siltä ettei nuo jarrusatulat sovi vanteitteni kanssa eli joudun tyytymään alkuperäisiin satuloihin ja 312.mm:n levyihin.Ramirez kirjoitti:Pitäiskö teettää kimppatilauksena jostain noihin jarruihin sopivia teräspunosletkuja? Aattelin et jos sais halvemmalla kun teettäis niit enemmän.Patu kirjoitti:Kyllä taidan olla päätymässä niihin Seat Sport satuloihin ja Zimmerman 312.mm levyihin eteen ja Zimmermannin levyt myös taakse sekä sitten jotkut paremmat palat. Tämä vaihtehto vaan tarkoittaa sitä että menee vaan talvivanteet vaihtoon, mutta mikäs siinä.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Varmaan tarkoitat talvivanteita? Minkä kokoset ne on sulla sit? Itel on 16 tuumaa ja saattaisi mennä vaihtoon 312mm levyjenkin kanssa... tosin olen jo henkisesti varautunut siihen.Patu kirjoitti: Muuten kyllä mutta näyttää siltä ettei nuo jarrusatulat sovi vanteitteni kanssa eli joudun tyytymään alkuperäisiin satuloihin ja 312.mm:n levyihin.
Ootko millä mittaillut? Sulla on näköjään 8.5" leveä vanne ET30:lla. Onko sulla kuvaa vanteesta lähemmin? Mulla kun oli ne 8*19 ET35 TSW Kyalamit, niin niissä oli ihan ykkösmillistä kiinni. Sulla kuitenkin puoli tuumaa leveämpi vanne ja 5mm pienempi ET. Ne tuovat kyllä hyvin lisätilaa, mutta toisaalta tuuman pienempi vanne. Kuinka paljon ne puolat kaartuvat?
Kuva Kyalamista 3mm spacerilla...
Kuva Kyalamista 3mm spacerilla...
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Moi pitkästä aikaa.
Taas tapahtunut projektissa paljon mutta en ole ehtintyt oikein raportoimaan mutta:
*Takaluukun merkki poistettu ja luukku muutenkin maalattu kokonaan kun oli myös orastavaa ruostetta takaikkunan tiivisteen alla.
*Karalan softa laitettu eli jottain 160.hv ja 380.Nm pitäis olla ja auton luonne muuttui kyllä paljon. Tosin tuntuu välillä selvästi että turbo ahistaa eli kait sekin jossain vaiheessa pitää päivittää.
*Jakopäänhuolto tehty
*KW2 alusta asennettu ja säädetty suurinpiirtein oikeaan korkeuteen. Pitää vielä hieman hienosäätää kun vaihtaa kesärenkaat.
*Vaihteisto ja peräöljyt vaihettu. Peräöljyt oli aikamoista moskaa eli ne vaihetaan pian vielä uudestaan.
*Takavalot tuunattu kokopunaisiksi
*Jarrupäivitys setti tilattu eli 312mm Zimmermannit eteen+uudet kannakkeet vakiosatuloille, 245.mm Zimmermannit taakse ja Feredon palat eteen ja taakse.
*7mm spacerit saapui ja asennetaan toivottavasti viikonloppuna kun saan kesägummit alle.
*Merkitön maski ei tullutkaan Saksan maalta ja siitä lähetetty Claimi sinnepäin, tosin tilasin uuden ja halvemman maskin myöd E-baystä mutta sekään ei vielä ole tullut.
Tässä tämänhetken tietoja näin nopeasti. Toivottavasti saan kuvia viikonloppuna tänne.
-Jonni-
Taas tapahtunut projektissa paljon mutta en ole ehtintyt oikein raportoimaan mutta:
*Takaluukun merkki poistettu ja luukku muutenkin maalattu kokonaan kun oli myös orastavaa ruostetta takaikkunan tiivisteen alla.
*Karalan softa laitettu eli jottain 160.hv ja 380.Nm pitäis olla ja auton luonne muuttui kyllä paljon. Tosin tuntuu välillä selvästi että turbo ahistaa eli kait sekin jossain vaiheessa pitää päivittää.
*Jakopäänhuolto tehty
*KW2 alusta asennettu ja säädetty suurinpiirtein oikeaan korkeuteen. Pitää vielä hieman hienosäätää kun vaihtaa kesärenkaat.
*Vaihteisto ja peräöljyt vaihettu. Peräöljyt oli aikamoista moskaa eli ne vaihetaan pian vielä uudestaan.
*Takavalot tuunattu kokopunaisiksi
*Jarrupäivitys setti tilattu eli 312mm Zimmermannit eteen+uudet kannakkeet vakiosatuloille, 245.mm Zimmermannit taakse ja Feredon palat eteen ja taakse.
*7mm spacerit saapui ja asennetaan toivottavasti viikonloppuna kun saan kesägummit alle.
*Merkitön maski ei tullutkaan Saksan maalta ja siitä lähetetty Claimi sinnepäin, tosin tilasin uuden ja halvemman maskin myöd E-baystä mutta sekään ei vielä ole tullut.
Tässä tämänhetken tietoja näin nopeasti. Toivottavasti saan kuvia viikonloppuna tänne.
-Jonni-
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
- Sami Jalonen
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 18.3.2007 19:13
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
On se komia mustana! Mut korkeudesta vois sentin pari raapasta pois..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Tero Häkli
- Viestit: 1726
- Liittynyt: 23.5.2006 2:24
- Paikkakunta: Nakkila
- Viesti:
tuumanpari eivaa, komja o
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tää on kyllä totta, on se liian korkialla. No ens viikolla säädetään pyöränkulmat, sitten uudet jarrut alle ja samalla enemmän tonttiin. Olen aatellut että 1-1,5 cm vielä tiputtais joka kulmasta kun näin vanhemmiten on itsestä tullut niin hienoper** että ei viitti ihan tappiin tiputtaa ja kiroilla kun joka toinen kuukausi joutuu vaihtaan uudet kuraläpät.Sami Jalonen kirjoitti:On se komia mustana! Mut korkeudesta vois sentin pari raapasta pois..
Myös spacerit piti nyt renkaan vaihdon yhteydessä asentaa mutta loppui pyörän pulteista pituus kesken joten uusia ja pidempiä pultteja ostamaan myös ensiviikolla.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Slamitilta lähti tilaukseen. Hintaa oli 700€ ja pakettiin kuuluu:AjH kirjoitti:Jarrupäivityksestä tarkentava kysymys: mistä tilasit kannakkeet ja mitä jäi hintaa? Jos sitä vaikka sille tielle itsekkin jarruja uusiessa kohta...
-Satulan kannakkeet 312.mm levyille
-Jarrukilvet 312.mm levyille
-Zimmermanin 312.mm levyt eteen
-Fedoron palat eteen
-Zimmermanin 245.mm levyt taakse
-Fedoron palat taakse
Joten en muista tarkalleen minkä hintaiset nuo kannakkeet oli mutta mun mielestä saman hintaiset kuin Audi A4 vastaavat kannakkeet joiden hinta näkyy Slamitin sivuilla.
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5464
Viimeksi muokannut Patu, 4.4.2009 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Ei tuo renkaan leveys ainakaan mitään haittaa, se kääntyy helposti. Paljon riippuu vanteen leveydestä ja vanteiden ET:stäOsku.T kirjoitti:ei taida mahtua pyöriin noi 20" nyt olevalla madalluksessa.18" kyllä pyörii mut ku nyt ois 225/35 kumi niin en tiiä mahtuuko ihan pyöriin ku rattia kääntää
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Niin onko sulla patu nyt eessä se 33cm ja takana 34cm Paljonkohan mulla nyt on Pitänee mitata. Iitin testipätkältä juuri palanneena joutuu myöntämään, että autoa on nostettava kesäksi.
Mulla talvella oli jossain välin 32cm kaikki nurkat, pitää tarkistaa onko painunut vielä lisää. Raapii kyllä ilkeesti. Tosin jos mulla on alusta pehmenny muutenkin painuessaan, niin voi joustot olla pidemmät heitoissa ja raapii senkin takia. Kerrohan kokemuksia kun ajelet ja säätelet. Mun H&R alustalla on ajettu 100+ tkm. Tolpat huollettu kerran.
E: Kävin vähän mittailemassa. Auto ei ollut ihan tasaisella, niin mulla on jotain 31.5-32cm luokkaa edessä. Renkaassa tai sisälokarin kiinnikkeessä ei näkynyt juuri jälkiä, joten enää en osaa olla varma mistään. Joku ottaa kyllä ilkeen kuuloisesti kiinni heitoissa, voisiko sittenkin roiskeläpät yltää maahan joka kerta... Olin satavarma että osuu jo talvirenkaillakin kaareen, kun kesäpyörillä oli ongelmia. Pienestä on kiinni näköjään. Eiköhän se viimestään kesäpyörien laiton yhteydessä selviä, että mistä kiikastaa.
Mulla talvella oli jossain välin 32cm kaikki nurkat, pitää tarkistaa onko painunut vielä lisää. Raapii kyllä ilkeesti. Tosin jos mulla on alusta pehmenny muutenkin painuessaan, niin voi joustot olla pidemmät heitoissa ja raapii senkin takia. Kerrohan kokemuksia kun ajelet ja säätelet. Mun H&R alustalla on ajettu 100+ tkm. Tolpat huollettu kerran.
E: Kävin vähän mittailemassa. Auto ei ollut ihan tasaisella, niin mulla on jotain 31.5-32cm luokkaa edessä. Renkaassa tai sisälokarin kiinnikkeessä ei näkynyt juuri jälkiä, joten enää en osaa olla varma mistään. Joku ottaa kyllä ilkeen kuuloisesti kiinni heitoissa, voisiko sittenkin roiskeläpät yltää maahan joka kerta... Olin satavarma että osuu jo talvirenkaillakin kaareen, kun kesäpyörillä oli ongelmia. Pienestä on kiinni näköjään. Eiköhän se viimestään kesäpyörien laiton yhteydessä selviä, että mistä kiikastaa.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
tätä olen itse pohdiskellut että kun olen kesäkiesejä hankkimassa ja vaihtoehtoina on
18/8 tai sitten 19/8,5 että kuinka tuo 8,5 mahtuu passatin alla pyörimään?
muutenkin tahtoo olla vaikeaa päättää tuota vannekokoa ja kun madalluksestakaan
en ole ihan varma vielä mutta lähdetään nyt ehkä koittamaan kuitenkin noilla
weitecin 30/30 jousilla..
18/8 tai sitten 19/8,5 että kuinka tuo 8,5 mahtuu passatin alla pyörimään?
muutenkin tahtoo olla vaikeaa päättää tuota vannekokoa ja kun madalluksestakaan
en ole ihan varma vielä mutta lähdetään nyt ehkä koittamaan kuitenkin noilla
weitecin 30/30 jousilla..