Passat variant 1.9 TDI 2003 *Myyty*

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Passat variant 1.9 TDI 2003 *Myyty*

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Terve vaan kaikille. Tuollanen olis siis pihassa homehtumassa Passat variant 1.9 TDI -03 ajettu 220 tkm.

Tähän mennessä laitettu merkitön maski, eibach -30mm kiinteä alusta, uudet vanteet 3-osaiset 19" Oxigin Ceasar. Harkitaan alustan vaihtoa säädettävään...

Kuva

Kuva

Kuva

http://img139.imageshack.us/img139/4236 ... tti005.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/9971 ... tti006.jpg

http://img95.imageshack.us/img95/8063/paskaatti007.jpg

http://img95.imageshack.us/img95/7359/paskaatti011.jpg

http://img95.imageshack.us/img95/6783/paskaatti013.jpg

http://img95.imageshack.us/img95/5352/paskaatti015.jpg
Viimeksi muokannut TuomasWi, 1.10.2009 10:06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Tuli taas käytettyä muutama tunti oikeen huonosti eli auton parissa...

Takalasinpyyhin poistettu ja mallimerkinnät sai samalla kyytiä.
Takalasinpyyhin oli kohtuu simppeli homma eli kontinluukun verhoilu pois ja
näin pääsee käsiksi pyyhkijänmoottoriin ja samalla loputkin romppeet irti.

Mallimerkinnät ihan normaalisti ensin kuumailmapuhaltimella kuumaa ja sen jälkeen
sahataan irti ohuella langalla tai siimalla. Liima jämät poistin "toffeelaikalla".

Huono kuva kännykällä::
Kuva

Kuvassa myös takaluukun täytepala. Kuinka porukka on noita kiinnitelly ihan vaan
sikaliimalla ja puristukseen vai? Vinkkejä otetaan kernaasti vastaan.
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Koriteipillä. Saa sitten joskus tarvittaessa sen palan poiskin. Scotchilla on pressure sensitive teippiä, se on aika hyvää. Samaa tavaraa millä listat on tehtaallakin laitettu kiinni.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

No niin takapää alkais olla valmis... Muutama kuvakin tuli räpsittyä auto tosin niin
kun ojas olis käyny.
Muutokset perässä siis pyyhin ja merkit veks ja takaluukun täytepala tilalle...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt Pitäis tehdä päätös onko seuraava askel Highline-listat vai tehdäänkö tästä ns. Shadowline eli kaikki kromit pois. Mielipiteitä saa laittaa!
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Noitten vanteiden kanssa highlinet ehdottomasti.

Edit: Ja musta/kromi on vaan lyömätön yhdistelmä :D
Viimeksi muokannut Sami Jalonen, 24.5.2009 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Satelite
Viestit: 625
Liittynyt: 8.12.2008 16:41
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satelite »

Sami Jalonen kirjoitti:Noitten vanteiden kanssa highlinet ehdottomasti.
Komppaan. :P
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Minun ehdotus olisi hankkia tuo korkeussäädettävä alusta, kun vaikuttaa aika korkealta..
Itse en tykkää vanteista, eli nekin vaihtoon..
Kromilistaa, musta ja kromi on yleensä pettämätön vaihtoehto.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Highline-listat tilattu pitäis olla täällä kahden viikon päästä... Vanteet ei livenä ihan noin rumat :wink:
Alustaa pitää miettiä käyttöauto kuitenkin kyseessä.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Säädettävä alle vaan. Nostelet jos tulee liian matala 8)
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Käyttöauto :wink:
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Mitäs se käyttöauto tähän liittyy, oikeestaan mieluummin säädettävät just kun on käyttöauto. Omaankin halusin ehdottomasti säädettävän, ja silleen että madallus ei ole minimissään ihan mahdoton. Nyt olen aika tyytyväinen kun korkeuden saa viitseliäisyyden mukaan trimmattua just sopivaks ja tasaseks, ei keuli eikä kumarra. Ja maavarakin riittää omiin ajoihin sopivasti.

Ajomukavuus on likimain ihan sama madallusjousilla ja säädettävällä alustalla. Tosin pelkät jouset vaihtamalla tulee helposti jopa huonompi kuin säädettävällä jossa jouset ja iskarit on sovitettu toisiinsa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

ja jos ostaa jouset niin siinä voi tulla se että ei madallukkaan mitä pitäs tai jää keuliin.Ite ostin kerpele a3:een pelkät jouset niin ei tippunu mitä piti ja se jos mikä rupes vituttaan.

Laita vaan säädettävä 8)
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ja vaikka sen joskus säädettävällä pudottaa ihan alas, niin kyllä sillä pääsee joka paikkaan minne on pakko mennä. Vaikka kohtalaisen matala nykyinen golfikin on, niin eipä ole vielä minnekkään tarvinnut olla menemättä. Tosin pientä kertelyä ja varovaisuutta pitää olla. Matalalla autolla ajaminen vaatii asennetta ja ajosilmää..
Kyllä säädettävällä auton saa helpommin asentoon, kuin pelkillä jousilla ja yleensä alusta toimiikin mukavammin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Ramirez
Viestit: 307
Liittynyt: 12.9.2007 0:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ramirez »

multa ääni ei säädettävälle jousi+iskari setille, jos hillitty madallus riittää. Itellä on kw:n -35mm iskarit ja jouset. Ensin auto keuli kun sain 3B malliin 3BG:n jouset. Nyt se on ihan jees vaikkakin aika korkea, mutta enpä mä mitään liian matalaa haluiskaan käyttöautoon.

Säädettävässä on toki jouset ja iskarit suunniteltu toimimaan keskenään, mutta ne ovat aina kompromissi koska korkeus yms. vaihtelee. Ei säädettävä jousi+iskarisetti on suunniteltu toimimaan keskenään juuri tietylle madallukselle! Lisäksi pyörän kulmat muuttuu kun alustan korkeutta muutetaadn.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ramirez kirjoitti:Säädettävässä on toki jouset ja iskarit suunniteltu toimimaan keskenään, mutta ne ovat aina kompromissi koska korkeus yms. vaihtelee. Ei säädettävä jousi+iskarisetti on suunniteltu toimimaan keskenään juuri tietylle madallukselle! Lisäksi pyörän kulmat muuttuu kun alustan korkeutta muutetaadn.
Kyllä mulla on autossa nyt satsi jossa ominaisuudet on yks-yhteen korkeudesta riippumatta 8) Taitaa jopa kaksi sarjaa löytyä maailmalta missä tämä toteutuu.

Pyörän kulmat toki muuttuu korkeuden mukaan edelleen, sille ei alustasarja oikein mitään voi.

Ja eiköhän tää riitä tähän projektiin "liittymättömänä", alustakeskustelua on toisaalla oman otsikkonsa alla :)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Autossa on tällä hetkellä Eibachin -30mm jouset uudenkarheilla vakioiskareilla.
Voin kertoa, että on todella hyvä ajaa. :wink:

Toki ulkonäkösyistä matalempi alusta olisi parempi, mutta työn merkeissä tulee kilsoja
vuodessa n. 50-60 tkm ympäri suomen ja monien kaupunkien keskustoissa jopa tuolla vaikea päästä joka paikkaan
hotellien parkkipaikoille jne. :x
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

No jos nyt ajattelis että vaihtais alustan säädettävään :wink: niin onko porukalla heittää ehdotuksia hyvän hinta/laatu
suhteen omaavista coileista?

Mites nämä halpikset Jomit, V-maxit ja muut onko kokemuksia?
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Onpa kuin onkin...Mulla on nyt ollut tuossa Passatissa pari viikkoa tuo "euroshopper" säädettävä (V-Maxx) ja olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt siihen, kuinka hyvä tuo on ajoltaan. Ei ainakaan ole liian kova, mikä oli pahin etukäteisolettamukseni. Erittäin miellyttävä arkikäytössä ja säätövaraa on vähintäänkin riittävästi. Vertailukohtana voin (nimenomaan Passatista puhuttaessa) pitää tuplasti tuon nykyisen alustan verran maksavaa KW:n Sport suspensionia (kiinteä -35mm madallus), joka mulla oli alla ennen V-Maxxia. Se nimittäin oli aivan helvetin kova, ainakin allekirjoittaneen mielestä. Lisäksi todellinen madallus taisi olla miedompi kuin tuo luvattu -35mm. Kuorman kestossa se oli yliveto, missä tuo V-Maxx tuskin tulee pärjäämään...Totta lienee myös se, että näillä halpissäädettävillä tuskin on näiden kalliinpien verrokkiensa kaltainen eliniän odote, mutta itse olen tuon asian hyväksynyt jo ostovaiheessa, uuden vastaavanlaisen täyden sarjan kun saa jollain KW.n takaiskareiden hinnalla :lol: V-Maxxeilla on vuoden takuu Suomessa. Niiden kotisivuilla mainostetaan kahta vuotta, joten ainoa mahdollinen tulkinta lienee se, että arktiset olosuhteet ovat tämän alustan suurin haaste..
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
TuomasWi
Viestit: 9
Liittynyt: 20.5.2009 12:38

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Tämä olis myyty.
Viestiketju Lukittu