VW Golf Variant Sportline 1.4TSI DSG (7-vaihteinen) 2009

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

VW Golf Variant Sportline 1.4TSI DSG (7-vaihteinen) 2009

Viesti Kirjoittaja VW-man »

VW Golf Variant Sportline 1.4TSI DSG 118kW (7-vaihteinen) 2009
Sportine-malli, eli: urheilualusta, aluvanteet, nahkainen ohjauspyörä, urheilulliset etuistuimet, nahkainen vaihdekepin nuppi ja käsijarrukahva.


- mukavuuspaketit 1&2 (aut.ilmastointi, bi-ksenonit, rengaspainevalvonta, peruutustutka, suksiluukku, vakionopeuden säädin)
- 2xrenkaat aluilla (jostain syystä kesärenkaat Cleveland-vanteilla eikä Atlantoilla). Talvivanteet mattamustat hopeisin tehostein olevat Etabeta Rochelit orkkiskeskiöllä. Talvirenkaat Michelin X-Ice North2 nastarenkaat.
- nahkainen monitoimiohjauspyörä DSG-läpysköillä
- uudempi pianolakattupintainen RCD310-radio eli sama kuin Golf VI:ssä
- monitoiminäyttö plus
- Red Spice metalliväri
- alumiinilistat kynnyskoteloissa (Golf-tunnukset edessä) ja lastaussuojateppi
- tummennuskalvot takaovien ikkunoissa ja takaikkunassa
- paremmat original tilbehör kumimatot (edessä Golf-tunnukset) vaihdettu tilalle
- panoraamakatto, kattoluukulla ja sähköisellä aurinkoverholla
Viimeksi muokannut VW-man, 9.3.2010 22:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Hyvät varusteet ainaki ruksittu :)
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Pitkä on lista joo. Sisäkuva tosta panoraamalasikatosta olis kiva nähdä, tosin hankala ehkä kuvata kun vaatis melko
laajakulman.
Onko toi 118kW 1.4TSI tupla-ahdettu? Alkaa olla melko monella kilowatti lukemalla tota 1.4TSI moottoria.

Sitä on Nokialla käyty noi kesäkuvat räpsimässä :D
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Mahtava biili ja hyvä lähtökohta rajummalleki tuunaukselle. Mielenkiinnolla jäädään seuraamaan.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja VW-man »

Sami Jalonen kirjoitti:Hyvät varusteet ainaki ruksittu :)
Joo edellinen omistaja on ruksinut kaikki mahdolliset ja mahdottomat varusteet vaikka oli vanhempi mies. Jotain olen sitten itse ostanut jälkikäteen. Auto on siis valmistunut loppuvuonna 2008. Rekisteröity ja otettu käyttöön 02.01.09. Ostin Auton VW-liikkeestä Helsingistä Heinäkuun toinen päivä 2009 jonne se oli tullut myyntiin jo Kesäkuussa. Eli olen jo auton toinen omistaja. Auto oli lähtenyt siis hyvin nopeaan kiertoon ja oli vaihdettu kuulemma uuteen HB Golf VI:hen samalla moottorilla ja vaihteistolla. Autolla oli ajettu muutaman kuukauden aikana yli 13.000km:a eli aika lailla ex-omistaja oli kerennyt jo lasketella. Tuulilasin vihdoin uuteen kun ilmeisesti oli ajellut niin puskurissa kiinni tai käyttänyt nirsosti tuulilasinpesunestettä ja lasi näytti siltä kuin mittarissa olisi ollut 100.000km:ä. Eli oli siis todella kulunut. Myös kumimatot uudistin ja vaihdatin muutaman sisustuksen osan jotka oli kovasti naarmuillla entisen käyttäjän jäljiltä. Talvirenkaille ostin aluvanteet (myin pölykapselit ja peltivanteet pois) ja vaihdoin myös mukana tulleet talvirenkaat eri merkkisiksi.
Viimeksi muokannut VW-man, 9.3.2010 22:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja VW-man »

AjH kirjoitti:Pitkä on lista joo. Sisäkuva tosta panoraamalasikatosta olis kiva nähdä, tosin hankala ehkä kuvata kun vaatis melko
laajakulman.
Onko toi 118kW 1.4TSI tupla-ahdettu? Alkaa olla melko monella kilowatti lukemalla tota 1.4TSI moottoria.

Sitä on Nokialla käyty noi kesäkuvat räpsimässä :D
Joo on tupla-ahdettu. Eli kompressori ja turbo. Tiedoksi muuten, että tuotantoviikon 22/2008 jälkeen noita ex-tupla-ahdettuja (103kW ja 125kW) ei ole enää ollut saatavilla Jettaan, Golfiin, Golf Plussaan, Golf Variantiin vaan ne kummatkin on korvattu yhdellä moottorilla eli uudella 118kW tupla-ahdetulla jossa on tehoa se 160hv ja vääntöä 240nm sekä huippunopeus 220km/h ja kiihtyvyys 0-100km/h 8,5s. Vaihteistona tuon moottorin yhteydessä on 6-vaihteinen manuaali tai 7-vaihteinen mäkilähtöavustimella varustettu kuivakytkiminen uuden sukupolven DSG-loota. Samat vaihteistot on tarjolla myös 1.4 90kW TSI:n ja 1.8 118kW:n TSI:n yhteydessä jotka ovat siis vain turbolla varustettuja TSI-patoja. 6-vaihteinen öljykylpykytkimin varustettu DSG on tarjolla enää vain isompien bensapannujen kanssa ja sitten jos autossa on 2.0TDI. 1.9TDI&1.6TDI:n yhteydessä on nyt myös 7-vaihteinen DSG.

Noita 103 kilowattisia sekä 125 kilowattisia TSI:tä ei siis saa enää uutena mihinkään Volkkariin. Eli jos sellaisia halajaa on katsottava käytettyjä vaihto-ehtoja. Touran on ainoa malli mihin noita saa vielä uutena. Muihin ne on korvattu siis sillä 118kW tupla-ahdetulla 1.4TSI:llä. Se 118kW tupla-ahdettu on päästöiltään ja kulutukseltaan etevämpi kuin nuo sen ex-versiot. Samoin moottorin rakennetta ja jäähdytyspuolta on jotenkin muuteltu tässä uudemmassa versiossa ja myös vääntö&teholukemat ovat erilaiset. Samoin suorituskyky poikkeaa noista edeltäjistään.
Viimeksi muokannut VW-man, 24.5.2010 20:07. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Hieno golffi :) Eikös näissä pitäisi olla pakoputkenpäät piilossa? Äkkiä vaan alustasarja tilaukseen :)
Golf iv variant 1.6 -03
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja VW-man »

MIKU kirjoitti:Hieno golffi :) Eikös näissä pitäisi olla pakoputkenpäät piilossa? Äkkiä vaan alustasarja tilaukseen :)
Tupla-ahdetuista isoimissa eli 125kW:ssa sekä 118kW:ssa on aina ollut pakoputkenpäät näkösällä. Tuo on ihan tehdasennettu ns. takapönttö. Nykyäänhän kaikissa Volkkareissa (mukaanlukien myös Golf Variant VI) on nuo pakoputkenpäät näkösällä oli moottori mikä hyvänsä. Samaten Skodissakin on nyt pakoputkenpäät näkyvillä eikä enää tyhmästi taivutettuna vinosti alaspäin ja puskurin alle.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Hieno golffi kyllä! En nyt viitsisi maalailla kauheesti piruja seinille, mutta toivotaan ettei jako pomppaa ja öljynpaineet pysyis kunnossa :wink: Heh, semmosta ongelmaa noissa kaksoisahdetuissa nimittäin on ja paljon.

Tieto lisää tuskaa... Ite ei enää kohta uskaltais ostaa minkäänlaista volkkaria.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja VW-man »

Tähän uuteen 118kW kaksoisahdettuun moottorin on siis tosiaan tehty jotain rakenteellisia muutoksia ja mm. jäähdykseen liittyviä rakenteita on muuteltu jollain tavoin. En ole tarkkaan tutkinut, mutta kuitenkin tämä uusi versio poikkeaa noista edeltävistä versioista monella tapaa vaikka on toki kaksoisahdettu kuten nekin. Joka tapauksessa perusrakenteeltaan tämä pohjautuu enempi siihen uuteen 1.4 90kW yhden ahtimen TSI moottoriin kuin niihin edellisiin 103&125kW moottoreihin.

Niin ja mulla on myös vuoden päivät kokemusta myös siitä tuota edeltäneestä 103 kilowattisesta tupla-ahdetusta joissa niitä vikoja on toki ollut vaikka kellä ja niin oli minullakin olleessa yksilössä vaikka sun mitä vikaa (tosin ei noita öljyhommia eikä ketjun pomppaamista) ja siihen verrattuna tämä on teknisesti kuin eri auto sillä niin hyvin tuo moottori ja vaihteisto on tähän mennessä pelannut.
Viimeksi muokannut VW-man, 9.3.2010 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja VW-man »

MIKU kirjoitti:Hieno golffi :) Eikös näissä pitäisi olla pakoputkenpäät piilossa? Äkkiä vaan alustasarja tilaukseen :)
Joo mitää alustasarjaa en tule hommaamaan. Tämä madallus on riittävä, ei vielä raavi kaupungissakaan ajellessa eikä mikään osu minnekään. Napakka jousitus ei niiaa ja vaikka on Comfortlinea matalampi niin madallus on maltillinen, mutta ajettavuudeltaan (tämän huomaa mutkaisella maantiellä tai moottoritietä laskiessa) on jäykemään jousituksen ja ja hieman pienemmän maavaran vuoksi hemmetin paljon parempi kuin sama auto Comfortlinena. Toki penkitkin tukee paremmin kuin Comfortlinessä ja myös persosa on pidempi kuin Comfortlinen jakkaran persosa. Penkin kangaskaan ei ole samanlaista hiostavaa ja nukkaa&nöyhtää keräävää kangasta. Nahkaratti on mainio käteen ja lämpimämpi kuin se muovikäikäle. Isompi ajotietokoneen näyttö on selkeämpi ja toimintoja on enempi kuin perusmallissa. Kokemuksesta puhun, sillä minulla oli samanalainen auto aiemmin 6-vaiteisella DSG:llä, 103 kilowattisella 1.4TSI:llä ja Comfortline-varustein.
Joni Sairanen
Viestit: 197
Liittynyt: 29.12.2008 21:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Sairanen »

Nyt tulee melko perehtynyttä tekstiä, oletteko autokauppias? :D
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja VW-man »

Johny Kidd kirjoitti:Nyt tulee melko perehtynyttä tekstiä, oletteko autokauppias? :D

Golfeilla olen ajanut vuodesta 2001 lähtien. Aina&iänkaiken tuntenut sairaalloisen suurta mielenkiintoa Volkkareihin ja Audeihin..Siis eräälainen ja innostunut Vagina-fani siis :)
Viimeksi muokannut VW-man, 29.1.2010 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

VW-man kirjoitti:Siis eräälainen ja innostunut Vagina-fani siis :)
Eikös me kaikki... tai siis ainakin melkein kaikki :wink: 8)
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja okram83 »

Vuotaako takaovien pikku kolmiolaseista vettä sisälle? mm. pikapesussa? Aika hanurista korjailla vesivuotoja noista!
VW Golf Variant 2.0TDI -08
VW-man
Viestit: 9
Liittynyt: 31.12.2009 20:07

Viesti Kirjoittaja VW-man »

okram83 kirjoitti:Vuotaako takaovien pikku kolmiolaseista vettä sisälle? mm. pikapesussa? Aika hanurista korjailla vesivuotoja noista!
Ei vuoda mitkään lasit. En käytä kuin harjattomissa korkeapainepesuissa tai pesen itse painepesurilla. Ei ole siis vuotanut. Mitään muita vikoja/takuukorjauksia ei ole tässä ollut kuin kuskin oven lukon vastaraudan säätäminen eri asentoon, jotain nitinöitten ja natinoitten korjauksia sieltä täältä ympäri auton sisustuksia, etujarrujen vinkunan korjaus ja apukuskin lasinnostinmekanismin uusinta.

Ekaa kertaa kuulen että V korin Varianteissa olis ollut vuotavia ikkunoita. Minulla on ollut näitä useampiakin, eikä ole ainakaan niissä mitkään kolmiolasit vuotaneet.
Wekotin
Viestit: 1
Liittynyt: 11.1.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja Wekotin »

VW-man kirjoitti:
MIKU kirjoitti:Hieno golffi :) Eikös näissä pitäisi olla pakoputkenpäät piilossa? Äkkiä vaan alustasarja tilaukseen :)
Tupla-ahdetuista isoimissa eli 125kW:ssa sekä 118kW:ssa on aina ollut pakoputkenpäät näkösällä...
Tuo koskee ainoastaan Sportlinea. Comfortline 118kW:ssa pakoputken päät ovat piilossa.
Avatar
okram83
Viestit: 57
Liittynyt: 16.1.2009 22:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja okram83 »

VW-man kirjoitti:
okram83 kirjoitti:Vuotaako takaovien pikku kolmiolaseista vettä sisälle? mm. pikapesussa? Aika hanurista korjailla vesivuotoja noista!
Ei vuoda mitkään lasit. En käytä kuin harjattomissa korkeapainepesuissa tai pesen itse painepesurilla. Ei ole siis vuotanut. Mitään muita vikoja/takuukorjauksia ei ole tässä ollut kuin kuskin oven lukon vastaraudan säätäminen eri asentoon, jotain nitinöitten ja natinoitten korjauksia sieltä täältä ympäri auton sisustuksia, etujarrujen vinkunan korjaus ja apukuskin lasinnostinmekanismin uusinta.

Ekaa kertaa kuulen että V korin Varianteissa olis ollut vuotavia ikkunoita. Minulla on ollut näitä useampiakin, eikä ole ainakaan niissä mitkään kolmiolasit vuotaneet.


Kyllä vaan joku kymmenkunta V varianttia tullu vastaa jossa valuu vesi sisään takaovien kolmiolasin yläreunasta. ei muu auta kun laitta lakunauhaa nätisti lasin ja tiivisteen väliin, nii vuodon saa loppumaan. nm. taistellut noitten kanssa :)
VW Golf Variant 2.0TDI -08
Vastaa Viestiin