VW Passat 3B käyttiksen tuunausta (maalailua 18.5)
VW Passat 3B käyttiksen tuunausta (maalailua 18.5)
Tuli tuollanen peli tuli hankittua tuossa vuoden alussa. Koneena tässä VAG vehkeessä toimii 1.9Tdi ja tehoa löytyy hurjat 90hp. Tähän mennessä kilometrejä kertynyt alkuvuodesta 11tkm, eikä vielä mitään vikoja ole tullut ilmi.
Tekniikkaan olisi tarkoitus panostaa sen verran, että n. 170hp sais koneesta revittyä irti. Uudella turbolla, välijäähdyttimellä, suuttimilla ja uudella ohjelmalla. Enempää en tuollaisesta 450tkm ajetusta koneesta raaski yskiä pihalle, vaikka kestäiskin, mutta tuolla kokoonpanolla kestää erinomaisesti, tosin kytkin pitää uusia ja jakopää pitää kunnossa
Autolla ajeltu maantieajoa yrityksen käytössä ja auton mukana tuli kerrankin, oikeasti täydellinen huoltokirja viimeisille kilometreille saakka, ja vielä Volkswagen liikkeiden huoltamana! Parhaimpina kuukausina huhtikuu-toukokuu vuonna 2002, ajettu siis kahden kuukauden aikana 60 000km. Ilmeisesti jonkin sortin kaupparatsun käytössä ollut. Tosin nuo kuukaudet räikeä läiskä huoltokirjassa, normaalisti ajoa kertynyt hieman tavallista enemmän.
Kuitenkin, itse asiaan, kuvia autosta!
http://i110.photobucket.com/albums/n96/alccu/1-33.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/alccu/2-26.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/alccu/3-17.jpg
Mankka ei ole kunnolla kiinni, kun pitäis johtoja niputella takaa kasaan, ettei väkisin tarvi työntää paikoilleen. Vaihdekepin pussin uusein myös ja laitoin kromikehyksen. Vanha pussi kulunu puhki ja muutenkin tuo musta sopii paremmin väreihin
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1222.jpg
Ulkonäköön sen verran, ettei mitään ihmeempä tulla tekemään, mutta seuraavat osat jo tilasin:
- Merkitön maski
- Takavalot
- Kaukosäätöinen keskuslukitus (tässä ei kaukosäädettävää ollu )
Musiikkivehkeinä toimii:
- Alpinen MP3 soitin (iPod liitännällä)
- Focalin erkkasarjat
- MDS GP 800 vahvistin
- 2kpl MDS Fanatic subwooffereit
Vahvariin tuli joku vika pari kuukautta sitten, poltti molemmista subeista puhekelat ja sano myös itsensä irti. Vahvari lähti korjaukseen, subit kaatopaikalle ja uusi tilalle, Ground Zeron Radioactive 1000w.
20.4.2009:
Pientä paikkamaalailua..
Vikakohteita:
- Katossa laikkuja + appelsiinipinta
- Peräluukun kannesta lakka hilseilee pois ja alareunassa muutama ruostekukkanen
- Etupuskuri talven jäljiltä huonossa kunnossa, kun tuli jääradalla käytyä ajelemassa
- Takapuskurissa pahoja naarmuja ja jälkiä
- Listat ja puskurien alaosat korin väriseksi
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1965.jpg
Pitää vielä puskurin alahelmaan tehdä kolo peräpöntön päälle. Tuli myös Volkkari merkki otettua pois.
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1963.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1968.jpg
Sika korjaa, ei vaa, kyl tuo viimeistellään
Ja tuli moottorikin pestyä ja moottorinsuojasta näkee konehuoneen tulevan väriteemaan. Oranssi vapaavirtaussuodatin, alumiiniset ahtoputket sinisillä silikonimutkilla. Volkkarimerkki puuttuu vielä suojasta.
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... tori-1.jpg
Tekniikkaan olisi tarkoitus panostaa sen verran, että n. 170hp sais koneesta revittyä irti. Uudella turbolla, välijäähdyttimellä, suuttimilla ja uudella ohjelmalla. Enempää en tuollaisesta 450tkm ajetusta koneesta raaski yskiä pihalle, vaikka kestäiskin, mutta tuolla kokoonpanolla kestää erinomaisesti, tosin kytkin pitää uusia ja jakopää pitää kunnossa
Autolla ajeltu maantieajoa yrityksen käytössä ja auton mukana tuli kerrankin, oikeasti täydellinen huoltokirja viimeisille kilometreille saakka, ja vielä Volkswagen liikkeiden huoltamana! Parhaimpina kuukausina huhtikuu-toukokuu vuonna 2002, ajettu siis kahden kuukauden aikana 60 000km. Ilmeisesti jonkin sortin kaupparatsun käytössä ollut. Tosin nuo kuukaudet räikeä läiskä huoltokirjassa, normaalisti ajoa kertynyt hieman tavallista enemmän.
Kuitenkin, itse asiaan, kuvia autosta!
http://i110.photobucket.com/albums/n96/alccu/1-33.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/alccu/2-26.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/alccu/3-17.jpg
Mankka ei ole kunnolla kiinni, kun pitäis johtoja niputella takaa kasaan, ettei väkisin tarvi työntää paikoilleen. Vaihdekepin pussin uusein myös ja laitoin kromikehyksen. Vanha pussi kulunu puhki ja muutenkin tuo musta sopii paremmin väreihin
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1222.jpg
Ulkonäköön sen verran, ettei mitään ihmeempä tulla tekemään, mutta seuraavat osat jo tilasin:
- Merkitön maski
- Takavalot
- Kaukosäätöinen keskuslukitus (tässä ei kaukosäädettävää ollu )
Musiikkivehkeinä toimii:
- Alpinen MP3 soitin (iPod liitännällä)
- Focalin erkkasarjat
- MDS GP 800 vahvistin
- 2kpl MDS Fanatic subwooffereit
Vahvariin tuli joku vika pari kuukautta sitten, poltti molemmista subeista puhekelat ja sano myös itsensä irti. Vahvari lähti korjaukseen, subit kaatopaikalle ja uusi tilalle, Ground Zeron Radioactive 1000w.
20.4.2009:
Pientä paikkamaalailua..
Vikakohteita:
- Katossa laikkuja + appelsiinipinta
- Peräluukun kannesta lakka hilseilee pois ja alareunassa muutama ruostekukkanen
- Etupuskuri talven jäljiltä huonossa kunnossa, kun tuli jääradalla käytyä ajelemassa
- Takapuskurissa pahoja naarmuja ja jälkiä
- Listat ja puskurien alaosat korin väriseksi
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1965.jpg
Pitää vielä puskurin alahelmaan tehdä kolo peräpöntön päälle. Tuli myös Volkkari merkki otettua pois.
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1963.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... CN1968.jpg
Sika korjaa, ei vaa, kyl tuo viimeistellään
Ja tuli moottorikin pestyä ja moottorinsuojasta näkee konehuoneen tulevan väriteemaan. Oranssi vapaavirtaussuodatin, alumiiniset ahtoputket sinisillä silikonimutkilla. Volkkarimerkki puuttuu vielä suojasta.
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... tori-1.jpg
Viimeksi muokannut Alkku, 18.5.2010 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin nyt kuumina kevät päivinä on tunutunut aivan yhtä kuumalta, kasvihuone olosuhteethan on aina kesällä, jos auringossa tunnin kaks seisootanikola kirjoitti:Siistin näköinen peli noin paljon ajetuksi, ja varsinkin sisusta näyttää piristävältä kun ei ole se perus täysmusta. Varmaan kesälläkin viileämpi...
Autossa on seuraavat osat jo pohjamaalissa:
- Listat
- Puskurit
- Takaluukku
- Katto
Pitää tässä kuussa mennä uusia vanteitakin katsastelemaan ja iskarit alkavat olla jo uusimista vailla. Säädettä alustasarja vois olla aika näppärä kapistus.
11.05.2010:
Aloittelin viime viikolla hifiasennuksa, ja tuli sitä laitettua kiinni uus peräpönttökin ulkonäön vuoksi ja virtaahan se vähän paremmin, eri asia onko sillä merkitystä tässä tapauksessa...
Etupuskurin maalailin toissa päivänä:
Loput autosta maalailen lauantaina.
Tarkoitus siis vetää kokonaan uudet piuhat mankalta vahvarille peräkonttiin ja vahvarilta kaiuttimille. On ainakin sitten sähkösykähdyksille hyvät kulkuväylät 2.5mm2 piuhaa pitkin.
Ovipahvissa sovitettuna Focalin suojaritilä, täytyy viedä koko auto sisäpesuun niin saa ovipahvitki puhtaaks:
Ja suojaritilöiden alle etu- ja takaoviin äänen toistosta tulee huolehtimaan Focalin Access 165 A1 erkkasarjat.
Diskantin vaihto kuvasta kuvaan:
Aloitus vaihe
Alkuperänen vs. Focal
Paikka uudelle diskantille
Valmis, likasena työn jäljiltä
Aloittelin viime viikolla hifiasennuksa, ja tuli sitä laitettua kiinni uus peräpönttökin ulkonäön vuoksi ja virtaahan se vähän paremmin, eri asia onko sillä merkitystä tässä tapauksessa...
Etupuskurin maalailin toissa päivänä:
Loput autosta maalailen lauantaina.
Tarkoitus siis vetää kokonaan uudet piuhat mankalta vahvarille peräkonttiin ja vahvarilta kaiuttimille. On ainakin sitten sähkösykähdyksille hyvät kulkuväylät 2.5mm2 piuhaa pitkin.
Ovipahvissa sovitettuna Focalin suojaritilä, täytyy viedä koko auto sisäpesuun niin saa ovipahvitki puhtaaks:
Ja suojaritilöiden alle etu- ja takaoviin äänen toistosta tulee huolehtimaan Focalin Access 165 A1 erkkasarjat.
Diskantin vaihto kuvasta kuvaan:
Aloitus vaihe
Alkuperänen vs. Focal
Paikka uudelle diskantille
Valmis, likasena työn jäljiltä
Äänieristelyn tynkää kolme päivää sitten, alottelin homman ottamalla ensin kaikki ovipahvit pois ja purkamalla peräkontin verhoilut ja takapenkit. Peräkontin kansi on usein aika pahaa tärinä aluetta, alunperin peräuukun pellin ja sen "rungon" välissä on kyllä jonkinsortin koriliimaa, muttei tärinää poista, joten laittelin bitumimattoa kehiin ja hattuhyllyn alapuolelle myös. Peräkontin kantta verhoiltuna, onko kellään muuten minkään sortin ideaa, miten peräkontin lukon alueelta sais pärinän pois?
Vahvarina Focalin erkkasarjalle toimii MDS:n 2-kanavainen GP2, subeille on myös samaa sarjaa oleva GP800
Etuovien äänieristyksen jälkeen soi kaiuttimet kyllä hienosti, melkonen ero vanhoihin. Saatto olla vanhoissa johdoissakin jotain vikaa. Nyt on kuitenkin uudet 2.5mm2 johdot vahvarilta kaiuttimille.
Vahvarina Focalin erkkasarjalle toimii MDS:n 2-kanavainen GP2, subeille on myös samaa sarjaa oleva GP800
Etuovien äänieristyksen jälkeen soi kaiuttimet kyllä hienosti, melkonen ero vanhoihin. Saatto olla vanhoissa johdoissakin jotain vikaa. Nyt on kuitenkin uudet 2.5mm2 johdot vahvarilta kaiuttimille.
Autoa tuli maalailtua, listat on vielä laittamatta ja oven alareunat maalaamatta:
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... assat1.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... assat2.jpg
Takapuskurin vasen reuna repsottaa, pitää laittaa se kuntoon kun maali on täysin kuiva, että kestää painaa. Täytyy vanha maalipinta myllyttää kunnolla, että sais yhtä kiiltäväksi, kun just maalatut osat. Ja ottaa ruma Bridgestone tarra pois
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... assat1.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n96/ ... assat2.jpg
Takapuskurin vasen reuna repsottaa, pitää laittaa se kuntoon kun maali on täysin kuiva, että kestää painaa. Täytyy vanha maalipinta myllyttää kunnolla, että sais yhtä kiiltäväksi, kun just maalatut osat. Ja ottaa ruma Bridgestone tarra pois