Sergeyn Golf III Variant 1.9TDI (ykkonen ja pakki ei toimi)

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Sergeyn Golf III Variant 1.9TDI (ykkonen ja pakki ei toimi)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Terve foorumille!

Tässä mersumies joutu nöyrtymään ku ei saanu halpaa ja hyvää turbodieseliä. ja hankintalistalle tuli joku VAG diesel. A4 jätettiin heti kättelyssä pois valikoimasta poskettoman huonon elektroniikan takia joten vaihtoehdoiksi jäi Audi 80, 100C4, VW Passat ja Golf.

Muutamia erilaisia tuli kokeiltua mutta tämä koeajolistan vähiten houkutteleva ruotsin auto olikin loppujenlopuksi ilmiselvästi paras koko valikoimasta. Asiaa helpotti vielä se, että auton hinta oli vain muutaman satasen.

Auto haettiin ruotsin Örebrosta 9.7 ja yllätykseksi auto on 110 hevosvoimainen AFN vaikka myyjä sanoi sen olevan 90 hv. ajettu reilu 300tkm, nahka sisusta, ilmastointi yms. Tottahan toki etulokarit on pintaruosteessa, mutta ei muuten pahassa kunnossa. Uutta iskaria ja jousta, vaihdettua tuulilasia, nokkahihnaa yms on jo tehty. AInoa todellinen vika on tyhjä ilmastointi... se pitäs täyttää.

http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457

Moottori on kyllä erityisen mainio peli! Tällä ei jää jalkoihin vaikka onkin vakio. Mite lie sitten kun koittaa evryä.

malli on hävettävästi BON JOVI

Näin on siis suomeen saatu taas yksi halpa ja hyvä variantti ;)

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, 2.11.2011 23:40. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Varmasti oikein passeli peli, ja mukavilla varusteilla. Näillä keleillä ilmastointia osaa arvostaa. Etenkin jos se toimii... :lol: Pienellä laittelulla oikein hieno ja hyvä laitos edulliseen matkantaittoon. :P
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja loppuje lopuks kuitenki hankittu työkaluksi, eli kertalaakin 600-1000km ajohommiin edestakasin 1x/kk. eikä tuo ollu edes ruotsin halvin. oli vähä päälle 500euroo hinta :) kuha tästä affenanmaalta pääsee mantereelle ni saa joku muu ku täkäläinen fiksailla ilmastointia. ei ollu halpaa hupia ku kysyin täält, 300€ + osat.

hieman halvemmallahan tuo liikkuu ku noi mun 3 litraset bensamersut :P
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

taitaa ukko pyöriä NPS:än sivuilla kans?tervetuloa vaan!
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tervetuloa vaan ffp:ltäkin pyörähtämään..
Tonttiin, leveämpää vannetta ja siinähän se alkaa ollakin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ai niiku tällee?
Kuva
btw sama tyyppi jokapaikas :P
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

aika härskit :P
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ei ehkä nuo mersun vanteet ihan tuohon käy, vaikka kohtuuhienot muuten ovatkin.
Ja perää vielä enemmän alas, niin on balansissa..
Ehkä Gti:n etulippaa, kaarimuoveja ja helmamuoveja vois tuohon miettiä :roll:
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Basu »

Helmamuovit ok mutta ei kaarimuovia. On kivat möhnät siellä välissä sitten joskus kun joku ottaa irti... Itselle ei ainakaan omaan pulkkaan tule sellaisia enää. :?
Tuolla NPS:n puolella puhuit/kyselit lastuttamisesta, kannattaapi kysellä tuolta foorumin oikeassa yläreunassa olevasta putiikista. ;)
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

en mä suomes mitää lastutustöitä teetä. liian kallista. Puolet halvemmal saa muualta samaa kamaa ja mul o sentää oikea mahollisuus valita ku asuu tääl ahvenanmaalla.

kaarimuovei ei tuu. helmat olis iha jees ja keulalippa. eikös sellasia helmoja ole olemassa jossa ei ole lähtöjä kaarille?

Tuosta kuvasta ei paljoo alemmas voi laittaa koska tämä on kuitenkin työkalu, eli kerran viikos satoja kiloja vanteita. Jotai varaa pitää jättää että pysyy tiellä.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Piti tota vaimentajan toista päätä vähä paikkailla ni samalla värkkäsin tollasen vähä modernimman pakoputken pään tohon mustasta kromista (sopii auton orginaaliin tumma-optiikkateemaan). katotaa miltä se näyttää huomeinssa autossa kiinni. Toi on tollanen ruuvattava härdelli, eli saa pois jos o kamala ;) itseasias mä vedin sit loppujelopuks koko pöntön pesuril puhtaaks ja maalasin kuumankestomustalla (paitsi kromit tietty).

Kuva
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tämmöne siitä tuli...

Kuva
Kuva
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Sehän passaa hyvin.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo vaikka ei passatti ookkaa! 8)

EDIT: ne on Bilteeman taattua laatua ja putkenkiinnike kokoa 51mm (joka piti jokatapaukses heittää roskiin).

EDIT2: Tuossa Pioneerin ratiossa ku ei oo USB tai muistikorttipaikkaa, niin tuollainen Fischerin CD-levyteline on aika näppärä jutska.
Kuva
Sitten kun siinä toi HF kerran on, niin laitoin sen tohon suoraan eteen tohon väliin missä ei ole mitään valoja takana.
Kuva
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tein tollaset köyhän miehen tummaoptiikkalamput

Kuva
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt prkl! kuka tekis mulle oikeen jaon rumpuihin 8) Eli otin audin vanteen ja sapluunana käytin sitä, että sain yhen reijän tehtyy jotta saa sovitettua mersun vannetta. joten kaks rumpuu pitäs saaha 5x112 jaolla ja kaks etunapaa.

EDIT: Etunapoihin ei voi tehä jakoja joten niihin piitäs soveltaa sitte 5x100

onkoha noi rummut mitä materiaalia? mietin vain jos laittais pinnapultit... materiaalipaksuus kyllä riittäis pinnapulttien rihloille.

Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^ Olis muuten aika käheet! Matalat kumit venytät päälle ja ihan tonttiin niin kyllä näyttää hyvältä 8)
Ps. Vanteiden luovuttaja taitaa näkyä tuossa yhden kuvan taka-alalla?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Hyvältä näyttää kyllä vanneviritelmät, sitä ainutlaatuisuuttakin löytyy :)

Noi putkenpäät pitäisi ehdottomasti laittaa symmetrisesti ja suoraan, tollasena on todella hätäsen(/teini) viritelmän näköset. Mutta huolellisemmin asennettuna kyllä sopii takaloosterin alle hienosti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

miten symmetrisesti ja suoraan? nyt tarvitaan tarkennusta.

nehä nyt nimenomaan ovat nyt suorassa eli ei puskurin linjassa :D Ja koloonkin sopii millin sisään reunoista mitattuna.

pasi, ei, vanteet on kaatikselta eurolla ostetut, jossa kanttarit oli ajettu kokonaa irti. Siitä se idea alunperin lähti "Mitäs noista vois tehä?"... taino ideahan oli jo päässä.
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Noita takapönttöjä saa uusia parin vuoden välein, vaimentajaan menevä putki ruostuu poikki tai pönttö puhki.
Kannattaako alkaa auton vanteita kulkineeseen soveltamaan :lol: kun satasen jaolla vanteita kyllä löytyy.

kauko-ohjattavaa keskuslukkoa suosittelen jos sitä ei vielä ole, ei tule talvella niin paljoa ohjelmaa.

Muovihelmoilla tarkoitat varmaan niitä GT mallin paskankeruukaukaloita? Ei kannata, nämä mätänevät muutenkin todella nopeasti.

Ajovaloiksi suosittelen hellan valmistamia IV-look -malleja, näillä jo oikeasti näkee.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo pakoputken tosiaan korjasin tuosta mainitsemastasi kohtaa, ite vaimentaja on täysin ehjä mutta putken sauma oli ruostunut.

satasen jaolla hyvät vanteet maksaa hieman erilailla ku kunnon jaolla olevat... Sitäpaitti mul on noita 5x112 vanteita kymmenittäin kaikkea 14-19 tuuman väliltä joten pitää sitä harrastaa :) talvirenkaiks oon funtsinu mersun 15-reikäsiä 8x16. Niin ja satasen jaolla ei siis ole nii ylevää valikoimaa mitä 5x112. Paskaahan en laita. Takovanteita ja mieluiten splittinä vaan ;)

ei ole kauko-ohjattavaa keskuslukkoa. Mikäs olis hyvä setti?

Joo GT-kaukalot oli mielessä. Ekana kyl pelkkä etulippa ton tavallisen tilalle. Löytyyköhä sitä orginaalia viel OEM-kaupasta? mitää pilipalia en osta.

Ajovalot saa olla nämä... lisäks on tulossa 3x Bosch 225 joista 2 leveää valokeilaa ja yksi pistemäinen. Kyl löytyy sitte valotehossa 40x500m alueelle ;) Näin sen takia, ku tuolta ruottist osteltu autoi, niitä jää nurkkiin kun suomes ei saa olla.
manni_n
Viestit: 17
Liittynyt: 7.6.2007 19:04
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja manni_n »

Tuommonen setti asensin omaan g3 varianttiin, hyvin toimii eikä oo ainkaan hinnalla pilattu. :D
http://jatek.fi/auto-osat/product/3
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hmm, saakoha tätä sellasella stilettiavaimella. mua vähä arastaa kaukosäätimet jne. ylimääräset killuttimet.

Jokatapaukses laitoin 25V vanhan McIntosch 2x200Wrms vahvistimen ja Orion XTR10 tuplapuhekelaisen subbarin tonne mersusta. Ja kyllähän soinnissa on hieman eroa :D Näppärää ku tossa Pioneerissa saa leikata taajudet pois, ei turhaan rasita ovien pahvikajareita. Pistin leikkautumaan 80Hz kohalla.

Ja sitten asensin vähä valaistusta. Tämä on vielä tilapäinen asennus mutta kaikki on siis toimintakunnossa, eiku tulille. Mut on sen verra tökerön näköset että säästetään valoja sitten sinne pimeille keleille ja asennetaan uudelleen lokakuus 8) 3x Bosch rallye ja sit omat pitkät viel kaupanpäälle.

Kuva
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Stilettimallin kaukolukkoa en suosittele, alkaa nopsaan klapajamaan ja sopii just ratin ja virtalukon väliin, aika hankala käyttää. www.osaverkko.com ja http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9 myy jotakin malleja.

Lippoja saa ihan vaikka huutonet tai mdcomprex, itellä tarvikemalli nokalla jo kolmatta vuotta ja on kestänyt.

Noilla vakio ja IV-lookeilla on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Tuossahan nököttää oikein autokin volsun vieressä, just myin tuollaisen -84 mallin kyröskoskelle, ei kauaa tarvinnut kaupata, toisin kun volsua.
Viimeksi muokannut -Jarkko-, 26.7.2010 9:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Sergey kirjoitti:miten symmetrisesti ja suoraan? nyt tarvitaan tarkennusta.

nehä nyt nimenomaan ovat nyt suorassa eli ei puskurin linjassa :D Ja koloonkin sopii millin sisään reunoista mitattuna.

pasi, ei, vanteet on kaatikselta eurolla ostetut, jossa kanttarit oli ajettu kokonaa irti. Siitä se idea alunperin lähti "Mitäs noista vois tehä?"... taino ideahan oli jo päässä.
Ne sojottaa keskenään eri suuntiin ja on eri kulmissa. ;)
Puskurin reuna on lähes suorassa auton pituusakseliin nähden niin ei tossa paljoa voi ollakkaan tätä uusien VAG mallien vinoa putkien päätä että noudattaisi puskurin muotoa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

http://www.rime.fi/ <- tuolta olen pari settiä tilannut stilettiavaimen kanssa.
III-koppaseen mahtuu ainakin ihan hyvin tuon stilettiavain, eikä IV:ssäkään mitään ongelmia ollut.
III-koppaseen löytyi valmis johtosarjakin, joten asennus oli 5 minuutin homma. Avaimen jyrsi paikallinen suutari puoli-ilmaiseksi, joten kallis investointi tuo kake ei ole.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AjH kirjoitti:Ne sojottaa keskenään eri suuntiin ja on eri kulmissa. ;)
Puskurin reuna on lähes suorassa auton pituusakseliin nähden niin ei tossa paljoa voi ollakkaan tätä uusien VAG mallien vinoa putkien päätä että noudattaisi puskurin muotoa.
Juu kyllähä toi puskuri on sentää 1cm vino tolla matkalla. Niin ja oha noita putkenpäitä oijottu nyt ku o asettunu kohilleen ;) tuo oli vaan "heti asennuksen jälkeen".

toi mtt trading houkuttelee... en nyt sit osaa päättää haluunko stiletin vai ei. olisha toi kiinteeki iha näppärä ja pienempi... Mersus vaa tottunu toho stilettimalliin...

nii ja kyllähä tuostaki mun punasesta autosta on oikein tultu koputtaa ikkunaan kaupungil ja kysytty että myynkö. jätin 2000€ tarjouksen seisomaan ja sanoin et ajan itte. Btw, vaihoin sen MK2 8v GTI:n joka mul oli aikasemmin :D enkä ole katunut. sain jopa rahaa 400€
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Velipojalla on stilettimalli ja jousi sieltä hajoaa heti ja alkaa klapisemaan koko paska, pitäis vaihtaa tavallinen "avaimenperä" -mallinen kake.

Mulla oli -77 w123 10 vuotta kunnes diiselin tarve väheni ja halusin jotakin muuta, niinpä ostin 20 vuotta uudemman volsun tuossa 3 vuotta sitten mutta pettymys tuo oli, odotin hieman enemmän uudistusta edelliseen 70 -luvun kulkineeseen.
Kyllä tuo on luotettavasti kuljettanut kaikki reissut mutta noi "ominaisuudet" alkaa jo pikkuhiljaa ketuttamaan.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei ole sit vissii stiletti niin laadukas.. tyydyn tohon avainmalliin.

saan takarumpuihin uudet jaot laitettua keskiviikkona! eli oikeestaa tarvisin sit vaa eteen 5x100 jaon kuha löyän jostai irtonavat ja niihi adapterit!

toi mun mese o 230 kaasaripeli. ja ajatuksen olis kompressori kylykee 70 luvun tyyliin läpivetokaasaril ja vesicooleril :) osia on jo haalittu, mm uus kansi ja eaton m62.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Sergey kirjoitti:Juu kyllähä toi puskuri on sentää 1cm vino tolla matkalla. Niin ja oha noita putkenpäitä oijottu nyt ku o asettunu kohilleen ;) tuo oli vaan "heti asennuksen jälkeen".
Niino sitä ei noista kuvista nää että on jo korjattu ;) Uusia kuvia vaatii kansa 8)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Uusia kuvia sitte ku o siihen tarvetta :D nyt alkaa loma ja auto on siis Korkea ja tällaisena lähetää reissuun. coileja en ehdi saamaan tänne saareen. enkä renkaita. Tänne saaree ku pitää tilata melkee aina jotenki eri kautta ettei tuu tupla alv. tää ku ei kuulu EU-tullialueeseen ja tänne pitäs myydä 0% alv. mitä suurinosa ei viiti tehä. (siitä sitten erityiskiitos www.titanium-touch.de joka lähettää 0%alv.)
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Autolla nyt ajettu n. 2000km ja kulutus on kyllä pieni 300 pensamersuun tottuneelle. kotiseudulla periaatteessa pelkkää kaupunkiajoa meni yksi tankillinen ja mittasin kulutukseksi 5,49l/100km. Nyt kun sitten reissuun lähdettiin, ajettiin kertalaakista 780km keskinopeus oli n. 80kmh, ja jälellä oli mittarin mukaan vielä 1/3!! tankkasimme siis, ja tankkiin meni 33,15l ja pinnan taso silleen että se näkyy kun kurkkasi. se tekee kulutukseksi maantiellä 4,25l/100... :roll: onkoha autos vikaa :?:

lisävaloilla näkee mainiosti. suomen tiet on niin mutkaisia ettei etäisyyden aiheuttama pitkien sammuttamisen pimento yleensä ehdi häiritsemään. Ohitus sujuu mainiosti tällä vehkeellä, ei jää jalkoihin... hyvä laitos! Ensin meinasin ostaa vaparin... :roll:

Matkahuolto toimitti tänään reissunpäälle vr6/gt :?: lipan eteen ja maalaamattoman, merkittömän maskin entisen kiveniskemän tilalle. pitänee jostaki hankkia vähä väriä toho maskiin että voi sen paikalleen laittaa.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jooo totanoin, tollaset tummat vilkut tuli hommattua. Noitaha vois tuunata sen verra et sais pimeiden sumareiden tilalle päivävalot. Ei noiden laatu ole aivan se mitä mainoskuva antoi olettaa.

Myös tommonen etulippa löysi paikalleen.

Kuva
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hoksasin, ku nojasin konepellille, että autossa on automaattinen ajovalojen korkeussäätö. eikös se tarkota että tähän saa laittaa iha laillisesti xenonit?
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Jos muunnossarjaa tarkoitat niin vain jos umpiot on Xenoneille hyväksytty.
Ja ajovalonpesurit oli kanssa pakolliset muistaakseni.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Sergey kirjoitti:hoksasin, ku nojasin konepellille, että autossa on automaattinen ajovalojen korkeussäätö. eikös se tarkota että tähän saa laittaa iha laillisesti xenonit?
Automaattista ajovalojen korkeussäätöä ei ole kolmosgolffissa ollut koskaan. Se tuli vasta alkuperäisten kaasupurkausvalojen kera nelosgolffissa, golffin malleista.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mitkäs nämä sitte on? auton ku lastaa ukkoja takakonttii ja siis nostelee ylös/alas toisesta päästä, ni valot tasoittuu samaan tahtiin, ts pysyy säädetyssä korossa.

olisko jälkiasennus mahdollinen?... rupesin vaa miettii ku lyhyiden ajovalojen johdoissa oli modauksia edellisten omistajien jäljiltä, eli oli abico liittimet jotosarjassa. Sen hokasin kun laitoin lisäpitkiä, kytkin niihin eka ku oletin että on ollu lisäpitkät aikasemminki ja pitkät yllättäen syttyki lyhkäsil jo.
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Aika hirveet noi etuvilkut, alkuperäiset sopis paremmin.
Noi tarviketingelit kun muuttuu akvaarioiksi muutamassa vuodessa, omat nakkasin roskiin parin vuoden jälkeen ja laiton alkuperäiset takas.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tummat orginaalit olis jees :!:
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Sergey kirjoitti:Tummat orginaalit olis jees :!:
EI! Sama kun amispojat maalais kilikalilla eli törkeet :twisted:
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nyt sitte pimahti kaikki valot. onkos näis ollu sitä valokatkasijan vikaa kuten kakkikses? jos on, ni missä?

sulakkeet ehjät
parkit pelaa molemmat
orkkislyhyet ja pitkät ei
lisävalot pelaa pakkokatkasijan kautta.

kiva kun auto ja emäntä on pohjoissuomes ja minä kotona affenanmaal... etänä puhelimitse huolto :D
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Em. huoltotöiksi riitti uusi virtalukon pohja ja lisäks tuli öljyt. Teetin työt eräällä pajalla Muhoksella.

Taas olisi auto kotosalla pariviikkoa ja ohjelmaan kuuluu talvirengasrumba sekä pakettiautoksi rekisteröinti. Olisiko kellään vinkkikuvia kuinka on pakettiautoksi tehty? Mitä olette tehneet takaturvavöille?

mukavan vähän kuluttava auto kyllä on. alta 5 litran kokonaiskulutus.

kulutus keskimäärin 5.01l/100 ja lukemasta puuttuu uusin tankkaus joka luultavasti pudottaa lukeman alle viiteen. Käyristä huomaa selvästi milloin on ajettu pitkiä reissuja, esim. syyskuussa ei käyty missään kaukana, ja oli lähes pelkkää 10km/suunta työmatka-ajoa.
Linkki 1
Linkki 2
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pakuks tehtiin tämä emännän kans. pistin iha mineraalivillaa äänieristeeks! Otin istuinosan ja vyöt pois, ja katsurin vaatimuksesta poistin sivuvöiden soljet toiminnasta niittaamalla ne kiinni seinään. reikänauhan niittasin alkuperäisruuvinreikiin, jolloin vaatimus kiinikeiden poistamisesta täyttyy.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

tuo on kyllä niin katsuri kohtasta tuo pakuks tekeminenkin, ite ei tarvinnu muutaku ottaa istuimet pois ja turvavöiden lukot... :lol:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tietysti kun auto ei taaskaan ole kotona, ilmestyi siihen vika. Eli ovet ei pysy kiinni kun salvat on jäässä... Mikäs siihe auttaa tekohengitykseksi vai auttaako mikään? Itte ajattelin tuos jouluna sitte purkaa oven lukot kokonaa, putsata ja rasvata ne kunnolla.

eli avaimet ja keskuslukitus pelaa ok, mutta ovi ei pysy kiinni kun salpa on ihan hervoton. Emäntä valitteli myös sitä että avain kääntyy jäykästi ovessa.
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Itte otin lukon ylimmän kiinnitysruuvin irti ja ruuttasin 125ml aseöljyä lukkomekanismin sisään.
Sen jälkeen ei mulla ollu ongelmia ovien kiinni pysymisen kans.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se ruuvi joka on siis selanen aika iso, m6 tms siinä oven päässä, lukon yläpuolella?

EDIT: puhelinneuvottelut neuvottu. nyt odotellaa tuloksia :D
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Oliskohan ollu torx-kantaanen ruuvi.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sehä se. emäntä sai ruuvin auki ja pruutasi sinne aseöljyä ja kuului krits ja alko pelaamaan, kiitos neuvosta. Taidan tehä ton nippusidetempun sitte jouluna ku emäntä taas kotona on.
Sergey
Viestit: 66
Liittynyt: 12.7.2010 8:18
Paikkakunta: Oulu/Åland

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kulutus ei liene kauhean kova? 9449km ja keskimäärin 5.06l/100. Kaavoista näkee ilmiselvästi miten ja missä autolla on ajettu. Heinäkuuta vääristää hieman se että ajettu yli 25c lämpötilassa pelkkää matka-ajoa ja syyskuun aikana ei ole yhtään yli 25km reissua.

http://tankkaus.com/graph_kmcons.php?an ... &car=38457
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=38457
Vastaa Viestiin