Golf III näpertelyä

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
swami
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2010 20:55
Paikkakunta: Riihimäki

Golf III näpertelyä

Viesti Kirjoittaja swami »

Ajattelin muiden iloksi/harmiksi ruveta rustailemaan tuosta omasta kulkineestani jutun tynkää tänne, tässä vaiheessa huomautettakoot että palautetta saa antaa ja ideoita jakaa, kuuntelen muiden mielipiteitä vaikkakin poikkeuksetta omistani poikkeavat ovat vääriä :lol:

Eli tässä nyt viime päivinä aloin näpertelemään aikani kuluksi ja vaihtelun vuoksi tuota autoa kuntoon. Siittä se ajatus vissiinkin lähti kun tuon soittimen vaihdoin ja vanha subbarikin tuli hävitettyä ja ruosteita katseltuani ajattelin nappailla nekin kiinni. Eli homman aloin siittä kun napsin noita ruostesiipi rastaan pesimiä kulkineen pinnoista pois.
Kuva

Kuva

Kuva

Vielä pitäisi hakea auton väriä ja peitellä nuo piiloon, omalle värille ei tule rajausta, vaan pyritään häivyttämään.
Sitten siinä soitinta vaihtaessa, Alpine 9880R -> Kenwood KDC-6047U ja subbarin lähdettyä aloin miettimään että nyt tulee jokin parempi paikka tuolle vahvistimelle, Spl Dynamics S-4006, päätin että sen pitää häipyä kontin "päällipinnoilta" pois joten tuumasta toimeen ja kontista pohjamatto sekä metalli levy sen alta pois, otin tuosta reilu senttiä vahvaa vaneria ja alkuperäisen kontin pohjamaton avulla mitat/viivat vaneriin ja kuviosaha laulamaan, voila, siinä tuli uusikontin pohja jonka alle tulee vahvistimelle "räkki" samaisesta vanerista, ison pohja levyn sahailin siten että siinä on luukku missä on pohjapuolella tuo vahvistin räkki ja jonka kautta saa tuon vararenkaankin napattua tarpeen tullen käyttöön.

Kuva

Ajattelin samalla hipistellä hiukan omaksi iloksi ja nasautin pohjalevyyn vielä vahvistimen kohdalle reijän jonka kautta saa sitten zuumailla laitteiston potkijaa.

Kuva

Ja hyllystä sattui löytymään edelliseen autoon asennuksiin ideoidut ledi valot jotka sitten ideoin tuonne vahvistinta valaisemaan ettei sitäkään pelota pimeässä 8) ja ei hätää tuo siis on edelleen vaiheessa, kokonaisuus päällystetään huovalla siten että luukku jää toimintaan ja pleksi ikkuna rajaillaan nätisti.

Kuten aiemmin jo mainittu subbari siis lähti toisille soitto reissuille joten uusi on tulossa ja ideana sillekkin kotelo joka ei haukkaisi liiemmin käyttötilaa ja olisi jollain tasolla siisti, eli aloin ideoimaan ja mittailemaan koteloa tuohon kuskin puolen sivulle konttiin tuota tulevaa rainbow hammerin 10" varten.

Kuva

Kuva

Tuohon sen pitäisi muotoutua sitten, kaikkinensa ajatus laitteiston siistimiseen ja mahdollisimman tilaa säästäväksi tekemiseen poiki siittä että laitteisto vaihtui ja ei jaksa enää edes katsella keskeneräisiä sinnepäin heiteltyjä laitteita ja lapsiperhe kun tarvitsee tuota konttitilaa toisinaan hyvin paljon. Ja loppujen lopuksi, kontinkin kehtaisi avata muidenkin nähden ja vieläpä ilman selittelyjä "ei vaan oo vielä ehtiny" "toi piti tos mut sit tuli sitä ja tätä".

Erillissarjat on tällähetkellä vakiopaikoilla mutta etu disseille olis ajatus tehdä paikat sitten kun ne tosissaan ehtii ja saa lopullisen päätöksen asennuskohdasta ja tavasta.

Kuva

Kuva

Tällaista siis tullut itse näperreltyä ja vielä olisi tekemistä näissäkin ja paljon. Etu erillissarjasta sen verran että kyseinen satsi oli DLS MS5A josta säästettiin jakarit ja disset ja midit vaihtui Rainbow Sax 6.5" elementteihin, ei mitkään pro käkättimet mutta hivenen omaan korvaan noita magnesiumin 5,25" käkättimiä paremmat, taka erkka olis haaveissa vaihdella johonkin 6,5" 2 tie satsiin mutta kattoo nyt. Lopulta ajatuksena on kuitenkin ollut omaa korvaa ja silmää miellyttävä paketti joka ei syö pesueen ruokia pöydästä ja pitäs kai jollain taloakin rempata täs ohessa :lol: . Koitan päivitellä tätä kun homma etenee ja jotain kerrottavaa/näytettävää on, ja jos jollain nyt jotain kysymyksiä on/herää niin pyrin vastailemaan parhaani mukaan.
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Mulla olis myynnissä valmis subbarikotelo tuohon takakontin sivuun.

Eka versio oli kokonaan puinen joka muistaakseni tänne jollekkin meni, elementtinä Peerless R10.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... =Loota.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=Boxi.jpg

Tilavuutta piti saada lisää ja suurempi elementti, lasikuitua ja vaneria kehiin.
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_3679.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... G_3678.jpg
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... t=JBL1.jpg

Ja olis myynnissä huomattavasti vähemmän ruosteinen golffikin......
swami
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2010 20:55
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja swami »

-Jarkko- kirjoitti:Mulla olis myynnissä valmis subbarikotelo tuohon takakontin sivuun.
kiitos tarjouksesta mutta veikkaisin meneväni tuolla omalla räpellyksellä eteenpäin, tosin kertoa voit aina mitä jälkimmäisestä kotelostasi löytyy litroja ja hintaa? eihän sitä koskaan tiedä.
Itse vain yleensä teen mieluummin itse. Ja mitä ruosteisiin tulee, niitä oli, ei enää, tuli kurottua muitakin kun kuvissa näkyvät kiinni.
Viimeksi muokannut swami, 20.8.2010 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Tilavuus oli vedellä mitattuna muistaakseni 39,5L koska tuolle JBL GT5-12 elementille suositellaan suljettua 38L koteloa.
Kotelossa takaseinä on lasikuitua, muuten pinnat on 18mm vaneria. Kiinnitys autoon kahdella m8 pultilla ilman lisäreikien poraamista.
Viimeksi muokannut -Jarkko-, 20.8.2010 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
swami
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2010 20:55
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja swami »

juu juu, no itse en tarvitse kuin reilu 15L tilavuutta
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Niinhän mäkin eka luulin......
swami
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2010 20:55
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja swami »

-Jarkko- kirjoitti:Niinhän mäkin eka luulin......
en tiedä tarkoititko tilavuutta vai ruosteita mutta tilavuus on ihan rainbown oma suositus, refleksi olis sitten 25L, toki saa isompikin olla mutta.. mitä pidät kotelolle hintaa? jos nyt tulis toisiin aatoksiin ja jos taas ruosteita tarkoitit niin tuli purettua etuposketkin irti ruosteita kuroes :lol: ja alustaa nähtyä ym ym, pari päivää meni kiroillessa
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

70e on kotelolle hintaa, värkit maksoi jo yli tuon. Osta koko auto, ei tartte ruosteita meikkailla ja kun hinnasta sovitaan niin mukaan tulee tuning -hilpettä joita tuossa olen purkanut pois.
swami
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2010 20:55
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja swami »

Pysytään kaikesta huolimatta alkuperäisellä linjalla, eli tehdään tehtävissä olevat ja tarpeelliset itse.

Sitten asiasta moottorisahaan, oliskos jollain hyvää niksiä millä saa tummennuskalvot pois laseista, joku on aiemmin tummentanut taaimmaiset lasit ja nekin järkyttävät omaan silmään, jospa laittelis uudet jossain välissä.
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Eiköhän tuohon haulla vinkkejä löydy, lämmitys auttaa repimiseen, jäljelle jäänyt liima voi tuottaa harmaita hiuksia.
swami
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2010 20:55
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja swami »

Subbarille tullut koteloa tuossa väänneltyä ja kuvia tulossa kun saa aikaiseksi.
Noista ruostehommista sen verran että suosittelen kurkkaamaan tuonne muovisen sisälokarin taakse molemmin puolin että näkee nuo helman päät, itsellä oli kuljettajan puolen helman etupää osittain kadonnut.. siellä piilossa muhi mukavasti kunnon gagga kasa
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

Vaki paikka ja seuraavax mädäntyy etulokasuojien alapäät pois, roiskeläpät on kunnon kourumallia että varmasti mätänee alta.
Mutta nämä näyttää olevan paalitavaraa eli eipä kannata paljoakaan sijoittaa, 1000e näyttäis olevan liikkeiden hyvitys vaihdossa noin 5000e autoon, ei paljoa hymyilytä kun vaivaiset 4000e tuli takkiin kolmessa vuodessa + mitä tuohon on ite hommattu lisäksi.
swami
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2010 20:55
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja swami »

-Jarkko- kirjoitti:Vaki paikka ja seuraavax mädäntyy etulokasuojien alapäät pois, roiskeläpät on kunnon kourumallia että varmasti mätänee alta.
Mutta nämä näyttää olevan paalitavaraa eli eipä kannata paljoakaan sijoittaa, 1000e näyttäis olevan liikkeiden hyvitys vaihdossa noin 5000e autoon, ei paljoa hymyilytä kun vaivaiset 4000e tuli takkiin kolmessa vuodessa + mitä tuohon on ite hommattu lisäksi.
sikäli että nuo oli samalla jo ottaneet hapettumaa pintaan, nekin laiteltu.. ja takkiin ottamisesta, yli tonnin autoja viitsi ostellakkaan nykyisin, huomannut kyllä ettei nuo sijoituksina hyviä ole.
-Jarkko-

Viesti Kirjoittaja -Jarkko- »

No ne tonnin ritsat on todellisuudessa niitä 500e peltoautoja, tonnin autot 2000e vaihdokkeja ja 7000e autot niitä 5000e vaihdokkeja. :lol:
RF900R
Viestit: 14
Liittynyt: 20.12.2006 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RF900R »

swami kirjoitti:Sitten asiasta moottorisahaan, oliskos jollain hyvää niksiä millä saa tummennuskalvot pois laseista, joku on aiemmin tummentanut taaimmaiset lasit ja nekin järkyttävät omaan silmään, jospa laittelis uudet jossain välissä.

Moi !

Ne liimat mitä kalvoista jää, lähtee parhaiten "puhdistetulla naftalla" kostuttamalla ja partakoneen terällä kaapimalla.


Nimimerkki " itse poistanut etusivulaseista edellisen omistajan laittamat kalvot ".


T:Foku
Golf variant 1.6 Trendline -05
+ Climatronic + Webasto
Vastaa Viestiin