3B Passat Variant 4Motion x2

Post Reply
User avatar
GeneralLee
Posts: 36
Joined: 29.3.2009 14:45
Location: Nokia

3B Passat Variant 4Motion x2

Post by GeneralLee »

Moro,

Täytyisi pihaa tyhjentää ja aloitetaan nyt näistä Passateista.

Auto nro 1, erittäin hyvin minua palvellu uskollinen sotaratsu. Otettu käyttöön 5/99 mutta on mallivuotta 2000. Rekisteröity pakettiautoksi, takapenkit löytyy mukaan. Rekisterinumero RIS-781. Tekniikka AFN+manuaali. Varusteina climatronic, orggis navi, harmaa kankainen sporttisisusta yms.Ulkovärinä harmaa. Hain auton toukokuussa 2013 saksasta jolloin sillä oli ajettu 172tkm. Nyt mittarissa 345tkm. Katsastettu viimeksi 8.6.2022 mittarilukemalla 336tkm. Jäi keväällä 2023 seisomaan kun vesipumppu alkoi vuotaan nestettä ulos, piti laittaa myöhemmin kuntoon ja leimata mutta kun oli toinen auto käytössä niin eipä sitä tullut sit laitettua.

Plussia:
-huollettu todella hyvin aina, öljyt ja suodatin vaihdettu 5000tkm välein ja muutenkin etupainoitteisesti huolettu. 99% käytetty alkuperäisiä osia huolloissa ja korjauksissa. Kaikki huollot ylhäällä ja kassillinen kuitteja löytyy. Laatikossa ja perässä RedLinen öljyt yms.
-todella hyvä korinen, pohja ruosteeton ja taka-apurunko myös. Takaluukussa on muutaman perinteinen galvisvika eli maali lähtee irti ja alkaa siitä happaneen mutta luukku on vielä pelastettavissa helposti.
-erittäin pirteä, suuttimen kärjet Firad .216 (muistaakseni, koko nyt kuitenkin sama mitä on 5 syl. 150hv dieselissä Transporter yms.) Ohjelmoitu Jyväskylässä Palokassa hyvällä custon softalla. Kulkee mutta kuluttaa vähän.
-nyt alla 15" orggis aluvanteet huonoilla talvirenkailla, mukaan löytyy kaksi kierrosta 16" orrgis aluvanteita joissa päällä välttävät kesärenkaat.
-ilmastointi toimii ja puhaltaa todella kylmää.
-keulalla Cibien led lisäpitkät.
-autossa ei ole ollut veto-koukkua joten sitä ei ole rasitettu nussisuulia vetämällä.

Miinuksia:
-ilmastoinnin kompura tai magneettikytkin pitää ääntä mutta ilmastointi toimii. Mahdollisesti joku laakeri?
-ruiskupumppu tiputtaa poltto-ainetta, vähän mutta on kostea. Maahan asti ei tule mitään. Kannen tiivisteen vaihdolla varmaan tulisi kuntoon.
-tuulilasi rikki ja kulunut, en usko että saa leimaa enään tällä lasilla.
-auto on seissyt viime talven ulkona kun talvi pääsi yllättään, piti ottaa se sisälle halliin ja vaihtaa vesipumppu yms. fiksailua mutta jäi ulos lumen vangiksi. Tästä johtuen jarrut on ruosteessa mutta voisivat putsaantua ihan ajamalla. Autolla on käyty heittään muutaman kilsan lenkki ja kaikki toimi ja moottorin lämmöt ok yms.
-talven ulkona seisomisesta johtuen voi olla tullut jotain vikoja mitä en nyt ole huomannut.
-keskuslukitus ei toimi, vika paikannettu kuskin jalkotilassa olevaan mukavuusboxiin tai lähinna johonkin kaapeliin siinä kynnyksen kohdilla. Välillä toimii kun johtonippua heilutteli. Tästä johtuen tankinluukku on avattava tavaratilan puolelta koska sähköinen avaus ei toimi. Tosin sitä ei tarvi tehdä usein koska tankillisella pääsee 1200 km :D

Auto nro 2, tämä on hankittu ykköselle varaosa-autoksi. Väriltään ja varusteiltaan identtinen ykkösen kanssa mutta on mustalla plyyshisisustalla ja normaaleilla penkeillä. Rekisteröity 5/99. Käyty katsastuksessa 3.5.2018, jolloin hylätty abs-valon palamisen takia, jousilautasen ruosteesta ja ajovalojen lasien sameudesta. Silloin ollut kilometrejä vaatimattomat 705tkm, joista 600tkm asti huolettu merkkiliikkeessä :D Tästä on joitain osia purettu, ainakin laturi puuttuu ja jotain muuta. Ei ole käyntikuntoinen. Mutta todennäköisesti tässä on ehjä taka-apurunko koska leimalla siitä ei ole mainittu.

Tiedän kyllä mitä romumies näistä maksaisi ja tuo ykkönen nyt on ihan pienellä vaivalla katsastettavissa. Vesipumpun vaihto ja tuulilasi niin sillä saa jo leiman.

Kuvia saa Whatsappiin tarvittaessa. Kannattaa soitella niin osaan kertoa autoista paremmin kuin tähän runoilemalla.

0400931901/ Jani

Autot sijaitsevat Nokialla.
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
Post Reply