Moro,
Äsken kotiin ajellessa syttyi vm. 04 Golf Variantissa (1.6i) öljyvalo kesken matkan. Koukkasin huoltikselta sopivaa öljyä (VW 502, eli pitäis olla longlife yhteensopivaa) ja lisäsin n. ½l. Öljyt edelleen aika alhaalla ja siksi täältä kysäisisinkin, että eihän huoltoväli ilmoitin mene sekaisin öljyn lisäämisestä? Eli kai ilmottaa taas ajallaan millon huoltoon?
Toiseksi, kuinka paljon tuonne uskaltaa öljyä lisäillä. Nyt laitoin ½l ja ei tosiaan kummemmin taso noussut eli ilmeisesti aika vähiin oli käynyt.
/Janne
Longlife huoltoväli + öljyn lisäys?
Meillä 08 Touran 2.0 syö kans öljyä jonkin verran. Longlife huoltovälillä mennään ja ajoittain saapi lisäillä n. 3dl
Liekkö sitten tuo LL öljy niin litkua, että on herkempi sitä kuluttamaan? Seuraava (meillä auton ensimmäinen) huolto tehdään vielä longlifenä kunnon öljyillä, mutta jos ei siitä tokene, niin vaihdan perus 15tkm huoltovälille.
Vissiin juurikin nuo VW:n 2.0l moottorit aika kuuluja öljyn kulutuksestaan...

Liekkö sitten tuo LL öljy niin litkua, että on herkempi sitä kuluttamaan? Seuraava (meillä auton ensimmäinen) huolto tehdään vielä longlifenä kunnon öljyillä, mutta jos ei siitä tokene, niin vaihdan perus 15tkm huoltovälille.
Vissiin juurikin nuo VW:n 2.0l moottorit aika kuuluja öljyn kulutuksestaan...
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Tikustahan sen öljyn tarpeen näkee, jos tikku ei edes kastu niin lisää öljyä. Kun öljyn taso on tikussa sillä oikealla alueella niin sitten voi jättää lisäämättä jos ei ihan täyteen halua työntää. Auto pitää tietty olla suht tasasella alustalla ja pitää odotella tovi että se öljy valuu kannesta öljypohjaan kun lisää kaataa.
Ylitäyttö taas saattaa työntyä huohottimen kautta koneeseen ja ei ole sekään toivottavaa.
Kyllä ne longlifet on litkua, ja tästähän on ollut joskus puhetta jo ennenkin, siis näistä LL öljyistä ja niiden hyvyydestä.
Ylitäyttö taas saattaa työntyä huohottimen kautta koneeseen ja ei ole sekään toivottavaa.
Kyllä ne longlifet on litkua, ja tästähän on ollut joskus puhetta jo ennenkin, siis näistä LL öljyistä ja niiden hyvyydestä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city