Passat ongelmia

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Passat ongelmia

Post by aamuna87 »

Autona siis passat variant -99 2.8 V6 4-motion.

Muutamaan onkelmaan olisi tietoa hakusessa.

1. Kun avaan keskuslukituksen kaukosäätimellä, auton vilkut välähtää, mutta kun suljen niin ei välähdä. Mistä tämä johtuu?
Haluaisin että ne välähtää sekä lukkoon että avatessa.

2. Keskuslukitus toimii suht normaalisti. Mutta kun istun autossa ja painan kuskin oven napista ovet lukkoon, menee kaikki
muu lukkoon mutta kuskin ovi käy lukossa ja pomppaa takaisin auki. Eikä kuskin oveen reagoi sisätilan valot, muihin
oviin reagoi.

3. Auto tyhjä käynnillä, kaikki kuulostaa hienolta, kaasua kun antaa niin kierrosten noustessa alkaa kuulua vaimea naputus?
Ajaessa aina kiihdyttäessä sama vaimea naputus kuuluu. Ääni ei tule venttiileistä, luulisin. Voisiko kaksoismassa pyörä
aiheuttaa moista ääntä?

Autoja on ollut minulla monia ja korjauksetkin onnistuu itsellä, mutta tämä on eka oma vag valmiste, ja olen tyytyväinen!
Värillä ei ole väliä kunhan se on musta :D
User avatar
diffas
Posts: 102
Joined: 30.4.2011 14:09
Location: Lahti
Contact:

Post by diffas »

1 ja 2 varmaan liittyy toisiinsa. Napista ovia sulkieassa vilkut ei vilku, jos joku ovista on auki tai ovitunnistin paskana.
Voisin veikata jälkimmäistä, jos ovet ovat kiinni kuitenkin ja takaluukun painonapit toimii?
User avatar
Zeussii
Posts: 337
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Post by Zeussii »

Kuskin oven mikro luultavimmin rikki. Naputukseen vaikea sanoa mitään, kun ei kuule itse että millaista ääntä tulee...
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Post by aamuna87 »

NONIIN !!! Kolinan syy selvisi, ei ollut vauhtipyörä mutta ei halpunutkaan paljoa.
Katalysaattorihan se siellä kolkattaa :lol:

Sitte laitetaan hakuun putkisto moiseen 2.8 V6 4-motioniin. Tekishän tuon itsekin mutta ku ei osaa hitsata :roll:

Kuka nostaa käden ylös ja alkaa tekeen ? Tai jos jostain edukkaasti sais uuden putkiston.
Jos tulee ite tehty niin se on rosteria!
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Ainakin alkuperäisenä se putkisto maksaa aivan helvetisti. Hyvä jos 3000€ riittää..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Post by aamuna87 »

Pasi Häkli wrote:Ainakin alkuperäisenä se putkisto maksaa aivan helvetisti. Hyvä jos 3000€ riittää..
Niinpä niin :lol: Siksi hakusessa seppä jolla pysyisi hitsi kädessä ja pientä korvausta vastaan tekisi putkiston, eihän tuo ole loppupeleissä edes monimutkainen putkisto tehdä, mutta kun itsellä ei pysy kolvi kädessä :roll:
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Simonsin listaa kattelin ja Passattiin suoraan ei ole listattu. Audi A6 löytys 042DHAR joka vois aika hyvin sopia, 2.4/2.8 kone ja quattro. Eli tuplaputkea alusta loppuun, eikös se Passatissa oo tolleen kanssa?

Toi tuplaputkisto tekee aika paljon lisätyötä, ja materiaalia menee tietty tuplat. Jos normiputkiston tekee johki 500-600 euron paikkeelle vaimentimen kera niin toi on melkein tuplat jo...

Edit: pikanen googletus sanos ettei toi Simokaan näköjään halpa ole, Harisella 815 euroa listahinta. :roll:

Edit2: miten muistasin että noissa V6 koneisissa ainakin Audin puolella on kattivikoja ollu, ja oliko vielä niin että vaan toisella puolella? Passatista en kyllä mee sanoon mutta pääosin kai sama tekniikka kuitenkin.
Last edited by AjH on 22.9.2011 19:14, edited 1 time in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Post by aamuna87 »

AjH wrote:Simonsin listaa kattelin ja Passattiin suoraan ei ole listattu. Audi A6 löytys 042DHAR joka vois aika hyvin sopia, 2.4/2.8 kone ja quattro. Eli tuplaputkea alusta loppuun, eikös se Passatissa oo tolleen kanssa?

Toi tuplaputkisto tekee aika paljon lisätyötä, ja materiaalia menee tietty tuplat. Jos normiputkiston tekee johki 500-600 euron paikkeelle vaimentimen kera niin toi on melkein tuplat jo...

Edit: pikanen googletus sanos ettei toi Simokaan näköjään halpa ole, Harisella 815 euroa listahinta. :roll:

Edit2: miten muistasin että noissa V6 koneisissa ainakin Audin puolella on kattivikoja ollu, ja oliko vielä niin että vaan toisella puolella? Passatista en kyllä mee sanoon mutta pääosin kai sama tekniikka kuitenkin.
Jep, tässäkin tapauksessa oikeanpuoleinen katti paskana, romut kilisee sisällä. Ja senpä takia sainkin samoin tein ajatuksen uusia koko putkiston katteineen päivineen. Siis jos vaikka esim 850 maksaa koko putkisto niin sen kyllä olen valmis maksamaan hetikin. Täytyy tsekata toi harinen. Ja on tuplat eestä asti...
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Toi Harinen tuli googlessa ekana vastaan, voi olla edukkaampikin jossain ja listahinta on listahinta.
Mutta jokatapauksessa noi rosteriSimot on ihan asiallisia ollu että semmosessa ei mene pahasti metsään.
Vapariin kun putkistoa tekee niin yleensä lopputulos on melkonen teinipörinä tai kumina eikä mitään siedettävää käyttöautoon sopivaa.

Edit: niin se piti mainita että jotain eroa noissa Audin ja Passatin putkissa lienee kun ei suoraan Simonsin listoilta Passattia löydy, eli jotain siinä voi joutua vähän muokkaamaan että sopii. Tai sitten sopii ihan suorilta. Yksi mahdollisuus mikä tässä suorilta tuli mieleen on ulostulot, Audissa ne tullee puskurin helman koloihin, Passatissahan niitä koloja ei ole valmiina.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Post by aamuna87 »

Joo, nyt olen lähettäny varmaan joka ikiseen suomalaiseen firmaan kyselyä putkistosta. Ja jos ei mistään löyty sopevaa niin pakko irroittaa koko putkisto ja lähettää jollekin sepälle että kyhää moisen. :lol:

Edit: Niin tosiaan ei mitään teini pörinöitä haeta tässä tosiaankaan, vaan jotain sopevaa murinaa ja rosterin kestävyyttä.
User avatar
Zeussii
Posts: 337
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Post by Zeussii »

Jos vaikutat jossakin täällä pääkaupunkiseudulla niin: http://www.ristotiittanen.fi/
Vääntää sulle suorasta putkesta ja vielä varmasti kohtuu hintaan!
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ei taida Tiittanen väsätä rosteria. Muuten kyllä ihan asia paja tekeen pakoputkia.

Edit: se piti sanoman että harva paja tekee mallin mukaan putkistoa, kun ei ole taloudellisesti fiksua tehdä jigiä putkelle ja muuten siitä ei sopivaa tule. Eli käytännössä kaikki pajat taitaa tehdä autoon sopivan putken, siten että se auto on pajalla kun putki tehdään. ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Post by aamuna87 »

AjH wrote:Ei taida Tiittanen väsätä rosteria. Muuten kyllä ihan asia paja tekeen pakoputkia.

Edit: se piti sanoman että harva paja tekee mallin mukaan putkistoa, kun ei ole taloudellisesti fiksua tehdä jigiä putkelle ja muuten siitä ei sopivaa tule. Eli käytännössä kaikki pajat taitaa tehdä autoon sopivan putken, siten että se auto on pajalla kun putki tehdään. ;)
Näin minäkin luulen mutta kysyminenhän ei vielä maksa mitään :D
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Post by aamuna87 »

Tulipa unohdettua se hulluaminen rosteriputkistosta ja hommattua romikselta ehjä katti. Putkikin oli tukkeentunut aika lailla katin romuista. Putsasin putkenkin samalla ja sen jälkeen tuntui kuin olisi tullu varmaan 200heppaa lisää tehoa :lol: Tainnut olla ahdingossa toi putki auton edelliseltä omistajalta asti. Tuota keskuslukitus juttua tänään tutkiskelin autocomilla ja vikakoodiahan se pukkaa kuskin oven tunnistimesta. Tilaukseen siis, samalla poistin sisätilatutkat käytöstä "ohjelmoimalla" ja kytkin äänimerkin päälle aina kaukosäätöä käyttäessä. Huomasinpas samalla että hälyttimen merkkiääntäkin voi muuttaa :D
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

Ostitko koko putkiston vai pelkän katin ja paljonko kustansi? Ihmettelinkin tuota hinkuasi rosteriin, kun romikset on täynnä noita katteja. :)
aamuna87
Posts: 16
Joined: 15.8.2011 8:18

Post by aamuna87 »

Kilu wrote:Ostitko koko putkiston vai pelkän katin ja paljonko kustansi? Ihmettelinkin tuota hinkuasi rosteriin, kun romikset on täynnä noita katteja. :)
En nyt sanoisi että romikset täynnä katteja tohon :lol: Yksi sopiva löyty hintaan 150e ja sen laitoin. Oli vain melko homma saada putki putsattua niistä katin romuista.

Niin ja eilen tipahti kuskin ikkuna oven sisään :shock: Edellis iltana korjasin kaverin uutesta hiluxista kuskin ikkunan ja nyt sitte oma porsi. Noh ei muutaku nostomekanismi tilaukseen ja samalla tulee uus kuskin oven lukkolaite niin josko loppuis se vikakoodin tuuttaaminen siitäkin ovesta :D
Post Reply