Vikakoodilistan suomennos 1994 Passat 1,9 tdi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
hejuni
Posts: 22
Joined: 18.10.2011 21:54

Vikakoodilistan suomennos 1994 Passat 1,9 tdi

Post by hejuni »

Tässäpä pienoinen lista autosta, josta ajattelin vielä tehdä matkakumppanin... liekö jo myöhäistä?
Lämpötila-anturin olen jo onnistunut vaihtamaan, kun nyt vielä sais nuo muut tiedot mitä tämä vikalista sisältää?
Ja kiitollinen olisin vanhuksen varaosakuvastosta. Jos jollakin saattaisi sellainen löytyä?
Tässä lista:
Sunday, 23 October 2011, 15:49:39

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 028 906 021 FC

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG KD03

Software Coding: 00011

Work Shop Code: WSC 49514

5 Faults Found:

01268 - Quantity Adjuster (N146)

35-10 - - - Intermittent

00522 - Shareware Version. To Decode all DTCs

30-00 - Please Register/Activate

65535 - Shareware Version. To Decode all DTCs

37-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00625 - Vehicle Speed Signal

27-00 - Implausible Signal

01266 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-10 - Please Register/Activate - Intermittent


Saa suomentaa, ken osaa?
-vw-
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

määränsäädin ja nopeus anturi. Loput saat selville ku hommaat aidon vag-comin tai vaihdat kräkättyyn kolmesataseen.
hejuni
Posts: 22
Joined: 18.10.2011 21:54

Post by hejuni »

Ok, mistäs tuo kräkätty versio? Tässä kävi kuitenkin niin, että autossa on ollut kiinni joku evry paketti, kun noita pumpun ja ilmamäärämittarin johtoja on liitetty abikoilla. Taitaa olla paras ensin korjailla noita johtoja - tarkistaa sen jälkeen mitä pitää tehdä.
Mistähän löytyy tuo nopeusmittari-anturi? Näyttäisi siltä että anturi on olemassa, mutta se ei ole paikoillaan tuossa vaihdelaatikon päällä. Ja onko näitä saatavilla?
Mittaristoon tulee vaijeri juuri tuolta laatikon päältä, mutta tuo sähköllä toimiva juttu ei ole paikoillaan - voiko sitä testata jotenkin? Ja lisävikana on tuo kierroslukumittarin toimimattomuus... tässäpä se lauantai ja sunnuntai kuluu.
-vw-
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Onko kyseessä alkujaan 1.9TDI:llä varustettu auto vai onko se kone vaihdettu jälkikäteen esim. TD moottorin tilalle?
hejuni
Posts: 22
Joined: 18.10.2011 21:54

Post by hejuni »

Kone taitaa olla 1Z malli, eli ensimmäisen sarjan TDI malli? näyttäisi olevan 1994 - 1996 välissä tuo konemalli...
-vw-
hejuni
Posts: 22
Joined: 18.10.2011 21:54

Post by hejuni »

No niin, lämpötilan anturi vaihdettu, mutta edelleen heittää vikalistaan tuota lämppärin anturia. Anturi on siis 4 napainen ja siinä koneen kannen lähettyvillä, ylävesiletkussa kiinni. Eilen moottorin käyntilämpötila lähenteli 100 astetta, mielestäni liian korkea lämpötila tälle autolle? Auto on siis 1Z 1,9 TDi malli. Samalla huomasin että flekti ei lähtenyt päälle - enkä halunnut keittää konetta heti, joten kytkin syylärin anturista suoraan johdottamalla pakkosyötön, eli flektin päälle. Kertokaas nyt onko tuo lämpötila ihan normaali?

Toinen ihmetystä herättävä asia on tuo nopeuden signaali "00625 - Vehicle Speed Signal" eli mistä ihmeestä tuo signaali otetaan? Konepellin alta löytyi sellainen kumpaankin suuntaan jenkapäinen pikkulaatikko, missä on kuitenkin sähköliitin lähtö ja johtoa seuraamalla se päätyy mittariston taakse... Tarkistan vielä tänään mihin tuo johto menee - mutta mihin tuo jengattu pieni purkki tulee? Tarkennukseksi, autossa on vaijerivälitteinen nopeusmittari, ja tuossa purkissa näyttäisi olevan hahlottu pää toisessa päässä ja toisessa päässä meisselikärki ja tämä akseli on siinä purkissa, pyörii kun pyörittää... kuva voisi olla selventävä - joten koitan senkin vielä lisätä tänne. Nyt siirtelemään kelloja, ainakin tunnilla taaksepäin.
Image
-vw-
hejuni
Posts: 22
Joined: 18.10.2011 21:54

Post by hejuni »

Päivitetäänpäs tätä hiukan. Nyt on hankittuna uusi mittaristo, eikä nopeussignaalia tule mittaristosta, eikä kiekkamittarikaan näytä kierroksia. Lämpötila-anturi on nyt asettunut oikeaan malliin eikä G62 vikakoodia enää tule VAG-com ilmoituksena. Ihmekkös tuo, kun oli johto poikki... Nyt pitäisi tutkia, mistä mittaristo saa sen nopeussignaalin, tai mitä johtoa pitkin se menee ECU:lle? ja onko johto varmasti ehyt? samoin tuo kierroslukumittarin tieto. VAG-comiin tieto tulee, eli siis ECU saa tiedon, mutta mittaristolle tieto ei välity..... Epäilen että johtoviat vaivaavat tätä autoa - mutta jos jollakin on samankaltaisia vikoja ollut, niin ilmoituksia vain kehiin - mistä vika on löytynyt????? Määränsäätöä N146 valittaaVAG-com... Yritän vielä ratkaista tätä vaihtamalla kuuluisan 109 releen, eipähän ainakaan oo siitä kiinni....
-vw-
Post Reply