Jonsekki wrote:Millaset oli kokemukset valojen päivityksestä? Samaa muutosta miettiny kans sisätilojen osalta. Hommasitko mistä ledit?
Ihan hyvät tähän asti, kivasti toi lisää valoa sisätiloihin. Oli myös tosi helpot vaihtaa eli suosittelen. Osa ledeistä mulla oli jo ennestään mutta pari tuli tilattua autoledit.fi nimisestä paikasta.
ToniVW wrote:
Saakos noita ledipolttimoita normi kantaan meneviä takavalon osalta. Aattelin että kun ois tarve saada kirkkaammaksi pakkivaloa, aika avuton valo kirkkaus siinä, joutuu melkein takasumaria pitämään päällä jotta näkee pakittaessa.
Vaihdoin tuossa sellaisen rekisterivalon jossa on ledit, meni siis samaan kantaan kun tavan rekisterikilpien polttimo. Motonetistä jtn alle 5€/pari
Saa, multa löytyy BA15S kannalla olevat 9W ledit pakkivaloista. Ainakin näin lyhyen kokeilun perusteella ne antaa reilusti kirkkampaa valoa kun tavalliset hehkut.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
DJDH wrote:Autokuumeen poikanen Eilen piti käydä kattomassa 3C bensa V6:sta DSG:llä,mutta oikuttelevan laatikon takia jäi ostamatta.
Sekö minkä linkitin Mikäs laatikossa oli
Se meni kuulemma jo viikonloppuna. Kävin sitte toisen kattomassa ja ajamassa. DSG löi liikkeelle lähtiessä tyhjää, niin se siitä yksilöstä sitten. Lisäks haldex piti hivenen liian kovaa ääntä ollakseen terve. Kuulemma sais "takuuseen" jos se vuoden sisään poikii, mut emmie silti kehtaa On noita muitakin tarjolla
Parin päivän projektina oli touhuta Mikkelissä S-marketin valoja.
Aika rikki on paikat ja vielä jäi päiväks tekemistä kun oli pieniä mokailuja muiden puolesta.
Ens viikolle varattuna Äänekoski ja Jyväskylä
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
DJDH wrote: Kävin sitte toisen kattomassa ja ajamassa. DSG löi liikkeelle lähtiessä tyhjää, niin se siitä yksilöstä sitten. Lisäks haldex piti hivenen liian kovaa ääntä ollakseen terve. Kuulemma sais "takuuseen" jos se vuoden sisään poikii, mut emmie silti kehtaa On noita muitakin tarjolla
Jos sitä oikeaa nelivetoa kaipaa, niin tuollaiset haldexit kannattaa jättää pois laskuista. Sinäänsä harmi, kun passattiin ei ole enää tarjolla oikeaa nelivetoa. Meidän Torsen-miesten täytyy tyytyä audiin.
Pasi Häkli wrote:^ Nykyisin on nuo uudet haldexitkin aika hienoja, kannattaa kokeilla. Ei oo enää samanlaisia kuin nelosgolffissa tai T4 transportterissa.
Alkuviikosta tulee haldexi passatti koeajolle...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Pasi Häkli wrote:^ Nykyisin on nuo uudet haldexitkin aika hienoja, kannattaa kokeilla. Ei oo enää samanlaisia kuin nelosgolffissa tai T4 transportterissa.
Jos en väärin muista, niin taisi Järvilehto saada viime talvena tai edellisenä s3:sen haldexin kaputtiin jäällä näytöksessä. Sitähän ei toki tapahdu torsenissa. Etuveto on etuveto ja neliveto on neliveto sattuipa kuumenemisia tai ei.
Last edited by Kilu on 5.11.2011 22:37, edited 1 time in total.
Joskus koulutuksessa näyttivät slow motion videon nelivetoisen vitosgolffin liikkeellelähdöstä paikoiltaan. Suoraan sivusta kuvattuna ja olisko ollut soralla. Ei siinä etupyörä ehtinyt kuin vajaa varttikierroksen pyörähtää kun oli jo takapyöräkin sutimassa mukana. Itsekin olen audi talviajokoulun käynyt jossa ajettiin paljon erilaisilla autoilla sen liiemmin säälimättä, oli haldexia ja torsenia. Hienosti menivät molemmat nelivetojärjestelmät, ei voi moittia.
Siitähän lähdetään, että neliveto päällä säällä kuin säällä ja siihen ei öljyt tai sähkökontaktit vaikuta. No huumori huumorina, jokainen tekee omat valintansa. Itse en aio torsenia mihinkään enää vaihtaa, joten allroad on seuraava valinta, kun lompsa ehkä joskus antaa myöten.
Tähän nelivetopelleilyyn vielä lisäyksenä, niin netissä löytyy kaikenlaisia videoita kuinka eri mallit lähtevät rullilta, kun vain yksi pyörä saa pitoa. Siinä ei paljon prosentit ratkaise, kuinka sitä voimaa oikeasti jaetaan. Toki kukaan meistä ei sitä ajosuoritettaan varmaankaan rulilla tee, joten se siitä.
Xenoneitten kattelua, ei prkl. Rämpsii vaan vaikka mitä tekis. Ballastit suljettu jo pois kuvioista. (Toinen puoli ok. ja molemmilla ballasteilla koitettu.) Noh, markalla saat markan osan
Edit: Ja tulipa tänään 17" talvirengas setti ostettua
Illan (yön) rojekti oli vaihtaa hapristuneet huohotusjärjestelmän osat + bensasuodatin + TT:n by-pass. Tulipa myös huomattua kiristämättä jäänyt laatikon pultti asentajan toimesta... Pitäs vissiin kaikki hommat tehdä ite että tulis kunnolla...
Ennen kabiiniin tuli pienoinen öljyn käry kun tyhjäkäynnillä istu paikallaan mutta nyt huohotusjärjestelmän korjauksen / putsauksen jälkeen ei tätä esiintynyt Siinä uskossa olen tähän asti elänyt että venttiilikopan tiiviste siellä vaan vuotaa ja sekin menee vaihtoon kunhan nyt tulisi se uusi ketjunkiristäjä..
Alkuviikko meni viteokameran asennuksessa ja käytönopettelussa.
Taustaa sen verta että sain tarpeekseni noista kiilaavista maanteiden ritareista. Tämä sitten kasvatti sarvet päähän ja ajatus lähti elämään. Miksipäs noita ei videoisi ja laittelisi juutuupiin kaiken kansan nähtäväksi.
Kiinasta tilaten tämmönen. Pari viikkoa odottelua ja postisetä kanto kirjatun kirjeen lapun himaan.
Paketti postista ja asentamaan. Hyvä tuli.
Kalikka on noin kessuaskin kokoinen, imee 36Gb muistikorttia ja saa sähkönsä röökisytkästä. Kiinnitys imukupilla. Oma asennus meni peilin viereen, korkosuunnassa asettuu samalle tasolle joten ei häiritse näkyväisyyttäkään. Vois toimia ratapäivilläkin.
Eilen onnistuin ikuistamaan ekan säätäjän tienpäältä: http://www.youtube.com/watch?v=Kw2y5UPC_PA Eipähän tossa toiminnassa sinällään mitään pahaa paitsi suorituspaikka..
Tuli tarkisteltua Golffin takajarrujen vikinää. Löytyi yksi kappale jumissa olevia satuloita, ja lopussa olevat palat... Eipä sinänsä juurikaan yllättänyt...
^^ En keksiny kyl tosta videopätkästä oikein mitään säätömenoa?
Lepopäivä Äänekoskelta vapautumisen jälkeen, yökahdelta oltiin jo firman pihassa, aamuseiskalta alko työmaalla hommat.
Maanantaina pääsee jatkaan, vähän jäi Äänekoskea vajaaks ja sitten Jyväskylään Palokkaan, sama setti tiedossa mitä oli Seinäjoella.
Ei olis mökkeileen jaksanu, mutta jos sitä olis ihan kotona vaan isänpäivän viikonloppua viettämässä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuli vaihdettua passattiin öljyt ja suodattimet. Öljy oli aika löysää ja ilmanputsari aika musta.
Polttoainesuodatinkin oli jonkun verran tummentunu.
Mukava ottaa toi muovinen "panssari" pois ku tulee kilo hiekkaa naamalle.
Kyllä taas kelpaa ajaa talven yli.
Renkaat sitä kai pitäs vielä vaihtaa alle. Yhtää ei innostais.
Passat 2.0TDI BMT 2013
Ex.Passat Variant 4motion 2005
Tässä on jo jonkinaikaa vierähtänyt opetellessa maalaamaan ja myllyttämään. Onkohan aiheesta muuten omaa topicia palstalla. Työkaverin -08 Focus on juuri sopiva kohde ku ei niin haittaa ainakan mua jos menee piloille . Eli tänään myllytin tuon konepellin kun siihen jostain syystä tuli kunnon appelsiinit, enempää en uskaltanut myllyttää kun yhestä kohasta alkoi kuultaa jo läpi, en halua tuota konepeltiä enää uudestaan maalata ku se oli jo toinen kerta. Ei siitä ihan näyttelypintaa tullu mutta parempi ku fordin tehtaalta. Koko auto pitää kanssa maalata uudestaan kun sävy on tallin 600w:n loisteputkitehoilla hyvä, mutta erittäin kirkkaalla ledilampulla ja hyvin todennäköisesti myös kirkkaassa auringonvalossa kesällä onkin ihan violetti tuo uusi maali ja vanha on sininen? AInakin mun ja kaverin silmä havaitsee sen. En sitten tiedä mikä meni pieleen. Minussa vai sekoittajassa vika? Maalit tilasin automaalit.netistä koodilla 4cwa, jolla olin aikaisemmin ostanut paikallisesta kaupasta myös ihan oikeaa sävyä myös. Kävin tuolla paikallisessa kysymässä antoko mulle väärän koodin aikaisempaan purkkiin, mut sanoi että sillä koodilla löytyy fordilta kuusi eri variaatioo, joista vain kahteen on saatavilla malli ja neljä ihan arpapeliä?
Laittelin D Kadettiin mankan että olis työmatkoilla jotain muutakin ääntä kuin ohv:n naputus. Kaiken laitoin paikalleen ja testiä, käyntiin lähtee ja kanavat löytyy mutta ei ääntä. Kaiutinjohtojen toisessa päässä ei näköjään olekkaan kaiuttimia
Olis voinut asiaan sen verran perehtyä aiemmin
Pitää vielä illanmittaan laittaa kakkikseen jakaja paikalleen ja toivoa että se alkais toimia.
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
Jäikin tälle päivälle tuo golfin jakajan asennus. Tehty ja toimii kuin uusi Hävis kaikki nykimiset ja tyhjäkäynti häröt yms. joista sitkeästi syytin Pierburgia. Hyvä hyvä.
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
Vihdoin ja viimein vahvistin ja subbari kontissa, hyvin se siellä potkii mutta säätöjä tuntuis tartteevan vielä.. Ja jonkin sortin parempaa asennusta ainakin vahvarin puolesta
Tuli Golf IV:hen vaihdettua lyhkäset ajovalot, about 5min meni kun ne nyhräs pois ja paikoilleen.
Meinasin sisähaaran laittaa mutta osoittautui kohtuu ärsyttäväks hommaks että jäi laittamatta.. Hanskalokeronkin irrotus kun on tehty nii vaikeeks, että puol autoo pitää purkaa ensin.
Ceisari wrote:Hanskalokeronkin irrotus kun on tehty nii vaikeeks, että puol autoo pitää purkaa ensin.
Ei tarvii. 6 torx ruuvia avoimen hanskiksen reunoista irti niin lähtee vetämällä. Muista sitten irrottaa sen hanskiksen sisävalon liitin ennenkuin piuhat katkeaa Samalla voit sitten rasvata tarvittaessa sen vikisevän sisätilan puhaltimenkin. Irtoaa alaspäin kunhan ensin irrottaa sen moottorikotelon alla olevan etuvastuksen. (siinä on taas mutteripäiset ruuvit..)
Tupajumi wrote:Cordoban muutoskatsastus kaksipaikkaiseksiurheilupakuksi. Helppo homma.
Meillä on vissiin samanlaista kalustoa, Cordoba ja T5. Mulla on pakettiauto ja matkailuauto. Eikös sulla oo molemmat pakuja?
Tällä hetkellä löytyy enää 3 kpl T4:sia jotka on henkilöautoja/minibusseja ja sitte uusin ostos toi kortsu.
T5 oli paku luovuin siitä kun ei mun pinna enää kestäny sen korjauskustannuksia.
Talvirenkaiden vaihtoa ja alustan säätöä. Passatti jäi pukkien päälle tohon pihalle kun toinen perän säätöpalikka ei suostunut liikkumaan kierteillä. Uusi yritys aamulla sitten.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.
talvirinkulat alle vaihettuna ja löysin kans bensasuodattimen oli sellanen punanen pyöree putki (lieriö?) mihin tuli kumpaaki päähä letkut tietenki aika vanhalta näytti et vois vaihella sen viel täs joku päivä. oliskohan toi motonetin tuotenumerolla 19-8002 oleva oikea?
Tomppa- wrote:bensasuodattimen oli sellanen punanen pyöree putki (lieriö?) mihin tuli kumpaaki päähä letkut tietenki aika vanhalta näytti et vois vaihella sen viel täs joku päivä. oliskohan toi motonetin tuotenumerolla 19-8002 oleva oikea?
siin on vanhast kuva
V6:seen ei ainakaan sopinut kumpikaan motonetissa tarjolla ollut versio. Laakkosella taisi orkkiksen hinta olla n.20e.