Lämpö ongelma tyhjäkäynnillä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Pietu71
Posts: 41
Joined: 30.6.2011 12:45
Location: Pälkäne

Post by Pietu71 »

Onkos normaalia Volkkaria kun näin kylmän tullen ajelee, hyvin tarkenee mutta kun päästää tyhjäkäynnille niin jopas lämpimän ilman tulo tyssää melkeen kokonaan. Täytyy pitää kierroksia siellä 1500 niin lämpöö piisaa. Mikäs näissä tommosen aiheuttaa, tukkeutunut lämppärin kenno vai vuotava termari? Muuten lämmöt normaalit 90 koko ajan ja noussee sinne nopeasti eikä seilaa.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Pietu71 wrote:Onkos normaalia Volkkaria kun näin kylmän tullen ajelee, hyvin tarkenee mutta kun päästää tyhjäkäynnille niin jopas lämpimän ilman tulo tyssää melkeen kokonaan. Täytyy pitää kierroksia siellä 1500 niin lämpöö piisaa. Mikäs näissä tommosen aiheuttaa, tukkeutunut lämppärin kenno vai vuotava termari? Muuten lämmöt normaalit 90 koko ajan ja noussee sinne nopeasti eikä seilaa.
Onko jäähdytinneste maksimissa? Vesipumpun siivet irti? Tai jos jostain vuotaa jäähdytinnestettä. Jos siellä on ilmaa seassa, niin vaatii kierroksia että lämmintä tulee kunnolla.

On silti ollut yksi tapaus jossa ei auttanut ei sitten mikään(sisäkenno,vesipumppu, termari ja lukuisat ilmausyritykset). Siihen asennettiin ylimääräinen sähkönen vesipumppu niin alko tulemaan lämmintä joutokäynnilläkin normaalisti.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Pietu71
Posts: 41
Joined: 30.6.2011 12:45
Location: Pälkäne

Post by Pietu71 »

Pasi Häkli wrote:
Pietu71 wrote:Onkos normaalia Volkkaria kun näin kylmän tullen ajelee, hyvin tarkenee mutta kun päästää tyhjäkäynnille niin jopas lämpimän ilman tulo tyssää melkeen kokonaan. Täytyy pitää kierroksia siellä 1500 niin lämpöö piisaa. Mikäs näissä tommosen aiheuttaa, tukkeutunut lämppärin kenno vai vuotava termari? Muuten lämmöt normaalit 90 koko ajan ja noussee sinne nopeasti eikä seilaa.
Onko jäähdytinneste maksimissa? Vesipumpun siivet irti? Tai jos jostain vuotaa jäähdytinnestettä. Jos siellä on ilmaa seassa, niin vaatii kierroksia että lämmintä tulee kunnolla.

On silti ollut yksi tapaus jossa ei auttanut ei sitten mikään(sisäkenno,vesipumppu, termari ja lukuisat ilmausyritykset). Siihen asennettiin ylimääräinen sähkönen vesipumppu niin alko tulemaan lämmintä joutokäynnilläkin normaalisti.

joo nesteet maksimissa ollu jo 1.5 vuotta,ei kuluta eikä vuoda.eikö tosiaan noita lämppärin kennoja ole tukkoon mennyt,en tosin tiedä mistä se ois tukkoon menny kun nesteet on ihan kirkkaat,eikä mitään mönjää löydy.vanhaan mersuun joskus jouduin kennon vaihtaan kun ei vaan enää vesi kiertäny.ja tosiaan ei ilma ajossakaan kuumaa ole vaikka ois lämmitys täysillä,vain semmosta lämmintä.noh vois vaikka tempasta jäähdytys järjelmään pesuaine ja vaihtaa nesteet uusiin,jos ei auta niin vesipumpun kimppun.vielä yks juttu,volkkarissako säädetään lämmön määrää lämmityslaitteen läppiä säätelemällä vai onko jossain hana joka säätää veden kiertoo.autokin on sitten muuten -03 alt
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Oireet viittais äkkiseltään kyllä irtoavaan/irtonaiseen vesipumpun rattaaseen, jos neste lämpiää nopeasti vielä nyt kylmilläkin keleillä ja vain kierroksilla tulee sisätilaan lämpöä.

Joku mode varmaan nää jutut siirtää tekniseen osastoon pois Juhizz:en autoa koskevien juttujen joukosta... ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Post Reply