Tällaista että autossani takaluukku ei mene lukkoon keskuslukitusta käyttäen muut ovet kyllä menee lukkoon. lukkopesästä varmaan saisi takaluukun lukkoon mutta avainta ei saa lukkopesään sisään (joutuu uusimaan) mutta onko siellä joku jousi tai jotain että vetää sen salvan lukkoasentoon koska salvasta painamalla menee lukkoasentoon? pieni ja ärsyttävä vika mutta olis kiva jos kaikki luukut olisivat lukossa jos jollain ideoita missä vika niin avustuksia otetaan vastaan koitin sitä salvaa rasvailla mutta eipä se auttanut.
Mulla on -02 Passat. Siinä taasen takaluukunlukko renkkas ns "kiinni-auki-kiinni-auki"...otin ensin yhden piuhan sieltä irti ja käytin lukkoa avaimen kanssa. Kunnes kyllästyin ja hain laakkoselta uuden lukon 30€.Vanhan otin pois joka näytti kaikinpuolin ehjältä,mutta kun otin liittimen irti siellä ei ollut 3 piikistä kuin 1 paikallaan.
Nyt lukko toimii hyvin paitsi sisältä kun yrittää avata napista se ei toimi. Ilmeisesti laitoin sen lukkoon tulevan vaijerin jotenkin väärin. Pitäis avata uusiksi. Vai mahtaisko joku tietää missä vika??
Mutta pääasia että kaukosäätimestä toimii.
Se ovipahvissa oleva nappula avaa pelkän keskuslukituksen takaluukun osalta. Itse lukkoa se ei avaa.
Mun mielestä täysin turha nappula siinä ovipahvissa, ikinä en ole sitä tarvinnut, enkä heti keksi sille mitään järkevää käyttöäkään.
Sen salpaosan saa lukko asentoon kun sormella painaa (aika jäykkä) mutta kun heittää luukun kiinni niin ikäänkuin keskuslukko ei jaksaisi vetää sitä salpaa sinne lukko asentoon? Ilmeisen hyvä vaihtoehto siis vaihtaa koko lukko systeemi?