Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Saatiin tehopurkki kiinni passattiin ja perskules, rupes kytkin luistaa välittömästi vädättäessä.
Tarttee siis tehä kytkinremppa. Nyt vaan tuli semmonen ropleema että kyseistä passattia löytyy kahdella eri kytkimellä.
Mistäs nyt maalikko saa sen selville purkamatta kumpi siellä on??
Ja tarviiko nyt samalla vaihtaa vauhtipyörä??
Auto on 2.0tdi 103Kw pasuuna ja moottori tyyppi BMP.
Tarttee siis tehä kytkinremppa. Nyt vaan tuli semmonen ropleema että kyseistä passattia löytyy kahdella eri kytkimellä.
Mistäs nyt maalikko saa sen selville purkamatta kumpi siellä on??
Ja tarviiko nyt samalla vaihtaa vauhtipyörä??
Auto on 2.0tdi 103Kw pasuuna ja moottori tyyppi BMP.
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Meinaatko viritellä vai mennäänkö vakio softalla? Tietäisi vaan antaa suosituksia kytkimestä...
Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Suosittelen vaihtaan sen vauhtipyörän samalla. Se sielä seuraavaks hajoo jos jättää vaihtamatta.
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Ihan mennään vakio softalla.
Ja se vauhtipyäörä on mietinnän alla.
Kun nyt vaan sais selville kumpi paketti siel on.
Ja se vauhtipyäörä on mietinnän alla.
Kun nyt vaan sais selville kumpi paketti siel on.
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Mitäpä väliä jos meinaat myös vauhtipyörän vaihtaa?
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Ihan mennään vakio softalla.
Saatiin tehopurkki kiinni passattiin
Siis mennäänkö nyt vakiona vai tehopurkilla tulevaisuudessa?
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Tehopurkilla mennään tulevaisuudessa mut se vauhtipyörä on edelleenkin mietinnän alla. Miks vaihtaa jos sen on ehjä??
(HUOM: JOS ON)
Nyt on jonkin aikaa kuukunu semmoinen "rolokatus" kun pyörii tyhjäkäyntiä (EI AINA). Kumpaan viittaisi, vauhtipyörä vai pelkkä kytkin. Ei se ravista ollenkaan kun ajaa tai lähtee liinkenteeseen. Kolina loppuu kun painaa hiukan kaasua. Ois vaan mukava hommata ne osat valmiiks ennen ku purkaa palasiks. Ei oikein ois vara seisottaa pirssiä kovin kauan.
(HUOM: JOS ON)
Nyt on jonkin aikaa kuukunu semmoinen "rolokatus" kun pyörii tyhjäkäyntiä (EI AINA). Kumpaan viittaisi, vauhtipyörä vai pelkkä kytkin. Ei se ravista ollenkaan kun ajaa tai lähtee liinkenteeseen. Kolina loppuu kun painaa hiukan kaasua. Ois vaan mukava hommata ne osat valmiiks ennen ku purkaa palasiks. Ei oikein ois vara seisottaa pirssiä kovin kauan.
Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Jos meinaat tehopurkilla ajella niin kannattaa miettiä kestävempää kytkintä sinne. Onhan se kallis mutta ei tarttis niin usein vaihtaa luistavaa kytkintä.
Ja siitä vauhtipyörästä. Se on volkkarin heikko kohta, vaikka se nyt tuntuu ehjältä niin kannattaa se samaan rahaa vaihtaa samalla vaivalla. Suosittelen harkitsemaan kiinteetä vautipyörää, ei tartte arvailla koska se hajoo. Ei oo kovin herkku ottaa moneen kertaan laatikkoa pois ja vaihdella vauhtipyöriä uusine pultteineen.
Samalla kannattaa kampi akselin stefa vaihtaa kerran laatikko otetaan pois. Ja suosittelen etsimään sen erikoistyökalun jolla se laitetaan paikalleen. Muutaman millinkin heitto saa koneen pyöriin joko liian aikasella tai liian myöhäsellä.
Ja siitä vauhtipyörästä. Se on volkkarin heikko kohta, vaikka se nyt tuntuu ehjältä niin kannattaa se samaan rahaa vaihtaa samalla vaivalla. Suosittelen harkitsemaan kiinteetä vautipyörää, ei tartte arvailla koska se hajoo. Ei oo kovin herkku ottaa moneen kertaan laatikkoa pois ja vaihdella vauhtipyöriä uusine pultteineen.
Samalla kannattaa kampi akselin stefa vaihtaa kerran laatikko otetaan pois. Ja suosittelen etsimään sen erikoistyökalun jolla se laitetaan paikalleen. Muutaman millinkin heitto saa koneen pyöriin joko liian aikasella tai liian myöhäsellä.
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Hyvin todennäköisesti ongelman aiheuttaa vauhtipyörä. Tollainen 240mm kytkin kun ei ihan vähästä luista. Toki alkaa hyvinkin luistamaan siinä vaiheessa kun vauhtipyörä alkaa olemaan loppu.
Suosittelen hommaamaan koko paketin valmiiksi. Jos hommaat vauhtipyörän, asetelman, levyn ja painelaakerin/sylinterin, niin vanhan kytkimen merkillä ja mallilla ei ole silloin mitään väliä.
Jos meinaat tuota helvetinpurkkia käyttää jatkossakin, niin kannattaa harkita kiinteää vauhtipyörää. Se uusikin kaksoismassa nimittäin antautuu niillä hallitsemattomilla väännöillä mitä tuollainen purkki todennäköisesti saa aikaan...
Suosittelen hommaamaan koko paketin valmiiksi. Jos hommaat vauhtipyörän, asetelman, levyn ja painelaakerin/sylinterin, niin vanhan kytkimen merkillä ja mallilla ei ole silloin mitään väliä.
Jos meinaat tuota helvetinpurkkia käyttää jatkossakin, niin kannattaa harkita kiinteää vauhtipyörää. Se uusikin kaksoismassa nimittäin antautuu niillä hallitsemattomilla väännöillä mitä tuollainen purkki todennäköisesti saa aikaan...
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Mistäs näitä kiinteitä settejä ois mahdollista hommata kohtuu hintaan??
Onhan se melkein laitettava kuntoonkin...
Onhan se melkein laitettava kuntoonkin...

Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Mä en laittais muutaku sachsin paketin. Suosittelen pysymään Valeosta kaukana. Käy vaikka sachsin sivuilta vilkuilemassa hintoja.
Re: Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Suomesta 1300-1500€ Sachsin kiintee SRE setti.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Mikä kytkin 3c passatissa (Luistaa)
Ei mistään.vookus wrote:Mistäs näitä kiinteitä settejä ois mahdollista hommata kohtuu hintaan??
Yli tonni siihen palaa jos kunnollisen kiinteän setin laittaa.
Järkeviä vaihtoehtoja Sachs tai SouthBend.
Muista sitten uusia myös työsylinteri rempan yhteydessä.