Foorumia tullut lueskeltua jo pidemmän aikaa aina sillon tällöin ja nyt alkanu miettimään että jokohan tuosta omasta kiposta jokusen kuvan laittaisi esille.
Elikkäs tämä on mun ensimmäinen Volkkari, Dieseli, turbo ja farmari.. Aikasemmin on yks vag konsernin b5 2.6 v6 audi ollut mutta muuten onkin sitten ollut monen monta hondaa ja hondan tulen vielä joskus ostamaankin, ehkä seuraavaksi autoksi.
Viime syksynä piti EK4 VTI civic myydä pois koska perheeseen oli tulossa lisäystä, joten aloin etsimään neloskoppasta farkku golffia. tällänen sitten löytyi:
Kyseessä on siis 1.9 TDI asz koneella.
Turbo on vaihdettu vähän isompaan eli Garretin 1749VB (onko tuollanen nyt sit 1.9tdi koneista tehokkaimmassa 150heppasessa mallissa?)
LTR on tehnyt autoon softan ja myös nokka-akselille lisäruiskutuksen.
Tällänen oli auto kun se mulle tupsahti.


Ostaessa autossa oli jo V6 etulippa ja pilarit teipattu mustiksi. Nämä toimen piteet olisin myös ite tehnyt..
Alla oli jotkut alutecin 18 tuumaset omaan makuun liian kaposet ja rumat vanteet nanganin kumeksilla, mutta päätin että ajellaan niillä loppu syksy ja myin ne sitten syksyllä pois..
Autossa oli ostaessa myös weitecin gt hicon alusta joka oli myös iso plussa.
Ensimmäisenä revin Slamitin tarrat takalaseista mäkeen ja kävin auton läpi huolellisesti clayllä, pienpoisto aineella ymym ja heitin collinitet pintaan.
Samalla tuli poistettua takalasin naarmutin ja maalasin maskin mattamustaksi,lyhkäsen antennin hommasin ja tilasin finnittömät kilvet. näin mentiin sitten talvi.
Talven luukista ei kuvia olekkaan.
kevät alkoi lähestyä ja piti alkaa miettimään mitä sitä autolle keksis.
Hakusessa oli vanteet jotka on kokoa 18" ja vähintää 8,5 leveet ja vanteen malli piti olla concave eli kovera.
Englannista sitten löytyi kivan näköiset Taiwanin tinat ja sellaset pistin tulemaan.
Olihan niitä soviteltava heti alle kun ne saapui vaikka lättyjä ei vielä ollut väliin


Tässä kuva kumien kanssa

Elikkä etuset on 18x8,5 205/40 ja takaset on 225/35, molemmissa et35
Kumit on falkenin.
Tuli tässä kevään mittaan myös kokeiltua cooleria keulalle mutta en jaksanu alkaa sitä hieromaan sinne niin hyvin ettei se näy sieltä ollenkaan koska en halua että se sieltä näkyy joten otin sen pois.
Tässä listaa palikoista joita kevään mittään on tullut laitettua:
-edessä 15mm pultattat lätyt ja takana 20mm pultattavat
-Boran reijälliset niskatuet
-Kw vetareiden alta menevä vakaaja ja pystytangot
-50% kalvot joka lasiin paitsi tuulilasiin
-teräksinen pohja panssari
+paljon perus huoltoo....
Soittopuolella on DLS erkkasarja,vahvistin ja konkka. Soittimena Alpinen joka vaihtuu pioneerin 2 dinin soittimeen kun vaan kerkeen sen vaihtamaan.
Paljon jäi varmaan kertomatta mutta kerrotaan kun tulee mieleen : )
Nyt on weitecin alustasta tullut otettua kaikkee ylimäärästä palikkaa pois jotta sai reilusti alemmas.
Kuvia tämän hetkisestä tilanteesta:



vielä olis tekemistä:
-syksyllä jo ostin etupuskurin listan jonka olen jo silottanut mutta pitäisi maalata
-eteen pitäisi mankelia näyttää ja pikkasen maalata kaaria
-diskanteille on peilikolmioihin paikat tekeillä
-pikkase camberia taakse
Päivitellään kun taas edistyy
Kertokaas miten saan kuvat näkymään kunnolla kun puolet näyttää jäävän pois? vai pitääkö laittaa vaan linkeiks..