pronty:n 3BG peruspassatti
pronty:n 3BG peruspassatti
Eli ostinpa marraskuussa "uuden" auton ja nyt uskalsin liittyä tännekin
Autoksi tuli VW Passat Variant 1.9 TDI -01. (Farmari sen oli pakko olla )
Auto on kuulemma tuotu Saksasta 2004.
Mitään tuuninkipeliä ei ole tarkoitus tehdä kun on peukalot keskellä kämmeniä ja auton olisi tarkoitus olla käytännöllinen.
Mitä nyt jotain pientä persoonallistamista että auton tunnistaa omakseen
Auton oston jälkeen siihen on tehty ruostesuojaus ja se on muutoskatsastettu pakettiautoksi.
Kesärenkaatkin ostin ja vanteiksi valitsin 16" Zero Wheelsin mattamustat viisipuolaiset.
Autoa on korotettu ( ) Weitecin korotuspaloilla 20mm edestä ja 25mm takaa. Nuo numerot siis Weitecin antamia. Saman korotuksenhan olisi saanut huonontien jousilla mutta olivat hieman liiat tyyriit. Ei kovin näkyvä korotus mutta kun ei enempää saa
Ja tässä kuva autosta:
Tulevaisuuden suunnitelmia saattaa olla takaikkunoiden tummennukset ja takaluukun reunapala. Joku tuuliohjain voisi myös olla ihan kiva jos sen vaan pystyisi laittamaan kiinni poraamatta reikiä. Takaluukkuun voisi myös hommata kromatut "PASSAT" ja "TDI" tekstit kun niitä ei siinä ole.
Autoksi tuli VW Passat Variant 1.9 TDI -01. (Farmari sen oli pakko olla )
Auto on kuulemma tuotu Saksasta 2004.
Mitään tuuninkipeliä ei ole tarkoitus tehdä kun on peukalot keskellä kämmeniä ja auton olisi tarkoitus olla käytännöllinen.
Mitä nyt jotain pientä persoonallistamista että auton tunnistaa omakseen
Auton oston jälkeen siihen on tehty ruostesuojaus ja se on muutoskatsastettu pakettiautoksi.
Kesärenkaatkin ostin ja vanteiksi valitsin 16" Zero Wheelsin mattamustat viisipuolaiset.
Autoa on korotettu ( ) Weitecin korotuspaloilla 20mm edestä ja 25mm takaa. Nuo numerot siis Weitecin antamia. Saman korotuksenhan olisi saanut huonontien jousilla mutta olivat hieman liiat tyyriit. Ei kovin näkyvä korotus mutta kun ei enempää saa
Ja tässä kuva autosta:
Tulevaisuuden suunnitelmia saattaa olla takaikkunoiden tummennukset ja takaluukun reunapala. Joku tuuliohjain voisi myös olla ihan kiva jos sen vaan pystyisi laittamaan kiinni poraamatta reikiä. Takaluukkuun voisi myös hommata kromatut "PASSAT" ja "TDI" tekstit kun niitä ei siinä ole.
Last edited by pronty on 14.6.2012 0:24, edited 3 times in total.
Tervetuloa foorumeille näin aluksi. Ainakin Vepron valmistama takatuuliohjain oli omassa Golfissa kiinni ilman reikien poraamista, että kai se tässäkin tulee silleen? Ootkohan toinen ihminen tällä foorumilla joka myöntää korottaneensa autoa. Ei niitä kyllä montaa ole...
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Kiitoksia vain
Joo kyllä se tuo korottaminen taitaa olla harvinaisempaa Kun asennutin ne korotuspalat rengasliikkeessä niin sieltä tultiin vielä varmistamaan että oonko varmasti korottamassa Ja eilen kun kävin muutoskatsastamassa auton niin eivät olleet katsastusmiehet ikinä kuulleetkaan Weitecin osilla korottamisesta
No, minä tykkäänkin olla erilainen
Joo kyllä se tuo korottaminen taitaa olla harvinaisempaa Kun asennutin ne korotuspalat rengasliikkeessä niin sieltä tultiin vielä varmistamaan että oonko varmasti korottamassa Ja eilen kun kävin muutoskatsastamassa auton niin eivät olleet katsastusmiehet ikinä kuulleetkaan Weitecin osilla korottamisesta
No, minä tykkäänkin olla erilainen
Joo, tervetuloa vaan..
Mukava kun tänne rekisteröityy käyttäjiä yhä enenevissä määrin näiltä lakeuksilta...Ihan fiksu vetohan tuo korotus on, varsinkin jos sen tuomaa maavaraa käytännön syistä tarvitsee. Mutta myös tyylin puolesta.
http://www.leis.se/01290002k.JPG
Mukava kun tänne rekisteröityy käyttäjiä yhä enenevissä määrin näiltä lakeuksilta...Ihan fiksu vetohan tuo korotus on, varsinkin jos sen tuomaa maavaraa käytännön syistä tarvitsee. Mutta myös tyylin puolesta.
http://www.leis.se/01290002k.JPG
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
No tulihan se sitten ostettua se Vepron räystäskouru
Ei ole enää Passatin perä niin paljaan näköinen.
Ei ole enää Passatin perä niin paljaan näköinen.
Last edited by pronty on 16.7.2010 20:52, edited 1 time in total.
Nonnii nyt tuli vaihettua kesägummit alle ja kyllä on hienot vanteet
Auto tosin on pesun tarpeessa.
Auto tosin on pesun tarpeessa.
Last edited by pronty on 16.7.2010 20:54, edited 1 time in total.
-
- Posts: 197
- Joined: 29.12.2008 21:23
- Location: Tampere
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3400
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
Renkaat on kokoa 205/55R16. Olisin ostanut 15-tuumaiset vanteet mutta kyseistä vannetta ei ollut sen kokoisena Passatin pulttijaolla. Ajattelin että rengaskoon pitäminen vakiona pitäisi käyttökustannukset alhaisempinaAjH wrote:On, jotenkin liiankin pienet kumit kyllä, minkä kokoset noi oikein on profiililtaan? Pykälää muhkeammat sopisi tyyliin mainiosti.
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Haet noille vanteille jotku 225/60r16 ni saat parempaa maasturilookkia
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Ei muuta päivitystä kuin että kävin mökillä hieman putsaamassa autoa ja sain otettua edustavamman kuvan
Last edited by pronty on 16.7.2010 20:55, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Maavaraa on kyllä melkoisesti, mitä omistaja on lähtenyt ilmeisesti hakemaankin. Tuli tämä auto mieleen kun näin tuolla ffp:n puolella myynti-ilmon A6 Allroadin orkkisvanteista. Kävis muuten tähän aika helvetin hyvin..
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Sinne jäivät pohjamuovit mökille
Aivan tarkoituksella siis, kun tuli laitettua alle metallinen (Fixus-liikkeen) pohjapanssari.
Olihan siinä ähellystä
Aivan tarkoituksella siis, kun tuli laitettua alle metallinen (Fixus-liikkeen) pohjapanssari.
Olihan siinä ähellystä
Last edited by pronty on 16.7.2010 20:56, edited 1 time in total.
Riippuu paljon paikallinen Fixusliike ottaa välistä, mutta 120e luokkaa on moottorin alle tuleva pohjapanssari.
E: Lisätty tarkennus.
E: Lisätty tarkennus.
Last edited by Basu on 30.5.2010 14:00, edited 1 time in total.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Minä kurkkasin asennuksen jälkeen hieman sen tulpan alle ja kyllä siellä näytti olevan se öljyproppu kohdalla. Se, onnistuuko sen kautta öljynvaihto, jää nähtäväksi.Patu wrote:Näyttää asialliselta tuo uus pohjapanssari. Pitääkö tuo panssari ottaa pois kokonaan jos öljyt vaihtaa vai onko tuossa tuo yksi isompi punainen tulppa sitä varten että sen poisottamalla öljyropun saa auki?
Mitä tuo koko pohjapanssaripaketti maksoi?
Paketilla oli hintaa 198 Euroa (moottorin alle tuleva 128,70 ja vaihteiston alle tuleva 69,30)
+ jos on huomannut lukea foorumin vanhempia viestejä niin kannattaa ostaa lisäksi pari M6x30 pulttia kun panssarin mukana tulevat M8x30 pultit eivät mahdu auton pohjassa oleviin reikiin.
- Arto Vikiö
- Posts: 243
- Joined: 29.8.2010 12:51
- Location: Siikajoki
- Contact:
Jees,pronty wrote:Nonnii nyt tuli vaihettua kesägummit alle ja kyllä on hienot vanteet
Auto tosin on pesun tarpeessa.
Itellä olisi tarkoitus kanssa pasuunaa nostaa.
Mistä hommasit korotuspalat? Entäpä pohjapanssarit?
Arto
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Pohjapanssarista tuolla lukeekin että Fixus. Saa myös AD:lta samaa pohjapanssaria, hinta sillä oli Tampereella 119 euroa, ilman tota vaihdelootan alle tulevaa jatkosta.
Korotuspaloja saa vaikkapa Slamitilta tai Modificarsilta. Weitec ainakin valmistaa.
Korotuspaloja saa vaikkapa Slamitilta tai Modificarsilta. Weitec ainakin valmistaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Slamitilta näyttää saavan korotuspaloja ja pohjapanssari löytyy paikalliselta Fixus -varaosaliikkeestä.Viarhe wrote:Itellä olisi tarkoitus kanssa pasuunaa nostaa.
Mistä hommasit korotuspalat? Entäpä pohjapanssarit?
Arto
E: AjH kerkesi.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Korotuspalat tilasin aikoinaan täältä kun ei Suomesta sillä hetkellä löytynyt: http://www.cartuningpoint.de/shop/index ... ngskit,350Viarhe wrote: Jees,
Itellä olisi tarkoitus kanssa pasuunaa nostaa.
Mistä hommasit korotuspalat? Entäpä pohjapanssarit?
Arto
Ja panssarin kävin hakemassa Ylivieskasta (kun en tienny että Fixuksen nettikaupasta tilatessa se pitää noutaa paikanpäältä ) Olipahan ihan kiva kesäajelu
Tässä muuten pieni vertailukuva toiseen Passattiin joka tuli bongattua yhtenä päivänä töistä lähtiessä
Tossa kuvassahan toi näyttää jo ihan toimivalta korotuksineen. Toi vakioverrokki sen sijaan on kyllä jotenkin aika karu, selkeesti joko korotus ja isot munkit tai madallusta huutaa, vakiona just hölmösti auki noi renkaan ja kaaren välit.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
No niin, viime viikonloppuna tuli vaihdettua öljyt ja kyllä ne sieltä reiästä alas tulevat. Ihan viimeiset tipat tosin valuvat panssarin päälle ja tulevat alas panssarin toisesta päästäPatu wrote:Pitääkö tuo panssari ottaa pois kokonaan jos öljyt vaihtaa vai onko tuossa tuo yksi isompi punainen tulppa sitä varten että sen poisottamalla öljyropun saa auki?
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Pitkästä aikaa jotain uutta.
Tänään tuli vaihdettua autoon uudet mustat Depon Angel Eyes -umpiot. En hirveästi välitä niistä enkelinsilmistä, mutta halusin mustat umpiot eikä sellaisia löytynyt ilman "silmiä". Muuten en olisi alkanut autoa tuunaamaan, mutta viime katsastuksessa ei mennyt lähivalot läpi. Ja kun uudet umpiot piti kerran ostaa niin miksei sitten mustat
Tässä on vanha ja uusi umpio vierekkäin:
Ja tältä näyttää itse auto:
Tänään tuli vaihdettua autoon uudet mustat Depon Angel Eyes -umpiot. En hirveästi välitä niistä enkelinsilmistä, mutta halusin mustat umpiot eikä sellaisia löytynyt ilman "silmiä". Muuten en olisi alkanut autoa tuunaamaan, mutta viime katsastuksessa ei mennyt lähivalot läpi. Ja kun uudet umpiot piti kerran ostaa niin miksei sitten mustat
Tässä on vanha ja uusi umpio vierekkäin:
Ja tältä näyttää itse auto:
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Ihan hyvännäköiset tuikut.
Kyllähän noita umpioita löytyy mustina muitakin kuin nuo enkelit. Tosin hinta eri ja niissä on "jouluvalot" (ledinauhaa tms.)
Kyllähän noita umpioita löytyy mustina muitakin kuin nuo enkelit. Tosin hinta eri ja niissä on "jouluvalot" (ledinauhaa tms.)
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
On se kyllä melkosen korkee . Tolla ei luulis kauheesti pohjan raapivan katukivetyksiin?
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Pakko puuttua pikkuisen ja kysyä että miksi ei lähivaloista mennyt läpi? Noiden sumeiden lasien takiako?
Olisit vain kiillottanut ne ja olisit säästynyt umpioden vaihdolta
Olisit vain kiillottanut ne ja olisit säästynyt umpioden vaihdolta
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
En tiedä johtuiko yksistään sumeista laseista mutta valovoima oli liian heikko. Kuulemma olivat kuin parkit. Ja kyllähän niillä onki ollu pimiässä aika huono ajaa.Juhizz wrote:Pakko puuttua pikkuisen ja kysyä että miksi ei lähivaloista mennyt läpi? Noiden sumeiden lasien takiako?
Olisit vain kiillottanut ne ja olisit säästynyt umpioden vaihdolta
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Tän auton takalasiin sopis tarra jossa lukee "auton madaltaminen on kääpiöiden hommaa" Minä annan aina pisteet siitä että joku uskaltaa olla erilainen. Ja nyt kun tässä on viime aikoina kokeiltua yhdistelmää Passat 3C + madallus + mökkitie niin ymmärrän kyllä ratkaisusi
Nykyään Seat-miehiä mutta hengessä mukana!
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Ette te ole ajatelleen vaikka lanata niitä mökkiteitänne, jos madalletulla autolla ajaminen on sinne niin vaikeaa?
Itsellänikin on "hiukan" madallettu, eikä vielä ole varsinaisia ongelmia eteeen tullut sen vuoksi. Tosin kynnöspellolle en autoa tyrkkäisi vaikka olisi korotettukin, sitä varten on traktori.
Kyllä se on ajosilmästä ja asenteesta ennemmin kiinni kuin siitä pääsemisestä.
Itsellänikin on "hiukan" madallettu, eikä vielä ole varsinaisia ongelmia eteeen tullut sen vuoksi. Tosin kynnöspellolle en autoa tyrkkäisi vaikka olisi korotettukin, sitä varten on traktori.
Kyllä se on ajosilmästä ja asenteesta ennemmin kiinni kuin siitä pääsemisestä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Pakko kommentoida. Pääseehän sillä lowriderillä mökkitielle ja ehkä vielä ehjänä takaisinkin. Jos kiertää kaikki männynkäpyä isommat esteet ja ajaa alta kymppiä. Oma passat on tällä hetkellä aavistuksen vakiota korkeampi ja sopii noille sivuteille vallan mainiosti. Kymmenen minuutin etumatka muutaman kilometrin matkalla verrattuna ihan liian matalaan 3C passattiin.
Tosin taitaa tuo omakin kulkine jossain vaiheessa madaltua kesäkeliin. Talvella saa olla vähintään vakion korkuinen. Nelikko menee hukkaan jos ei saa kunnolla leikkiä liukkailla
Tosin taitaa tuo omakin kulkine jossain vaiheessa madaltua kesäkeliin. Talvella saa olla vähintään vakion korkuinen. Nelikko menee hukkaan jos ei saa kunnolla leikkiä liukkailla
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Pitäiskö tää ottaa vittuiluna?hatemi wrote:Kymmenen minuutin etumatka muutaman kilometrin matkalla verrattuna ihan liian matalaan 3C passattiin.
Sori OT.
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
http://www.youtube.com/watch?v=uOAqbuUn ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; kohdasta 1:53
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Ei tietenkään
Pia wrote:Pitäiskö tää ottaa vittuiluna?hatemi wrote:Kymmenen minuutin etumatka muutaman kilometrin matkalla verrattuna ihan liian matalaan 3C passattiin.
Sori OT.
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Eipä riidellä siellä!
Se täytyy sanoa että kukin taaplaa tyylillään, mulla sitä tuskin on ja sehän kyllä passaa mulle
Nuo tiet joita kaikki joutuvat ajamaan, ovat yleensä 99,99 -prosenttisesti muiden omistuksessa, siellä on muitakin kulkijoita ja tiet ovat milloin missäkin kunnossa. Joten parasta olla valmistautunut erilaisiin ajo-olosuhteisiin
Omat mökkitiensä saa kukin hoitaa itselleen mieluisalla tavalla. Minusta se on kuitenkin osa mökkeilyä ja rentoutumista että saa ajaa epätasaisilla teillä
Minun eräänlainen unelma-autoni on korotettu farmari, joten tuo nykyinen ajopeli on aika lähellä sitä
Ja farmarilla tarkoitan nimenomaan "kevytrakenteista" autoa, en mitään citymaasturia. Yritän pitää käyttökustannukset kohtuullisina
Saa nähdä rikastuuko sitä ikinä niin paljon että voisi ostaa sen uuden Passat Alltrackin Ja tehdäänköhän siihen korotussarjoja
Se täytyy sanoa että kukin taaplaa tyylillään, mulla sitä tuskin on ja sehän kyllä passaa mulle
Nuo tiet joita kaikki joutuvat ajamaan, ovat yleensä 99,99 -prosenttisesti muiden omistuksessa, siellä on muitakin kulkijoita ja tiet ovat milloin missäkin kunnossa. Joten parasta olla valmistautunut erilaisiin ajo-olosuhteisiin
Omat mökkitiensä saa kukin hoitaa itselleen mieluisalla tavalla. Minusta se on kuitenkin osa mökkeilyä ja rentoutumista että saa ajaa epätasaisilla teillä
Minun eräänlainen unelma-autoni on korotettu farmari, joten tuo nykyinen ajopeli on aika lähellä sitä
Ja farmarilla tarkoitan nimenomaan "kevytrakenteista" autoa, en mitään citymaasturia. Yritän pitää käyttökustannukset kohtuullisina
Saa nähdä rikastuuko sitä ikinä niin paljon että voisi ostaa sen uuden Passat Alltrackin Ja tehdäänköhän siihen korotussarjoja
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: pronty:n 3BG peruspassatti
Passat Alltrackin maavara on vain 16,5cm eli nykyisellä autollasi on varmaan enempi maavaraa
Mutta toisaalta tuo uusi passatti on kyllä pirun hyvä/hieno auto
Mutta toisaalta tuo uusi passatti on kyllä pirun hyvä/hieno auto
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007