Moi
Elikkäs farkku sammuu kun on ehtiny ajaa lämpimäksi eli noin 30-20min ajamisen jälkeen tyssää matkan teko. Ei lähde käyntiin parin tunninkaan jälkeen, jos lähtee niin usein sammuu 5min ajon jälkeen.Seuraavana aamuna toimii aina normaalisti. Virranjakaja, pyörijä , bensa/öljy/ilma suodatin vaihdettu. Puola kunnossa. Valot ja radio pelaa, mutta ei saa kierroksia että pysyis käynnissä. välillä ärähtää käyntiin mutta sammuu. Välillä saan auton käyntiin polkemalla kaasua, mutta heti kun laskee kaasun niin sammuu..Ennen tuli voimakasta nykimistä ennen sammumista (tuntui kone meinasi tukehtua) mutta nykyään kierrokset tipahtaa ja kuuluu pieni "naksaus"(kuului myös ennen) ja ohjaustehostin lähtee pois päältä. Vikakoodeissa ei lue mitään.
Oireita mitä on ollut : talvella nyki kylmänä , mutta korjaantui kun vaihdoin 98. kesän alussa pakoputkesta tuli "hiuksia" eli äänenvaimenin hajalla? mutta ei pidä kuitenkaa isompaa ääntä . asentaja sanoi että vika voi johtua siitä, mutta sano ettei ole varmaa. kaveri vihjas termostaattia.
1 asentaja on jo luovuttanu sano ettei löydä vian lähdettä. Sanoi että tarkisti puolan ja kaikki johdot. Vaihtoi virranjakajan ja pyörijän.
onko mitään mitä pystyis tarkistaa/tekemään itse ilman että pitää nostaa auto ylös tai vaatii erityistyökaluja.
VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä
Joku päävirtarele vois tehdä tommosta jos on kärjet palanut.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
- Posts: 4
- Joined: 15.9.2012 15:37
Re: VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä
Mikähän se päävirtarele vois olla? Netistä tuli etittyä tietoo niin rele 109 vaikuttas olevan päävirtarele mutta omasta golfista ei ainakaan löydy kyseistä relettä.
Ylhäällä releet meni näin 72 - 30 - 18 - tyhjä - 21
alhaalla releet meni näin 33 - 99 - 36 - tyhjä - 53 - 167
18 ja 53 oli harmaita ja 167 oli valkonen. Muut oli mustia
Edit: nyt alkaa selvitä. http://ww2.justanswer.com/uploads/capri ... relays.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Postaan huomenna sainko auton kuntoon, kun saan releet.
Ylhäällä releet meni näin 72 - 30 - 18 - tyhjä - 21
alhaalla releet meni näin 33 - 99 - 36 - tyhjä - 53 - 167
18 ja 53 oli harmaita ja 167 oli valkonen. Muut oli mustia
Edit: nyt alkaa selvitä. http://ww2.justanswer.com/uploads/capri ... relays.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Postaan huomenna sainko auton kuntoon, kun saan releet.
-
- Posts: 4
- Joined: 15.9.2012 15:37
Re: VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä
Moi
Tuli nyt vaihdettua releet 30 , 18 ja 167 eli power supply relay , load reduction relay ja fuel pump relay.
Tänään lähdin ajelulle niin auto toimi paljon paremmin mitä aikaisemmin. 20min ajon jälkeen tapahtu nykimistä. Tuntu että tuli takaa. mutta kun kaasusti hiukan niin ei sammunu(ajonopeus oli 60km/h kaasutuksen jälkeen oli 80km/h ,kierokset kuitenki tipahti, mutta nousi takaisin). tapahtui uudestaa 30min jälkee(olin kiihdytämässä ajonopeuteen). Sitten, kun annoin olla n.20min sammuksissa ja lähdin kokeileen niin auto lähti käyntiin , pysy n5sek ja sammui. Antoi kevyesti kaasua niin pääsi liikkelle. Ei sammunu tasakaasulla.
Mikähän mahtais olla syy nykimiseen? Nykiminen ei ollu yhtä kovaa kuin ennen eli releitten vaihto kyllä autto huomattavasti eikä auto jättäny tielle muutenkaa. Tuli ajeltua n.2h taukojen kanssa. Tyhjäkäynnillä kierrokset eivät vaeltele yhtä paljon kuin ennen myöskää. pysy siinnä 800 alueella, vähän liikkui.
Tuli nyt vaihdettua releet 30 , 18 ja 167 eli power supply relay , load reduction relay ja fuel pump relay.
Tänään lähdin ajelulle niin auto toimi paljon paremmin mitä aikaisemmin. 20min ajon jälkeen tapahtu nykimistä. Tuntu että tuli takaa. mutta kun kaasusti hiukan niin ei sammunu(ajonopeus oli 60km/h kaasutuksen jälkeen oli 80km/h ,kierokset kuitenki tipahti, mutta nousi takaisin). tapahtui uudestaa 30min jälkee(olin kiihdytämässä ajonopeuteen). Sitten, kun annoin olla n.20min sammuksissa ja lähdin kokeileen niin auto lähti käyntiin , pysy n5sek ja sammui. Antoi kevyesti kaasua niin pääsi liikkelle. Ei sammunu tasakaasulla.
Mikähän mahtais olla syy nykimiseen? Nykiminen ei ollu yhtä kovaa kuin ennen eli releitten vaihto kyllä autto huomattavasti eikä auto jättäny tielle muutenkaa. Tuli ajeltua n.2h taukojen kanssa. Tyhjäkäynnillä kierrokset eivät vaeltele yhtä paljon kuin ennen myöskää. pysy siinnä 800 alueella, vähän liikkui.
-
- Posts: 4
- Joined: 15.9.2012 15:37
Re: VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä
Vika palasin tänään. Ajoin n20.min ja annoin olla pihassa n.1h ja kokeilin niin auto ei lähteny liikkeelle. 15min kokeilun jälkeen auto lähti liikkeelle , mutta meinas koko sammua matkalla. Kierrokset tipahti vähän väliä. Pysy kuitenki käynnissä kun antoi voimakkaasti kaasua.
Onkos neuvoja? Bensapumppu, pelkkä osa maksais 200e. Kuulemma yleensä nämä ovat on / off vehkeitä, että vika ei pakolle ole tässäkään.
Kun koittaa käynnistää autoon , kun se temppuilee niin pelkästää "pömpöttää" ja kaasun polkeminen ei tee minkäänlaista vaikutusta. Kun kierroksat pamahtaa ja silloin lyö kaasun niin saatetaan päästä liikkeelle. Outoa, kun ei koskaan aamusin kun auto on seissy niin temppuille eikä eilen , kun auto oli 3pv seisonu. Pääsin kuitenki kotio sillä(n.6km) eikä temppuillu sillä välin(en joutunut pysähtymään koko matkalla tai nostamaan kaasua kokonaan pois).
Onkos neuvoja? Bensapumppu, pelkkä osa maksais 200e. Kuulemma yleensä nämä ovat on / off vehkeitä, että vika ei pakolle ole tässäkään.
Kun koittaa käynnistää autoon , kun se temppuilee niin pelkästää "pömpöttää" ja kaasun polkeminen ei tee minkäänlaista vaikutusta. Kun kierroksat pamahtaa ja silloin lyö kaasun niin saatetaan päästä liikkeelle. Outoa, kun ei koskaan aamusin kun auto on seissy niin temppuille eikä eilen , kun auto oli 3pv seisonu. Pääsin kuitenki kotio sillä(n.6km) eikä temppuillu sillä välin(en joutunut pysähtymään koko matkalla tai nostamaan kaasua kokonaan pois).
Re: VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä
Hmm. Jos oot tuosta puolasta satavarma että kunnossa, niin unohdetaan se.
Voisit kokeilla vaihtaa uuden virtalukonpohjan jos siinä ois jotain häikkää.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91400" onclick="window.open(this.href);return false;
- Näkyville jää booritettu holkki, joka pitää virtalukkoa paikallaan. Lämmitetään... <-- En ymmärrä tuota viestiä, en itse lämmittänyt mitään osia.
Tuossa jotain pikasia ohjeita mitä löysin.
Voisit kokeilla vaihtaa uuden virtalukonpohjan jos siinä ois jotain häikkää.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91400" onclick="window.open(this.href);return false;
- Näkyville jää booritettu holkki, joka pitää virtalukkoa paikallaan. Lämmitetään... <-- En ymmärrä tuota viestiä, en itse lämmittänyt mitään osia.
Tuossa jotain pikasia ohjeita mitä löysin.
Re: VW golf 3 -96 sammuu lämpimänä
Pahoitteluni nostosta mutta jos ongelmaan ei ole viellä löytynyt ratkaisua niin katsoppa lambda anturi. Eräässä ventossa (2.0 vapari) ja omassa -98 3 koppasessa alkoi lambda maadoittamaan kosteilla keleilla ja siten alkoi juurikin nuot edellämainitut oireet. Tämän lisäksi löytyi kylläkin sitten sieltä 1-piste ruiskulta yksi poikennut johto kun auto lakkasi käymästä kesken ajon. Tuon johdon korjauksen jälkeen tuo pätkiminen siis jatkui ja lopulta paljastui lambdan syyksi.
VW Polo Variant 1.9 TDI Firstline 2001