Mulla on 2003 1.6 Bensa Golf ja "emissions workshop" -ilmoitus syttyy satunnaisesti ehkä kerran viikossa ja vika sitten taas häviää. Vikakoodeja on luettu parikin kertaa: joskus koodi tuli EGR:stä, joskus Lambdasta...
Onko joku saanut tämän mysteerin ratkaistua? Ei ole mitään järkeä ruveta korjaamaan mitään, kun ei ole kunnollista tietoa "vian" aiheuttajasta. Foorumeja lukemalla ilmoituksen voi aiheuttaa mikä tahansa jarrupolkimesta bensatankkiin...vaihdetaan osia yksi kerrallaan, kunnes rahat loppuu?
Samaan minäkin olen ihmetellyt. Meillä kaksi variantti golfia vm. -00 ja -03 ja molemmat tykkää välillä näytellä vikavaloja, mutta eipä olen sen kummemmin menoa haitannut eli kulkee normaalisti. Valot sammuu aina aikanaan itsekseen, joten alan jo kohta uskomaan notta taitaa olla ominaisuus
Mutta jos tietomiehiltä tähän jokin vika löytyy niin kuulolla ollaan...
Joo: valo ei muuten haittaisi mutta viime kerralla syttyi juuri sopivasti katsastuksessa, eikä mennyt sen vuoksi läpi vaikka päästöarvoissa ei ollut mitään vikaa
Sama vika noin vuosi sitten, esiintyi satunnaisesti ja oli välillä kokonaan poissa viikkojakin. Meillä tuo korjaantui vasta kaasuläpän vaihdolla - pelkästä putsauksesta ei ollut apuja. Vikaa haettaessa joku kertoi että EGR-venttiilin vika/likaisuuskin voi aiheuttaa tätä, kokeiltiin kaverin auton egrillä mutta se ei auttanut.