
---------
Niin olihan se Passatin lämpömittarin anturi just se vihreä mikä löytynee sieltä maailman helpoimmasta paikasta, moottorin takaa..?
Aamulla yritti viisari vähän nousta mutta siihen jäi.
(E: siis se mittarin viisari..

Aijai, tuossa on sitä jotain
Heiluuko verhot kun ostaa uuden autonPasi Häkli wrote:Ainoastaan uuden auton ensirekisteröinnin yhteydessä saattaa vaikuttaa päästöjen kautta verhoihin, tiedän näin käyneen. Mutta käytetyn kanssa ihan sama millasta rengasta alle lyö.Jake- wrote:Tuli täs muuten mieleen, et vaikuttaako rengas koko jotenki vakuutuksiin/veroihin?
Oli ihan pakko...Pasi Häkli wrote:Ohhoh, nyt vasta itekki huomasin tuon kirjotusvirheen
minäki huomasin vasta nyt ku siit mainittiinPasi Häkli wrote:Ohhoh, nyt vasta itekki huomasin tuon kirjotusvirheen
Mä suunnittelin vääntäväni pellistä/alumiinista jonkinlaisen telineen siihen vasemmalle puolelle samoihin kiinnikkeisiin missä orggis cd-boksin/vahvistimen teline oli. Siinä pysynee vahvistin tukevasti katseilta piilossa sivupahvin takana, pitää vaan vielä mietiskellä miten sen saa sellaiseen asentoon ettei tarvitse irrottaa kokonaan säätöjä varteen vaan saisi saadettyä sen luukun kautta...Apa wrote:Tietääkö kukaan meneekö 3bg:n peräkontissa oikealla sivupahvin takana johtoja? Ne 12v tupakinsytyttimethän siellä on, mutta mistä niiden johdot menee? Ajatuksena ois ruuvata vahvistin siihen tasaiselle osuudelle kiinni. Pitäs vaan tietää, uskaltaako..
Oho. Koneet kuitenkin pikaisella speksien lukemisella on ihan samat kun ennenkin? Kun ei ketjun vaihto hihnaan ole kuitenkaan ihan tosta vaan tehty juttu. Ilmeisesti konsernisisaret myös, samat koneethan niissäkin on? Vähän jälkijunassa varmaan kun yleensä ainakin Skoda/Seat on noita vanhoja koneita saaneet käyttää pois pyörimästä.Pasi Häkli wrote:^ Kyllä vaan siirrytään takaisin hammashihnoihin. Luojan kiitos.
Joo, onhan tuon jutun mukaan "edellisessä" ketjukoneessa ketjun kestoikä 300tkm. Harmi vaan että ei niillä pääse edes 30tkm. Ei edes yhtä öljynvaihtoväliä, semmosiakin tapauksia on useita. Kaksi moottoria on näissä aivan kärkipäässä, 1.2TSI (CBZB) ja 1.6TSI kaksoisahdettu BMY. Näissä ei jakoketjut kestä ei sitten millään.Sami Jalonen wrote:Kevyt 300tkm vaihtoväliJa vasta 210tkm pitää alkaa tarkastelemaan.
Kysääsin vuosi takaperin maahantuojan sen hetkisen kannan tuohon BKC:n jakoremmin vaihtoväliin ja sieltä ilmoitettiin kans tuo 120tkm.osoners wrote:Kattelin saksankielisestä huoltokirjasta että tarkistus 90tkm ja vaihto siitä 30tkm sisällä. Eli 120tkm.
Sullahan oli jo aikaisemminkin puhetta tuosta viasta, kannattaa nyt ainakin se lämpötila-anturi vaihtaa merkkiliikkeestä haettuun orginaaliin.Jake- wrote:Ei kukaan sattus tietää mist johtuu et pätkii tasakaasulla, mut ainoostaan vähän alle 2k/rpm. Taikka sitä ku kone on lämmin niin ei meinaa oikein startata jos seisoo +5min :/