Erittäin yleinen ongelma, esiintyy myös konsernisisarissa Audilla ja samoja vikakohteita löytyy koko VAG konsernista joissa nämä rakenteet ovat käytössä.
Ongelma siis ilmenee niin että (yleensä) takalattiamatto on kuin uima-allas. Repsikan puoleinen on "parempi" koska etujalkatilassa kuskin puolella on mukavuuslaite-boksi, joka ei tietenkään vedestä tykkää.
Repsikan puolella on tila jollekkin boksille, olikohan automaatin ohjausyksikkö tmv?
Vettä on siis koko lattia-alalla, mutta se tulee esiin takajalkatilassa, miksi, siitä lisää myöhemmin.
Ensimmäinen tarkistuskohde on akkukaukalo. Puhdista pohja ja tarkista pohjalla olevat kaksi vedenpoistoaukkoa. Tehtaan peruina niissä on kumiset holkit jotka pitää poistaa jos ne siellä ovat. Holkit ovat hankalasti akun ja jarrutehostimen alla, pitkällä ruuvarilla tai vastaavalla ne ainakin saa pois purkamatta mitään tieltä. Putsaus on helpointa kuitenkin kun tekee tilaa ainakin akun poistamisella paikaltaan.
Seuraava tarkistuskohde vaatii ämpärin tai kastelukannun täynnä vettä. Avaa ovi ja kaada vettä lasille (lasi kiinni tietysti). Tarkista oven alareunasta että vettä valuu ulkopellin pokkauksessa olevista valuma-aukoista.
Vettä ei saa valua ovipahvin ja pellin välistä, jos valuu niin löytyi korjattavaa. Toista tämä joka ovelle.
Ovipahvin irroitus on aikaa vievä mutta suht vaivaton homma.
- ikkunalasit alas
- Ovien alareunassa on kaksi Torx-kantaista ruuvia esillä, ei ongelmaa niissä.
- Kahvojen alta löytyy kuskin puolella kolme ja repsikan ovesta kaksi ristipäistä ruuvia. Kuski kahva aukeni kohtuu voimalla (irroita kumiosa ensin!), repsikan kahvan lista oli todella tiukassa (puuttuu kuvassa kun projekti jatkuu niin tarvitse repiä uusiksi)
- Klipsejä on kolme per pystyreuna, näistä kaksi alimmaista tarvitsee repiä irti. Tasainen veto sivusta ja alhaalta tehosi hyvin ja irtosivat ehjänä
- ylimmät klipsit ja ikkunareuna nousevat ylöspäin irti, tässä kohtaa auttaa kun lasi on alhaalla niin pääsee listaa painamaan hiukan sisään samalla kun nostaa
- sähköliittimiä on kuskin ovessa monta: lasit, tankki, kontti, hälyLED, peilien ohjaus, alareunan valo jonka voi ottaa pois ja liittimen irti alakautta ennen pahvin irroitusta, helpottaa hiukan
- repsikan ovessa on lasin ohjaus ja alareunan valo, tämänkin voi poistaa heti alkuun
- avausvaijeri on koukulla kiinni kahvassa


Siinäpä se sitten, kiinnitys käänteisesti. Ylimmät oviklipsit voi irroittaa ovesta ja painaa pahvin mukana takaisin, helpottaa ehkä hiukan asennusta.
Ja kun ovipahvi on pois tieltä, tarvitaan vielä 10mm avain jotta sisäpeltiä saa alareunastaan irti, sekä autoon sopivaa tiivistemassaa jota sinne peltien väliin tursotetaan riittävästi mutta ei turhan paljoa. Pelti takaisin kiinni ja massan kuivuttua voi vesivalutuksen tehdä uudelleen niin on helppo tiivistää lisää jos on tarvetta. Kun vesi valuu vain oikeasta paikasta niin ovipahvi takaisin paikalleen.
Tässä kuva takaovesta, massattuna mustalla Dinitrol Bodysealilla. Yksi toimivaksi todettu aine.
