Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *myyty*

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *myyty*

Viesti Kirjoittaja kotka »

Vanha käyttäjä ja vanha kottero, mutta pari kuvaa..
Auto on alkuperäinen suomalainen, ihme ja kumma. Kaikki huollotkin on tehty huolto-ohjelman mukaan.
Varustelutaso on highline, mutta onneksi sisustan listat eivät ole puuta vaan hiilikuitujäljitelmää.
Talvella mennään normaalikokoisilla kitkoilla ja alustakin on suhkoht normaalilla korkeudella, mutta kesällä pilataan ajonautinto ylikokopyörillä ja reilulla madalluksella.
Ajovaloautomatiikan poistin käytöstä ja keulaan asensin päiväajovalot, osin säästämään xenoneita ja osin ihan vain kun halusin. Talvella sitten xenoneiden lisäksi keulalle ilmestyy lisävalot xenoneilla varustettuna, vaihtoehtoina Hella 1000FF tai Hella 3003 miten aina sattuu mieleen juolahtamaan.
Takaosaston jakajana toimii volkkarin verkko, että koiruus pysyy oikealla paikalla kun on kyydissä.
Soittimen tilalle on vaihdettu Kenwoodia, joka keskustelee bluetoothin kanssa toisen puhelimen kanssa ja soittaa siitä myös musiikkia. Enemmälti humppavehkeitä odottelee inspiraatiota ja hyvää kuningasajatusta niiden sijoittelusta.

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut kotka, 8.2.2013 8:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
AnttiR
Viestit: 83
Liittynyt: 19.2.2012 16:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Perus komia passatti. Mikäs alusta on ruuvvattu alle? Ja minkälainen on ajaa. Itsellä samanlainen highline 4motion ja coiloveria olis tarkoitus laittaa tilaukseen ja kaikki kokemukset kiinnostaa eri merkkisistä korkeussäädettävistä passatissa kiinnostaa :D .
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Alusta on FK:n HighSport, vaikka muutamaa muutakin vaihtoehtoa mietin.. Tuo vain sattui sopivasti löytymään American Car Show:sta messuhintaan.
Rehellisesti sanottuna ei ole maailman paras ajettava tuo kottero, mutta tuskin millään muullakaan alustalla tuossa korkeudessa ja tuolla rengastuksella. Ylempänä ihan kiva ajaa, hiukan alkuperäistä tukevampi.
Tuossa sarjassa ainakin riittää säätövara alaspäin, joten siitä ei jää kiinni. Eikä takapää jää etupäätä korkeammalle, vaan riittää siinäkin säätö.
Toivottavasti talven ajaksi säätö toimii ylöspäin, niin ei tarvitse aurailla. Tosin isompi säätäminen tullaan tekemään tolpat irrottamalla, niin on tilaa työskennellä ja saa osat puhtaaksi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Juuri muuta ei ole tehty kuin pesty ja ajettu. Ja alustaa ruuvattu alaspäin sekä pyöränkulmat säädetty.
Sarja kesärenkaita mennyt (225/40-18), ensimmäinen sarja kesti melkein 4 kuukautta ajoa, tällä välin kilometrejä noin 13 ooo km. Kuskinpuolen etuvetonivel raksuttaa.
Kallistuksenvakaajien kumipuslat natisee ja paukkuu, joten rasvausta riittää.
Tämän kesän jälkeen lähtee vanteet vaihtoon ja vaihtuu johonkin muunlaiseen settiin.
Kuskin oven ulkokahva temppuilee ja vänkärin takaovi ei aukea sisältä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Vetonivel vaihdettu, joten raksutus loppui.. Ei kestänyt hermo kuunnella, enkä tiedä että olisiko tuo jättänyt tien päälle hajotessaan. 3 ehjää siinä jäljellä olisi vielä ollut..
Vaihto oli helpompi operaatio kuin oletinkaan, mutta meni suoraan netistä löydetyillä ohjeilla. Ainoa ongelma on saada etupää nostettua ilmaan, kun ilman lisäpalikoita mikään tunkki ei mahdu auton alle.
Ja taas tuli rasvailtua / silikoonattua alusta puslia, jotta narinat taas hetkeksi vähenisivät..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Karkulainen
Viestit: 142
Liittynyt: 17.7.2012 0:14
Paikkakunta: Iisalmi/Sonkajärvi

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Karkulainen »

Tämä on monesti tullut vastaan kuopiossa karttulantiellä kun olen emäntää ajanut aamuvarhain töihin, nuo päiväajovalot kiinnitti aina huomion.

Hieno on kyllä, pakko myöntää.
Ford Focus stw -04 1.6
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Töihin suharoidaan, joten sitä väliä tulee ajettua.
Kohtahan tähän tarvitsee taas viritellä lisävalot keulalle, kun illat pimenee ja hirvimahdollisuus lisääntyy.
Tälle talvelle taitaa tulla Hella 3003:set tai Bilteman pyöreät, ja xenonsetillä tottakai. Nuo 1000FF:t eivät ihan omaan makuun ole, syynä pistemäinen valokuvio.
Päiväajovalot yritin laittaa hieman muista poiketen, ja ompa siitä muutkin maininneet..
Jos auto minun käsissä vielä ensi kesän näkee, niin nykyistä alemmas mennään. Talvea varten se on nostettava joka tapauksessa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ilman suurempia kikkailuita päivittelin musapuolta:
Vararengastilaan Infiniten 2-tie vahvistin, joka mahtui juuri ja juuri vararenkaan sisälle tehtyyn asennustelineeseen. Eli mukana kulkee sekä vararengas että vahvistin mukavasti piilossa.
Konttiin tein pienen, noin 31 litraa, suljetun kotelon yhdelle 10" elementille. Kotelon jäykistelin kierretangoin, ettei levypinnat elä ja resonoi.
Eihän tällä autolla mihinkään maxboomeihin mennä, mutta mukava lisä alapäähän.
Ja samalla tuli tehtyä sisäsiivous ja ulkopuolen vahaus, kun kotelo kuivui asennuskuntoon.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Nyt sitten olisin apuja tai vinkkejä vailla..
Syksy ja pimeys koitti, joten ajovaloja tarvittaisiin.
Sellainen ongelma on ilmaantunut, että lyhyet valot näyttävä ihan s...tanan lyhyelle. Noin 15 metrin päähän loppuu valokeila ja kaikenlisäksi oikean puolen (ojan puolen) valo hiukan lähemmäksi.
Lyhyitä valoja en madalluksen jälkeen tainnut käyttääkkään päällä, joten asian huomasin vasta juuri. Onko tuon valonkantaman syönyt tuo madallus, vai onko noissa xenoneissa voinut mennä jokin tasonsäätöosa rikki?
Voiko noita tarkistaa jotenkin ja säätää itse mitenkään?
Viime syksynä/ alkutalvesta vaihdoin uudet polttimot ja ennen kesää (ja madaltamista) kaikki oli vielä kunnossa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Arto Vikiö
Viestit: 243
Liittynyt: 29.8.2010 12:51
Paikkakunta: Siikajoki
Viesti:

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Arto Vikiö »

Sieltä joko edestä tai takaa sensori rikki (kulutustavaraa). Anturi on kiinnitetty vasemman puolen tukivarsiin.
osanumero 4B0907503A. ja tämän näköinen http://www.ecstuning.com/Audi-RS6--4.2T/ES370285/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos sulla on piuha, millä pääset näkemään vikakoodit, nin pystyt mahdollisesti "nollaamaan" vikakoodin, vaikka se herjaa sitä edelleen. Mutta tällöin mahdollisesti valokeila nousee "normaaliin" tasoon, mutta automaattinen säätö ei toimi. Näin ainakin itsellä.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Vikakoodipiuhaa ei ole, mutta saakos nuo sensorit mitattua vaikka yleismittarilla ennen uusien osien hankkimista?
Ulkoa en alustaa muista, mutta jos nuo osat ovat tukivarsissa, niin sittenhän niihin pitää/olisi pitänyt tehdä jotain muutoksia madaltamisen yhteydessä, sillä tukivarsien asento on aika rajusti muuttunut alkuperäisistä.. Ja empäs ole sellaista operaatiota tehnyt.
Tai onkos tuo niin herkkä osa, että ajan auton valot osoittamaan seinään ja merkkaan valokeilan korkeuden esim. teipillä. Merkkaamisen jälkeen lastaan takakonttiin jotain painavaa kuormaa ja katson mitä valoille tapahtuu. Jos valokeila pysyy samassa tasossa, niin sensorit ovat ok.. Tai jos nostan perää esim. tunkilla ylöspäin, niin valojen pitäisi näyttää edelleen samaan teippikorkoon?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Arto Vikiö
Viestit: 243
Liittynyt: 29.8.2010 12:51
Paikkakunta: Siikajoki
Viesti:

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Arto Vikiö »

Käytä nyt aluksi pistokkeet irti edestä ja takaa. Ja putsaa ne hyvin. Tämäkin saattaa auttaa pikkasen.
Varmaan ne voi jotenkin mitata, mutta en tiedä, mitä olisivat oikeat lukemat.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
jjj84
Viestit: 88
Liittynyt: 3.11.2009 18:32

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja jjj84 »

Tossa lienee sama aataminaikainen korkeudensäätö kuin omassa borassa, se hakee peräpään korkeuden kohdalleen kun auto käynnistetään ja jämähtää siihen. Ei siis muutu enää kuormauksen mukana.

OEM xenonit käy ylä ja ala-asentoa läpi käynnistäessä, eli virta päälle ja heti valot niin näkee kun ne liikkuu. Tai sit vaan kuuntelee virrat päällä käynnistyykö moottorit, ei vaadi konetta päälle.

Madallus ei vaadi muutoksia antureihin, koska etu ja takapää laskee saman verran, eli auton asento ei muutu siten, että vaikuttaisi olennaisesti valojen kantamaan... 1cm alaspäin on n. 1m pois kantamasta 1% laskulla, johon valot pitäisi olla säädettynä.

Oma kokemus kertoo, että ei muuta kuin kuusiokolo käteen ja ruuvaat valot manuaalisesti oikeaan korkeuteen. Valoille on VCDS:ssä oma säätöasento joka ajaa moottorit tiettyyn kohtaan, mutta säätäminen ei vaadi sitä, koska valot on normaalistikin siinä ns. säätöasennossa = ylin asento johon voivat nousta. Uudemmat V golffista eteenpäin taitavat olla herkempiä tuolle, koska siellä valot säätää korkeutta reaaliajassa.

Kuusiokolo siis käteen ja kohta on valot kohdillaan... itse ajaisin n.30m irti seinästä, saat säädettä valojen kulmat just oikein, eikä melkein... sivusuunta varsinkin ei onnistu kunnolla mittareilla vaan omat silmät kertoo parhaiten, millon ne on suorassa kun vaan säätöpaikka on kunnossa. Joku parkkihalli esim. jossa on varmasti suora lattia ja päädyssä sit seinä mihin sihdata. Loppuhionta sitten kun autolla on oltu liikenteessä, onko varaa nostaa milli tai laskea.
Passat variant 1.9tdi 4motion highline ja Bora Variant 1.9tdi tiptronic highline, VCDS@turku
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Valojen säätö oli juuri jjj84 kertoman mukaan, eli aataminaikuinen.
Kantavuutta tuli hiukan lisää, kun ruuvasi ulommaisia / päällimmäisiä ruuveja.
Korkeudensäätöanturat jäivät nyt katsomatta, mutta pitää kurkata nekin myöhemmin.
Tulevaisuudessa edessä on uusien kunnollisten polttimoiden asennus, sekä kuskinpuolen valon lasin vesihionta ja kiillotus.
Kuskin puolen valokuvio on mitä on, johtuen varmaan "kiinanpolttimosta" ja hiukan kiveniskuisesta lasista.
Vänkärinpuolella on kokonaan uusi valo, vaihdettu ilmeisesti autoliikkeen toimesta juri ennen minulle saapumista.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ajovalon umpio, 2000 vesihiomapaperia ja Turtlen ajovalojen kiillotussetti..
Jo vain se ajovalo kiillottui lähes uudenveroiseksi. Ja postissa odottaa uudet ajovalojen polttimot paikalleen vaihtamista, värisävyltään 5000K. Tiedän että mitattu valoteho hieman tippuu, mutta halusin "valkoisempaa" valoa tilalle.
Koria varten odottaa putelit (#101 ja #205) Megua, jospa niillä kiilto saadaan talven ajaksi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kiilto tuli, yllättävän hyväkuntoinen maalipinta palajastui lopulta kunnollisen pesun ja savestuksen alta.. Ja nyt taas hetken vesi poistuu pinnalta, joten kiillotus onnistui..
Mutta mutta: Nyt tarvitsisin kommenttia/neuvoa peräpäästä ilmenevän äänen vuoksi.
Ääni kuuluu auton keskilinjan takapuolelta ja kovenee vauhdin mukaan. Ääni on matalaa huminaa, jonka taajuus ja ääni nousee vauhdin mukaan. Ääni on kuin huonoista renkaista, mutta ei johdu niistä eikä muutu alustan tasaisuuden/karheuden mukaan.
Ääni ei myöskään muutu vaikka autolla mutkittelee tai laskee vaihteen vapaalle.
Voiko ääni tulla takapyörien laakereista tai perästä? Vai mitä muita vaihtoehtoja äänilähteeksi voi olla ja mitä pitää tarkistaa ja korjata.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Zeussii
Viestit: 340
Liittynyt: 24.11.2010 19:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Zeussii »

Melkein veikkaisin perää jos humisee vauhdin mukaan kerta.. Tarkista nyt kuitenkin ne pyöränlaakerit eka.
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ääni taitaa kuulua vänkärin puolen takapyörän laakerista..
Laakkosella laakeri on tilaustuote, kustantaen 142 euroa. Siihen vaihto päälle, 2 tuntia.
Eli kokonaiskustannus noin 280 euroa..
Onko merkkiliike ainoa vaihtoehto tuon vaihtotyön suorittamiseen?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Zeussii
Viestit: 340
Liittynyt: 24.11.2010 19:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Zeussii »

Miksi olisi?
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja ibel »

Onnistuu itekkii mut hydrauliprässi on kätsy vehje siihe hommaa.. :wink: Ja eiköhä AD tms. hoija tuon saman jutun..??
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pienen kyselykierroksen tuloksena tuota takapyörän laakeria ei saisi muualta kuin merkkiliikkeestä.
Pitäisi itsellä olla ilmeisesti tarkempaa tietoa jostain toisesta sopivasta yhdistelmästä. Eli olisiko vastaavaa laakeria esim audissa tai skodassa (tai volvossa)
Pari vastausta tuli, että eivät laittaisi osaa paikoilleen koska on merkkiliikkeen työtä. Ehkä harmitti kun ei niiltä saa osaa ostettua. Tai kiirettä riittää muutenkin.
Hydrauliprässi kyllä löytyisi, mutta laakerin saaminen on tässä vaiheessa isoin työ..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

^Sanoisin jotta nyt viimeistään kannattaa vaihtaa varaosaputkaa, jos kerran tuollasta väittivät.
Ja miksi se osan vaihto olis merkkiliikkeen työtä?
Vaikkei sitä laakeria saiskaan kuin marmorilta, ni voihan sen ny silti joku muu asentaa ku merkkiliike.
Ihime toimintaa.

Niin ja vilkaases tuota linkkiä -->> http://seekpart24.com/vw/passat-variant ... 00206?lp=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tero: kiitos linkistä, siellä näytti olevan vaikka koko takanapa laakereineen. Kun toiselle puolen tarvis tulee, niin opettelen sen verran tuota ulkomaan kieltä ja sieltä tilaamista että saan sen vaikka tuolta hankittua.
Aamupäivän kiertelyn tuloksena kyydissä on High Levelin laakeri. Tiedä sitten kestosta, mutta hinta oli noin 1/3 alkuperäisestä..
Vaihto on sovittu alkavalle viikolle, jos auto siihen asti kestää. Jos ei kestä, niin vaihto on perjantaina työpäivän jälkeen.
Monesti asiat saatetaan esittää hiukan liian kärkevästi, varsinkin jos on kiire ja kädet täynnä töitä. Helppo syy on vedota tuohon osan alkuperään, koska emme mekään asenna töissämme kilpailijan tuotteita. Tavaran myynnistä saa monesti parempaa katetta kuin asennustöissä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

"Vänkärin" puolen takapyörän laakeri vaihdettu aikapäivää sitten, edessä on vielä kuskin puolen takapyörän laakerin vaihto. (Olisi pitänyt kuitenkin ostaa molempi puoli samaan vaivaan.) Perän ääni loppui (melkein kokonaan) siihen, eli vika löytyi. Tosin toiselta puolelta vielä kuuluu (ehkä) ihan pientä ääntä.
Vaihto-operaatio oli peruspurkamista, tosin abs- anturin kiinnityspultti petti. Olisi pitänyt etukäteen selvittää, että ei edes yritä irroittaa anturia. Eli piuha irti liittimestä, sieltä takapenkin alta.
Muuten ihmeellisiä ongelmia purkamisessa ei ollutkaan, pultit olivat helposti avattavissa. Alustajumpan yhteydessä olen kaikki jo etukäteen puhdistellut ja rasvannut.
Ja seuraavaa laakeria uusiessa osaa katsoa että prässää laakerin oikein päin paikoilleen heti ensimmäisellä kerralla. Eli laakerissa on ulkopuoli ja sisäpuoli erilainen, mutta tämä huomattiin vasta pyörän napaa paikoilleen prässätessä. Tästä huolimattomuudesta / tietämättömyydestä aiheutui ajankulua ja ärräpäitä (kuitenkaan laakeri ei vaurioitunut irroitettaessa, vaan se saatiin vielä uudelleen paikoilleen.

Projektista olisi helpompi kertoa, jos olisi joku räjäytyskuva käytettävissä (Kai niitä jostain löytyy?) Ei paha rasti kuitenkaan. Ensi kerralla helpompi, varsinkin kun muistan ottaa omat puupalikat matkaan renkaiden alle. Ilman niitä ei 2-pilarinosturin "nostinjalkoja" saa käännettyä auton alle.

Perän öljyt jäi vielä vaihtamatta, kun täyttöproppu ei auennut (Onneksi kokeilin ennen perän tyhjentämistä) Pitää etsiä jostain (merkkiliike ?) uusi proppu ja irrottaa entinen väkivaltaa käyttäen (Hylsyn hitsaus nykyiseen proppuun ?). Joku on ilmeisesti joskus kokeillut avata proppua väärällä avaimella ja pyöristänyt kannan.. ( Sieltä propun sisältä)

Edit: Merkkiliikkeestä löytyi juuri sopivasti 1 täyttöaukon tulppa (eli tarvitsemani proppu), hintana (naurettava) 4,90 €. Ja ihan normaali kuusiokolokanta näyttää olevan, mikään ihmeellinen tähtimallinen avain ei tuohon edes käy. Ilmeisesti sellaisella kuitenkin yritetty aikaisemmin avata..

Ja vielä:
Olisiko jollain räjäytyskuvaa etupäästä? Kiinnostaisi kaikkien tukivarsien nimet, koska niiden vaihto-operaatio on seuraavana edessä. Ja jossain vaiheessa sama homma on takana, puslat ainakin on aika haperot..

Edit: Räjäytys- / osakuvan sain merkkiliikkeestä, Etka olisi kiva hankinta. Nyt pääsee rustailemaan ja merkkaamaan vaihdettuja osia..
Viimeksi muokannut kotka, 23.11.2012 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Apa
Viestit: 69
Liittynyt: 14.12.2011 18:16
Paikkakunta: Raahe

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Apa »

kotka kirjoitti: Mutta mutta: Nyt tarvitsisin kommenttia/neuvoa peräpäästä ilmenevän äänen vuoksi... Ääni on matalaa huminaa...
:D Hah. Meinasi nousta hymy huulille huonosti nukutun yön jälkeen! :)
Tässä taisi olla nuo päiväajovalot mallia motonet? Hienon olet tehnyt pitkäkattosestasi!
Passat 2003 1.9 TDI
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Apa: Kyllä tässä välillä itseäänkin hymyilyttää, ei muuten jaksaisi..
Nuo päiväajovalot on hankittu Motonetista, mutta onhan noita nyt jo näkynyt muuallakin myynnissä. Siellä minä ensimmäisenä tuollaiset "irtonaiset" näin. Onhan nuo ihan jotain laatumallia olevan ja hyvin ovat kestäneetkin.
Ja lisää ikävää ongelmaa: ajovalojen sisällä on vettä, joka sitten huurustuessaan peittää lyhyiden ajovalojen kantavuuden ihan olemattomaksi. Pariin otteeseen olen sitä niistä pois yrittänyt kuivailla, mutta vielä siellä sitä on..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja ibel »

jjj84 kirjoitti:Tossa lienee sama aataminaikainen korkeudensäätö kuin omassa borassa, se hakee peräpään korkeuden kohdalleen kun auto käynnistetään ja jämähtää siihen. Ei siis muutu enää kuormauksen mukana.

OEM xenonit käy ylä ja ala-asentoa läpi käynnistäessä, eli virta päälle ja heti valot niin näkee kun ne liikkuu. Tai sit vaan kuuntelee virrat päällä käynnistyykö moottorit, ei vaadi konetta päälle.

Madallus ei vaadi muutoksia antureihin, koska etu ja takapää laskee saman verran, eli auton asento ei muutu siten, että vaikuttaisi olennaisesti valojen kantamaan... 1cm alaspäin on n. 1m pois kantamasta 1% laskulla, johon valot pitäisi olla säädettynä.

Oma kokemus kertoo, että ei muuta kuin kuusiokolo käteen ja ruuvaat valot manuaalisesti oikeaan korkeuteen. Valoille on VCDS:ssä oma säätöasento joka ajaa moottorit tiettyyn kohtaan, mutta säätäminen ei vaadi sitä, koska valot on normaalistikin siinä ns. säätöasennossa = ylin asento johon voivat nousta. Uudemmat V golffista eteenpäin taitavat olla herkempiä tuolle, koska siellä valot säätää korkeutta reaaliajassa.

Kuusiokolo siis käteen ja kohta on valot kohdillaan... itse ajaisin n.30m irti seinästä, saat säädettä valojen kulmat just oikein, eikä melkein... sivusuunta varsinkin ei onnistu kunnolla mittareilla vaan omat silmät kertoo parhaiten, millon ne on suorassa kun vaan säätöpaikka on kunnossa. Joku parkkihalli esim. jossa on varmasti suora lattia ja päädyssä sit seinä mihin sihdata. Loppuhionta sitten kun autolla on oltu liikenteessä, onko varaa nostaa milli tai laskea.
Hmm.. ittellä tuo ainekii säätää senoneita tarpeen mukaa.. Ja vaan käynnistyksen jälkee käy alhaalla ja sit nousee takas..
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Madalluksen (ainakin reilumman) yhteydessä korkeussäätö menee (ainakin tässä kotterossa) ihan "metsään". Samassa yhteydessä pitäisi muuttaa tukivarren ja anturin välisen tangon pituutta. Joten manuaalisäädöin mennään edelleen, kuten jjj84 opasti.
Pitää vain paremmin perehtyä pitkien sivusuuntaiseen säätöön, koska vasemman puolen pitkä näyttää mielestäni liian vasemmalle.
Enkä huomannut että valot säätelisivät koko ajan, vaan säätö tapahtuisi käynnistyksen yhteydessä.
Tuo jatkuva säätyminen tapahtui edellisessä golfissa koko ajan, taisi olla vielä nopeuteenkin riippuvainen (golf VI, variant), siinä valot tosin kääntyivätkin renkaiden mukaan.
Tällä hetkellä umpiot ovat uunin päällä kuivumassa, jospa se auttaisi huurujen poistumiseen. Samassa yhteydessä pitkiinkin vaihtuu xenonien väriarvo. Lisäksi pitää tarkistaa kaikkien tuuletusreikien avonaisuus, että välitilan tuuletus toimisi oikein.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja ibel »

Pitkät pystyy sivusuunnassa säätämää torx hylsyllä, mutta se pitää olla _erittäin_ ohut seimänäinen hylsy... se ruuvi löytyy siel umpion sisältä siitä polttimon alapuolelta.. :) Itte oon miettiny jo lukkopihtejä tms säätöön, kun pitkät näyttää ärsyttävästi samaan pisteesee ni menee se valo "hukkaan"..

E: aivan kun se onkii tontitettu..
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Päiväajovalot vinoilevat; eivät mielestäni toimi oikein, vaikka kaikki johdotukset ja liitokset kävin läpi. Kaikki sarjan alkuperäiset pikaliittimet poistin ja tein tinaliitokset niiden tilalle. Virta- ja maajohdonkin kävin läpi. Sarjanhan pitäisi olla kirkas kun ei ole muita valoja ja himmentyä ajovalojen päälle laitossa. Nyt sarja on himmeämmällä koko ajan, eli jotain häikkää vieläkin on. Täytyy vielä kerran purkaa koko setti pois ja asentaa uudelleen.

Etupää kolisee kuskin puolelta, joku tukivarsi kaipaa uusimista. Meinasin päästä keväälle, alustan madalluksen yhteydessä jos vaihtelisi useampiakin tukivarsia samalla.

Etujarrupalat ilmoittaa loppumistaan, joten niidenkin vaihto on edessä. Merkkipalat noin 130 euroa kun marmorilla pyörähdin. Häviääkö mittariston valo automaattisesti, kun uusin palat?

Moottorin lämmöt eivät nouse 70 asteen yläpuolelle, vaikka nytkin on -2 astetta pakkasta ja noin 50 km matka-ajoa takana. Eli termostaatti taitaa olla vaihdon edessä. Onko se laturin alla/vieressä ja vaihdettavissa "kotikonstein"?

Kuskin puolen takaovelta oli 4 johtoa poikki, joten pieni tinausoperaatio oli edessä. Nyt toimii ikkuna ja keskuslukko. Nyt kun sen vain saisi auki myös sisäpuolelta, niin olisi hyvä juttu (lapsilukko ei ole päällä).

Moottori kaipaa pesua, jostain on vuotanut kaikenlaista mönjää päälle. Siinä yhteydessä pitänee uusia alipaineletkuja, kun näyttävät aika haristuneilta..

Muuten etenee ihan normaaliongelmin, eli matka jatkuu. Tehoa saisi olla näille keleille enemmänkin, välillä iskee leikkivaihe päälle tuon nelivedon kanssa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Arto Vikiö
Viestit: 243
Liittynyt: 29.8.2010 12:51
Paikkakunta: Siikajoki
Viesti:

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Arto Vikiö »

kotka kirjoitti:Häviääkö mittariston valo automaattisesti, kun uusin palat?
Häviää, ainakin omassa hävisi.
ibel kirjoitti:Tehoa saisi olla näille keleille enemmänkin, välillä iskee leikkivaihe päälle tuon nelivedon kanssa.
Vaihda turboa isommaksi ja softa uusiksi, kyllä se sitten :wink:
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ohjelmointi on harkinnassa, olisi vientiä vaille sovittu. Enkä epäile ettei sama asentaja tekisi muitakin muutoksia tehojen lisäämiseksi.. Edellisen auton kanssa homma luonnistui ilman ongelmia. (kiitos Findiesel)
Itse pelkään vain kytkimen puolesta, kuitenkin aika paljon jo rullattu koko vekottimella. (Vähäiset) rahat säästellään tällä hetkellä Maxboom-pirulle, joten ajellaan vakiolla.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Arto Vikiö
Viestit: 243
Liittynyt: 29.8.2010 12:51
Paikkakunta: Siikajoki
Viesti:

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Arto Vikiö »

Tuo mun Pasuuna pelaa moitteitta kytkimen puolesta, vaikka mittarissa on 325tkm ja noita tehoja on nostettu.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Työkaverilla on samanlainen 4motion passatti softattuna jolla taitaa olla jo 450tkm mittarissa ja hyvin pelaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

400 tkm tuossa on mittarissa, mutta kai sen keväällä uskaltanee sitten ohjelmoituttaa hiukan vääntävämmäksi.
Pienenä tinausoperaationa oli muutaman johdon tinaaminen, jotka menevät kuskin puolen takaovelle. Vain 4 johtoa oli poikki, joten ei ihmekkään kun keskuslukko reistaili. (Ei siis toiminut..)

Ja uutta subielementtiä himoittaisi laittaa, joten jos jollain pyörii nurkissa ylimääräinen 10" tai 12" subi niin vinkkiä. JBL, SPL Dynamics, Focus Acoustics Black, GroundZero tms "paine-elementti" edukkaaseen hintaan kiinnostaa.

Kuva
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Päiväajovalosetti vaihtui. Vika paikallistui oikeanpuoleiseen valorykelmään. Syöttökaapeli oli murtunut valon sisältä, tätä kautta ilmeisesti veti sarjan oikosulkuun.
Paljonko on alkuperäisen sumuvalon halkaisija tai paljonko muoveissa on asennusaukon halkaisija? Etsisi sellaiset puskurin muovipalat ja laittaisi sumuvalojen tilalle pyöreät DRL:t.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tiskiltä ne sumarin ritilät musitaakseni jotain 12-15€/kpl.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Tämmöstä settiä olen itse kaavaillut. 114€ koko setti.
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Tämmöstä settiä olen itse kaavaillut. 114€ koko setti.

http://www.hansen-styling-parts.de/epag ... /9508-0001" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilman ritilöitä siis..
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja ibel »

Mä oon kattonu tuota samaa sarjaa myöskii.. ois näppärä asennus.. :D
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Olinkohan ihan puusilmä, mutta en tarkemmin nähnyt tuon sarjan asennustapaa?
Meneekö tuossa ledit sen alkuperäisen ritilän taakse piiloon, vai mitä?
Hintaa tuolla ainakin on ihan reippaasti.
Itseäni kiinnostais sellaiset "E-mersutyyliset", mutta katsotaan nyt mitä keksii.
Mutta asennukseen kannattaa hiukan panostaa, eikä luottaa sarjojen omiin liitoksiin. Ei ole iso vaiva tinata ja kutistesukittaa kaikkia liitoksia asennusvaiheessa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Nuo tulee siis "suoraan" vakiosumuvalojen paikalle.

Tässä siis parempi linkki http://www.hansen-styling-parts.de/epag ... /9508-0001" onclick="window.open(this.href);return false;
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion

Viesti Kirjoittaja kotka »

Tuosta selvisi jo paljon paremmin.
Tuollainen voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto, joten mitenkä olisi joku ryhmätilaus?
Nuo puskuriin kuuluvat muoviritilät saisi sitten hyvällä syyllä uusia.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Arto Vikiö
Viestit: 243
Liittynyt: 29.8.2010 12:51
Paikkakunta: Siikajoki
Viesti:

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *päiväajovaloa*

Viesti Kirjoittaja Arto Vikiö »

voisin lähteä messiin ryhmätilaukseen...
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *päiväajovaloa*

Viesti Kirjoittaja ibel »

Tilaus harkinnassa..
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *päiväajovaloa*

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kokemuksia ja mielipiteitä uretaanipuslista tässä vekottimessa?
Ainakin etupään puslat kaipaavat vaihtamista, joten jotain pitää kuitenkin hankkia. Mihinkään radalle ei kotteolla olla menossa, vaan ihan normipyörittelyä tiedossa. Alkuperäistä vai uretaania tilalle?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *päiväajovaloa*

Viesti Kirjoittaja kotka »

Etujarrupalat vaihdettu, kun se varoitusvalo ei mittaristossa vain sammunut, vaikka kuinka odottelin :)
Eturenkaiden alle korotuspalikat (muuten ei mahdu tunkit alle), tunkeilla etupää ilmaan, renkaat irti ja pukit alle.
Osien putsaus paineilmalla ja harjalla.
Vänkärinpuolen kulumisenilmaisemisen johto oli irti palasta, joten sen katkeamista epäilin vikavalon palamisen syyksi. Äkkiseltään katsottuna paloissa pintaa oli 5-7 milliä, mutta uudet palat oli valmiina. (Bosch)
Etupuolelta vänkyrä rauta irti, takapuolelta liukutappien suojatulppa ja liukutapit irti (7mm kuusiokoloavaimella)
Jarrun kulumisenestoliittimen irroitus. Koko liitin lähtee irti pyöräyttämällä ja liitin aukeaa meisselin avulla.
Jarrusatula pois paikoiltaan ja palojen irroitus. Tässsä vaiheessa huomasin että takapuolen pala on melkein metallilla, joten olihan tuo aika vaihtaa. Puristimella jarrumäntä sisälle, ja satula roikkumaan rautalangalla etutolppaan. Tämä siksi että poistin myös satulan kiinnitysraudan ja levyn hetkeksi. (syytä en kirjoita)
Uudet palat paikoilleen ja kasaaminen käänteisessä järjestyksessä.
Molemmat puolet hoituivat ilman isoimpia ongelmia ja mukavana iltapuhteena.
Noin 10:nen käynnistyskerran yhteydessä mittariston jarrujen kulumisen varoitusvalo sammui, eikä enää syttynyt.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *päiväajovaloa*

Viesti Kirjoittaja kotka »

.. Tämän auton taru loppui osaltani. Tilalle tuli astetta uudempi farkku, vajaavetoinen tosin.
Jospa se kotiutuisi ja muokkautuisi pikkuhiljaa minunnäköiseksi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
tukpetri
Viestit: 4
Liittynyt: 18.5.2009 15:20
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *päiväajovaloa*

Viesti Kirjoittaja tukpetri »

Oliko mitään vikoja pasuunassa kannattaako käydä koeajolla liikkeessä?
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: Passat 3BG 1,9 tdi 4motion *päiväajovaloa*

Viesti Kirjoittaja kotka »

Koeajo voi aiheuttaa hymynvirneen ja ilontunteen, mutta jobbarin luokse sen hymyn kanssa ei kannata mennä. Reilusti vain tinkimään, varaa tuossa on. Auto näyttää olevan ihan täysin minun jäljiltä, sisustaa ovat hieman lianneet ja jonkun verran sillä on ajettu.
Huoltokirjan väliin jätin nipun kuitteja ja käsintäytetyn huoltokirjan kaikista huolloista.
Ja topiccia selanneena suurinpiirtein selviää mitä on tehty.
Isoja vikoja ei ole, mutta jokunen:
- termostaatti kaipaa vaihtoa (?), moottorin lämmöt ei nouse.
- pohjapanssari puuttuu, löytyy minulta 2 kappaleena
- etupää kolisee kuskinpuolelta, ehkä iskarin yläpäälaakeri. Tukivarret kokeilin jarruremontin yhteydessä, enkä mielestäni löysää löytänyt.
- erinäisiä puslia kannattaa alustaan vaihdella, tai ainakin rasvata alustan pudotuksen yhteydessä.
- kuskinpuolen takapyöränlaakeri kannattaa vaihtaa, ihan pienen äänen saattaa sieltä kuulla (vänkärin puolihan on vaihdettu).
- takaperän öljynvaihtoproppua ei saa auki avaimella. Uusi proppu ja öljyt taitaa olla vielä minulla.
- Soittimen asennuskehysrauta on irti, koska vaihdoin soittimen perusPioneeriin.
- Kuskinoven mikrokytkin ei ehkä toimi täysin, sisävalo ei aina syty oven aukaisun yhteydessä.

Ja huolto on tehtävä lähes välittömästi, eli öljyt ja suodattimet vähintään vaihdettava. Teboil Diamondia vain kehiin.
Epäilen että kesärenkaita ei ole tarjota mukaan, eikä alustan säätörautoja. (molemmat ovat (vielä) minulla)
Takaluukun tuuliohjain on minulla, sekä alkuperäinen koirakalteri.
400 tkm tuolla on ajettu, mutta pahempia vikoja ei ole. Renkaat ovat hyvät, merkkikitkat alla.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Vastaa Viestiin