Hellou,
Dieseli kiinnostaisi lisääntyneiden ajojen takia ja tilanne olisi sellainen, että löysin itselleni mielestäni hyvän VW Golf Pacific Variantin 1.9TDI koneella vuosimallia 2005. Ajettu 180tkm, jakarivaihdettu vastikään ja muuten vaikuttaa kelpo kuntoiselta peliltä. Kommentteja kannattaako vaihtaa? Tällä hetkellä alla VW Golf Variant 1.6i Firstline vuosimallia 2004. Kaikin puolin sekin hyvä peli, mutta mittarissa 200tkm ja jakohihnan vaihto odottaa 10tkm:n päässä... Laskeskelin huvikseni bensakuluja. Viime vuonna tullut 28tkm ajoa ja bensat maksaneet n. 3100e/v, Dieselin ilmoitetulla kulutuksella 5.3l/100km kulut olisivat olleet n. 2200e/v + verot. Eli mahdottomasta säästöstä ei puhuta polttoainekuluissa, mutta muuten dieseli miellyttää.
Kommentteja, vinkkejä mitä tulisi tsekata kun autoa menen katsomaan? Missäs luokassa näiden dieselvero pyörii? Onko pitkälti yli 500e/v? Ja eikös ainakin huhujen mukaan näillä 1.9TDI koneilla aja vaikka maailman tappiin asti, jos huoltaa. Pacificissa ilmeisesti kaikki lastentaudit ja viat korjattu, mun on viimeisiä neloskoppaisia lajissaan?
Onkos tällaisessä 2005 vm dieseli pacificissa laajempi ajotietokone kuin omassa firstlinessäni? Eli näkeekö esim. paljonko vielä ajaa tankilla? Onko huollot kalliimpia kuin bensassa?
Tyydynkö ajelemaan velattomalla bensalla, vai pitäisikö muutama tonttu uhrata ja laittaa dieseli alle? =)
Kiitos vastaajille jo etukäteen!
/Janne
Golf 1.6i Variant Vs. Golf 1.9tdi Variant?
Re: Golf 1.6i Variant Vs. Golf 1.9tdi Variant?
Olen diesel-miehiä joten puhe saattaa kuulostaa puolueelliselta mutta..
Diesel on aivan mahtava ajaa väännön ansiosta ja nykyiseesi verrattuna ero on varmasti kuin yöllä ja päivällä.
Itse en ole laskenut polttoainekuluja mutta jos menee 25tkm rikki niin ehdottomasti kannattaa siirtyä dieseliin jo sen mukavuuden takia. Vääntävä, hiljainen, pihi, mukava. Tietysti kylmänä kuulostaa vähän traktorilta mutta niin kaikki muutkin dieselit.
Ja kyllähän näillä koreilla ja moottoreilla ajaa vaikka kuinka. Edelliseen dieseliini vaihdettiin vauhtipyörä mutta sekään ei tullut yllättäen vaan sivuääni koveni pikkuhiljaa. Muuten olen ajanu yht 50tkm huolettomasti kahdella 300tkm ajetulla moottorilla.
Diesel on aivan mahtava ajaa väännön ansiosta ja nykyiseesi verrattuna ero on varmasti kuin yöllä ja päivällä.
Itse en ole laskenut polttoainekuluja mutta jos menee 25tkm rikki niin ehdottomasti kannattaa siirtyä dieseliin jo sen mukavuuden takia. Vääntävä, hiljainen, pihi, mukava. Tietysti kylmänä kuulostaa vähän traktorilta mutta niin kaikki muutkin dieselit.
Ja kyllähän näillä koreilla ja moottoreilla ajaa vaikka kuinka. Edelliseen dieseliini vaihdettiin vauhtipyörä mutta sekään ei tullut yllättäen vaan sivuääni koveni pikkuhiljaa. Muuten olen ajanu yht 50tkm huolettomasti kahdella 300tkm ajetulla moottorilla.
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Pacific ja Atlantic on maahantuojan keksimiä varustetasoja joihin on tungettu aiempia varustetasoja enemmän varusteita koska niistä on pitäny päästä eroon uuden golffin tieltä.Negotiator wrote: Pacificissa ilmeisesti kaikki lastentaudit ja viat korjattu, mun on viimeisiä neloskoppaisia lajissaan?
/Janne
Sama kori ja osat ku muissakin. Ikkunannostin taitaa olla sitä parempaa mallia, mut muuten samat ongelmat, tai no ominaisuudet.

Ja samaa mieltä ku renze. Kyllä se dieseli on vaan paljon mukavempi ajaa ku bensavärkki. Ja tuo 1.9TDI on kyllä aika ikiliikkuja jos viittii yhtään huoltaa sitä ajoissa ja käyttää järkeä ajotyylin kans. Kenkää sille pitää antaa ettei se mee tukkoon ja alkaa turbo vinkuun. Ja aika helposti saa lisäpiristettäkin jos ei meinaa keriitä vakiotehoilla. Vääntö se on joka puhuu.

Joo ei toi 1.6 bensa mikään tykki ole, mutta kyllä sillä monet ihmiset tuntuu pärjäävän, kun juuri muitakaan bensakoneita ei nelos farkkuun ole saatavana.
2 litrasia on muutamia, mutta ei niissä kovin kummosta eroa ole 1.6:een verrattuna.
Ajotietokoneessa ei ole vakiona tota ns. jäljellä olevaa kilometrimäärää, mutta semmoisen pystyy kyllä osaava kaveri ohjelmoida. Ikkunahissiä ei ole ainakaan vielä tarvinnut korjata omassa Golffissa 122tkm mennessä, joten toivottavasti ovat parantaneet sitä vuosien saatossa.

Ajotietokoneessa ei ole vakiona tota ns. jäljellä olevaa kilometrimäärää, mutta semmoisen pystyy kyllä osaava kaveri ohjelmoida. Ikkunahissiä ei ole ainakaan vielä tarvinnut korjata omassa Golffissa 122tkm mennessä, joten toivottavasti ovat parantaneet sitä vuosien saatossa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Karkulainen
Minä puhun dieselin puolesta, on se vaan ihan erilainen peli verrattuna noihin pikkubensoihin, vääntää mukavasti vaikka minulla onkin se tehottomin TDI. Tykkään erityisesti tuosta kulutuksesta, ei vie paljoakaan ja on halvempi litrahinnaltaan.
Mitään erityistä ei ole tarvinnut korjata, kesällä antautui kytkin varoittelematta, silloin oli mittarissa 348tkm. Muuten on ollut vain normaalia ajoa. Talvella saattaa olla kankea lähtemään ja saattaa olla lämpiämisessä ongelmia, mutta hyvä esilämmitys auttaa paljon.
Mitään erityistä ei ole tarvinnut korjata, kesällä antautui kytkin varoittelematta, silloin oli mittarissa 348tkm. Muuten on ollut vain normaalia ajoa. Talvella saattaa olla kankea lähtemään ja saattaa olla lämpiämisessä ongelmia, mutta hyvä esilämmitys auttaa paljon.
Ford Focus stw -04 1.6
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
-
Lähinnä itsellä se, että vaihtaisi ns. samaan autoon vaikkakin hieman uudempaan ja vähemmän ajettuun, mutta selvästi vanhaan silti ja laittaisi 4000e väliin. Eli tuntuu paljolta, mutta jos tuolla summalla saisi pitkäksi aikaa autoa niin kai se kannattaisi...
Toinen asia on diesel-autoilun tulevaisuus, kovasti uhkakuvia, että hinnat nousee entisestään jne. Vaikea valinta, täytyy tämä viikko pähkäillä ja lauantaina käyn koe-ajamassa ko. auton
Toinen asia on diesel-autoilun tulevaisuus, kovasti uhkakuvia, että hinnat nousee entisestään jne. Vaikea valinta, täytyy tämä viikko pähkäillä ja lauantaina käyn koe-ajamassa ko. auton