Ahaa. Täytyypä huomenna kurkata!Pasi Häkli wrote:Kurkkaa sinne takaoven haitarikumin sisälle, onko johtoja poikki. Parhaiten näkee kun takaovi on kiinni ja etuovi auki niin pääsee siihen kumiin hyvin käsiksi.
Päivän projekti...
Re: Päivän projekti...
Volkswagen Passat 2.8 V6 4Motion
Päivän autoprojekti oli tuunata nelosta boran punaisilla takavaloilla. Illalla vaimon kanssa syömään ylihintaista ruokaa italialaiseen ravinteliin synttäreiden kunniaksi. Niilläkin rahoilla voisi saada vaikka mitä kivaa ebaystä. 

- Karkulainen
Älä vaan sano vaimolle noin.osoners wrote:Illalla vaimon kanssa syömään ylihintaista ruokaa italialaiseen ravinteliin synttäreiden kunniaksi. Niilläkin rahoilla voisi saada vaikka mitä kivaa ebaystä.

Ford Focus stw -04 1.6
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
Tilasin keskiviikkona eräästä tunnetusta Kymenlaaksossa sijaitsevasta rengas/vannefirmasta 4kpl kesärenkaita, ajatuksella että saan ne viikonlopuksi itselleni kun oli pieni kiirus... no torstaina tuli kaksi kuten olin ajatellutkin, mietin siinä sitten että varmaan perjantaina eli tänään tulee loput kaksi, kuten ulkomailta tilatessa yleensä käy.
Aloin sitten iltapäivällä kattelemaan Itellan seurantakoodilla että mitäs siellä tapahtumissa lukee; vastaanotettu eli joku mulle tuntematon henkilö oli kuitannut ne... Aloin sitten selvittelemään asiaa Itellan kanssa. Selvisi siinä vartin jälkeen, että renkaisiin oli laitettu erään Tuusulan Sulan alueella sijaitsevan vaihtoautoliikkeen osoite ja joku oli siellä kuitannut renkaat, vaikkeivat edes olleet tilanneet mitään. Lopputulos että hain ne renkaat sieltä itse koska matkaa ei ollut kuin 10km, varmistaakseni että saan ne viikonlopuksi. Itella tuskin olisi saanut roudattua niitä mulle ennen pääsiäistä.
Ens kerralla tilaan kyllä ulkomailta tai haen suoraan liikkeestä, jos on kiirus.
Aloin sitten iltapäivällä kattelemaan Itellan seurantakoodilla että mitäs siellä tapahtumissa lukee; vastaanotettu eli joku mulle tuntematon henkilö oli kuitannut ne... Aloin sitten selvittelemään asiaa Itellan kanssa. Selvisi siinä vartin jälkeen, että renkaisiin oli laitettu erään Tuusulan Sulan alueella sijaitsevan vaihtoautoliikkeen osoite ja joku oli siellä kuitannut renkaat, vaikkeivat edes olleet tilanneet mitään. Lopputulos että hain ne renkaat sieltä itse koska matkaa ei ollut kuin 10km, varmistaakseni että saan ne viikonlopuksi. Itella tuskin olisi saanut roudattua niitä mulle ennen pääsiäistä.
Ens kerralla tilaan kyllä ulkomailta tai haen suoraan liikkeestä, jos on kiirus.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Mää vähä epäilen, nää sähköoireet liittyy tuohon peräkoukun maadotukseen. Takasumari palaa mittaristossa kun painaa jarrua... Saako tuolta koukulta mitenkään elämää pois kun ei sitä oikeen tarvi??SnaG wrote:Ahaa. Täytyypä huomenna kurkata!Pasi Häkli wrote:Kurkkaa sinne takaoven haitarikumin sisälle, onko johtoja poikki. Parhaiten näkee kun takaovi on kiinni ja etuovi auki niin pääsee siihen kumiin hyvin käsiksi.
Volkswagen Passat 2.8 V6 4Motion
Tänään aamulla kävin pesemässä ja imuroimassa autoa. Ajattelin samalla tarkistaa öljyt ja kun vetäisin öljytikusta jäi tikku koloonsa ja muovinen yläosa kädessä
Uusi on jo tilattu..

EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Sen verran alkaa tässä iässä asiat mietityttämään, että aikanaan kun tuonpuoleiseen on aika siirtyä, niin jonkinlaisia järjestelyjä asian tiimoilta on aika hoitaa...
Haettiin siis kaverin kanssa Paraisilta meikäläiselle pieni paikka taivaaseen
Ford Fiesta mk1, kesäautoaihio
Haettiin siis kaverin kanssa Paraisilta meikäläiselle pieni paikka taivaaseen

Ford Fiesta mk1, kesäautoaihio

Mistäköhän sinne peräkoukkuun sähköt on haettu, jos takaovi reistaa? Itsellä välillä vas. takaovi aukeaa vasta tokalla ja on irroitettava peräkoukku. Vika on lukon mikrokytkimessä, mutta kun olen "aavistuksen" saamaton hemmo, niin korjaus kestää.SnaG wrote:Mää vähä epäilen, nää sähköoireet liittyy tuohon peräkoukun maadotukseen. Takasumari palaa mittaristossa kun painaa jarrua... Saako tuolta koukulta mitenkään elämää pois kun ei sitä oikeen tarvi??SnaG wrote:Ahaa. Täytyypä huomenna kurkata!Pasi Häkli wrote:Kurkkaa sinne takaoven haitarikumin sisälle, onko johtoja poikki. Parhaiten näkee kun takaovi on kiinni ja etuovi auki niin pääsee siihen kumiin hyvin käsiksi.
saamattomuteen..: mulla vittuilee pakussa takaoven keskuslukon moottori ja varamoottorikin olis mutta ei vaan oo sanu aikaseks korjata, joko ei muista tai sitte ei kiinnosta. Ei avaa takaovea lähes koskaan ekalla kertaa, mutta laittaa lukkoon kyllä. 10 minuutin homma varmaan korjata on vika sitte johdoissa tai moottorissa - mutta ei - mä manaan vaan autoa lähes joka päivä kun takaovi ei aukee keskuslukolla ja saa sitte hakee avaimet virtalukosta kun haluu takaoven avata.. ja en oo oppinu tota vieläkään että avais sen oven kun töihin esim lähtee, monta kuukautta toi on kiusannu.. Vitun paska - en tiiä monta kertaa oon kironnu tota
jos huomenna muistais kurkata tonne takaoven sisään. 

Transporter 2,5tdi vm99
Kesärenkaat kannoin hallin puolelle odottaa kevättä. Pakko kevään on kohta tulla.
Mä luulen että meen ny repii ton taka oven auki, ehkä saatan jopa pestä auton..

Mä luulen että meen ny repii ton taka oven auki, ehkä saatan jopa pestä auton..
Transporter 2,5tdi vm99
Katsastus läpi, että heilahti. Aina se lopputulos jaksaa jännittää, vaikka mitään ongelmia ei tiedossa ollutkaan.
Passat Variant -04 1.8t
Kyllä tulee kalliiksi tämä netissä surffailu. Tuli juuri haettua tallin nurkkaa koristamaan BLS-kone, kun halvalla sain. Kun vielä saisi joskus aikaiseksi, että avaisi tuon pömpelin.
Auton pesu, vahaus, ikkunoiden pinnoitus, sisustan imurointi ja pyyhintä, penkkien rasvaus ja konehuoneen pesu. Siinäpä meni mukavasti aurinkoinen sunnuntai.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
mä korjasin lopulta ton pakun keskuslukon, auto jäi pesemättä kun putket jäässä tai jotain. Siivosin autoa kuitenkin että jotain hyödyllistä. tuulilasi tarttis pestä sisäpuolelta, olis tarvinnu jo pari vuotta sitten mutta kaikki aikanaan ..
mönkijän etujarrujen "pääjarrusylinteri" tms tuli irroteltuu ja uuden tilasin ja toivon että sopis mahdollisimman pienellä työllä. ostin halvimman mahdollisen niin voi arvata sopivuuden
en oo päättäny leimaanko sitä tälle kaudelle mutta jos meinaa katsastaa niin jarrujen tarttis varmaan toimia.. takajarrut toimii mutta etujarrut ei.
mönkijän etujarrujen "pääjarrusylinteri" tms tuli irroteltuu ja uuden tilasin ja toivon että sopis mahdollisimman pienellä työllä. ostin halvimman mahdollisen niin voi arvata sopivuuden

Transporter 2,5tdi vm99
Palataas tähän taas. Eipä inssiä paljon kiinnostanut säätölaput kun kävin vitosen alustaa katsastamassa. Mutta halusi nähdä kuitin alustasarjasta. Sitten pyysi mua täyttämään johonkin kaavakkeeseen firman nimi mistä se on ostettu ja omat yhteystiedot. Wtf? Mikäs juttu toi nyt oli? Onko muilla pyydetty samaa? Oli virolainen inssisetä joten en oikeen saanut selvää mitä höpötti. Jotain pälä pälä byrokratiaa pälä pälä... Mitäs sitten jos alusta olisi ostettu vaikka käytettynä? Olisinko kirjoittanut siihen lomakkeeseen että "ostettu käytettynä"?Basu wrote:Onkohan noissa joku vuosimallijuttu, kun kummassakaan kakkiksessa eikä kolmosessa ole koskaan kyselleet nelipyöräsuuntauslappua alustan muutoskatsastuksen yhteydessä? Eipä sillä, säädettyhän nuo tietysti on aina tullut heti asennuksen jälkeen.
Nelosen leima olisi vielä edessä. En kyl varmana ota mitään kuitteja mukaan sinne. Sanon että nämä on ostettu Jalosen Samilta. Soittakaa sille.

^Mulla on kanssa kysytty muutoskatsastuksen yhteydessä tota. Sanoin että netistä.
Halus kuitenkin sen verran tarkennusta että mikä oli firma. Mitähän ihmetta ne oikeesti tolla tiedolla tekee?

Minä kun muutoskatsastin (Joensuussa) omaa vitosta niin, eivät olleet kiinnostuneita siitä mistä oli ostettu tai kyselleet kuittien perään, mutta säätölaput piti olla. Sitä kysyi heti ensimmäisenä. Se ja TÜV-laput kopioitiin ja pistettiin talteen.osoners wrote:Palataas tähän taas. Eipä inssiä paljon kiinnostanut säätölaput kun kävin vitosen alustaa katsastamassa. Mutta halusi nähdä kuitin alustasarjasta. Sitten pyysi mua täyttämään johonkin kaavakkeeseen firman nimi mistä se on ostettu ja omat yhteystiedot. Wtf? Mikäs juttu toi nyt oli? Onko muilla pyydetty samaa? Oli virolainen inssisetä joten en oikeen saanut selvää mitä höpötti. Jotain pälä pälä byrokratiaa pälä pälä... Mitäs sitten jos alusta olisi ostettu vaikka käytettynä? Olisinko kirjoittanut siihen lomakkeeseen että "ostettu käytettynä"?Basu wrote:Onkohan noissa joku vuosimallijuttu, kun kummassakaan kakkiksessa eikä kolmosessa ole koskaan kyselleet nelipyöräsuuntauslappua alustan muutoskatsastuksen yhteydessä? Eipä sillä, säädettyhän nuo tietysti on aina tullut heti asennuksen jälkeen.
Nelosen leima olisi vielä edessä. En kyl varmana ota mitään kuitteja mukaan sinne. Sanon että nämä on ostettu Jalosen Samilta. Soittakaa sille.
Joo tuv laput vei mulla kanssa. Tais itseasiassa viedä sen kuitinkin. Tai siis kopiot.
EDIT: Tollasen löysin kun googlasin. En tiedä liittyykö tähän hommaan just.
6 § (16.11.2006/1087)
Selvitys osien alkuperästä
1. Korjatun «ajoneuvon» rekisteröinti- tai muutoskatsastuksessa on esitettävä luotettava selvitys siitä, mitkä osat ovat peräisin kanta-ajoneuvosta. Muiden kuin kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien alkuperästä on, jos katsastustoimipaikka katsoo sen tarpeelliseksi, myös esitettävä luotettava selvitys, kuten kauppalasku, tulliselvitys tai muu vastaava.
EDIT: Tollasen löysin kun googlasin. En tiedä liittyykö tähän hommaan just.
6 § (16.11.2006/1087)
Selvitys osien alkuperästä
1. Korjatun «ajoneuvon» rekisteröinti- tai muutoskatsastuksessa on esitettävä luotettava selvitys siitä, mitkä osat ovat peräisin kanta-ajoneuvosta. Muiden kuin kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien alkuperästä on, jos katsastustoimipaikka katsoo sen tarpeelliseksi, myös esitettävä luotettava selvitys, kuten kauppalasku, tulliselvitys tai muu vastaava.
Passatin leimaus ja muutoskatsastus alustalle sekä renkaille.
Ainoa huomautus tuli "väärän värisistä parkkipolttimoista"
Ainoa huomautus tuli "väärän värisistä parkkipolttimoista"
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Veljen A4:sen putken hitsaus ja oman nokkasilppurin pesu.. Nyt kiiltää..
Kävin pihalla ruuvaamassa nelosen alustaa ylemmäs jotta pääsis muutoskatsastuksesta läpi. Vähän rupesi keulimaan. No mut jos nyt eka sais leiman paperiin, niin voisi rupee hieromaan sitä kesäkorkeuteen.
Alkaa vähän ottaa pannuun tolla motonetin 20€ tunkilla nostella autoa kun se ei mahdu sinne auton alle. Hirveetä säätöä aina ajella korotuspalikoille puskurit naarmuilla. Täytyy varmaan panostaa sellaseen matalaan tunkkiin. Motonetissä myydään 50€ sellasta matalampaa. Onko kellään kokemuksia? Tekeekö sillä mitään?
Alkaa vähän ottaa pannuun tolla motonetin 20€ tunkilla nostella autoa kun se ei mahdu sinne auton alle. Hirveetä säätöä aina ajella korotuspalikoille puskurit naarmuilla. Täytyy varmaan panostaa sellaseen matalaan tunkkiin. Motonetissä myydään 50€ sellasta matalampaa. Onko kellään kokemuksia? Tekeekö sillä mitään?
- Sami Mäkinen
- VCF Member
HAHAibel wrote:Veljen A4:sen putken hitsaus ja oman nokkasilppurin pesu.. Nyt kiiltää...

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Kesänakit vaihdettu alle. Oli muuten melkoinen bodaaminen irroittaa korjaamoapinan raivolla ajetut momentit. Melkein kaikki nastat olivat sitten poikki. Eivät reppanat kestä jäisellä asfaltilla nelipyöräluisuja. Saisipa sellaiset tehot, että kesälläkin onnistuisi sladit. 

Näimpä...Sami Mäkinen wrote:HAHAibel wrote:Veljen A4:sen putken hitsaus ja oman nokkasilppurin pesu.. Nyt kiiltää...nysse o oppinu sanoo sitä oikeella nimellä
![]()
sitä se mökkeily teettää

Eihän nyt vielä uskalla laittaa alle.Kilu wrote:Kesänakit vaihdettu alle. Oli muuten melkoinen bodaaminen irroittaa korjaamoapinan raivolla ajetut momentit. Melkein kaikki nastat olivat sitten poikki. Eivät reppanat kestä jäisellä asfaltilla nelipyöräluisuja. Saisipa sellaiset tehot, että kesälläkin onnistuisi sladit.

VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
- Mika Viinikka
Kyllä kans mieli tekisi vaihtaa kesäkumit! Ottaa kyllä päähän ajella kuivilla teillä nastarenkailla
Tarvisikohan sitä hommata jotkut kitkat ns välikelin renkaiksi
Päivän rojektina oli käydä päristelemässä poikien kanssa mönkkärillä

Tarvisikohan sitä hommata jotkut kitkat ns välikelin renkaiksi

Päivän rojektina oli käydä päristelemässä poikien kanssa mönkkärillä

Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
KW tulikin tuossa jo nouettua matkahuollosta ja tänään lähti vanteet tilaukseen josko saisi avton nippuun tuohon uudenmaan miittiin mennessä.. 

Golf 4 Variant, BCB 16v. -04. (G-Spot)
Päivän projekti...
Tän päivän projektina on ollu pakata tavaroita laatikoihin. Huomenna alkaa roudaus uuteen kotiin. Omaan sellaiseen. 

^äläpä. Lisää siihen vielä 1,6v vauhtihirmu, lähes viimisillään raskaana oleva vaimoke ja vanteiden maalaukset niin tiet miltä musta tuntuu.. 
Edit. Tosin meillä muuttoon vielä pari viikkoa. :p
Edit2: Onnea uuteen kotiin!

Edit. Tosin meillä muuttoon vielä pari viikkoa. :p
Edit2: Onnea uuteen kotiin!

- Sami Mäkinen
- VCF Member
^ otat Paalasen Teron maalauksista mallia... kämpän kylppärissä vaan ja saunaan kuivumaan

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Heh
Jos ei kuitenkaan. "sitä kiitosten määrää"

Heh, mä en ees huomannu että se oli ne maalannu sielä. Eikä mua haittais kuitenkaan. 

Yritin startata prätkäkautta käyntiin, mutta ei tuo mankeli lähtenyt käyntiin. No tankki oli melkein tyhjä, joten uutta bensaa sinne ja tyhjentynyt akku takaisin lataukseen. Myöhemmin uusi yritys. Kuinka tämä homma on aina samanlaista joka kevät 
Edit: Auton akusta apuvirtaa ja avot, nyt taas pakarit paukkuu

Edit: Auton akusta apuvirtaa ja avot, nyt taas pakarit paukkuu

Eile sain inspiraation vahata auto, tänää sen sit toteusin.. Vielä ois pikku hifistelyä ja se tärkein vaihe viel, nimittäi kerhon tarrojen liimaus.. 

Samat vielä edessä ja meinaan laittaa molempiin takapoksin ikkunoihin nuo tarrat.. jos vaikka saisi esille auton johonki kesän vw tapahtumaan edustamaan clubia..ibel wrote:Eile sain inspiraation vahata auto, tänää sen sit toteusin.. Vielä ois pikku hifistelyä ja se tärkein vaihe viel, nimittäi kerhon tarrojen liimaus..

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
- Karkulainen
Minulla ei ole millään tavalla edustuskunnossa, mutta kontin ikkunasta löytyy tarra. Toista olin laittamassa, mutta meni pieleen eikä ollut enään pelastettavissa. Noh, laitoin jo viestiä uusista tarroista. 

Ford Focus stw -04 1.6
Multa löytyy pari tarraa jos joku osakas sellaset haluaa. Voin kiikuttaa postiinkin.
Mulla on kaks isompaa ja kaks pienempää tarraa ja nyt on dilemma et mitkä laitan mihikkii... 

Kuskin puolen ylätukivarsien vaihto ja öljyjen vaihto.
Kummassakaan ei kummempia sanottavia. Vanhat tukivarret oli aika heikossa hapessa, korin pään puslat irtos varsista ihan iteksiin.
Toivottavasti Atecit on parempia.
Kummassakaan ei kummempia sanottavia. Vanhat tukivarret oli aika heikossa hapessa, korin pään puslat irtos varsista ihan iteksiin.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Hoh.. koko päivähä tallissa vierähtikii..
puol 10 menin ja 2 aikaa käin syömäs ja sit puol 6 tajusin et koht pitää olla jo hallilla, ja silti jäi huomiselle tekemistä.. 

Nyt voin sanoo että on takki tyhjä. Koko päivä roudattu tavaroita ja purettu kaappeihin. Paljon on vielä tekemistä ja vanha kämppäki pitää vielä siivota. Varastoromu siirtyy huomenna, puuh!!!
Onko ibel laittanut tarran tuulilasiin? Jos näin niin konttorirotat kiittää katsastuksessa 

- Sami Jalonen
Eihän kiitä, kun on sen viivan yläpuolella niinkuin näyttäis olevan 
About 10cm yläreunasta saa olla vaikka kokonaan musta, siinä tuulilasissa on merkit mihin asti saa teipata.

About 10cm yläreunasta saa olla vaikka kokonaan musta, siinä tuulilasissa on merkit mihin asti saa teipata.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Aa, ollut siinä käsityksessä ettei saisi liimatainen mitään, ei edes niitä bilteman häikäisykalvoja.
Eräs katuri käski repiä sellaisen pois kaverin autosta ja se kalvo oli noin 7.5cm korkea.
Mutta anteeksi tietämättömyyteni..
Eräs katuri käski repiä sellaisen pois kaverin autosta ja se kalvo oli noin 7.5cm korkea.
Mutta anteeksi tietämättömyyteni..
- Sami Jalonen
En tiiä onko siinä jotain tapauskohtaista niinkun kaikessa taitaa olla, mut näin oon käsittäny. Ainakin mun tuulilasissa on semmoset viivat sivuissa, ja yläosan tummennuskin loppuu siihen mennessä.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW