Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
ACS kierros heitetty, edestakaista matkaa noin 740 kilometriä. Koko reissun polttoaineen keskikulutus 5,15 l/100 km (tankkauksesta laskettu), ajotietokone näytti keskivauhdiksi 90 km/h.
Ja etupään napsustus EI kuulukkaan lämmityslaitteesta tai lämmityslaitteen suulakkeista. Napsutus kuuluu silloin kun radio ei ole vielä lämmennyt ja käynnistynyt. Naputus kuuluu (ainakin) diskanttielementeistä. Kun auto ja radio lämpiää, niin se käynnistyy, samalla napsutus loppuu. Napsutusta ei kuulu silloin kun radion sammuttaa soittimen virtanappulasta.
No, uusi soitin on kaavailussa (joskus tulevaisuudessa) joka tapauksessa. Seuraavassa saisi olla navi ja muistikortti..
Ja etupään napsustus EI kuulukkaan lämmityslaitteesta tai lämmityslaitteen suulakkeista. Napsutus kuuluu silloin kun radio ei ole vielä lämmennyt ja käynnistynyt. Naputus kuuluu (ainakin) diskanttielementeistä. Kun auto ja radio lämpiää, niin se käynnistyy, samalla napsutus loppuu. Napsutusta ei kuulu silloin kun radion sammuttaa soittimen virtanappulasta.
No, uusi soitin on kaavailussa (joskus tulevaisuudessa) joka tapauksessa. Seuraavassa saisi olla navi ja muistikortti..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Jomilainen löysi tiensä auton alle, joten pääsee säätelemään korkeutta kohdillene. Alusta saa painua ja asettua hieman ennen kesärenkaiden allelaittoa.
Tällä hetkellä taakse jäi kierteisiin noin 2 senttiä laskun varaa ja eteen noin 3 senttiä. Saapa nähdä nostetaanko vai lasketaanko. Jos se tuolle korkeudelle jää, niin lasketaan.
Ei minkäänlaisia nitinöitä tai natinoita ainakaan tässä vaiheessa kuulu, joten vain alustan madaltuminen ja pintakovuus kertoo alustan vaihtuneen.
Alustan vaihto ei mikään mukavin homma, ensikerralla sen jo tietää. Takapäätä varten olisi hyvä olla toisenlaiset jousipuristimet kuin minulla olevat. Työkaluja etsiessä ja miettiessä meni suurin osa ajasta, mutta 5 tuntia raitista ulkoilmaa ei tee yhtään pahasta.
Ja kesärenkaat vaihtui alle. Ei ainakaan vielä tee ahdasta tuolla rengastuksella (225/40-18, vanne 18"x8" ET35), nyt tuntuu että ainakin takanen kaipaisi vannetta ulospäinkin. Mutta painukoon alusta, niin osaa sitten laskea alemmas jos ei raavi pahasti.

Tällä hetkellä taakse jäi kierteisiin noin 2 senttiä laskun varaa ja eteen noin 3 senttiä. Saapa nähdä nostetaanko vai lasketaanko. Jos se tuolle korkeudelle jää, niin lasketaan.
Ei minkäänlaisia nitinöitä tai natinoita ainakaan tässä vaiheessa kuulu, joten vain alustan madaltuminen ja pintakovuus kertoo alustan vaihtuneen.
Alustan vaihto ei mikään mukavin homma, ensikerralla sen jo tietää. Takapäätä varten olisi hyvä olla toisenlaiset jousipuristimet kuin minulla olevat. Työkaluja etsiessä ja miettiessä meni suurin osa ajasta, mutta 5 tuntia raitista ulkoilmaa ei tee yhtään pahasta.
Ja kesärenkaat vaihtui alle. Ei ainakaan vielä tee ahdasta tuolla rengastuksella (225/40-18, vanne 18"x8" ET35), nyt tuntuu että ainakin takanen kaipaisi vannetta ulospäinkin. Mutta painukoon alusta, niin osaa sitten laskea alemmas jos ei raavi pahasti.

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Jomilaisen alustan etupäästä loppui kierteet, eikä madallus ole riittävä. Seuraavaksi edessä on etutolppien irrottaminen ja jousien lyhentäminen. Takapäässä säätövara on siinä ja siinä, seuraavaksi koko korkeudensäätöosa joutaa pois.
Ajomukavuudesta ei voi sanoa mitään, sillä se hävisi jonnekin..
Toivottavasti alusta painuisi ajon myötä, 3 senttiä ei tekisi yhtään pahaa.
Ajomukavuudesta ei voi sanoa mitään, sillä se hävisi jonnekin..
Toivottavasti alusta painuisi ajon myötä, 3 senttiä ei tekisi yhtään pahaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C, 2006
Saako nyt sanoa mitä minä sanoin?osoners wrote:Taitaa olla toi 3c:n jomi sama kun mulla tossa vitosessa. Vuosi ollut nyt mulla alla eikä vieläkään mitään valitettavaa siitä. Ainoo miinus siinä on ettei saa säädettyä tarpeeksi alas. Täytyy keväällä rupee pätkimään jousia siitä. Jos ei tipu silloinkaan tarpeeksi niin kaipa se on pakko rupee harkitsee jotain muuta.
Re: Passat 3C, 2006
Saa sanoa.. II koppaisen Golfin saa ihan tonttiin Jomilaisella, mutta ei tätä Passattia. FK:n sarjassa oli edellisen auton kanssa kierteitä vielä reilusti jäljellä, ja (lähes) riittävän alhaalla mentiin.osoners wrote:Saako nyt sanoa mitä minä sanoin?osoners wrote:Taitaa olla toi 3c:n jomi sama kun mulla tossa vitosessa. Vuosi ollut nyt mulla alla eikä vieläkään mitään valitettavaa siitä. Ainoo miinus siinä on ettei saa säädettyä tarpeeksi alas. Täytyy keväällä rupee pätkimään jousia siitä. Jos ei tipu silloinkaan tarpeeksi niin kaipa se on pakko rupee harkitsee jotain muuta.
Pitänee vielä odotella tuon alustan painumista, mutta ei hyvä yhtään.
Jostain syystä jarrujen valokin rupesi palamaan, eli herjaa jarrupaloja. Lie nyt sitten madaltamisen yhteydessä liikahtanut kulumisen ilmaisemisen anturin johto.. Nyt alkaa jo vikavalot riittämään, kun edelleen herjaa noita sumuvaloja.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Mulla herjaa jarrupaloja myös nelonen parhaillaan alustan asennuksen jälkeen. Täytyy vetää varmaan johdot yhteen.
On kyl naurettava madallus näissä vaikka kierteet tapissa. Mun vanhassa passatissa ja kolmosessa oli vielä kierteitä jäljellä vaikka paljon lähempänä maata mentiin. Ei se siitä paljoa painu. Mulla ollut nyt tosiaan vuoden alla eikä ainakaan alaspäin ittekseen mennyt.
On kyl naurettava madallus näissä vaikka kierteet tapissa. Mun vanhassa passatissa ja kolmosessa oli vielä kierteitä jäljellä vaikka paljon lähempänä maata mentiin. Ei se siitä paljoa painu. Mulla ollut nyt tosiaan vuoden alla eikä ainakaan alaspäin ittekseen mennyt.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
.. ja prkle.. Rengas repesi kyljestä..
Ja tuossahan ei ole vararengasta, vaan paikkaussarja kompuroineen. Eihän sillä sarjalla mitään revenneelle renkaalle tee, joten matka jatkui tyhjällä renkaalla. Huomenna sitten rengasliikkeeseen ihmettelemään että mitä on tehtävissä. Rengas ainakin on entinen, pari kuukautta alla olikin jo. Vannehan on vanha, mutta jospa sillä vielä pääsisi.
Toisaalta nyt olisi hyvä sauma etsiä uusi 18" sarja kesäksi..
Ja tuossahan ei ole vararengasta, vaan paikkaussarja kompuroineen. Eihän sillä sarjalla mitään revenneelle renkaalle tee, joten matka jatkui tyhjällä renkaalla. Huomenna sitten rengasliikkeeseen ihmettelemään että mitä on tehtävissä. Rengas ainakin on entinen, pari kuukautta alla olikin jo. Vannehan on vanha, mutta jospa sillä vielä pääsisi.
Toisaalta nyt olisi hyvä sauma etsiä uusi 18" sarja kesäksi..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Tässä tapauksessa menikin sitten 2 rengasta ja 1 vanne. Vanne meni oikaisuun, mutta tilalle oli hyvä syy hankkia toinen vannesarja.
Kohta on ylimääräinen vannesarja joko myyntiin tai kellariin vaikka letku- ja johtotelineeksi.
Spaceriahan tuo vannesetti kaipaa, ehkä sellaista sitten hiukan tuonnempana. Joku 15mm-20mm keskittävä lätty voisi olla passeli.
Ja etupäätä on saatava alemmas. Edellyttää tolppien purkamista ja jousen lyhentämistä. Sitten voisi jo harkita sitä ennaltahankitun pohjapanssarin asentamista, muuten se on turhan panttina.
Takapäässä vielä onkin säätöpalassa varaa, joten se onnistuu vielä säätää alemmas.

Kohta on ylimääräinen vannesarja joko myyntiin tai kellariin vaikka letku- ja johtotelineeksi.
Spaceriahan tuo vannesetti kaipaa, ehkä sellaista sitten hiukan tuonnempana. Joku 15mm-20mm keskittävä lätty voisi olla passeli.
Ja etupäätä on saatava alemmas. Edellyttää tolppien purkamista ja jousen lyhentämistä. Sitten voisi jo harkita sitä ennaltahankitun pohjapanssarin asentamista, muuten se on turhan panttina.
Takapäässä vielä onkin säätöpalassa varaa, joten se onnistuu vielä säätää alemmas.

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
^Jännä et noissa Jomeissa on noin paljon eroja.
Emännän Passatissa edessä kaaresta napaan kans tuo 31mm ja kierteitä edessä jäljellä n.6 senttiä.
Ehkäpä se kertoo jotain ko.valmistajan alustojen tasalaatuisuudesta
Kirjoitit tuolla toisessa topicissa ( viewtopic.php?f=3&t=12358#wrap" onclick="window.open(this.href);return false; ) jotta;
Mitähän se raapiminen olis jos camberit olis edes lähellä tehtaan ohjearvoja.
Emännän Passatissa edessä kaaresta napaan kans tuo 31mm ja kierteitä edessä jäljellä n.6 senttiä.
Ehkäpä se kertoo jotain ko.valmistajan alustojen tasalaatuisuudesta

Kirjoitit tuolla toisessa topicissa ( viewtopic.php?f=3&t=12358#wrap" onclick="window.open(this.href);return false; ) jotta;
Tuo sun rengastus helpottaa tuota pyörimistä aikalailla. Pian Passatin renkaat (225/35R20) ovat halkaisijaltaan 3 senttiä isommat joten ne kyllä raapii jo lokareihin varsinki ku tuo Jomi on nii pirun löysä.Vaatimattomalla 60 millin madalluksella (renkaan keskeltä kaareen 310mm, ennen madaltamista 370mm) ei ole yhtään ahdasta eikä raavi mihinkään yrittämisistä huolimatta. Rengas-vannepaketti voisi tulla noin 10 mm ulommaksikin tuolla madalluksella. Ruuvinkin on matkaa noin 40 mm, eikä pyöränkaaren kantteja ole vielä edes mietittykään rullattavaksi.
Jatketaan ajamista ja pudotetaan alustaa alemmas, sitten otetaan välilätyllä renkaita ulommas jos ei pahemmin raavi.
Alla siis 18"x8" vanteet ja renkaat 225/40-18
Mitähän se raapiminen olis jos camberit olis edes lähellä tehtaan ohjearvoja.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Minä voisin mielelläni vaihtaa nuo etutolpat/jouset reilusti madaltaviin.. Ja mielellään myös pehmeämpiin, kun joustovara taitaa olla lähes 0.. Eipä viitsi edes samana päivänä mainita iskunvaimentimista ja Jomilaisesta.
Edessä minulla ei ole kierrettä jäljellä yhtään, eikä matalammaksi tipu ilman jousien lyhentämistä. Tosin pitääkin tarkistaa pohjaanlyöntikumien paikallaan olo. Muistelen ne jättäneeni pois kokonaan, mutta jotenkin pätkii ajatus siltä osin..
Nuo pohjaanlyöntikumit aiheuttaisi kyllä tuon jäykkyyden ja pompottamisenkin, jos sattuukin makaamaan alusta niiden varassa.
Mitenkäs Pian mittariheitto, jos on halkaisijaltaan noin paljon isommat renkaat? Toisaalta 3 senttiä halkaisijassa ei tee kuin 1,5 senttiä korkeudessa. Joten ei se kyllä ainakaan omassa tapauksessa raapisi mihinkään, kn leveyttä ei ole yhtään enemmän. Tai sitten pyöränkaarissa ja alustassa on eroja muutenkin. Tilaa tuolla on vaikka kuinka, eikä edes ääriasennoissa ole mihinkään lähelläkään raapista edessä tai takana.
Edessä minulla ei ole kierrettä jäljellä yhtään, eikä matalammaksi tipu ilman jousien lyhentämistä. Tosin pitääkin tarkistaa pohjaanlyöntikumien paikallaan olo. Muistelen ne jättäneeni pois kokonaan, mutta jotenkin pätkii ajatus siltä osin..
Nuo pohjaanlyöntikumit aiheuttaisi kyllä tuon jäykkyyden ja pompottamisenkin, jos sattuukin makaamaan alusta niiden varassa.
Mitenkäs Pian mittariheitto, jos on halkaisijaltaan noin paljon isommat renkaat? Toisaalta 3 senttiä halkaisijassa ei tee kuin 1,5 senttiä korkeudessa. Joten ei se kyllä ainakaan omassa tapauksessa raapisi mihinkään, kn leveyttä ei ole yhtään enemmän. Tai sitten pyöränkaarissa ja alustassa on eroja muutenkin. Tilaa tuolla on vaikka kuinka, eikä edes ääriasennoissa ole mihinkään lähelläkään raapista edessä tai takana.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
^Uusilla kesäpyörillä mittariheittoa on ihan aavistuksen, tosin väärään suuntaan, eli mittari näyttää max. 1km/h vähemmän kuin todellinen nopeus. Nyt kun kulutuspintaa on hieman vähemmän niin mittariheitto on pyöreä 0.
Toki pitää muistaa et tilanne muuttuu 120km/h:n jälkeen kun mittarin näyttämään pienemmillä nopeuksilla lisättävä +2km/h tippuu pois käytöstä.
Toki pitää muistaa et tilanne muuttuu 120km/h:n jälkeen kun mittarin näyttämään pienemmillä nopeuksilla lisättävä +2km/h tippuu pois käytöstä.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Onpas nätit vanteet mun silmään, mikä malli & merkki?
Kyselkääs uusia jousia noihin coili-tolppiinne, vaikka K-sport/BC-Racing/D2/mitänäitänytonkaan. Luultavasti jousien halkaisijat on vakiolaatua, jolloin sopivasti jäykkyyttä ja pituutta sovittamalla voisi saada ihan erilaisen ja jopa järkevän toiminnan alustaan. Toki voi myös vaatia jonkinverran kokeilua ennenkuin se hyvä paketti löytyy.
Takana jos on erilliset jouset ja iskarit niin siihenhän ei apuja löydy niin helposti.
Kyselkääs uusia jousia noihin coili-tolppiinne, vaikka K-sport/BC-Racing/D2/mitänäitänytonkaan. Luultavasti jousien halkaisijat on vakiolaatua, jolloin sopivasti jäykkyyttä ja pituutta sovittamalla voisi saada ihan erilaisen ja jopa järkevän toiminnan alustaan. Toki voi myös vaatia jonkinverran kokeilua ennenkuin se hyvä paketti löytyy.
Takana jos on erilliset jouset ja iskarit niin siihenhän ei apuja löydy niin helposti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Mä kyselin noita bc-racing jousia noihin viime syksynä, mutta halkaisia ei täsmää niissä ainakaan.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Vanteet ovat jotkut "extreme X5". Malli iski heti silmään kun ne näin. Ovat suoraan volkkariin passelit keskimerkkeineen. Tosin et on hieman pielessä, eli kaipaa ulospäin tuomista. Malli näyttää isommalta mitä ovatkaan, puolat kaartuvat mukavasti sisälle (concavea?) sekä ovat helppo pitää puhtaana.
Toisena vaihtoehtona olisi ollut Sciroccon vanteiden replicat.
Noita jousia joutuu oikeasti miettimään, tai sitten edessä on alustan vaihto toisenlaiseen.
Oso: Nyt pientä vanneleikkimistä: PaintShoppaa nuo aikaisemmat kesävanteet sekä punaiseksi että valkoiseksi (jos vain tuosta poikittaisesta sivukuvasta onnistut). Nyt ne ovat irtaallaan ilman kumeja, joten värinvaihto on edessä.
Toisena vaihtoehtona olisi ollut Sciroccon vanteiden replicat.
Noita jousia joutuu oikeasti miettimään, tai sitten edessä on alustan vaihto toisenlaiseen.
Oso: Nyt pientä vanneleikkimistä: PaintShoppaa nuo aikaisemmat kesävanteet sekä punaiseksi että valkoiseksi (jos vain tuosta poikittaisesta sivukuvasta onnistut). Nyt ne ovat irtaallaan ilman kumeja, joten värinvaihto on edessä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- samthunder
- Posts: 166
- Joined: 14.6.2010 12:50
- Location: Vantaa
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
http://www.rallysystems.com/Finnish/JST_Jouset.html" onclick="window.open(this.href);return false;osoners wrote:Mä kyselin noita bc-racing jousia noihin viime syksynä, mutta halkaisia ei täsmää niissä ainakaan.
Auttaisko tuo paja jousien kanssa? Siellä ainakin jonkunlaista valikoimaa, itsellä ei mitään kokemusta, tuli vaan sopivasti pari päivää sitten vastaan.
3BG 2.8 30V 4Motion
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Joo voin tehdä jossain vaiheessa kun kerkee.kotka wrote:Oso: Nyt pientä vanneleikkimistä: PaintShoppaa nuo aikaisemmat kesävanteet sekä punaiseksi että valkoiseksi (jos vain tuosta poikittaisesta sivukuvasta onnistut). Nyt ne ovat irtaallaan ilman kumeja, joten värinvaihto on edessä.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Kiitos Oso. Valkoinenhan kävi oikeastaan vielä paremmin kuin itse epäilin. Jotenkin tuo punainen näytti huonommalta kuin mielessäni mietin. Mustaa ei ainakaan tule, joten Baby Blue, pinkki ja kulta jäi vielä tuon valkoisen rinnalle
Nuo vanteet ovat sellaiset malliltaan ettei niitä voi talvelle kuvitella, sillä jo kesällä keräävät itsensä täyteen hiekkaa.

Nuo vanteet ovat sellaiset malliltaan ettei niitä voi talvelle kuvitella, sillä jo kesällä keräävät itsensä täyteen hiekkaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Jarruasiaa:
Mitä pitäisi tutkia jarruista kun ilmoittaa: "Check Brake Pads"?
Jarrupalat ja jarrulevyt ovat ihan ok, juuri siis vaihdettu uusiin (ekonomen-kopiot). Erotteleeko tuo järjestelmä erikseen taka- ja etupäätä, vai ilmoittaako se vain yleisestä häiriöstä?
Alustan vaihdon yhteydessä tuo valo syttyi, joten siinä varmasti kävi jotain.
Etupäässä on vain kuskin puolella tunnistin, vänkärin puolella ei. Takana en edes huomannut, mutta varmaankin on.
Etupään tunnistimen johdot olen käynyt läpi, eikä niissäkään silmämääräisiä vaurioita ole.
Vedänkö liittimestä johdot yhteen testatakseni järjestelmän valon nollautumiseksi?
Nollautuuko tuo varoitusvalo heti vian poistuttua, vai pitääkö se kuitata jollain? 3BG:ssä jarrupalojen varoitusvalo kuittautui itsekseen muutaman käynnistyksen jälkeen..
Mitä pitäisi tutkia jarruista kun ilmoittaa: "Check Brake Pads"?
Jarrupalat ja jarrulevyt ovat ihan ok, juuri siis vaihdettu uusiin (ekonomen-kopiot). Erotteleeko tuo järjestelmä erikseen taka- ja etupäätä, vai ilmoittaako se vain yleisestä häiriöstä?
Alustan vaihdon yhteydessä tuo valo syttyi, joten siinä varmasti kävi jotain.
Etupäässä on vain kuskin puolella tunnistin, vänkärin puolella ei. Takana en edes huomannut, mutta varmaankin on.
Etupään tunnistimen johdot olen käynyt läpi, eikä niissäkään silmämääräisiä vaurioita ole.
Vedänkö liittimestä johdot yhteen testatakseni järjestelmän valon nollautumiseksi?
Nollautuuko tuo varoitusvalo heti vian poistuttua, vai pitääkö se kuitata jollain? 3BG:ssä jarrupalojen varoitusvalo kuittautui itsekseen muutaman käynnistyksen jälkeen..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Jarru palat. Sulla varmaa se piuha poikki sieltä palasta. Eikös tuo korjaanu justii liittimestä johot yhtee ja ei tarvii mitää nollailuja.
Transportteseissa ilmeisesti on takana mut ei vissiit henkilöautoissa??

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Se herjaa etu- että takapäästä niitä jarrupaloja. Johto varmaan poikki jostain. Vcds:llä niiden valvonta pois päältä ja pitää ite huolen niiden kunnosta.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Palojahan tuo toki herjaa, sen ymmärsin. Mietin vain että eritteleekö erikseen etupäätä takapäästä.
Täytyy tutkia vielä nuo palat ja liitin erikseen. Vaikka tuolle VCDS:lle olisi pari muutakin ohjelmointia, niin ei noiden jarrujen tarvitsisi herjata muutenkaan, eli tuskin sitä poisohjelmoisin.. Lähinnä mielenkiinnosta tuota nollautumista itsekseen kysyn, kun ei tuota VCDS:sää ole edelleenkään. Johdot eivät ole poikki, eikä liitin irti. Johto menee palaan eikä nirhamaa näy missään. Ainoa mitä olen tehnyt on se, että käytin liittimen irti etutolpan vaihdon takia. Laitoin uudelleenkytkennän yhteydessä liittimeen wd-40:stä ja puhdistin sen muutenkin.
Samallahan tuota voisi lyhentää etupään joustakin, niin saa keulaa alemmas.
Täytyy tutkia vielä nuo palat ja liitin erikseen. Vaikka tuolle VCDS:lle olisi pari muutakin ohjelmointia, niin ei noiden jarrujen tarvitsisi herjata muutenkaan, eli tuskin sitä poisohjelmoisin.. Lähinnä mielenkiinnosta tuota nollautumista itsekseen kysyn, kun ei tuota VCDS:sää ole edelleenkään. Johdot eivät ole poikki, eikä liitin irti. Johto menee palaan eikä nirhamaa näy missään. Ainoa mitä olen tehnyt on se, että käytin liittimen irti etutolpan vaihdon takia. Laitoin uudelleenkytkennän yhteydessä liittimeen wd-40:stä ja puhdistin sen muutenkin.
Samallahan tuota voisi lyhentää etupään joustakin, niin saa keulaa alemmas.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Se herja siellä mittaristossa ei erittele onko kyse etu- vai takapäästä. Muistaakseni 3C passatissa ei takana ole niitä tunnistimia mutta saatan muistaa väärinkin. Valon(herjan) pitäisi kyllä sammua kun virrat kytkee pois ja päälle(kun vika on korjattu).
Kokeile tosiaan laittaa liittimelle hyppyjohto ja häipyykö herja sitten. Tai koodaa se pois käytöstä.
Kokeile tosiaan laittaa liittimelle hyppyjohto ja häipyykö herja sitten. Tai koodaa se pois käytöstä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Oma neloseni herjasi samaa alustan asennuksen jälkeen. Tänään laitoin piuhat yhteen ja loppu herjailu ekalla käynnistyksellä. Mut se onkin vaan golf.
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Jarruvalo-ongelma selvisi: Pakeliittiliittimen sisältä oli johto murtunut irti liittimestä. Liitin johdon uudelleen liittimen purkamisen jälkeen ja valo sammui heti. Jos haluaisi tehdä homman alkuperäiseen kuntoon, niin pitäisi ostaa auton johtosarja tuolta osin. Mutta nyt saa luvan kelvata.
Ensi viikolla yritän katsastusta ja sitten etupään jousien lyhennys. Pari senttiä pitäisi saada sitten pudotettua, mutta ei sen enempää. Ei hyvä. Viittä senttiä tavoitellaan, mutta tuskin onnistuu..
Ensi viikolla yritän katsastusta ja sitten etupään jousien lyhennys. Pari senttiä pitäisi saada sitten pudotettua, mutta ei sen enempää. Ei hyvä. Viittä senttiä tavoitellaan, mutta tuskin onnistuu..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Katsastuksessa ei löytynyt mitään, joten saa ajaa. Kuskin puoleisesta ajovalosta pitäisi poistaa kosteus kuukauden sisällä, mutta ei jälkinäyttöä.
Tuli oikeasti aika pikakatsastus, sillä huomasin viikonloppuna ajoajan jo loppuneen. Päästi kyllä läpi, vaikka alustaa ei voitukkaan muutoskatsastaa, eivätkä vanteetkaan olleet lakien mukaiset. Vaihtoehtoisena rengaskokoina on mm. 235/45/17, mutta 18" ei ole mainintaa ollenkaan. Ja nykyisin tuuman isonnut ei kuulemma ole mahdollista, jos on vaihtoehtokoot merkitty.
Eli läpi meni katsastamattomalla alustalla ja vanteilla. Tämä pitää hoitaa alta pois, kun saan alustan säädettyä matalammaksi.
Tuli oikeasti aika pikakatsastus, sillä huomasin viikonloppuna ajoajan jo loppuneen. Päästi kyllä läpi, vaikka alustaa ei voitukkaan muutoskatsastaa, eivätkä vanteetkaan olleet lakien mukaiset. Vaihtoehtoisena rengaskokoina on mm. 235/45/17, mutta 18" ei ole mainintaa ollenkaan. Ja nykyisin tuuman isonnut ei kuulemma ole mahdollista, jos on vaihtoehtokoot merkitty.
Eli läpi meni katsastamattomalla alustalla ja vanteilla. Tämä pitää hoitaa alta pois, kun saan alustan säädettyä matalammaksi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Kysymys:
Voisiko tuosta alustan iskaritolpasta ajaa alapäästä tavaraa pois?
Mielestäni siinä on turha jatke, lähes 20mm. Sen ajamalla keulaa saisi pudotettua alemmas.
Äkkiseltään tuo alapään muokkaaminen vaikuttaisi vain kallistuksenvakaajan tangon kohdan muuttumiseen, mutta tuleeko kenties muuta ongelmaa?
Ja kuva näyttää tuon turhan tavaran tuossa alapäässä.. (Harvoimpa alapään tavara on turhaa
)


Edittiä:
Ja pystyihän tuon ylimääräisen alapään osan ajamaan pois. Sen poistamalla tolppa lyheni noin 17 mm. Tähän lisätään vielä kierros jousesta pois, niin ollaankin jo hieman alempana. Eli lähtötilanteesta ollaan alempana, ja mahdollisuus on vielä pudottaa jonkin verran. Tästä suunta on selvillä.
Voisiko tuosta alustan iskaritolpasta ajaa alapäästä tavaraa pois?
Mielestäni siinä on turha jatke, lähes 20mm. Sen ajamalla keulaa saisi pudotettua alemmas.
Äkkiseltään tuo alapään muokkaaminen vaikuttaisi vain kallistuksenvakaajan tangon kohdan muuttumiseen, mutta tuleeko kenties muuta ongelmaa?
Ja kuva näyttää tuon turhan tavaran tuossa alapäässä.. (Harvoimpa alapään tavara on turhaa



Edittiä:
Ja pystyihän tuon ylimääräisen alapään osan ajamaan pois. Sen poistamalla tolppa lyheni noin 17 mm. Tähän lisätään vielä kierros jousesta pois, niin ollaankin jo hieman alempana. Eli lähtötilanteesta ollaan alempana, ja mahdollisuus on vielä pudottaa jonkin verran. Tästä suunta on selvillä.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Sumuvalojen vikavalo hävisi.. Lisäsin vastukset alkuperäisiin johtoihin, kun muutakaan en saanut aikaiseksi. Joskus sitten ohjelmointi..
Alustan ruuvausta, korin ja moottoritilan pesu ja vahaus..
Soitin vinoilee entistä enemmän, kohta se todennäköisesti lopettaa toimimisen kokonaan. Olisi ehkä jo aiheellista etsiä uutta soitintyyppiä tilalle. Päivitettävä Navillinen soitin kovasti kiinnostaa, saisi erillisen navigaattorin pois.
Alustan ruuvausta, korin ja moottoritilan pesu ja vahaus..
Soitin vinoilee entistä enemmän, kohta se todennäköisesti lopettaa toimimisen kokonaan. Olisi ehkä jo aiheellista etsiä uutta soitintyyppiä tilalle. Päivitettävä Navillinen soitin kovasti kiinnostaa, saisi erillisen navigaattorin pois.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Mittarissa noin 235 tkm ja jakohihna vaihdettu, sekä auton viimeinen longlife huolto teetätetty. Edessä olisi vielä dsg:n öljyjen vaihdattaminen, sitten alkaa omatoiminen huoltaminen.
Huoltojen hinta-arvio 1410 euroa.
Ja nyt on alkanut alustakin hiukan pehmentyä sekä korkeus alkaa olemaan kohdillaan. Ainakin äänistä päätellen mitä kaarista ja pohjasta kuuluu.. Mitat renkaiden keskeltä pyöränkaariin: 300/305mm (etu/taka) ja alustassa olisi vara pudottaa alemmas.
Nyt pitäisi etsiä pientä levityssiivua renkaille, että saa ulommas. Ovat kovin ujosti sisällä..
Huoltojen hinta-arvio 1410 euroa.
Ja nyt on alkanut alustakin hiukan pehmentyä sekä korkeus alkaa olemaan kohdillaan. Ainakin äänistä päätellen mitä kaarista ja pohjasta kuuluu.. Mitat renkaiden keskeltä pyöränkaariin: 300/305mm (etu/taka) ja alustassa olisi vara pudottaa alemmas.
Nyt pitäisi etsiä pientä levityssiivua renkaille, että saa ulommas. Ovat kovin ujosti sisällä..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Alkaa pikkuhiljaa löytymään korkeus, jota matalammaksi ei taida viitsiä pudottaa. Varaa vielä olisi. Tai sitten pitää odottaa kelirikon ohi.
Seuraavaksi pohjapanssarin asennus, nykyisestä on noin 3 senttiä maahan. Eli normi hiekkatiellä ääni on mukavan kohisevaa. Mutta kyllä mökille vielä pääsee, tosin matelemalla ja mutkittelemalla.
Ja peräkärrykin kulkee mukavasti perässä, betonisia rumpuputkia mökille kulki 4. Pitäisi etsiä toinen peräkärry, jonka senkin voisi madaltaa, niin olisi sama tyyli siinäkin..

Seuraavaksi pohjapanssarin asennus, nykyisestä on noin 3 senttiä maahan. Eli normi hiekkatiellä ääni on mukavan kohisevaa. Mutta kyllä mökille vielä pääsee, tosin matelemalla ja mutkittelemalla.
Ja peräkärrykin kulkee mukavasti perässä, betonisia rumpuputkia mökille kulki 4. Pitäisi etsiä toinen peräkärry, jonka senkin voisi madaltaa, niin olisi sama tyyli siinäkin..

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Näyttääpä hyvälle noillakin vanteilla, jotkin crediittivanteet se kyllä kaipaisi 

Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Itse tykästynyt entistä enemmän noihin, koska näyttävät isommilta kuin ovatkaan, vanteet on helppo pestä kun mahtuu käsi ja kinnas aukoista sisään kokonaan, eivätkä kerää itseensä ihan heti täyteen hiekkaa/kuraa.. Toki ne saisi tulla ulommas ainakin sen 15mm.
Tosin olen kyllä (salaa) seurannut ja miettinyt erilaista vannesarjaa, jopa eri koossakin. Yhdet M-B:n vanteet tuossa onkin (8 reikäiset), sekä edellisetkin on maalausta vaille valmiit. Mutta saapa nähdä.
Soitin on seuraavana hankintalistalla, sekä maxboom-kottero kaipaa lisäakustoa ja liikenteeseen ottoa.
Tosin olen kyllä (salaa) seurannut ja miettinyt erilaista vannesarjaa, jopa eri koossakin. Yhdet M-B:n vanteet tuossa onkin (8 reikäiset), sekä edellisetkin on maalausta vaille valmiit. Mutta saapa nähdä.
Soitin on seuraavana hankintalistalla, sekä maxboom-kottero kaipaa lisäakustoa ja liikenteeseen ottoa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Kaupunkipyörittely ja matala auto ei ole hyvä yhdistelmä kesärenkaille, sarja kulutettu.. Jos nostaisi alustaa normikorkeuteen ja käyttäisi normikokoa, niin sarja voisi riittää pari kesää kuten normaalisti.
Tuli hankittua sitten vaihtovanteillekin kumit, joten nyt on kaksi sarjaa 18" kesärenkaita. Joten vararengashuolikin katosi samalla.
Jarruosat kävin läpi kun tuntui että käsijarru jää välillä jotenkin päälle. Jarruosat sai samalla punaista väriä päällensä.
Ja tasakaasua ajaessa auto nykii välillä, pieni nykiminen tuntuu selkärangassa mutta ei muussa. Ilmeisesti jotain pientä vikaa jossain.
Tuli hankittua sitten vaihtovanteillekin kumit, joten nyt on kaksi sarjaa 18" kesärenkaita. Joten vararengashuolikin katosi samalla.
Jarruosat kävin läpi kun tuntui että käsijarru jää välillä jotenkin päälle. Jarruosat sai samalla punaista väriä päällensä.
Ja tasakaasua ajaessa auto nykii välillä, pieni nykiminen tuntuu selkärangassa mutta ei muussa. Ilmeisesti jotain pientä vikaa jossain.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Eikös tuo nyt kerro siitä että sulla on pyöränkulmat viturallaan eikä liity mitenkään kaupunki ajeluun? Meinaatko että maantiellä renkaat ei sitten olis kulunut?kotka wrote:Kaupunkipyörittely ja matala auto ei ole hyvä yhdistelmä kesärenkaille, sarja kulutettu.. Jos nostaisi alustaa normikorkeuteen ja käyttäisi normikokoa, niin sarja voisi riittää pari kesää
Ootkoo käynny kulmat säädättämässä kun olet madaltanut?
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Kyllä ne on säädetty madaltamisen jälkeen.
Renkaat kuluvat suurinpiirtein tasaisesti, eikä esim. sisäkantista.
Sellaisen selityksen kertoi rengasliikkeen myyjä, että madallus muuttaa alustan tukivarsien ja ohjausosien geometriaa niin, että joka käännöksellä rengas kuluu normaalia enemmän. Ja näitä jyrkempiä käännöksiä tulee kaupungissa enemmän kuin maantiellä ajellessa.
Toki enhän minä ko. asiasta mitään tiedä, vaan sokeasti luotan rengasliikkeen myyjään.
Ei minulla kuitenkaan mitkään NPS:n mukaiset camperit ole, vaan ihan normiarvoissa mennään. Eikä madalluskaan siihen poppooseen ehkä vielä riitä, kun ei runkopalkki makaa maassa..
Renkaat kuluvat suurinpiirtein tasaisesti, eikä esim. sisäkantista.
Sellaisen selityksen kertoi rengasliikkeen myyjä, että madallus muuttaa alustan tukivarsien ja ohjausosien geometriaa niin, että joka käännöksellä rengas kuluu normaalia enemmän. Ja näitä jyrkempiä käännöksiä tulee kaupungissa enemmän kuin maantiellä ajellessa.
Toki enhän minä ko. asiasta mitään tiedä, vaan sokeasti luotan rengasliikkeen myyjään.
Ei minulla kuitenkaan mitkään NPS:n mukaiset camperit ole, vaan ihan normiarvoissa mennään. Eikä madalluskaan siihen poppooseen ehkä vielä riitä, kun ei runkopalkki makaa maassa..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Kyllä aika monta tuhatta kilometria saat kaupungissa hinkata ees taas että kumit kuluu puhki jos kulmatkin on kohdillaan..
minulla suurin osa ajosta on kaupungissa ja esim viimekesänä tuli n.4000-5000km kaupungissa kohtuu matalaa ajoa ja kumit olivat kuin uudet.. Aavistuksen sisäkantista vain kuluneet..
Tai sitten sulla on ollu alla jotkut todella pehmeet ja surkeet nakit..

Tai sitten sulla on ollu alla jotkut todella pehmeet ja surkeet nakit..
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Onkos tuo 4000-5000 km vuoteen paljon? Noin 2 kuukauden ajot itselläni. Ja kyllä, renkaatkaan eivät ole mitkään kalleimmat versiot. Mutta kuluvaa tavaraa, eikä se haittaa. Mutta en tiedä saisinko etua mistään merkkirenkaistakaan niin paljon että kannattaisi. Toki, jos 2 kesää menisi 800 euron renkailla, niin sitten pääsisi tasoihin.
Mutta kun en muuta tiedä, niin uskon rengasmyyjään ja sen väittämään, että matalampi auto syö renkaita eri tavalla kuin vakioalustainen.
Mutta kun en muuta tiedä, niin uskon rengasmyyjään ja sen väittämään, että matalampi auto syö renkaita eri tavalla kuin vakioalustainen.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
4000-5000 oli karkea arvio kesäkauden kaupunki ajosta.. Viimekesän kumit oli tosiaan falkenin. Katsomaan miten tänä kesänä nankagit kestää kun sutokin on vielä matalampi.
Ja tottahan se varmasti on että kun tukivarsien kulmat muuttuu radikaalisti niin kumin kuluminenkin korostuu jonkin verran.
Mutta pointtihan tässä oli se mikä sai minutkin kommentoimeen, että kun sinulta kertoman mukaan kumit olivat kuin sulaneet sinne alle pienessä ajassa vaikka autokaan ei aivan maata viistä, niin se sai mut ihmettelemään.
Et toki kertonut kuinka monta kilometria kerkesit ajaa mutta käsityksen sain että hetkessä on kuluneet..
Ja vanhanliiton rengasmyyjiä ei kannata kuunnella ollenkaa jos oot alle 50profiilin kumia ostamassa. Jos yhtä vanhanliiton rengasmyyjää uskon, niin mä olen runkkari kun viimesenpäälle laitetut bbs vanteet omistan ja niihin pienet kumit halusin..
Ja tottahan se varmasti on että kun tukivarsien kulmat muuttuu radikaalisti niin kumin kuluminenkin korostuu jonkin verran.
Mutta pointtihan tässä oli se mikä sai minutkin kommentoimeen, että kun sinulta kertoman mukaan kumit olivat kuin sulaneet sinne alle pienessä ajassa vaikka autokaan ei aivan maata viistä, niin se sai mut ihmettelemään.
Et toki kertonut kuinka monta kilometria kerkesit ajaa mutta käsityksen sain että hetkessä on kuluneet..
Ja vanhanliiton rengasmyyjiä ei kannata kuunnella ollenkaa jos oot alle 50profiilin kumia ostamassa. Jos yhtä vanhanliiton rengasmyyjää uskon, niin mä olen runkkari kun viimesenpäälle laitetut bbs vanteet omistan ja niihin pienet kumit halusin..
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
No, kuluu mitä kuluu. Enkä tainnut ihan voivotella että ne allesulaa ja häviää samantien, mutta noita vaan menee.
Itseänikin kiinnostaisi leveämmät vanteet ja venykumit, jotka tulisivat ihan kaarelle. Mutta ensin pitäisi olla alusta ja kukkaro siinä kunnossa, että saa ne sinne.
Renkaanvaihdon auton ja alustanpesun yhteydessä jostain päin alustaa (vasen puoli) alkoi kuulumaan pauketta, joten pääsee alustajumppaan. Ehkä joku jousi tai jousilautanen paukkuu, jos ei jotain ole irronnut ajamisen yhteydessä.
Kojelauta natisee. Tämä taitaa olla yhteydessä talvella tehtyyn koristelistojen teippauksiin.
Mitenkäs näissä onnistuisi ovien äänieristäminen? Mitä löytyy ovipahvien takaa? Onko tässäkin niitattu välipelti hankaloittamassa oven pintapelllin vaimentamista sieltä oven sisältä?
Itseänikin kiinnostaisi leveämmät vanteet ja venykumit, jotka tulisivat ihan kaarelle. Mutta ensin pitäisi olla alusta ja kukkaro siinä kunnossa, että saa ne sinne.
Renkaanvaihdon auton ja alustanpesun yhteydessä jostain päin alustaa (vasen puoli) alkoi kuulumaan pauketta, joten pääsee alustajumppaan. Ehkä joku jousi tai jousilautanen paukkuu, jos ei jotain ole irronnut ajamisen yhteydessä.
Kojelauta natisee. Tämä taitaa olla yhteydessä talvella tehtyyn koristelistojen teippauksiin.
Mitenkäs näissä onnistuisi ovien äänieristäminen? Mitä löytyy ovipahvien takaa? Onko tässäkin niitattu välipelti hankaloittamassa oven pintapelllin vaimentamista sieltä oven sisältä?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Koy Sheriffin pohjapanssarin kanssa äherretty. Ei meinaa saada millään äänettömäksi, vaan meinaa tulla resonointiääntä runkopalkkia pitkin. Hiukan muokkailtava kannatinrautoja, niin kyllä se sinne asettuu. Ennenkuin poksahtaa uudelleen johonkin ja alkaa pitämään ääntä uudelleen.
Ja alusta ruuvattu alimpaan asentoon. Oikean puoleinen vetari ottaa osumaa runkopalkkiin, eli ilman rungon muutosta ei paljon lasketa alemmas. Mutta renkaat eivät nappaa kiinni mihinkään, mutta pohjakosketuksia muuten ilmenee. Muovit siellä kuluu, joten ei huolta.
Lasit saavat tummennusta (poislukien tuulilasi) ja Projectech toimitti pesu- ja kiillotustarviketta paketillisen.
Ja alusta ruuvattu alimpaan asentoon. Oikean puoleinen vetari ottaa osumaa runkopalkkiin, eli ilman rungon muutosta ei paljon lasketa alemmas. Mutta renkaat eivät nappaa kiinni mihinkään, mutta pohjakosketuksia muuten ilmenee. Muovit siellä kuluu, joten ei huolta.
Lasit saavat tummennusta (poislukien tuulilasi) ja Projectech toimitti pesu- ja kiillotustarviketta paketillisen.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Taitaa noi teräslevyt päristä kaikki, enemmän tai vähemmän.
Oma sheriffi pitää pientä pärinää vaihde päällä alamäkeen rullattessa.
Oma sheriffi pitää pientä pärinää vaihde päällä alamäkeen rullattessa.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Mulla ei sheriffi pärise yhtää auton alla.. tai en vaa oo huomannu raksutukselta.. 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
^ Se melu peittyy nokkien silppuamismelun alle 

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Kyllä sen aikalailla äänettömäksi saa, mutta teettää hiukan rakentelua. Itselläni joutui laittamaan kumityynyt kannatinrautojen väliin, sekä suurentamaan panssarin reikiä. Ääni tulee niistä isoista kannatinraudoista, jotka menevät runkopalkkien sisään. Tooinen raudoista pääsi ottamaan moottoriin kiinni, ennen muokkaamista. Taisihan tuo loppujenlopuksi jäädä alkuperäistä pohjapanssaria ylemmäs, kun ei niin pahasti raavi maahan.
Olisi tarvetta myös sivuissa oleville panssareille, sillä molemmat muovit on jo halki. Eikä pahaa tekisi, jos koko pohjan alalla olisi jonkinlainen panssari pohjaa suojaamassa
Olisi tarvetta myös sivuissa oleville panssareille, sillä molemmat muovit on jo halki. Eikä pahaa tekisi, jos koko pohjan alalla olisi jonkinlainen panssari pohjaa suojaamassa

(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Sitä varte se maavara on ettei pohja ym. korin osat ota maaha kiini.. 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Aivan yliarvostettua semmonen maavara 

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Mikä maavara?
Sitä varten mutkitellaan ja uusitaan osia. Työkseni kierrän korkeita paikkoja, niin ajellaan välimatkat edes matalammalla.
Säädettävä olisi paras vaihtoehto, mutta köyhä menee "staticcina".
Mikä jäähdyttimen/lauhduttimen tapainen on tuolla pohjassa, oikealla puolella. Puolen välin takapuolella?



Sitä varten mutkitellaan ja uusitaan osia. Työkseni kierrän korkeita paikkoja, niin ajellaan välimatkat edes matalammalla.
Säädettävä olisi paras vaihtoehto, mutta köyhä menee "staticcina".
Mikä jäähdyttimen/lauhduttimen tapainen on tuolla pohjassa, oikealla puolella. Puolen välin takapuolella?



(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3C 2,0 tdi dsg highline, 2006
Se on polttoaineen jäähdytin. Eli naftaa siellä kulkee.kotka wrote:Mikä jäähdyttimen/lauhduttimen tapainen on tuolla pohjassa, oikealla puolella. Puolen välin takapuolella?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007