VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Tästä olisi tarkoitus tehdä sellainen topic, jossa voi kertoa kuulemansa essonbaarin jutut ja jos tietää todisteeksi vastaväitteen, niin sekin mukaan. Jos on omakohtaista kokemusta, niin mielellään myös maininta monestako kappaleesta ja kuinka usein.
Olkaa hyvä.
Olkaa hyvä.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
2,5TDI V6 on luotettava..
Sori oli pakko..
Sori oli pakko..
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Vaggien mikrokytkimet on ehkä paskin keksintö.
Aiheesta tuskin löytyy puollustavia puheita?
Omakohtainen kokemus, passat bg/b5.5 ja 4xmikroja rikki (osa jo korjattu).
Plus tutut ja tuntemattomat x1000..
Aiheesta tuskin löytyy puollustavia puheita?
Omakohtainen kokemus, passat bg/b5.5 ja 4xmikroja rikki (osa jo korjattu).
Plus tutut ja tuntemattomat x1000..
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Mittasitko oliko itse kytkin rikki vai oliko vaan huono juotos? Miulla temppuili kaikki 4 ovee ja ei yhtäkään mikrokytkintä rikki vaan kylmäjuotoksia 6 napaisen liittimen juotoksissa. Sisävalot ei syttyny kuten kuuluis ja lukot teki omia temppujaan. Nyt toimii eikä anna vikakoodeja. Auto on 99 farkkupassatti.
Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Itellähän vetää kuskinovi maihin, sillon tällön saattaa vetää ovet lukkoon. Huolestuttaa vaan ku koskaan tiä millon vetää lukkoon ja auto käynnis, yleinsä tulee kyllä pidettyä ikkunaa sen verran auki et käsi mahtuu.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
^Eikös tuohokkii riitä et jättää kuskin oven raolleen??
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Riittäähän sekin.
E: Paljos tuo mikrokytkin maksaa? Aattelin jos se vika oiskin siinä.
E: Paljos tuo mikrokytkin maksaa? Aattelin jos se vika oiskin siinä.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Ei se mikrokytkin kyl niit ovia ainakaan lukkoon laita.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Ei, mut ajattelin vaan ku vikakoodinlukija sanoo vain "Kuljettajan puolen ovi ottaa maihin". Kun uus lukkopesä maksaa reilu 200€ ja millään raaskis ostaa uutta
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Mikä auto kysees? 3b passattii/golf 4:een saa motonetist sen lukkohässäkän alle viidenkympin.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Aika outo vikakoodikin. Mikä sen koodin numero on? Tarkottasko se, että johtosarja on hankautunu poikki/puhki ja on oikosulussa runkoon?
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Pitää jostai saada vika koodin lukija, jotta voin tarkistaa vian koodin ja IV golffi.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
- Sami Jalonen
- Posts: 3129
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Tu käymään ni kattellaan.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Millon kävis? Ja jatketaa fb
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Koitetaas olisikohan tälle jotain faktaa olemassa. Eli on pistänyt silmään että kovin usein tulee vastaan 1.8t AEB moottorikoodilla olevia koneita myyntiin. Useammat 240-260tkm ajetuista autoista. Myydään osissa. Onko tuon moottorikoodin alla olemassa jokin mikä rikkoo koneen palttiarallaa noilla kilsoilla? Joku yleinen ongelmakohta mikä rikkoo koko koneen hajotessaan? Vai onko ihan puhdasta sattumaa? Kellään tietoa tästä?
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Eikse oo se öljysihdin tukkeutumine? Tai turbon laakerin pettämine? Kumpi heistä nyt sit onkaan muna ja kumpi kana.
Tai aeb:stä taitaakii hajota ekaks alakerta. Miullakii on nimittäi AEB:n isoreikäne kansi APU koneessa
Tai aeb:stä taitaakii hajota ekaks alakerta. Miullakii on nimittäi AEB:n isoreikäne kansi APU koneessa
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Noita öljynpainevaivoja noissa kyllä on aika paljon. Toinen työkaveri osti audi a4 1.8T quattron aivan älyttömän halvalla "moottorivikaisena" jäärata-autoksi. Kävi niin rumasti. Öljysihti puhtaaksi ja avot Eikun luisuttelemaan.
Noita öljynpainevaivoja noissa kyllä on aika paljon. Toinen työkaveri osti audi a4 1.8T quattron aivan älyttömän halvalla "moottorivikaisena" jäärata-autoksi. Kävi niin rumasti. Öljysihti puhtaaksi ja avot Eikun luisuttelemaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.Monkelo wrote:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Tuloputken ja turbon väliin kun laittas painemittarin niin se kertois heti jos putki tai sihti alkaa tukkeutumaan. Tai turbon laakeri väljistymään liiaksi. Huomattavasti aiemmin kuin öljynpainevalon vilahtelu.Pasi Häkli wrote:Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Se ois mittaukselle paljon parempi sijoituspaikka kuin suodatinjalassa.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Silmällä Olisihan ne voinut juottaa uudelleen, mutta hyvin tuntuu nyt toimivan. Mikro oli kyllä selvästi rikki.VAGinSchwein wrote:Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.Monkelo wrote:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Jep. Monelle tuntuu olevan uskomus että nää olis jotenki epäluotettavia.ibel wrote:2,5TDI V6 on luotettava..
Sori oli pakko..
Se on vaan hyvä et jengi pitää yllä tota myyttiä, niin saa ostella edukkaammin toiset.
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Työkaveri kirosi Polon ohjauksesta että Volkkaria ei voi korjata vaan vaihdetaan vain osia... Itse sain kyllä löysän moniurahihnan kiristettyä siirtämällä laturin pultin koneen runkoa vasten ja säästin satasen
Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.
Yksi vittumainen ominaisuus on ku ovet jäätyy talvella ja saa paiskoa monesti että meneekiinni jos menee silloinkaan. Joskus olleet takavet kiinni sen aikaa kuormaliinoilla että auto lämpenee ja ovet menee kiinni.