VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Kaikki yleinen jutustelu
Post Reply
User avatar
muppis
Posts: 958
Joined: 13.8.2010 13:44
Location: Huittinen - Akaa - Tampere
Contact:

VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by muppis »

Tästä olisi tarkoitus tehdä sellainen topic, jossa voi kertoa kuulemansa essonbaarin jutut ja jos tietää todisteeksi vastaväitteen, niin sekin mukaan. Jos on omakohtaista kokemusta, niin mielellään myös maininta monestako kappaleesta ja kuinka usein.

Olkaa hyvä.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by ibel »

2,5TDI V6 on luotettava.. :twisted:
Sori oli pakko.. :lol:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Monkelo
Posts: 578
Joined: 15.7.2011 21:27
Location: Naantali

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Monkelo »

Vaggien mikrokytkimet on ehkä paskin keksintö.
Aiheesta tuskin löytyy puollustavia puheita? :twisted:
Omakohtainen kokemus, passat bg/b5.5 ja 4xmikroja rikki (osa jo korjattu).
Plus tutut ja tuntemattomat x1000..
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
User avatar
VAGinSchwein
Posts: 159
Joined: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by VAGinSchwein »

Mittasitko oliko itse kytkin rikki vai oliko vaan huono juotos? Miulla temppuili kaikki 4 ovee ja ei yhtäkään mikrokytkintä rikki vaan kylmäjuotoksia 6 napaisen liittimen juotoksissa. Sisävalot ei syttyny kuten kuuluis ja lukot teki omia temppujaan. Nyt toimii eikä anna vikakoodeja. Auto on 99 farkkupassatti.

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Monkelo
Posts: 578
Joined: 15.7.2011 21:27
Location: Naantali

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Monkelo »

Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Jake- »

Itellähän vetää kuskinovi maihin, sillon tällön saattaa vetää ovet lukkoon. Huolestuttaa vaan ku koskaan tiä millon vetää lukkoon ja auto käynnis, yleinsä tulee kyllä pidettyä ikkunaa sen verran auki et käsi mahtuu.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
User avatar
ibel
VCF Member
Posts: 1883
Joined: 24.6.2012 14:28
Location: Oulu

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by ibel »

^Eikös tuohokkii riitä et jättää kuskin oven raolleen??
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Jake- »

Riittäähän sekin.

E: Paljos tuo mikrokytkin maksaa? Aattelin jos se vika oiskin siinä.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
User avatar
VAGinSchwein
Posts: 159
Joined: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by VAGinSchwein »

Ei se mikrokytkin kyl niit ovia ainakaan lukkoon laita.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Jake- »

Ei, mut ajattelin vaan ku vikakoodinlukija sanoo vain "Kuljettajan puolen ovi ottaa maihin". Kun uus lukkopesä maksaa reilu 200€ ja millään raaskis ostaa uutta :D
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
User avatar
VAGinSchwein
Posts: 159
Joined: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by VAGinSchwein »

Mikä auto kysees? 3b passattii/golf 4:een saa motonetist sen lukkohässäkän alle viidenkympin.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
User avatar
VAGinSchwein
Posts: 159
Joined: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by VAGinSchwein »

Aika outo vikakoodikin. Mikä sen koodin numero on? Tarkottasko se, että johtosarja on hankautunu poikki/puhki ja on oikosulussa runkoon?
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Jake- »

Pitää jostai saada vika koodin lukija, jotta voin tarkistaa vian koodin ja IV golffi.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Sami Jalonen »

Tu käymään ni kattellaan.
User avatar
Jake-
Posts: 723
Joined: 23.4.2012 17:32
Location: Hyvinkää

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Jake- »

Millon kävis? Ja jatketaa fb
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
JL
Posts: 552
Joined: 3.5.2011 0:10
Location: Pori

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by JL »

Koitetaas olisikohan tälle jotain faktaa olemassa. Eli on pistänyt silmään että kovin usein tulee vastaan 1.8t AEB moottorikoodilla olevia koneita myyntiin. Useammat 240-260tkm ajetuista autoista. Myydään osissa. Onko tuon moottorikoodin alla olemassa jokin mikä rikkoo koneen palttiarallaa noilla kilsoilla? Joku yleinen ongelmakohta mikä rikkoo koko koneen hajotessaan? Vai onko ihan puhdasta sattumaa? Kellään tietoa tästä?
User avatar
VAGinSchwein
Posts: 159
Joined: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by VAGinSchwein »

Eikse oo se öljysihdin tukkeutumine? Tai turbon laakerin pettämine? Kumpi heistä nyt sit onkaan muna ja kumpi kana.

Tai aeb:stä taitaakii hajota ekaks alakerta. Miullakii on nimittäi AEB:n isoreikäne kansi APU koneessa :-)
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Pasi Häkli »

Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Noita öljynpainevaivoja noissa kyllä on aika paljon. Toinen työkaveri osti audi a4 1.8T quattron aivan älyttömän halvalla "moottorivikaisena" jäärata-autoksi. Kävi niin rumasti. Öljysihti puhtaaksi ja avot :mrgreen: Eikun luisuttelemaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
VAGinSchwein
Posts: 159
Joined: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by VAGinSchwein »

Monkelo wrote:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
User avatar
VAGinSchwein
Posts: 159
Joined: 15.2.2013 9:53

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by VAGinSchwein »

Pasi Häkli wrote:Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Tuloputken ja turbon väliin kun laittas painemittarin niin se kertois heti jos putki tai sihti alkaa tukkeutumaan. Tai turbon laakeri väljistymään liiaksi. Huomattavasti aiemmin kuin öljynpainevalon vilahtelu.
Se ois mittaukselle paljon parempi sijoituspaikka kuin suodatinjalassa.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Monkelo
Posts: 578
Joined: 15.7.2011 21:27
Location: Naantali

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by Monkelo »

VAGinSchwein wrote:
Monkelo wrote:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.
Silmällä :) Olisihan ne voinut juottaa uudelleen, mutta hyvin tuntuu nyt toimivan. Mikro oli kyllä selvästi rikki.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
User avatar
diffas
Posts: 103
Joined: 30.4.2011 14:09
Location: Lahti
Contact:

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by diffas »

ibel wrote:2,5TDI V6 on luotettava.. :twisted:
Sori oli pakko.. :lol:
Jep. Monelle tuntuu olevan uskomus että nää olis jotenki epäluotettavia.
Se on vaan hyvä et jengi pitää yllä tota myyttiä, niin saa ostella edukkaammin toiset. :)
interceptor87
Posts: 39
Joined: 31.7.2013 17:18

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by interceptor87 »

Työkaveri kirosi Polon ohjauksesta että Volkkaria ei voi korjata vaan vaihdetaan vain osia... Itse sain kyllä löysän moniurahihnan kiristettyä siirtämällä laturin pultin koneen runkoa vasten ja säästin satasen :buttrock
User avatar
joni84
Posts: 842
Joined: 12.12.2013 18:38
Location: lahti

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Post by joni84 »

Yksi vittumainen ominaisuus on ku ovet jäätyy talvella ja saa paiskoa monesti että meneekiinni jos menee silloinkaan. Joskus olleet takavet kiinni sen aikaa kuormaliinoilla että auto lämpenee ja ovet menee kiinni.
Post Reply